Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner spillere med innsats og selvransakelse

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 12:18

Jeg registrerer at Tom Nordli ikke kommer til å være trener i Fredrikstad i særlig lang tid fremover, men jeg registrerer også at vi nå har brukt 3 trenere for å få spillergruppen til å fungere som ett godt lag. Ett godt BETALT lag dessuten.

Kanskje de skal se litt til hva en av verdens beste spillere sier om dette med innsats og trening.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=592932

Han er en av verdens beste spisser, men likevel innser han at han må "jobbe hardere". Du ser ikke han gå ut å slakte treneren sin pga dårlige resultater, han sier at det er spillermaterialet som ikke holder.

Men det er jo typisk norsk å skylde på treneren. Pressen har alltid gjorte, samme har "ekspertene", og nå er det fullt og helt blitt sturerent at spillerne gjør det også.

Og det er jo ganske morsomt å gå tilbake å lese poster hvor man mener at Runar Henriksen er skyld i at det går så dårlig, for så plutselig at ALT er Tom Nordli sin feil så fort han blir ansatt.

Men spillerene, nei de slipper greitt unna, de blir ikke hengt ut i pressen, på tribunen og på FFK-supporter. Nei, stakkars de, de har jo så vanskelig jobb vettu.

Hadde jeg prestert så dårlig som det Ramberg og Pac har gjort i fjor så hadde jeg i alle fall først åpnet med at min egen innsats har vært altfor dårlig, det samme har de andre spillernes innsats også vært. Og SÅ ville jeg tatt tak i trenerens rolle. (jeg sier ikke at TN er rett mann for Fredrikstad, men skyld i nedrykket er han IKKE, ei heller er Runar Henriksen det)

Men selvransakelse er ikke norske spillere (ref: norske arbeidstakere) sin sterke side. Da er det mye mer behagelig å skylde på andre, fremfor å ta tak i sin egen slette innsats/talent. Bedre at EN annen "takes the fall"

Flere av moderatorene og debattantene  her inne slår ned på "personhets" og sier støtt laget uansett, men andre personer som gjør en jobb for de er "fritt vilt"

Spillerne som faktisk skal trene og spille 1 ussel kamp i uka (MAKS) og ikke yter 100% de er det nesten synd på for de har så slemme eller svake trenere.

Minner om at spillere i England spiller 3 kamper i uka.

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 12:40

Spillerene som skal være så veldig bekymret for klubbens fremtid burde banket på døren til Henriksen  og tatt ett lønnskutt for lenge siden. Nå bruker dem sin kjærlighet til klubben til helt andre ting. Flere av spillerene ville også sparke Grønhagen, men sølvmedaljen gjorde det vanskelig. Spillerenes holdning til Nordlie fra dag 1 gjør meg kvalm i forhold til at klubben gikk inn i sin viktigste og tøffeste periode noensinne. Det var større fokus på å ødelegge for treneren enn det var å ta poeng... Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

    Spillerenes evigvarende sutring om kontraktfornyelser igjennom hele sesongen i en økonomisk krisetid for klubben har også vært med på å ødelegge klubben...


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:00

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Hadde jeg prestert så dårlig som det Ramberg og Pac har gjort i fjor så hadde jeg i alle fall først åpnet med at min egen innsats har vært altfor dårlig, det samme har de andre spillernes innsats også vært. Og SÅ ville jeg tatt tak i trenerens rolle. (jeg sier ikke at TN er rett mann for Fredrikstad, men skyld i nedrykket er han IKKE, ei heller er Runar Henriksen det)

Men selvransakelse er ikke norske spillere (ref: norske arbeidstakere) sin sterke side. Da er det mye mer behagelig å skylde på andre, fremfor å ta tak i sin egen slette innsats/talent. Bedre at EN annen "takes the fall"

Les dette en gang til er du snill. Både Hansi og PAC har begge uttalt seg om at deres egen og spillergruppas prestasjoner i 09 sesongen var altfor dårlig. Bra gjort av deg å komme med slike uttalelser. Om du i det hele tatt har giddet å lese deg til sannheten...


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 13:04

Vel, det har de sagt i en bisetning, men de har ikke analysert sin egen innsats og hva som gikk feil på samme måte som de har gjort med hva ledelsen har gjort feil. Der kom det jo ett helt brev full av hva som er gjort feil.

Kan ikke se det står så mye om egen innsats i brevet til PAC feks.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:08

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:09

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel, det har de sagt i en bisetning, men de har ikke analysert sin egen innsats og hva som gikk feil på samme måte som de har gjort med hva ledelsen har gjort feil. Der kom det jo ett helt brev full av hva som er gjort feil.

Kan ikke se det står så mye om egen innsats i brevet til PAC feks.

Hva vet du om spillerne har analysert sin egen innsats? Tror de dro hjem siste treningen før juleferien med hevet hodet og tenkte, "Tja, vi spilte jo ikke SÅ dårlig denne sesongen."? Om du tror det, prøv igjen. Det er ikke alle ting som kommer ut i media. Spillernes analyse har foregått sammen med trenere osv. Altså, internt og ikke gjennom media.

Er det virkelig en nødvendighet at det skal stå så altfor mye om PACs innsats i et brev som omhandler FFKs fremtid? 2009 er ferdig. Vi skal nå ta fatt på 2010.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:12

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:15

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mulig du får tårer i øya av den fantastiske selvransakelsen til Ramberg og Pac, noe som kom i bisetninger mens dem slaktet alle andre, jeg får det ikke...

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.

Så hvis Tom Nordlie får fortsatt tillitt og mot alle odds fortsetter som trener legger du den den ballen død og støtter han fullt ut?

   Dagens spilleres holdninger og moral er FFKs fremtid faktisk....


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:18
Endret: 06 jan 10, 13:18
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Jeg får ikke tårer i øynene av det. Det jeg får tårer i øynene av er å tenke på FFKs fremtid. Det er hva disse to har pratet om. Drit i å bringe FORtiden på banen angående ting som omhandler FREMtiden.

Så hvis Tom Nordlie får fortsatt tillitt og mot alle odds fortsetter som trener legger du den den ballen død og støtter han fullt ut?

   Dagens spilleres holdninger og moral er FFKs fremtid faktisk....

Om Tom Nordlie fortsetter videre som trener vil jeg ikke søtte han på noen som helst måte. Likevel, jeg vil fortsatt støtte klubben. Ingen er større enn klubben.

Vil du virkelig bringe holdninger og moral på banen? Da må jeg få si at Tom Nordlie går foran som et utrolig facinerende godt eksempel for spillerne...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:22

Så med andre ord så vi som kritiserer spillerenes rolle i det hele tenker ikke på klubbens fremtid, men dem som kritiserer dem du synes skal kritiseres tenker fremover?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:26

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 jan 10, 13:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Det er ikke p.g.a. TN at vi rykket ned, men det forsvarer ikke TN' s lederstil og væremåte. Den bringer i hvert fall klubben videre. Den hjelper heller ikke noen til større innsats - den skaper ikke vilje til å bli bedre. Han leder på frykt for utskjelling og drittslenging - og etter hvert som det ikke hjelper blir det bare enda grovere.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:33

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Enig. Med det er FORtid. Det er på tide å få det inn nå er det ikke? Eller må jeg fram med tåteflaska her? Tom Nordlie har så og si ingen skyld i nedrykket da det ville, mest sannsynlig, skjedd både med eller uten han ved roret. Spillerne skal derimot ikke kritiseres for å ikke like og ha en gapende, stor hulemann, frådene rundt hodet da de bedriver hva syns er aller morsomt i denne verden; Fotball. Fotball skal være morsomt. Forhåpentligvis blir fremtiden til Fredrikstad FK morsom også.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:35

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Det er kanskje en del av problemet.. Det blir uansett feil av "kapteinen" på ei skute å skylde på mannskapet når han kjører skuta på grunn. God ledelse er nøkkelen til gode resultater først og fremst.
Nå er det kanskje på tide å slutte å lete etter syndebukker for fiaskosesongen 2009 og begynne å se fremover? Da må det tas grep, og for meg så er fjerning av Nordlie det beste og mest effektive grepet å begynne med. Så får trinn 2,3 osv komme etterhvert.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 13:39

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og bare for å si det. Etter min mening er det spillerenes manglende proffesjonalisme grunnen til at sesongen gikk som den gikk....

Enig. Med det er FORtid. Det er på tide å få det inn nå er det ikke? Eller må jeg fram med tåteflaska her? Tom Nordlie har så og si ingen skyld i nedrykket da det ville, mest sannsynlig, skjedd både med eller uten han ved roret. Spillerne skal derimot ikke kritiseres for å ikke like og ha en gapende, stor hulemann, frådene rundt hodet da de bedriver hva syns er aller morsomt i denne verden; Fotball. Fotball skal være morsomt. Forhåpentligvis blir fremtiden til Fredrikstad FK morsom også.

Ta fram tåteflaska og bruk den til hva du vil du. Men dagens spilleres holdning er vel også fremtid.

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 13:47

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ta fram tåteflaska og bruk den til hva du vil du. Men dagens spilleres holdning er vel også fremtid.

