Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg08 - FFK 11.4.10

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 12 apr 10, 14:21

Til Lars 29.

 

Er enig med deg angående Ramberg. Synes ikke han var så dårlig i går som alle skal ha det til. Så langt i Adecco har vel laget kollektivt slått flere feilpasninger enn pasninger de har truffet på.

Strukturen i laget funker ikke. Selv om det til tider i 2 omgang så lovende ut i går, stopper det på 20 meter.

Det er 2 ting som irriterer meg noe helt sinnsykt med Alta og 08 kampen.

1: Langpasningshelvete. Ingen kan slå dem og ingen kan ta de imot. Mot Alta forsøkte Andersson og dempe noen langpasninger, og de havnet vel på rad 18 eller noe sånt. Tegan hopper koneskvent inn i duellene, for så å dukke slik at ballen ikke treffer han i hodet.

Enig med en her inne som foreslo at det skulle innføres bøter for å slå langt. Skal vi fortsette med svenskespissene må ballen spilles i bakrom eller langs bakken. Alt annet blir katastrofe.

 

2: Markeringshelvete. Markering er stort sett fraværende over hele linja. Når motstander har ballen, og vi skal prøve å få fatt i den, holder det ikke at en kæll løper og setter ballfører under press(dette har og stort sett vært fraværende) når ballfører har 10 åpne pasningsalternativer. Sarp og Alta fikk stort sett uhindret ta i mot ball og vende opp over hele banen, uten nevneverdig press. Markering og press på ballfører må utføres kollektivt. da får vi flere brudd, og vil få flere sjanser.

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 apr 10, 15:04

Fredrikstad/Kråkerøy gutten Hans Erik Ramberg er en glimrende fotballspiller som holder bra TL nivå. Han har meget bra spilleforståelse, teknikk og gode avslutteregenskaper. Meget bra løpstyrke og basisferdigheter. Men han har også noen svakheter. Defensivt, når det smeller i duellene, er han noe veik. Dette kan muligens ha med en lang og vond skadehistorie å gjøre. I denne typen kamper, som det blir mange av i år, egner han seg nok bedre på kanten enn sentralt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 12 apr 10, 15:59

Ramberg bør benkes etter 2 dårlige kamper. I adeccon må man krige på midtbanen, disse egenskapene har ikke Ramberg i år og har heller ikke hatt det tidligere. På bortebane harhan vel stortsett spilt under pari, i fjorårssesongen spilte han noen bra kamper, men detvar påhjemmebane.

Om vi tok over i 2. omgang, så er ikke det så rart. Hadde blitt meget overrasket om ikke S08 hadde ridd på ledelsen. Om kamp bildet hadde vært anderledes med f.eks 0-0 , så hadde de nok spillt med høyere press. Kampbildet i 2. omgang sier egentlig lite om man har en taktisk god trener.   


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 12 apr 10, 16:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Fredrikstad/Kråkerøy gutten Hans Erik Ramberg er en glimrende fotballspiller som holder bra TL nivå. Meget bra løpstyrke og basisferdigheter.

Enig

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Han har meget bra spilleforståelse

Enig

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Han har teknikk

Enig

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Og han har gode avslutteregenskaper.

HVA HAR DU RØYKA?????

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 apr 10, 16:26

Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Og han har gode avslutteregenskaper.

HVA HAR DU RØYKA?????

HI hi. Han har da faktisk glimtet til med klasseavslutninger, også på hodet, med mer eller mindre jevne mellomrom.

Uten å dra det for langt vil jeg påstå at han holder mer enn gjennomsnittlig Adecco nivå for midtbanespillere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 apr 10, 16:58

Det viste han ikke i går!

---------------------------

Heia FFK


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 12 apr 10, 17:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Fredrikstad/Kråkerøy gutten Hans Erik Ramberg er en glimrende fotballspiller som holder bra TL nivå. Han har meget bra spilleforståelse, teknikk og gode avslutteregenskaper. Meget bra løpstyrke og basisferdigheter. Men han har også noen svakheter. Defensivt, når det smeller i duellene, er han noe veik. Dette kan muligens ha med en lang og vond skadehistorie å gjøre. I denne typen kamper, som det blir mange av i år, egner han seg nok bedre på kanten enn sentralt.

Hehe, dagens innlegg!Laughing

Trur faktisk en del TL klubber ligger langflate etter ham! Skjønner at du mente det ironiskWink


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 12 apr 10, 18:06

Til Kanogvetalt

De positive egenskapene som du ramser opp om Ramberg kan jeg til dels være enig med deg i, selv om jeg ikke vil skrive under på alt du nevner, forøvrig er det irrelevant etter min mening at han er lokal, det viktigste er at han er god nok. Det må jeg oppriktig si at det syns jeg ikke han er per dags dato, som du selv nevner hans fighter egenskaper, killerinstinkt og vinnervilje er jeg sterkt tvilende til. Dette er egenskaper som nærmest er påkrevd i den rollen han nå bekler i FFK, mulig han har noen av de, men de holder ikke nivået som må til.

Du nevner han som kantspiller, der har han ingenting å gjøre! brutalt sagt, men jeg tror de fleste vil være enige om at Ramberg ikke er, har aldri vært og kommer aldri til å bli noen kantspiller!

Det er tidlig i sesongen og vi bør være tålmodige med både laget og enkeltspillere, så Ramberg må gjerne få flere sjanser til å overbevise og jeg håper inderlig han spiller så godt at han kan" peke nesa" av oss tvilerne, men det han har vist mot Alta og Sarpsborg var urovekkende.

