Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner spillere med innsats og selvransakelse

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:56

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:00

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 14:04

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....

Det var strengt tatt du som stilte spørsmålet. Ser ikke ukonstruktivt fra Ymer sin side ved å svare på ditt stilte spørsmål. Ta heller å svare tilbake. Da kan vi alle være konstruktive. ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:10

Poenget var vel at du mente det ikke var framtid å kritisere spillerenes rolle i det som har hendt klubben. Jeg synes det. Gidder ikke ta den samme Nordlie diskusjonen i alle tråder...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 06 jan 10, 14:26

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

Absolutt ingenting... Noen som har påstått noe annet?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 06 jan 10, 14:34

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

Ja, fordi det kun er Nordlie som skal taes. Alle andre ledd som virkelig har vært med å ødelagt en klubb er fredet... Spillerenes innsats og selvransakelse skal ikke diskuteres da dette er fortid......


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 jan 10, 15:33

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

Jeg er helt enig i at spillerne viste en altfor lav innsats gjennom sesongen og spesielt da det gjaldt som mest i noen av de siste kampene. Jeg savnet den innsatsen som f.eks. Strømsgodset hadde på slutten! Jeg er også enig i at Nordlie ikke har hovedansvaret for nedrykket og at han ikke skal være syndebukken der.

Jeg ser problemet dere skisserer her med at spillerne kanskje "leter" etter en trener som de kan bestemme litt over. Om det er slik i virkeligheten eller ikke kan ikke jeg si noe om. Det jeg tenker er at vi snart må bli ferdig med fjorårssesongen. Prøve å glemme dette med å fordele skyld, i alle fall blant oss supportere. Jeg regner med og føler meg ganske sikker på at sesongen blir evaluert hos alle parter og at de fleste av dem ser hva som gikk galt alle steder (forhåpentligvis).

Nå må vi begynne å se framover og prøve å løse situasjonen FFK befinner seg i nå. Etter min mening er steg 1 å fjerne Nordlie. Ikke pga nedrykket, men fordi han overhodet ikke har tillit i spillergruppa. Faktum er at for at en prestasjonsgruppe skal kunne prestere så må trivsel og trygghet være til stede i hele organisasjonen. Med en såpass liten tillit til treneren så vil antageligvis dette ikke gå bra. Hvis FFK mister flere spillere pga en trener, troppen mister mange viktige spillere, FFK er konk og har ikke råd til å fylle denna "spillerflukten". Ja, man kan si at spillerne må bare godta detta eller dra, men da vil det ta mange år før man eventuelt kommer seg opp igjen. Dette er så klart noe man kan gjøre...

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Mulig jeg er litt off-topic i forhold til hva denne tråden starta med. Beklager det...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 06 jan 10, 15:47

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 16:33

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 16:39

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 06 jan 10, 16:44

Bra skrevet ommb !! 


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 18:38

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK. 

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:42

Opprinnelig postet av Ymer

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK.

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...

Og i et innlegg hvor jeg skriver at man savner en debatt som blir totalt kvelt i en altomspennende sak, så retter du fokuset nok en gang tilbake på denne megasaken? Tråden her handler om spillerne, ikke Nordlie. Kan vi ikke holde Nordlie-temaet til andre tråder? Det finnes sikkert en 30-40 st av dem.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 jan 10, 18:57

My humble opinion:

Nå har denne og flere andre tråder på dette forumet degenerert til kasting av daggamle bæsjebleier fra skyttergraver, og både den ene og den andre burde skjerpe seg litt og telle til ti - minst - før de skriver noe mer!

---------------------------

Hater hat!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 06 jan 10, 20:00

Er enig med de som mener spillerne slipper for lett unna. Spillergruppa har en ukultur med syting og mishagsytringer i media. De har heller ikke vært særlig fornøyd med andre trenere heller. Problemet er at Fredrikstad-folk , og særlig Plankehaugen, forguder spillerne. Med en gang det er bråk tar de spillernes side, og henger seg på massivt kritikk rundt styre og stell. Kan ikke huske å se at for eksempel Plankehaugen har tatt til ordet for kritikk på noen av spillerne, mens styret og stell får ofte kraftig refs.

Det er klubben som er kongen, spillerne på banen er bare kongens arbeidshester. Slutt med den blinde forgudningen av spillerne, så tror jeg hele FFK-systemet hadde blitt mye proffere. Når spillerne blir forgudet kan spillerne også tillate seg å gå frem i media med ofte helt ville mishagsytringer, for de vet at de får gunst fra befolkningen. Et stort problem i denne byen.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 jan 10, 20:28

Alle spillerne er nok ikke guder i FFK. Bare spør Hoås, Vebjørn Hagen, Multaharju, Éverton, Tegan osv.

Det blir bråk hvis folk skjeller ut spillerne også. 

Bråk blir det uansett.

Spillerne var jevnt over skrot og søppel i år, men det var vel stort sett alt og alle i hele klubben, i alle roller. Men nå må vi prøve å få til en god løsning som vil få klubben opp på fote igjen. Jeg personlig (ja, det er min personlige mening faktisk) mener vi må starte med treneren. Det har allerede skjedd ting i begge styrene, overbetalte og dårlige spillere har forsvunnet, og økonomien ser faktisk ut til å bedre seg.

Jeg forguder hvertfall ikke spillerne, men verbal skittkasting spesielt under kamper gidder jeg ikke. Faktisk heller ikke mot Tom Nordlie under kamp. Så lenge innsatsen er på topp kan jeg ikke forlange mer, men når innsatsen er fraværende blir jeg forbanna.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 18:57
Endret: 06 jan 10, 18:59
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK. 

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...

Se der, jeg visste at du kunne ymer. Svare godt, velformulert og begrunnet. Selvom det meste fortsatt går på Nordlie.

Ikke det at jeg er enig i alt. Spillerene har vært negative til Grønhagen,  en del var det også mot Karlsen, spesielt da han prøvde å kvitte seg med noen av dem til Moss og dem var nærmest uinteresert i å gi Nordlie en sjanse, selvom det var en feil ansettelse vil jeg si spillerene håndterte det feil fra dag 1, spesielt ettersom situasjonen var som den var. Og dem har vært negativ til Henriksen(fortåelig nok, men ingen fasit). Spillerene kan vi vel si har sparket Nordlie og dem ville gjerne gjøre det samme med Grønhagen.

      Spørsmålet og temaet blir, hvor stor makt skal spillerene i FFK ha? Jeg synes den virker å bli i overkant stor...

                      



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340