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Selvfølgelig er holdningen til dagens spillere fremtid. Det er opp til treneren å skaffe seg den nødvendige troverdigheten og få spillerne til å yte. Holdningen til spillerne blir ikke bedre av at Nordlie er på treningsfeltet.

Nei, det syns jeg ikke du skal gjøre. Hvorfor? Fordi Nordlies "utblåsninger" som du kaller det har fått store konsekvenser for fremtiden også.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 13:56

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:00

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 14:04

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Skal jeg be deg om å holde kjeft om Nordlies utblåsninger fordi det er fortid?

Gjerne det om det kan hjelpe FFK. Hva er det Nordlie vil tilføre FFK i framtida som han ikke har tilført noen annen klubb før? Hva er det du vil skal skje med de spillerne, hele stallen minus 2, som ikke vil ha Nordlie som trener? Tenker du i det hele tatt på klubbens beste, eller er du bare opptatt av å fordele skylden for fjorårets fiasko? Det har blitt gjort mange feil i løpet av sesongen, og den største sliter vi med enda. Jeg både håper og tror at FFks klubbstyre tar de grep som kreves.
Den tåteflaska hadde jeg garantert puttet i munnen på deg Laughing

Den tråden her handler om spillerenes selvransakelse og innsats. Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....

Det var strengt tatt du som stilte spørsmålet. Ser ikke ukonstruktivt fra Ymer sin side ved å svare på ditt stilte spørsmål. Ta heller å svare tilbake. Da kan vi alle være konstruktive. ;)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:10

Poenget var vel at du mente det ikke var framtid å kritisere spillerenes rolle i det som har hendt klubben. Jeg synes det. Gidder ikke ta den samme Nordlie diskusjonen i alle tråder...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 06 jan 10, 14:26

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:29

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva har spillernes selvransakelse med Nordlies avgang å gjøre? Det er vel ingen som har påstått at Nordlie må gå fordi spillerne presterte dårlig i -09 sesongen?

Absolutt ingenting... Noen som har påstått noe annet?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 06 jan 10, 14:34

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nordlie ble da raskt tema i denne tråden også

Ja, fordi det kun er Nordlie som skal taes. Alle andre ledd som virkelig har vært med å ødelagt en klubb er fredet... Spillerenes innsats og selvransakelse skal ikke diskuteres da dette er fortid......


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 06 jan 10, 15:33

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

Jeg er helt enig i at spillerne viste en altfor lav innsats gjennom sesongen og spesielt da det gjaldt som mest i noen av de siste kampene. Jeg savnet den innsatsen som f.eks. Strømsgodset hadde på slutten! Jeg er også enig i at Nordlie ikke har hovedansvaret for nedrykket og at han ikke skal være syndebukken der.

Jeg ser problemet dere skisserer her med at spillerne kanskje "leter" etter en trener som de kan bestemme litt over. Om det er slik i virkeligheten eller ikke kan ikke jeg si noe om. Det jeg tenker er at vi snart må bli ferdig med fjorårssesongen. Prøve å glemme dette med å fordele skyld, i alle fall blant oss supportere. Jeg regner med og føler meg ganske sikker på at sesongen blir evaluert hos alle parter og at de fleste av dem ser hva som gikk galt alle steder (forhåpentligvis).

Nå må vi begynne å se framover og prøve å løse situasjonen FFK befinner seg i nå. Etter min mening er steg 1 å fjerne Nordlie. Ikke pga nedrykket, men fordi han overhodet ikke har tillit i spillergruppa. Faktum er at for at en prestasjonsgruppe skal kunne prestere så må trivsel og trygghet være til stede i hele organisasjonen. Med en såpass liten tillit til treneren så vil antageligvis dette ikke gå bra. Hvis FFK mister flere spillere pga en trener, troppen mister mange viktige spillere, FFK er konk og har ikke råd til å fylle denna "spillerflukten". Ja, man kan si at spillerne må bare godta detta eller dra, men da vil det ta mange år før man eventuelt kommer seg opp igjen. Dette er så klart noe man kan gjøre...

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Mulig jeg er litt off-topic i forhold til hva denne tråden starta med. Beklager det...


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 06 jan 10, 15:37

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ja, fordi det kun er Nordlie som skal taes. Alle andre ledd som virkelig har vært med å ødelagt en klubb er fredet... Spillerenes innsats og selvransakelse skal ikke diskuteres da dette er fortid......



Det er klart at spillernes innsats og innstilling skal evalueres - både når det gjelder tekniske ferdigheter, fysikk og kondisjon, spilleforståelse, evne og vilje til smaspill, innsatsvilje og viljen til å være med på å bygge et lag.
Men en evaluering er liten eller ingenting verdt dersom det ikke er kommunikasjon mellom trenerapparatet og spillerne.

Jeg håper vi finner en trener som både kan stille krav til spillerne - samtidig som han kan bidra til at spillerne kan nå de kravene ved å bygge dem opp både mentalt og ferdighetsmessig.

Målet er ikke å ta noen, men å få klubben til å fungere - heriblant spillerne. I dette systemet er det noen som har satt seg i en slik posisjon at det er vanskelig om ikke umulig å forsette.

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jan 10, 15:47

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 16:33

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 16:39

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av ommb

(...)

Nei, etter min mening:

Steg 1: Legge fjorårssesongen bak oss gjennom blant annet evaluering

Steg 2: Starte å se fremover og finne løsninger på det som ble evaluert som dårlig

Steg 3: Kvitte oss med Nordlie for å skape tro og tillit i spillergruppe, administrasjon, sponsorer, investorer og blant supportere

Steg 4: Legge en langsiktig strategi

Tommel opp for hele innlegget ditt!

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 06 jan 10, 16:44

Bra skrevet ommb !! 


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 17:14

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..

Har jeg noen gang sagt jeg brukte tåteflaska? Nei. Oomb gjorde en glimrende jobb med å forklare for de som må ha det inn med tåteflaska.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 17:28

Tror ikke det er noen som trenger andres meninger inn med tåteflaske her jeg. Skjønner ikke hvorfor du messer om den jævla tåteflaska hele tiden. Tror du at du sitter på fasiten til alles meninger eller?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:49

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Heller ikke her klarte du å komme med noe konstruktivt....

Og hva konstruktivt er det du bidrar med? Du gidder jo ikke svare på direkte spørsmål engang...


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 06 jan 10, 17:51

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Lunddesign

Enig med Holters! Det er bra noen tar frem tåteflaska for de som virkelig trenger'n enda.

I motsetning til deg så klarer ommb å skrive godt hva han mener på en ordentlig måte. Tåteflaska har vel ikke du kommet til ennå..

Har jeg noen gang sagt jeg brukte tåteflaska? Nei. Oomb gjorde en glimrende jobb med å forklare for de som må ha det inn med tåteflaska.

Hvorfor i h.... skal du sitte på fasitsvarene hele tiden. Kan ikke du bare godta først som sist at andre har meninger som skiller seg fra de du har?

---------------------------

erfo


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:52

Opprinnelig postet av ommb

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

 

Det lurer jeg også på. Men får jo ikke svar...

Bra innlegg...!


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 17:55

Kunne ikke sagt meg mer enig Bedreviteren. Ser det også som merkelig at en konstruktiv post, blir søplet til med klager på treneren.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 17:59

Opprinnelig postet av erfo

Kan ikke du bare godta først som sist at andre har meninger som skiller seg fra de du har?

Lurt spørsmål Cool.... Kan du spør jeg da?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 18:01

Opprinnelig postet av oasis

Kunne ikke sagt meg mer enig Bedreviteren. Ser det også som merkelig at en konstruktiv post, blir søplet til med klager på treneren.

Konstruktiv post? Hva er konstruktivt med denne tråden? Hva slags gode forslag har kommet som kan endre ting? Vet du hva konstruktiv betyr?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ommb

Bare et lite spørsmål her. Vil du/dere ha en form for unnskyldning fra spillerne som kommer offentlig, og/eller vil dere at spillerne skal taes mer her på forumet?

 

Det lurer jeg også på. Men får jo ikke svar...

Bra innlegg...!fokus

Hvis du absolutt vil ha svar.

Poenget er at det har vært altfor lite fokus på spillerenes rolle kontra alle andre som er grunnen til at vi er der vi er etter min mening.

Hvis det kommer en form for unskyldning fra Nordlie, er alt greit da? Det tviler jeg på.

Hvorfor kan ikke spillerenes innsats og selvransakelse diskuteres på ett diskusjonsforum uten å bli avfeid med at vi må tenke fremover..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 18:03

Opprinnelig postet av erfo

Opprinnelig postet av Lunddesign

Har jeg noen gang sagt jeg brukte tåteflaska? Nei. Oomb gjorde en glimrende jobb med å forklare for de som må ha det inn med tåteflaska.

Hvorfor i h.... skal du sitte på fasitsvarene hele tiden. Kan ikke du bare godta først som sist at andre har meninger som skiller seg fra de du har?

Det var da voldsomt. Om det er noe jeg ikke har fasiten på så sier jeg ikke at jeg har fasiten på det. Har jeg fasiten på noe har jeg vanskelig for å sitte og se på at andre går rundt og mener noe annet enn fasiten. Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?