---------------------------

alexx


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 12 apr 10, 21:29

Opprinnelig postet av alexx

Til Kanogvetalt

 

Du nevner han som kantspiller, der har han ingenting å gjøre! brutalt sagt, men jeg tror de fleste vil være enige om at Ramberg ikke er, har aldri vært og kommer aldri til å bli noen kantspiller!

 

  Drillo mente at Ramberg var tippeligaens beste spiller våren 2008,som kant...Forøvrig syns jeg ramberg var dårlig igår,men det var sannelig alle de andre og!Og ikke minst Borges,som mange finner grunn til å skryte av.Rambergs gjorde seg hele tida spillbar,og inviterte til gjennonbrudd,men mange feilpasninger trekker ned,Borges hadde dog fler...Men her(om Ramberg) blir vi aldri enig.jeg får trøste meg med at noen tenker som meg,hjelper jo litt at vi her snakker om far og sønn Eggen,drillo.grønnis etc...


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 12 apr 10, 22:42

Han var god våren 2008, det har du helt rett i, men hva har snøen som falt i for i fjor med dagens situasjon å gjøre?Med hånda på hjerte mener du virkelig at Ramberg er den kantspilleren som FFK trenger nå?, fordi Drillo mente at han var god på den plassen våren 2008?

 Helt riktig han var ikke noe dårligere enn andre mot Sarpsborg, men om du kjører i 146km/t i 80 sone og det finnes andre som også gjør det så har du alikevel gjort noe ulovlig. Fordi om andre spilte svakt så fritar det ikke Ramberg eller andre for sitt ansvar. Det er liksom ikke første gangen det skjer med ham på bortebane, vi har sett det sesong etter sesong, og nå har han til og med åpnet svakt på vårparten noe han aldri pleier å gjøre. Jeg tror rett og slett folk er i ferd med å miste tålmodigheten med ham. 

Problemet med ham er først og fremst på bortebane slikt jeg ser det, bortekamper betyr som regel mye løping uten ball, knallhard press på ballfører, dueller med andre ord fysisk tøft spill, der har han sin svakhet og dette blir synlig særlig sentralt på midtbanen. Ramberg holder en helt ok nivå, han har fin teknik, bra førstetouch på ballen, godt blikk for spillet og gjør sjeldent store feil, men som sentral midtbanespiller og anker er han ikke god nok. Ingenting ville vært bedre enn at han motbeviste det jeg og mange andre mener om han som sentral midtbanespiller

---------------------------

alexx


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 apr 10, 23:02

Men nok om særpe kampen.Vi er alle enig om at ffk spillerne spilte ræva fotball og alle spillerne må ta seg selv et tak i nakken og Aune bør være litt mer på sidelinje og rope litt.Men er bedre at dette tapet kom i 2 runde av ligaen en slutten av sesongen om det står om opprykket.Det jeg mener er nå bør spillerne forstå at man ikke kan gå gjennom adecco men at det må jobbes hardt hele sesongen.Få beina deres godt plantet på jorda igjen og ikke lek stjerner!

Viktig at masse folk kommer og støtter laget mot mjøndalen og resten av sesongen.Tror detta blir bra jegSmile

Særp hevnen er søt, bare vent til dere kommer til fredrikstad.hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 08:54

kjell-H: Enig med at Tom Freddy må være mer med på sidelinja - heller litt for mye skriking enn for lite.

De filmklippene jeg så, virket det som om Jokke var mer engasjert enn Tom Freddy.

Videre om midtbanen; Thomassen bør få startet i midten. Tror han kommer til å klare seg veldig bra der. Uansett; nå glemmer vi den gæmle snøen - Mjøndalen is up.

---------------------------

2010: The new era begins.


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 13 apr 10, 18:17

Opprinnelig postet av Welhaven

kjell-H: Enig med at Tom Freddy må være mer med på sidelinja - heller litt for mye skriking enn for lite.

De filmklippene jeg så, virket det som om Jokke var mer engasjert enn Tom Freddy.

Videre om midtbanen; Thomassen bør få startet i midten. Tror han kommer til å klare seg veldig bra der. Uansett; nå glemmer vi den gæmle snøen - Mjøndalen is up.

 

Et spørsmål Welhaven. Din "avatar" er til forveksling lik "fotballens horn", eller Brigade Rød og Hvit. Er det en sammenheng her?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 21:43

Opprinnelig postet av sarpen

Et spørsmål Welhaven. Din "avatar" er til forveksling lik "fotballens horn", eller Brigade Rød og Hvit. Er det en sammenheng her?

Hvordan det? Kun basert på min avatar du lurer?

---------------------------

2010: The new era begins.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 apr 10, 22:15

Det må være lov å spørre ang din avatar Welhaven. Den gir hvertfall meg visse assosiasjoner.

Nå virker du som en real og ryddig fyr, så det hadde vært interessant å vite hvorfor du har den avataren. Det kan jo være en helt logisk og god forklaring på det. Men som sagt, personlig er jeg ikke helt fan av din avatar.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 22:31

Jada, men Sarpen-karen her er ikke den som er mest real på innlegg her inne, så må jo få lov til å spørre om grunnen også :-)

Uansett, svaret;

Har ingenting med de å gjøre. Brukt avataren siden jeg ble medlem her, og da kunne jeg nada om FFK. Etter å ha opplevd nedrykket, og deretter ble supporter, så fant jeg frem til dette avataret for å symbolisere makt å det og kjempe oss opp igjen.

Og Plankekæll; takk for en hyggelig oppfatning.

---------------------------

2010: The new era begins.



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 12 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f