Husk meg
Brukernavn
Passord

Valgkomiteens innstilling

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 11 feb 10, 20:55

Dette ble det også spurt om på det ekstraordinær møtet. Svaret var da at Terje Jensen ikke var en av de som stilte plassen sin til disposisjon.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 10, 08:17

Terje Jensen var "ikke en del av" styret som satte sine plasser til disposisjon, da han hadde permisjon fra sitt styreverv i perioden han var ansatt i FFK. Når ansettelsesforholdet opphørte, "vendte Terje Jensen" tilbake til sin rolle som styremedlem.

Men enig i at det virker litt shady.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 feb 10, 10:54

Opprinnelig postet av thorsen

Er det krav om to kvinner i styret?

Ja, det er det. Dersom styret har seks eller sju medlemmer, må minst to være kvinns. Hvis ikke får styret Likestillingsdepartementet på nakken.

Personlig synes jeg dette er tåpelig, da jeg har tillit til at holdningene i dagens samfunn er såpass utviklet at dersom en kvinne er engasjert og dyktig og stiller til valg til et styre, så blir hun valgt uten noen kvotering.Jeg kjenner ikke til de to som er nominert her, så det har ingenting med dem å gjøre, men jeg synes generelt at krav om kvinneandel i styret i en klubb som utelukkende driver herrefotball (noe som gjelder svært mange klubber i Tippeligaen og 1. divisjon) lukter sterkt av symbolpolitikk. Og jeg liker ikke symbolpolitikk.

Forøvrig stusser også jeg litt over det at Rafn er foreslått kun som vara, når han er nestleder i dag.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 12 feb 10, 11:04

Du fikk med deg at den instillingen ble gjort om? Thorvaldsen er nå foreslått som vara og Rafn som styremedlem

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 12 feb 10, 11:05

Veldig skeptisk til Torill Johansen også... Selvom hun er org.sjef i Østfold idrettskrets


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 12 feb 10, 11:07

Da har hun ihvertfall noe kompetanse innen idretten og det er positivt. Ellers kjenner jeg ikke noe til henne,

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 12 feb 10, 11:21

Opprinnelig postet av Tøfflus

Ja, det er det. Dersom styret har seks eller sju medlemmer, må minst to være kvinns. Hvis ikke får styret Likestillingsdepartementet på nakken.

Personlig synes jeg dette er tåpelig, da jeg har tillit til at holdningene i dagens samfunn er såpass utviklet at dersom en kvinne er engasjert og dyktig og stiller til valg til et styre, så blir hun valgt uten noen kvotering.Jeg kjenner ikke til de to som er nominert her, så det har ingenting med dem å gjøre, men jeg synes generelt at krav om kvinneandel i styret i en klubb som utelukkende driver herrefotball (noe som gjelder svært mange klubber i Tippeligaen og 1. divisjon) lukter sterkt av symbolpolitikk. Og jeg liker ikke symbolpolitikk.

Ok, takk for svar. Nå kjenner jeg såvidt til Kari Agerup og Heidi Åberg har jeg ingen kjennskap til.

Men hvordan disse kan sitte i både det gamle og det nye styret er for meg ei gåte.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 10, 11:26
Endret: 12 feb 10, 11:27
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av thorsen

Men hvordan disse kan sitte i både det gamle og det nye styret er for meg ei gåte.

Det er så enkelt som at valgkomiteen ikke ante at det måtte være fem medlemmer og ett varamedlem i styret (ihht klubbens vedtekter), og dermed bare innstilte tre personer og ett varamedlem. I siste liten ble det påpekt at innstillingen stridet med klubbens vedtekter.

Da stilte Morten Huth velvillig opp som varamedlem frem til det ordinære årsmøtet, mens de to damene fra det gamle styret takket ja til å bli med videre når valgkomiteen måtte øke antallet de innstilte. Åberg ble dermed flyttet opp fra varamedlem til medlem, Agerup dukket igjen opp som medlem, mens Huth gikk inn som varamedlem.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 12 feb 10, 15:37

Opprinnelig postet av Rey

Du fikk med deg at den instillingen ble gjort om? Thorvaldsen er nå foreslått som vara og Rafn som styremedlem

Ja, jeg så det i morges, ca fem minutter etter at jeg skrev det jeg skrev ...

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f