Jeg er veldig glad for at andre har meninger som ikke er like som mine. Hadde det ikke vært det hadde ikke verden fungert særlig bra. Men, det er stor forskjell på meninger rundt saker og ting man ikke har fasiten på enn det er å ha meninger rundt saker og ting som allerede er en fasit til. Det er ikke min feil at jeg sitter med fasiten i dette tilfellet, er det? Om andre vil unngå å se det blir jeg faktisk provosert. Men for all del, om du og andre her inne ønsker å gå rundt med en haug med meninger om ting andre har fasiten på, så skal jeg ikke legge meg mer opp i det.

Rart ingen har meninger om at jorda er flat lenger...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 06 jan 10, 18:06

Blir nesten litt slitsomt med folk som klager på andres innlegg. Å være uenige er bare positivt og det er garantert at ingen her sitter på noen fasit.

Hvorfor ikke bare respektere innlegg og komme med sakelig motargument i stedet for å  nesten gå ned på "faren min er sterkere enn faren din" nivå??Cool

 

Dette har jo ikke noe med emne på tråden å gjøre, men måtte bare få det ut............Tongue out


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:10
Endret: 06 jan 10, 18:11
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Lunddesign

Det var da voldsomt. Om det er noe jeg ikke har fasiten på så sier jeg ikke at jeg har fasiten på det. Har jeg fasiten på noe har jeg vanskelig for å sitte og se på at andre går rundt og mener noe annet enn fasiten. Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?

Jeg er veldig glad for at andre har meninger som ikke er like som mine. Hadde det ikke vært det hadde ikke verden fungert særlig bra. Men, det er stor forskjell på meninger rundt saker og ting man ikke har fasiten på enn det er å ha meninger rundt saker og ting som allerede er en fasit til. Det er ikke min feil at jeg sitter med fasiten i dette tilfellet, er det? Om andre vil unngå å se det blir jeg faktisk provosert. Men for all del, om du og andre her inne ønsker å gå rundt med en haug med meninger om ting andre har fasiten på, så skal jeg ikke legge meg mer opp i det.

Rart ingen har meninger om at jorda er flat lenger...

Haha, utrolig selvinnsikt. "Jeg har ikke fasiten på alt" er det du våger deg til å innrømme, mens du har fasiten på denne saken og andre som har en annen mening er tydeligvis idioter.

"Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?" Det tror jeg stemmer, men her er ikke din mening mer 'riktig' enn noe annen. Det er din personlige oppfatning. Den skal man la deg få ha for deg selv, men legg av deg den holdningen om at din mening er den eneste sanne mening. Minner fryktelig om en religiøs fundamentalist.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 18:19
Endret: 06 jan 10, 18:19
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Haha, utrolig selvinnsikt. "Jeg har ikke fasiten på alt" er det du våger deg til å innrømme, mens du har fasiten på denne saken og andre som har en annen mening er tydeligvis idioter.

"Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?" Det tror jeg stemmer, men her er ikke din mening mer 'riktig' enn noe annen. Det er din personlige oppfatning. Den skal man la deg få ha for deg selv, men legg av deg den holdningen om at din mening er den eneste sanne mening. Minner fryktelig om en religiøs fundamentalist.

Våger? Hva vet du om hva jeg våger eller ei? Du sitter tydeligvis på fasiten om mine tanker om andres meninger... Burde kanskje ikke være så rask på avtrekkeren? Om du leser innlegget til Oomb så har du fasiten. Svart på hvitt. Om man ikke klarer å se det er man mer eller mindre blind. Det er min mening. Det er mine tanker så din fasit var visst feil...

Tro du meg, jeg er ikke religiøs på noen som helst måte. Jeg har heller aldri sagt at min mening er verdt mer enn andres, så igjen presterer du å komme med feil fasit angående meg... Det er ikke min feil at fasiten er som den er. Fasiten er ikke bare min personlige oppfatning, men så utrolig mange andres også. Svart på hvitt. Det er bare å starte og lese om du er interessert.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 18:29

Om ommb sitt innlegg var aldri så godt er det fortsatt en meningsytring og ingen fasit. Og si gjerne at du er enig i alt. Kan igrunn væreenig i mye selv, men det er fortsatt langtifra noen fasit.....


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:30

Opprinnelig postet av Lunddesign

Våger? Hva vet du om hva jeg våger eller ei? Du sitter tydeligvis på fasiten om mine tanker om andres meninger... Burde kanskje ikke være så rask på avtrekkeren? Om du leser innlegget til Oomb så har du fasiten. Svart på hvitt. Om man ikke klarer å se det er man mer eller mindre blind. Det er min mening. Det er mine tanker så din fasit var visst feil...

Tro du meg, jeg er ikke religiøs på noen som helst måte. Jeg har heller aldri sagt at min mening er verdt mer enn andres, så igjen presterer du å komme med feil fasit angående meg... Det er ikke min feil at fasiten er som den er. Fasiten er ikke bare min personlige oppfatning, men så utrolig mange andres også. Svart på hvitt. Det er bare å starte og lese om du er interessert.

DEG:

Om det er noe jeg ikke har fasiten på så sier jeg ikke at jeg har fasiten på det. Har jeg fasiten på noe har jeg vanskelig for å sitte og se på at andre går rundt og mener noe annet enn fasiten. Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?

(..)Det er ikke min feil at jeg sitter med fasiten i dette tilfellet, er det? Om andre vil unngå å se det blir jeg faktisk provosert. Men for all del, om du og andre her inne ønsker å gå rundt med en haug med meninger om ting andre har fasiten på, så skal jeg ikke legge meg mer opp i det. 

Her er innlegget ditt, om det er fasiten på hvordan du er eller ikke er vites ikke, men det var i allefall innlegget ditt jeg svarte på, verken mer eller mindre. I innlegget skriver du med andre ord at du helt sikkert har fasiten på denne saken, mens i andre saker har du "faktisk" ikke fasiten. Om du ikke ser at innlegget er totalt blottet for selvinnsikt og oser av trangsynthet så får jeg vel egentlig bare ønske deg lykke til videre.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 18:38

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK. 

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 06 jan 10, 18:38

Opprinnelig postet av Supreme NTM

DEG:

Om det er noe jeg ikke har fasiten på så sier jeg ikke at jeg har fasiten på det. Har jeg fasiten på noe har jeg vanskelig for å sitte og se på at andre går rundt og mener noe annet enn fasiten. Jeg trodde mennesker gjerne ville vite det som er riktig?

(..)Det er ikke min feil at jeg sitter med fasiten i dette tilfellet, er det? Om andre vil unngå å se det blir jeg faktisk provosert. Men for all del, om du og andre her inne ønsker å gå rundt med en haug med meninger om ting andre har fasiten på, så skal jeg ikke legge meg mer opp i det. 

Her er innlegget ditt, om det er fasiten på hvordan du er eller ikke er vites ikke, men det var i allefall innlegget ditt jeg svarte på, verken mer eller mindre. I innlegget skriver du med andre ord at du helt sikkert har fasiten på denne saken, mens i andre saker har du "faktisk" ikke fasiten. Om du ikke ser at innlegget er totalt blottet for selvinnsikt og oser av trangsynthet så får jeg vel egentlig bare ønske deg lykke til videre.

Da takker jeg og bukker med et smil. Laughing


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jan 10, 18:42

Opprinnelig postet av Ymer

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK.

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...

Og i et innlegg hvor jeg skriver at man savner en debatt som blir totalt kvelt i en altomspennende sak, så retter du fokuset nok en gang tilbake på denne megasaken? Tråden her handler om spillerne, ikke Nordlie. Kan vi ikke holde Nordlie-temaet til andre tråder? Det finnes sikkert en 30-40 st av dem.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 18:57
Endret: 06 jan 10, 18:59
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Vil berømme ecupeventyret og Bedreviteren for å belyse en skremmende mangel FFK har som stort sett blir satt totalt i skyggen av Nordlie-temaet. Jeg er helt enig. Å be spillerne ta større ansvar og ha en større grad av selvransakelse er noe som kommer veldig i skyggen av jakten på Nordlies hode på et fat. Gode grunner til det, men om man tror at alle problemer forsvinner så fort Keiko forsvinner tror man feil.

Det er vel slik at uten skikkelig(e) leder(e) er ethvert kollektiv ubrukelig. Det har FFK vært et eksempel på helt fra februar i fjor. Spillere i klubben har faktisk i løpet av sesongen prøvd si ifra både om det ene og det andre flere ganger, men har stort sett fått arrogante tilbakemeldinger fra både administrasjon og styrer.  Dette lenge før Tom Nordlie var i nærheten av FFK. 

Nå er det slik at ansettelsen av Nordlie og hans fremtid i klubben har tatt all oppmerksomhet fra det meste i klubben. Og det er ikke bare spillernes feil. Nordlie er sirkus på godt og vondt og ingen er vel overrasket over at han tar stor plass? Det er jo faktisk et av hans problemer...

