Adeccoligaen 2010
Jaja, det er ikke annet å gjøre enn å gratulere Sogndal. Personlig hadde jeg ønsket at det var FFK og Glimt som rykket opp, men den lille saftbygda er litt fascinerende. Unner dem dette.
Nå rotet vi bort muligheten til å ha et skikkelig overtak på smurfene før de siste tre rundene. Vi har fortsatt målforskjellen, men det er ikke mye å gå på. Hvor er blodtrykksmedisinene?
---------------------------
"I'll decide when you retire ... "
- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes
Hadde håpet på Bryne-seier i dag. Kan jo fortsatt skje selv med 1-2 og ti minutter igjen. Med seier så er Glimt kun to poeng bak og Ranheim må vinne mot FFK for å fortsatt ha kontrollen på kvalifiseringsplassen. Er redd direkte opprykk røk i dag. Uten alle de idiotiske poengtapene på hjemmebane, hadde vi vært klare i dag selv med tap.
Ja. Om vi mister direkte opprykk til smurfene, vil det bitreste være at det ikke skyldes noen kjempegod sesong av dem, men flere unødvendige poengtap av oss. Særlig kamper som Ranheim, Mjøndalen og Follo hjemme, samt bortekampen mot Strømmen hvor vi ledet 2-0 til pause. Vi har levert samme ustabile møøk som resten av lagene i Adeccodassen.
Tar vi full pott i de siste tre, ender vi på 54 poeng. Det holdt kun til fjerdeplass i fjor ... så rykker vi opp er det ikke fordi vi har vært spesielt gode, men fordi de andre har vært enda mindre gode.
Opprinnelig postet av Tøfflus
Tar vi full pott i de siste tre, ender vi på 54 poeng. Det holdt kun til fjerdeplass i fjor ... så rykker vi opp er det ikke fordi vi har vært spesielt gode, men fordi de andre har vært enda mindre gode.
Husk på at de spilte to kamper mer også, ser at Hønefoss kom på andreplass med 56 poeng på 30 kamper. Uansett blir det ulidelig spennende de siste tre kampene, vinner vi mot Ranheim på søndag tror jeg vi skal klare det.
Tøfflus
Ble medlem: 06 jun 07
Lagt til: 20 okt 10, 22:08
Endret: 20 okt 10, 22:10
Endret av: Tøfflus
Pokker, det glemte jeg.
Forøvrig tror jeg Bryne blir en tøffere motstander enn Ranheim. Ranheim har vært i fritt fall siden overgangsvinduet stengte, seirene deres er mot Moss og Follo ... blir overrasket om de vinner én kamp til. Jeg tror de mister kvalikplassen til Glimt eller Strømmen (avhengig av hvilket av disse to som vinner på søndag)
Godt mulig at Bryne er den vanskeligste motstanderen. Uansett, hvis vi vinner på søndag har vi Tromsadalen hjemme, og når spillerne lukter på Tippeligaen skal det bli 3 poeng. Da gjenstår Bryne, og hvis vi rykker opp med seier her bør laget klare å ta denne også. Men det er tre kamper og tre muligheter for at vi feiler, samtidig er det tvilsomt at Sarpsborg 08 tar 3 seiere. De får en vanskelig kamp allerede mot Nybergsund på søndag, og Ulf borte er også en vrien oppgave.
FFK vinner til slutt. http://www.demokraten.no/ffk/article5356938.ece
Årets 2. divisjon spilles ferdig i dag. Opprykkene til neste års adeccoliga er i boks allerede.
Avdeling 1: Asker
Avdeling 2: Hødd
Avdeling 3: Randaberg
Avdeling 4: Ham-Kam
Det var vel ikke helt riktig at Ham-Kam var i mål. Hadde de tapt stygt (og KFUM vunnet) hadde de mistet opprykket. Dog vant de 6-0, og dermed er de oppe.
http://h-a.no//Sport//Sport/tabid/355/Default.aspx?ModuleId=97296&articleView=true
Dette bør absolutt være en ekstra motivasjon for FFK for å gi alt for opprykk. Hvem vil vel måtte spille mot kjipingene fra Hamar?
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 23 okt 10, 17:11
Endret: 23 okt 10, 17:16
Endret av: Knuty
Det var vel ikke helt riktig at Ham-Kam var i mål. Hadde de tapt stygt (og KFUM vunnet) hadde de mistet opprykket. Dog vant de 6-0, og dermed er de oppe.
De ledet da komfortabelt med 4-0 da jeg skrev innlegget, så jeg følte meg rimelig trygg på at opprykket deres var i boks.
Men teoretisk har du helt rett i at det ikke var 100% avklart.
Dette bør absolutt være en ekstra motivasjon for FFK for å gi alt for opprykk. Hvem vil vel måtte spille mot kjipingene fra Hamar?
Gud forby!!!
Hater hat!
Opprinnelig postet av Knuty
De ledet da komfortabelt med 4-0 da jeg skrev innlegget, så jeg følte meg rimelig trygg på at opprykket deres var i boks.
Men teoretisk har du helt rett i at det ikke var 100% avklart.
Hepps, jeg blingsa på klokkeslettet og trodde du hadde skrevet innlegget før kampene startet. Skal ta noen armhevinger.
Knuty
Ble medlem: 28 mar 05
Lagt til: 24 okt 10, 15:45
Endret: 24 okt 10, 16:48
Endret av: Knuty
Våre "naboer" i Moss i trøbbel. Ligger under 0-1hjemme mot Mjøndalen.
Godt mulig det er noen innbyrdes oppgjør mellom lagene moss må ta igjen også, som gjør situasjonen enda verre.. Det har jeg ikke sjekket.
Håper de berger plassen, men det håpet er rimelig tynt.. Tror ikke nedrykket blir klart allerede i dag, dog.
Follo vant 2-0 borte mot TUIL.
Moss ligger som nevnt under 1-0 hjemme mot Mjøndalen. Jeg håper på flere brunskjortescoringer. Moss må gjerne rykke ned for min del.
Sarpsborg har sendt brev til 4 spillere.
Jo Nymo Matland (TUIL) og Magnus Andersen (Alta) er kontraktsløse og spennende spillere.
Magnus Andersen var banens gigant mot FFK i gymsalen for noen uker siden, og er en kreativ og god midtbanespiller. Ender nok opp i Tromsø tror jeg. Men det hadde vært en suveren forsterkning for FFK.
Har stor tiltro til Kim Ojo. Han fikser biffen! Dette går veien! ;-))
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Sarpsborgs lag: (4-4-2)
Hjulstad
Jusufi - Wembangomo - Heieren - Eyde
Berge
Breive - Hoås - Giæver
Trulsen - Wiig
De mangler (av ulike årsaker):
Magnar Ødegaard, Joachim Jørgensen og Michael Røn.
Kaptein Kjetil Berge tar den defensive midtbanerollen til Jørgensen. Eyde spiller videre på bekostning av Ødegaard, og Jusufi fortsetter på høyre back. Michael Trulsen erstatter Michael Røn, og Hoås flyttes et hakk tilbake på banen virker det som.
Jaja, det er lov å håpe. Begge lag har hatt en stor sjanse hver seg.
paddene har fustendig kontroll på kampen ihverfall, Nybersunds sjangse kan være på kontringer, da paddene har nesten 10 spillere inne i boxen til Nybergsund...
wakka wakka wakka ( < o o o o o o o
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914