Alle problemer forsvinner selvsagt ikke med Tom Nordlie, men på det sportslige plan er nok Nordlies tilstedeværelse pr.dato klubbens største problem. Eller som noen her vil si: Spillernes holdning til Nordlie er klubbens største sportslige problem. Uansett det er alltid slik at det er lettere å fjerne treneren enn et helt lag med spillere...

Se der, jeg visste at du kunne ymer. Svare godt, velformulert og begrunnet. Selvom det meste fortsatt går på Nordlie.

Ikke det at jeg er enig i alt. Spillerene har vært negative til Grønhagen,  en del var det også mot Karlsen, spesielt da han prøvde å kvitte seg med noen av dem til Moss og dem var nærmest uinteresert i å gi Nordlie en sjanse, selvom det var en feil ansettelse vil jeg si spillerene håndterte det feil fra dag 1, spesielt ettersom situasjonen var som den var. Og dem har vært negativ til Henriksen(fortåelig nok, men ingen fasit). Spillerene kan vi vel si har sparket Nordlie og dem ville gjerne gjøre det samme med Grønhagen.

      Spørsmålet og temaet blir, hvor stor makt skal spillerene i FFK ha? Jeg synes den virker å bli i overkant stor...

                      


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 06 jan 10, 18:57

My humble opinion:

Nå har denne og flere andre tråder på dette forumet degenerert til kasting av daggamle bæsjebleier fra skyttergraver, og både den ene og den andre burde skjerpe seg litt og telle til ti - minst - før de skriver noe mer!

---------------------------

Hater hat!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 06 jan 10, 20:00

Er enig med de som mener spillerne slipper for lett unna. Spillergruppa har en ukultur med syting og mishagsytringer i media. De har heller ikke vært særlig fornøyd med andre trenere heller. Problemet er at Fredrikstad-folk , og særlig Plankehaugen, forguder spillerne. Med en gang det er bråk tar de spillernes side, og henger seg på massivt kritikk rundt styre og stell. Kan ikke huske å se at for eksempel Plankehaugen har tatt til ordet for kritikk på noen av spillerne, mens styret og stell får ofte kraftig refs.

Det er klubben som er kongen, spillerne på banen er bare kongens arbeidshester. Slutt med den blinde forgudningen av spillerne, så tror jeg hele FFK-systemet hadde blitt mye proffere. Når spillerne blir forgudet kan spillerne også tillate seg å gå frem i media med ofte helt ville mishagsytringer, for de vet at de får gunst fra befolkningen. Et stort problem i denne byen.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 jan 10, 20:28

Alle spillerne er nok ikke guder i FFK. Bare spør Hoås, Vebjørn Hagen, Multaharju, Éverton, Tegan osv.

Det blir bråk hvis folk skjeller ut spillerne også. 

Bråk blir det uansett.

Spillerne var jevnt over skrot og søppel i år, men det var vel stort sett alt og alle i hele klubben, i alle roller. Men nå må vi prøve å få til en god løsning som vil få klubben opp på fote igjen. Jeg personlig (ja, det er min personlige mening faktisk) mener vi må starte med treneren. Det har allerede skjedd ting i begge styrene, overbetalte og dårlige spillere har forsvunnet, og økonomien ser faktisk ut til å bedre seg.

Jeg forguder hvertfall ikke spillerne, men verbal skittkasting spesielt under kamper gidder jeg ikke. Faktisk heller ikke mot Tom Nordlie under kamp. Så lenge innsatsen er på topp kan jeg ikke forlange mer, men når innsatsen er fraværende blir jeg forbanna.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 20:39

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Spørsmålet og temaet blir, hvor stor makt skal spillerene i FFK ha? Jeg synes den virker å bli i overkant stor...

 

Ja, men i løpet av sesongen har mange spillere prøvd å bli hørt uten resultat. Nå er vi i Adeccoligaen...

At de spillerne som ville ha bort Grønhagen egentlig fikk rett med fasit i hånd kan vi kanskje være enige i. Det var forøvrig Tor Kristian Karlsen som ville sparke Grønhagen. Styret i FFK var også enige i dette, men snudde etter press fra "pengefolk" rundt klubben som ikke var enige. Spillerne hadde med andre ord null "makt" i den saken.

At de også har markert seg ovenfor styrene angående administrasjonen og sportslig ledelse (sportsdirektør uten faglig tyngde-uheldige uttalelser til media osv..) kan vi vel også være enige om var på sin plass? At de ikke ble hørt har ikke akkurat hjulpet på prestasjonene..Å si at spillerne ikke har prøvd å ta ansvar  blir feil. Det har de faktisk prøvd siden i fjor vinter. At frustrasjonen over å ikke bli hørt går ut over prestasjoner i en gruppe er ikke så rart. Så kan vi jo selvfølgelig si at godt betalte fotballspillere skal prestere uansett. Det er bare det at de også er mennesker og ikke maskiner.

Balansegangen mellom makt i spillergruppa og det å ta ansvar for egen og klubbens situasjon er smal. Det vil sikkert alltid være folk som mener at fotballspillere er overbetalte sytekopper, mens andre mener de som "syter" sier ifra om ting som gjør forholdene i klubb og rundt folk som skal prestere vanskelig. I FFK så har jo spillerne liten eller ingen makt, men har tvert imot blitt overkjørt eller overhørt i de fleste saker de har blandet seg opp i.

At Nordlie blir rævkjørt nå er vel egentlig et godt eksempel på at  spillernes og andres innspill til styret igjen ikke ble hørt. Hadde de lyttet til gode råd hadde Nordlie aldri vært i FFK og dermed hadde han ikke vært noen megasak som det han har blitt. Men det er aldri for sent å snu


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 06 jan 10, 22:23



At de spillerne som ville ha bort Grønhagen egentlig fikk rett med fasit i hånd kan vi kanskje være enige i. Det var forøvrig Tor Kristian Karlsen som ville sparke Grønhagen. Styret i FFK var også enige i dette, men snudde etter press fra "pengefolk" rundt klubben som ikke var enige. Spillerne hadde med andre ord null "makt" i den saken.

[/quote]

Spillerne ville ha vekk Tor Kristian Karlsen.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 22:29

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Spillerne ville ha vekk Tor Kristian Karlsen.

Ja, noen spillere ville ha vekk TKK. Men fra det og til å si at spillerne i FFK har for mye makt? TKK gikk p.g.a. Grønhagen-saken og ikke for at spillerne hadde for mye makt.
Forklar meg, de som kan, hva spillerne i FFK har fått bestemme som gjør at de har for mye makt i noens øyne.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 22:36

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Spillerne ville ha vekk Tor Kristian Karlsen.

Ja, noen spillere ville ha vekk TKK. Men fra det og til å si at spillerne i FFK har for mye makt? TKK gikk p.g.a. Grønhagen-saken og ikke for at spillerne hadde for mye makt.
Forklar meg, de som kan, hva spillerne i FFK har fått bestemme som gjør at de har for mye makt i noens øyne.

 

Dem sparker en trener i disse dager. Men i løpet av sesongen har dem prøvd seg på Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Blir vanskelig å holde fokus på det dem skal da? Samtidig har vi hørt om fyll, slåsskamper og grupperinger i gruppa....

   Aune har gått klar. Kan jo undre hvorfor?


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 06 jan 10, 22:46

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Spillerne ville ha vekk Tor Kristian Karlsen.

Ja, noen spillere ville ha vekk TKK. Men fra det og til å si at spillerne i FFK har for mye makt? TKK gikk p.g.a. Grønhagen-saken og ikke for at spillerne hadde for mye makt.
Forklar meg, de som kan, hva spillerne i FFK har fått bestemme som gjør at de har for mye makt i noens øyne.

 

De uttaler seg friskt i media uten at det får konsekvenser. Mulig dem har rett, men man biter ikke i hånden som gir deg mat. Dette skulle blitt gjort på andre måter. Mange av byens borgere kjøper historiene blindt, og søkelyset vinkles vekk fra spillergruppen. En spillegruppe med ukultur og kanskje for mye makt, spør dere meg. Skjult makt gjennom støtte fra befolkningen. Hvis man kan si det på den måten.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 22:52

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Dem sparker en trener i disse dager. Men i løpet av sesongen har dem prøvd seg på Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Blir vanskelig å holde fokus på det dem skal da? Samtidig har vi hørt om fyll, slåsskamper og grupperinger i gruppa....

   Aune har gått klar. Kan jo undre hvorfor?

Sparker spillerne Nordlie? Det er det i tilfelle klubben som gjør. Det er ikke bare spillerne som vil ha vekk Nordlie, eller som aldri ville hatt ham. Det er mange med virkelig makt i systemet som vil ha bort Nordlie. Så da blir det kanskje sånn at han får fyken...
Å ønske noen bort eller prøve å få noen bort er for meg langt unna det å ha makt. 

Og nå er det feil at Aune er likt av spillergruppa? Burde han også vært uønsket for å få status som en dugelig trener?
 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 jan 10, 22:58

Selvfølgelig er det klubben som sparker treneren, men du og forstår at Nordlie blir sparket på anmodning fra spillerene....


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 06 jan 10, 23:23

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig er det klubben som sparker treneren, men du og forstår at Nordlie blir sparket på anmodning fra spillerene....



Hadde spillerne hatt så mye makt som enkelte her insinuerer, ville Nordlie aldri blitt ansatt....

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 06 jan 10, 23:33

mtp. de to siste "sportsdirektørene" vi har hatt (Henriksen og Nordlie) så hadde det kanskje vært like så greit.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 06 jan 10, 23:35

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Dem sparker en trener i disse dager. Men i løpet av sesongen har dem prøvd seg på Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Blir vanskelig å holde fokus på det dem skal da? Samtidig har vi hørt om fyll, slåsskamper og grupperinger i gruppa....

   Aune har gått klar. Kan jo undre hvorfor?

Sparker spillerne Nordlie? Det er det i tilfelle klubben som gjør. Det er ikke bare spillerne som vil ha vekk Nordlie, eller som aldri ville hatt ham. Det er mange med virkelig makt i systemet som vil ha bort Nordlie. Så da blir det kanskje sånn at han får fyken...
Å ønske noen bort eller prøve å få noen bort er for meg langt unna det å ha makt. 

Og nå er det feil at Aune er likt av spillergruppa? Burde han også vært uønsket for å få status som en dugelig trener?

Noen ganger er du så herlig naiv Ymer, eller så bare later du som. Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

MEN, dette var ikke en Tom Nordlie tråd !!!!!!!!!!

Det var at jeg savner selvransakelse blant spillerene. Hvorfor henger de ikke hverandre ut i media. Det er mer enn nok å ta tak i med drikking etter hver hjemmekamp på Buddah f eks. Nei, lettere å skylde på treneren enn å gå i seg selv.

OG du fortsetter jo å kritisere Tom Nordli i andre tråder, og her, men å kritisere spillerne, det må vi slutte med og se fremover.

Aune er godt likt av spillergruppa fordi han IKKE stiller strenge krav til disiplin og innsats. Klippekort utdeles til de som er kulest og som har spilt mest, for de er vel de beste uansett innsats?

Og spillerene høster heder og ære fordi de sier de vil gå ned 15 % i lønn for å kvitte seg med treneren. Vel det er ikke så vanskelig når du vet du allikevel vil måtte komme til å gjøre det for at arbeidsplassen din skal bestå. Til og med stjernespillerene i Stabæk gikk med på det. Skulle bare mangle at spillere av våre lokale helter sin kaliber tilbyr å gjøre det samme for klubben sin. All ære til årene de har lagt inn, men det freder de ikke for kritikk for manglende innsats forrige år.

Det verste er at spillerne med TN fokuset slipper helt fri. Du sier de har prøvd å si fra om problemer i ledelse og trenersituasjon, men aldri har de prøvd å få fjernet råtne epler i spillergruppa. Nei, Runar Henriksen tapte kampene for de.

Kanskje de skulle ha latt føttene prate og levert full innsats, men det er jo mer behagelig å snakke seg ut av nedrykksstriden.  Det jeg lurer på er om en trener eller adm.dir gjør så du ikke lenger skjønner at du må løpe alt du kan for å avverge en kontring, eller skape en målsjanse?

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jan 10, 23:57

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

 Noen ganger er du så herlig naiv Ymer, eller så bare later du som. Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

MEN, dette var ikke en Tom Nordlie tråd !!!!!!!!!!

Det var at jeg savner selvransakelse blant spillerene. Hvorfor henger de ikke hverandre ut i media. Det er mer enn nok å ta tak i med drikking etter hver hjemmekamp på Buddah f eks. Nei, lettere å skylde på treneren enn å gå i seg selv.

OG du fortsetter jo å kritisere Tom Nordli i andre tråder, og her, men å kritisere spillerne, det må vi slutte med og se fremover.

Aune er godt likt av spillergruppa fordi han IKKE stiller strenge krav til disiplin og innsats. Klippekort utdeles til de som er kulest og som har spilt mest, for de er vel de beste uansett innsats?

Og spillerene høster heder og ære fordi de sier de vil gå ned 15 % i lønn for å kvitte seg med treneren. Vel det er ikke så vanskelig når du vet du allikevel vil måtte komme til å gjøre det for at arbeidsplassen din skal bestå. Til og med stjernespillerene i Stabæk gikk med på det. Skulle bare mangle at spillere av våre lokale helter sin kaliber tilbyr å gjøre det samme for klubben sin. All ære til årene de har lagt inn, men det freder de ikke for kritikk for manglende innsats forrige år.

Det verste er at spillerne med TN fokuset slipper helt fri. Du sier de har prøvd å si fra om problemer i ledelse og trenersituasjon, men aldri har de prøvd å få fjernet råtne epler i spillergruppa. Nei, Runar Henriksen tapte kampene for de.

Kanskje de skulle ha latt føttene prate og levert full innsats, men det er jo mer behagelig å snakke seg ut av nedrykksstriden.  Det jeg lurer på er om en trener eller adm.dir gjør så du ikke lenger skjønner at du må løpe alt du kan for å avverge en kontring, eller skape en målsjanse?

Jeg naiv? he he he, ja tror du det så vil du bli skikkelig overrasket. Ellers så får resten av det du skriver stå der som et monument over manglende innsikt.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 07 jan 10, 00:47

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig er det klubben som sparker treneren, men du og forstår at Nordlie blir sparket på anmodning fra spillerene....



Hadde spillerne hatt så mye makt som enkelte her insinuerer, ville Nordlie aldri blitt ansatt....

Nei, men de greidde å virvle opp en sinnsyk storm i gruppa. Noe som kanskje kostet oss en ny tippeligakontrakt. Nå får de ham avsatt. Makt eller ikke, kall det hva du vil.

Spillerne har litt taket på blant annet Plankehaugen og massene i denne byen. Og klubbstyrene har gitt altfor mye etter opinionen i gata. Ergo spillerne har en indirekte makt i klubben, noe som blir utnyttet gjennom blant annet unødvendige presseoppslag, og lobbyvirksomhet med planting av info i de riktige kretsene.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 10, 09:05

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Nei, men de greidde å virvle opp en sinnsyk storm i gruppa. Noe som kanskje kostet oss en ny tippeligakontrakt. Nå får de ham avsatt. Makt eller ikke, kall det hva du vil.

Spillerne har litt taket på blant annet Plankehaugen og massene i denne byen. Og klubbstyrene har gitt altfor mye etter opinionen i gata. Ergo spillerne har en indirekte makt i klubben, noe som blir utnyttet gjennom blant annet unødvendige presseoppslag, og lobbyvirksomhet med planting av info i de riktige kretsene.

Det er synd spillerne ikke ble hørt (hadde makt) i ansettelsesprosessen. Da hadde vi ikke hatt noe "Nordlie-problem" i FFK. Vi kunne tilogmed vært i TL enda... Ansettelsen av Nordlie forsterket bare de problemene som har vært i FFK lenge før Nordlie kom til oss.

Selvfølgelig har spillerne "tak på massene" i byen. Det er da fotball, og laget folk går på stadion for å se, ikke formannen i styret. I hvilke tilfeller har klubbstyrene gitt altfor mye etter for opinionen i gata? Du har sikkert fått med deg at lekasjer, hemmelige møter og interne stridigheter har preget klubben i hele år. Å si at det er spillerne som planter info i "de riktige kretser" er vel ikke engang halve sannheten om FFK anno 2009.

Jeg syns fortsatt at det med makt i spillergruppa er sterkt overdrevet. At ingen spillere har grunn til å være fornøyd med sesongen er jeg enig i, men hva er grunnen til det? Der er det tydeligvis delte meninger, men at for mye makt i spillergruppa er årsaken har jeg ingen tro på.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 10:25

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig er det klubben som sparker treneren, men du og forstår at Nordlie blir sparket på anmodning fra spillerene....



Hadde spillerne hatt så mye makt som enkelte her insinuerer, ville Nordlie aldri blitt ansatt....

Poenget er fokuset deres, og hva som er spillerenes bord. Nok engang. Dem har vært etter Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Dem furter i media om alt fra trenere, ledere, feil lagoppstilling, feil bytter, taktikk, nye kontrakter osvosv... Det er en jævla uting og ett stort problem. Etter min mening den største grunnen til at vi rykket ned..

            


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 10:38

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Poenget er fokuset deres, og hva som er spillerenes bord. Nok engang. Dem har vært etter Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Dem furter i media om alt fra trenere, ledere, feil lagoppstilling, feil bytter, taktikk, nye kontrakter osvosv... Det er en jævla uting og ett stort problem. Etter min mening den største grunnen til at vi rykket ned..

            

Tror årsaken til at vi rykket ned er noe mer kompleks.

Grunnen til at vi havnet på kvalikplass er:

Dårlig samhold i spillergruppa etter hendelsene sist vinter, Grönhagen evnet ikke å ta tak i dette.

Mye skader på nøkkelspillere frem til høsten.

Feil fokus og uro for mange av Bosman spillerne. Ble fyrt oppunder av Henriksen

Når Aune tok over hadde ikke han autoriteten som skulle til overfor spillere som Wehrman og Barsom spesielt.

Grunnen til at vi tapte i kvaliken:

Tom Nordlie

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 10:55

Selvfølgelig flere grunner, men som jeg skrev, etter min mening DEN største. Derunder Bosman problemene og uro i gruppa. Dem og burde vel forstå at FFK ikke var istand til å skrive nye fete kontrakter. Uro i spillegruppa, ja  riktig Grønhagens sin feil. Alle andre har feil, bare ikke spillerene altså.

           Det blir litt som når du synes absolutt alle andre er idioter, da er tiden inne for en titt i speilet...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 11:01
Endret: 07 jan 10, 11:02
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig flere grunner, men som jeg skrev, etter min mening DEN største. Derunder Bosman problemene og uro i gruppa. Dem og burde vel forstå at FFK ikke var istand til å skrive nye fete kontrakter. Uro i spillegruppa, ja  riktig Grønhagens sin feil. Alle andre har feil, bare ikke spillerene altså.

           Det blir litt som når du synes absolutt alle andre er idioter, da er tiden inne for en titt i speilet...

Tok jeg ikke med spillerne i minst to av punktene da?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 11:04

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig flere grunner, men som jeg skrev, etter min mening DEN største. Derunder Bosman problemene og uro i gruppa. Dem og burde vel forstå at FFK ikke var istand til å skrive nye fete kontrakter. Uro i spillegruppa, ja  riktig Grønhagens sin feil. Alle andre har feil, bare ikke spillerene altså.

           Det blir litt som når du synes absolutt alle andre er idioter, da er tiden inne for en titt i speilet...

Tok jeg ikke med spillerne i minst to av punktene da?

Jo, men det virket som du ga Grønhagen og Henriksen det meste av skylden for dette.

Og for ordens skyld den siste setningen var generell, ikke til deg. Mulig den kunne misforståes...


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 jan 10, 11:06

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Poenget er fokuset deres, og hva som er spillerenes bord.



Forferdelig med ansatte som engasjerer seg i sin egen arbeidsplass gett. Hadde ting vært så mye bedre om man bare ga f*** i alt? Tror du spillere med never-mind holdninger presterer godt? Hva er poenget med å ha tillitsvalgte i spillergruppa hvis dem ikke skal få mene noe?

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Dem furter i media om alt fra trenere, ledere, feil lagoppstilling, feil bytter, taktikk, nye kontrakter osvosv...  



Av de spillerne vi har igjen? Hvilke? Tar gjerne konkrete eksempler.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 11:10

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og for ordens skyld den siste setningen var generell, ikke til deg. Mulig den kunne misforståes...

Tok det ikke ille opp. Er ikke hver dag jeg jubler over det jeg ser i speilet lenger, sånn er det å dra på åraCry

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 11:12

Kan jo ta det største eksemplet Hegerfors. Nemlig Ramberg. Han har vært negativ til (nok engang) Grønhagen, Karlsen, Henriksen og Nordlie. Han har furta når han sitter på benken, han furter når han blir byttet ut og han furter offentlig når en lagkamerat ikkke er med i troppen, da sier han også at en som er der ikke er god nok.

      Dessuten er jeg dritt lei alle som skal sammenligne en fotballklubb med en vanlig bedrift hele tiden. Da får alle spillerene få lik lønn da eller ett ansenitet forhold hvor lenge man har spilt fotball. Dessuten bør vel alle ledere i bedriften ha bedre betalt enn spillere...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 11:18

Opprinnelig postet av Bedreviteren

      Dessuten er jeg dritt lei alle som skal sammenligne en fotballklubb med en vanlig bedrift hele tiden. Da får alle spillerene få lik lønn da eller ett ansenitet forhold hvor lenge man har spilt fotball. Dessuten bør vel alle ledere i bedriften ha bedre betalt enn spillere...

Hmm

Det er da slik i mange bedrifter der lønnen er basert på individuelle resultater, som innen salg, at det er differensiert lønn og også ofte at "ansatte" tjener mer enn lederne? Alle regler i arbeidsmiljøloven er ikke kastet til side av den grunn?

Nå er det vel ikke mange av spillerne i FFK som tjener mer enn Nordlie og Henriksen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 10, 12:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nå er det vel ikke mange av spillerne i FFK som tjener mer enn Nordlie og Henriksen?

Nei, ingen. Ikke nå og ikke tidligere


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 07 jan 10, 12:37

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig er det klubben som sparker treneren, men du og forstår at Nordlie blir sparket på anmodning fra spillerene....



Hadde spillerne hatt så mye makt som enkelte her insinuerer, ville Nordlie aldri blitt ansatt....

Nei, men de greidde å virvle opp en sinnsyk storm i gruppa. Noe som kanskje kostet oss en ny tippeligakontrakt. Nå får de ham avsatt. Makt eller ikke, kall det hva du vil.

Spillerne har litt taket på blant annet Plankehaugen og massene i denne byen. Og klubbstyrene har gitt altfor mye etter opinionen i gata. Ergo spillerne har en indirekte makt i klubben, noe som blir utnyttet gjennom blant annet unødvendige presseoppslag, og lobbyvirksomhet med planting av info i de riktige kretsene.

 

DØNN enig GK!

Når det er sagt så er jeg samtidig svært overrasket over at Tom N. ikke kun konsentrerte seg om å være knalltøff men også "positiv mental" overfor spillegruppen i den korte tiden som var igjen av sesongen. De "omtalte virkemidlene"  han i tillegg brukte burde han som mental-ekspert gravlagt for lenge siden, ja det er helt uforståelig etter alt bråket han har vært gjennom tidligere.

Ramberg & co må ikke få styre den sportslige retningen, men må være dønn lojale i tiden fremover. Det må nedfelles i kontraktene dersom de er i tvil om dette. Tom N. har vært med på å skape denne råtne situasjonen og m å ta et stort delansvar. Det beste er vel om Ramberg og Tom N. går.....

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jan 10, 12:51

Uansett hva Ramberg har sagt eller ikke sagt så er han uansett spillernes talsmann.

Det aller meste han ytrer er noe som kommer fra spillergruppa. det er hvertfall bedre at én mann åpner nebbet enn at det blir fem-seks som skal uttale seg.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 13:37

Lurer på om alle dere som synes det er greit at spillerene sparker trenere synes det hadde vært like greit om Ramberg og co hadde holdt på akkurat samme måte hvis f,eks Rikard Nordling hadde kommet inn eller TKK igjen. Dere gjør det her til en Nordlie sak. For meg er det prinsippet og særlig når det går over tid og flere ganger...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 14:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Lurer på om alle dere som synes det er greit at spillerene sparker trenere synes det hadde vært like greit om Ramberg og co hadde holdt på akkurat samme måte hvis f,eks Rikard Nordling hadde kommet inn eller TKK igjen. Dere gjør det her til en Nordlie sak. For meg er det prinsippet og særlig når det går over tid og flere ganger...

Hvilke andre trenere er det som oppfører seg som Nordlie, og som har hans "record"? Det at dette startet allerde før han satte sine ben på treningsfeltet har vel ikke noe med FFK spillerne å gjøre, men det faktum at ryktet hadde tatt ham igjen

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 14:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Lurer på om alle dere som synes det er greit at spillerene sparker trenere synes det hadde vært like greit om Ramberg og co hadde holdt på akkurat samme måte hvis f,eks Rikard Nordling hadde kommet inn eller TKK igjen. Dere gjør det her til en Nordlie sak. For meg er det prinsippet og særlig når det går over tid og flere ganger...

Hvilke andre trenere er det som oppfører seg som Nordlie, og som har hans "record"? Det at dette startet allerde før han satte sine ben på treningsfeltet har vel ikke noe med FFK spillerne å gjøre, men det faktum at ryktet hadde tatt ham igjen

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 jan 10, 14:38

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Dette handler ikke om sutrete spillere, men det handler om gode arbeidsforhold for ei gruppe som skal prestere og yte maksimalt.
I en klubb vil det finnes personligheter som "alltid" klager, sutrer og som alltid kan finne en "god" unnskyldning for ikke å prestere. Denne sutringen betyr ingen ting og deres stemme teller ikke.
Blir derimot arbeidsforholdene ødelagt og de blir pådyttet en lederstil som de ikke ønsker eller klarer å takle er saken en annen.
Dette problmet er ikke et FFK problem - vi har sett det andre steder også - Lillestrøm kanskje tydeligst.
Det virker som om TN har blitt mer verbal med årene og bruker kjeften for å kompensere for sin egen utilstrekkelighet (det siste er synsing :-) )

Vi skal ta spillerne på alvor i den forstand at vi undersøker om det er slik de beskriver og så skal klubben agere ut fra den erfaring og forståelse den som sitter igjen med etter å ha undersøkt forholdene.

Spillerne skal ikke bestemme, men de har lov å si i fra om hvordan de opplever sin situasjon.

Saken rundt TN har vel vist at dette ikke er rette mann til å arbeide videre med laget. Det er noen med autoritet som må ta laget videre - ikke breikjefta sersjanter

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 15:36

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Nordlie skal bidra med noe mer enn fotballkompetanse. Han skal være leder og motivator. Din beskrivelse av spillerne viser vel at hverken han eller hans forgjengere har lykkes med det.

Da er vi tilbake til hva som hendte i vinter, og hvordan Grönhagen håndterte det. Og Aunes manglende autoritet overfor en splittet spillergruppe.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 jan 10, 15:40

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nok engang, det handler ikke bare om Nordlie. De ville ha vekk Grønhagen, Henriksen og TKK også.

Du som er så opptatt av spillere kommer og går klubben består. Er dette deres bord? Er laguttak deres bord? Er troppen deres bord? Og i media?

Nordlie skal bidra med noe mer enn fotballkompetanse. Han skal være leder og motivator. Din beskrivelse av spillerne viser vel at hverken han eller hans forgjengere har lykkes med det.

Da er vi tilbake til hva som hendte i vinter, og hvordan Grönhagen håndterte det. Og Aunes manglende autoritet overfor en splittet spillergruppe.

Og da er vi igjen tilbake. Er det bare alle andre det er noe feil med, ikke en selv?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 jan 10, 15:54

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Og da er vi igjen tilbake. Er det bare alle andre det er noe feil med, ikke en selv?

Vel, nå er ikke jeg spiller på FFK. Det jeg hele tiden har kritisert er Nordlie sine evner som leder og motivator. Det at særdeles få av spillerne ønsker å ha ham, og uttrykker dette, er en bekreftelse på hans svakhet på dette området. Hadde han vært en dyktig leder og motivator hadde vel ikke dette vært slik det er?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 07 jan 10, 16:04
Endret: 07 jan 10, 16:05
Endret av: tomroar

Hva som motiverer er jo subjektivt. Nordlie fikk med seg to, en av de med erfaring med han fra før. Everton er klar, men han er vel vant til andre horhold en flere av de som sutrer.

Nordlie fikk med seg to til LSK, og en  til Kongsvinger mener jeg å huske.

Det burde gå an å bli enige. Det er jo kun for en tidsbestemmt periode, det kunne vært evaluert etter et år.

JObber i Oslo, der får jeg kommentarer hver dag angående sirkus FFK.  De lurer på om ledelsen ikke var kjent med Nordlie sin lederstil, og om flesteparten av spillerene burde passe bedre i sandkassa, da de har klaget på alt og alle i et år fra direktør, sportsdirektør, på nytt sportsdiektør "Henriksen", Grønhagen.uten å levere noe som helst annet enn nedrykk.

Dette minner om Barnevernet i Fredrikstad, uansett hvilken ledertype som blir ansatt og endring av organisering som  blir utført , fortsetter de ansatte kaoset.

Den eneste forskjellen er at spillerene tjener 3-6 ganger så mye.

 


tripod-

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 12

Lagt til: 07 jan 10, 17:48

Bare et tankeksperiment:

 

Hvis Nordlie hadde sittet på nettmøte og lagt ut om en enkelts spiller dårlige fotballegenskaper og moral, hvordan tror dere det hadde blitt tatt i mot her inne? HAN VILLE BLI SLAKTET

Hvorfor kan Ramberg gjøre det samme og bli hyllet?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jan 10, 18:23
Endret: 07 jan 10, 18:25
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvilke andre trenere er det som oppfører seg som Nordlie, og som har hans "record"? Det at dette startet allerde før han satte sine ben på treningsfeltet har vel ikke noe med FFK spillerne å gjøre, men det faktum at ryktet hadde tatt ham igjen

TKK og Grönhagen hadde ikke en sånn "record"... Det hindret hvertfall ikke spillerne i å forsøke på og bli kvitt dem.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 10, 19:49
Endret: 07 jan 10, 19:50
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Supreme NTM

TKK og Grönhagen hadde ikke en sånn "record"... Det hindret hvertfall ikke spillerne i å forsøke på og bli kvitt dem.

Mener du virkelig at virkemidlene og misnøyen mot Grønhagen og TKK kan sammenlignes med de som blir brukt mot og misnøyen med Nordlie?

Du bør nok tenke en gang til over den sammeligningen..


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 jan 10, 20:17

Opprinnelig postet av Ymer

Mener du virkelig at virkemidlene og misnøyen mot Grønhagen og TKK kan sammenlignes med de som blir brukt mot og misnøyen med Nordlie?

Du bør nok tenke en gang til over den sammeligningen..

Sammenligning? Hvor tar du det fra? Akkurat som Bedreviteren ser jeg en tendens i spillergruppa som er skremmende. Den handler ikke om Nordlie, og jeg håper det er siste gangen du prøver å vinkle over denne tråden til å handle om ham...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 07 jan 10, 20:19

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

 Noen ganger er du så herlig naiv Ymer, eller så bare later du som. Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

MEN, dette var ikke en Tom Nordlie tråd !!!!!!!!!!

 

Jeg naiv? he he he, ja tror du det så vil du bli skikkelig overrasket. Ellers så får resten av det du skriver stå der som et monument over manglende innsikt.

Nei, trodde heller ikke du var naiv, men tok det med for sikkerhets skyld. Og hva er det du sikter til spesielt som "Står som et monument over manglende innsikt?

Gratulerer med et meget konstruktivt innlegg.....


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 07 jan 10, 20:50

Jeg er tildels enig med Supreme NTM og mange andre her forumet når det gjelder spillernes rolle i "katasstrofen" 2009. Jeg har skrevet om det før på et annet tråd om Nordlie, men gjentar meg selv gjerne igjen. Spillerne var elendige i hele 2009, trenningskamper under Grønhagen, seriekamper under Grønhagen, Aune og Nordlie, man tapte de viktigste kampene og opptrådte som en gjeng med tapere, stort sett de samme spillerne som sikret sølvet året før.

Slik situasjonen nå har utviklet seg så tror jeg spillerne får viljen sin og at Nordlie er ferdig i klubben. Om det er riktig eller galt er ikke jeg den rette til å si, men jeg er overbevist om at spillernes holdning må endres uansett hvilken trener man velger å ansette fremover. Jeg skal ikke nevne navn, men enkelte spillere på FFK har hengt med så lenge og vært så lenge i FFK at de har fått et slags eierforhold, styringsrett til klubben det er meget uheldig. De bør bli tatt med på råd, skulle bare mangle, men når beslutninger blir fattet fra ledelsen så bør de respektere det og ikke springe til media eller drive med lobbyvirksomhet i forhold til supporterklubben .

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

---------------------------

alexx


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 11:10

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Tror du virkelig Nordlie ville vært ett så stort diskusjons-tema om spillerene ikke ville sparke han.

-----------------------------------------

Gratulerer med et meget konstruktivt innlegg.....

Nei, det tror jeg ikke, selv om det ikke må fremstilles her inne som om det bare er spillerne som vil ha bort Nordlie. Eller det er ikke bare spillerne som aldri ville at Nordlie skulle bli ansatt. Så bråk i en eller annen form ville det nok blitt uansett. Kontrakten til Nordlie, uten rettrettmuligheter, er i seg selv mer enn nok til å lage "et helvete" i en klubb som er kjørt helt på ræva økonomisk.

Takker for gratulasjonen. Den har virkelig tyngde siden den kommer fra den mest konstruktive debatanten her inne. Takk igjen Laughing.

Du savner spillere med innsats og selvransakelse.
Om innsatsen kommer når vi får ro i spillergruppa gjenstår å se. Innsatsen ifjor var under enhver kritikk, av sammensatte årsaker.
Når det gjelder selvransakelse så lurer jeg på hva du er ute etter? At spillergruppa ikke er fornøyd med innsatsen ifjor er det vel nå ingen som tviler på. Det har kommet fram i media så og si hver gang en spiller har uttalt seg. Er det noe mer du vil ha? Mener du f.eks. at de skal være happy med Nordlie og ønske ham med videre bare fordi de selv ikke leverte varene ifjor? Mener du det er noen sammenheng mellom innsatsen i spillergruppa ifjor, og det faktum at Nordlie er en bajass som har slitt i alle klubber han har vært i? Du mener kanskje at det er passe "straff" å bli sittende med Nordlie som trener? Bare spør jeg... 

P.S. Jeg vet dette ikke er noen "Nordlie-tråd", men vanskelig å snakke årsaker til uroen i spillergruppa uten å nevne Nordlie. Selv om Nordlie selvfølgelig ikke skal ha skylda for alt det som gikk galt ifjor...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 11:17

Opprinnelig postet av alexx

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

Enig!  

 


tripod-

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 12

Lagt til: 08 jan 10, 15:57
Endret: 08 jan 10, 16:01
Endret av: tripod-

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av alexx

Ellers syns jeg vi supporterne nå bør legge den skammlige 2009 sessongen bak oss og se fremover. Vi bør nå være ferdige med å fordele skyld og håpe på at ting snart begynner å falle på plass, det må det snart gjøre, vintertrenningen har jo begynt!

Enig!  

 

 

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 jan 10, 16:23

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Spillerene som skal være så veldig bekymret for klubbens fremtid burde banket på døren til Henriksen  og tatt ett lønnskutt for lenge siden. Nå bruker dem sin kjærlighet til klubben til helt andre ting. Flere av spillerene ville også sparke Grønhagen, men sølvmedaljen gjorde det vanskelig. Spillerenes holdning til Nordlie fra dag 1 gjør meg kvalm i forhold til at klubben gikk inn i sin viktigste og tøffeste periode noensinne. Det var større fokus på å ødelegge for treneren enn det var å ta poeng... Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

    Spillerenes evigvarende sutring om kontraktfornyelser igjennom hele sesongen i en økonomisk krisetid for klubben har også vært med på å ødelegge klubben...

 

Støttes 100%

---------------------------

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 17:38

Opprinnelig postet av tripod-

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.

Du har dessverre ikke evnen til å lese det som blir skrevet her inne, hverken av meg eller andre. Prøv å les igjen det som har blitt skrevet, før du kommer med dritt. Eller direkte løgner heter det vel.

Årsaken til at fjorårssesongen ble en fiasko er sammensatt, og spillerne har selvfølgelig sin del av skylden. Det har da ikke hverken jeg eller spillerne benektet, men det har du selvfølgelig ikke fått med deg. Hvem er da dumstuten?

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 17:42

Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Selvom Nordlie tok fler poeng pr kamp enn det både Aune og Grønhagen klarte....

 

Og hva var årsaken til det tror du?

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 jan 10, 18:02
Endret: 08 jan 10, 18:10
Endret av: Bedreviteren

Mange årsaker til det.. Bare konstaterer fakta..


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 08 jan 10, 18:57

Hallo frekstinger.

 

Når det gjelder fotball og trenere så er jeg stor fan av kontinuitet.

Kjenner dere til dette begrepet i Fredrikstad? Som mossing fryder jeg meg jo litt over motgangen og kaoset hos dere, men jeg må si at jeg tidvis er sjokkert over hvordan dere spiser folk levende der nede.

Eggen Jr, Drillo, Grønhagen....og nå Keiko blir tatt i mot som konger, men alle har de blitt mobbet ut av byen av en berme mennesker som jeg ikke kan si imponerer. Det skal visst ikke så mye til før en helt blir et mobbeobjekt i Plankebyen (en rekke spillere har blitt hårreisende behandlet av "supportere").

 

Nå snakker jeg forhåpentligvis ikke så mye med MFK-skjerfet på. Dette er ting jeg brenner for og som jeg VET er viktig et hvert sted hvor det skal presteres. Enten det gjelder business eller idrett. Se dere rundt i deres hverdag på arbeidsplassen. Hvem av kollegene er det dere snakker med når dere ønsker å få gjort noe..han som er sur og mutt og som stort sett er negativ eller hun som smiler og stort sett sier ja? Hvilke holdninger skaper positive resultater for deg og bedriften eller FFK?

Plankehaugen har et prisverdig ønske om å være synlige og påvirke. Men hvordan synes dere og hvordan påvirker dere? Sett fra sidelinjen bidrar ikke Plankehaugen akkurat til å skape ro i rekkene. Kråkevingen og andre som vanker på Melløs har noen negative sytebukker i sine rekker. Men selv i jantelovens nye hovedstad, Moss, er den lille tribunekulturen vi har MER bidragsytende på en POSITIV måte enn i Fredrikstad. Og det finnes mange steder og klubber som er mye flinkere. Grunnholdningen som gjennomsyrer Kråkevingen er STØTT LAGET.

Jeg forstår at dere til tider er frustrert, for det virker som at det er ALT for mange kokker og ALT for mange personlige agendaer ute og går. En drøss med sjefer, styrer og organer drar i alle retninger. Det var en imponerende bragd av gutta på gresset at de klarte å spille seg til sølv i 2008 med slike arbeidsforhold. Men det varte jo ikke så lenge. Og det fryder MFK-hjertet mitt, men jeg blir trist over en så ELENDIG styring av en organisasjon. Jeg fatter ikke at det er mulig.

Men tilbake til Plankehaugen... hva er deres rolle egentlig?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 08 jan 10, 19:45

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av tripod-

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.

Du har dessverre ikke evnen til å lese det som blir skrevet her inne, hverken av meg eller andre. Prøv å les igjen det som har blitt skrevet, før du kommer med dritt. Eller direkte løgner heter det vel.

Årsaken til at fjorårssesongen ble en fiasko er sammensatt, og spillerne har selvfølgelig sin del av skylden. Det har da ikke hverken jeg eller spillerne benektet, men det har du selvfølgelig ikke fått med deg. Hvem er da dumstuten?

 

Ja, ja Ymer, har du hørt den låta av Trond Viggo Thorgersen.. "alle er så dumme..." For det høres ut som du piper den hele tiden...alle andre mangler innsikt, og du har den hele og fulle fasiten.

Du bruker gang på gang det faktum at folk ikke har innsikt, men du angriper sjeldent hva du mener er lite innsiktsfullt med innleggene. 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 jan 10, 20:12

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Du bruker gang på gang det faktum at folk ikke har innsikt, men du angriper sjeldent hva du mener er lite innsiktsfullt med innleggene. 

Nå var det ikke meg som dro fram ordet "dumstut". Bruker ikke sånne ord om folk her inne jeg, selv om det av og til er fristende Cool.

Ellers så anbefaler jeg folk som kommer med påstander om meg og hva jeg har skrevet her inne å lese det som blir skrevet. I motsatt fall så blir det bare dumt å kommentere.. Og ja, det gjelder deg også Laughing


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 jan 10, 00:44

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av tripod-

Smalt fra rett kjeft, selvinnsikten er i orden. Du er vel den som har fordelt med skyld her inne på forumet, det er vel ikke noe Henriksen og Nordlie ikke har hatt skylden for. Men når enkelte begynner å fordele skylden der den hører hjemme, hos spillerene. Da skal man plutselig se fremover og ikke fordele skyld lenger. Du er bare en typisk dumstut i mine øyne.

Du har dessverre ikke evnen til å lese det som blir skrevet her inne, hverken av meg eller andre. Prøv å les igjen det som har blitt skrevet, før du kommer med dritt. Eller direkte løgner heter det vel.

Årsaken til at fjorårssesongen ble en fiasko er sammensatt, og spillerne har selvfølgelig sin del av skylden. Det har da ikke hverken jeg eller spillerne benektet, men det har du selvfølgelig ikke fått med deg. Hvem er da dumstuten?

 

Ja, ja Ymer, har du hørt den låta av Trond Viggo Thorgersen.. "alle er så dumme..." For det høres ut som du piper den hele tiden...alle andre mangler innsikt, og du har den hele og fulle fasiten.

Du bruker gang på gang det faktum at folk ikke har innsikt, men du angriper sjeldent hva du mener er lite innsiktsfullt med innleggene. 

Godt det er flere som har sett og lest det samme som meg!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jan 10, 01:15

Opprinnelig postet av ffk-4ever


Godt det er flere som har sett og lest det samme som meg!

Hva med å dra fram noen eksempler på hva du har lest? Nei, sikkert lettere å hive seg på det andre tror de har lest... Noe sånt Laughing


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jan 10, 02:02

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Du bruker gang på gang det faktum at folk ikke har innsikt,   

[/quote]

Hvorfor skulle jeg ikke bruke det når du sier det er faktum? Er det ikke faktum vi er ute etter da? 

Når det gjelder innsikt: Du og de fleste burde forstå at fjorårssesongens fiasko er et sammensatt problem. Spillere, trenere, administrasjon, styre og økonomi er alt ting som har skyld i at det gikk til helvete i 2009. Og alle har fått sin del av dritt p.g.a. det som skjedde forrige sesong. Noen av feilene som er begått er jo så åpenbare at alle burde se dem.
Så dukker denne tråden opp. Og jeg kan være enig i at innsatsen (eller innstillingen) til noen av spillerne har vært langt under pari. Dette gjelder langt ifra alle spillerne. Når mitt inntrykk er at noen her inne tror at spillerne presterte dårlig for at de ikke gadd da mangler man nok innsikt i hvordan ting fungerer på et lag. Man skal være ganske enfoldig for å tro at svaret er så enkelt. Det er som i livet ellers, årsaker til at noen ikke fungerer som de skal i arbeid eller idrett. Derfor påstår jeg at hovedårsaken til dårlige sportslige resultater kommer av rot og surr og amatørmessig håndtering av ansatte i FFKs styrer og toppledelse og muligens et råttent eple eller to i den kassa som kalles spillertroppen. Det er litt sånn: Jeppe drikker. Hvorfor drikker Jeppe?
Nordlie har ikke, som jeg har sagt før, skyld i at vi røk ned i Adeccoligaen. Han utgjorde egentlig ingen forskjell hverken positivt eller negativt på resultatet av fjorårssesongen.  At ansettelsen var en av fjorårets (tidenes?)største tabber er det ikke mye tvil om, men det har mer med klubbens framtid å gjøre enn at han ikke klarte det han egentlig ble ansatt for; å redde oss fra nedrykk. At han i tillegg fikk en smellfet kontrakt uten rettrettmuligheter av en klubb som ved kontraktinngåelsen allerede var teknisk konkurs gjør ikke tabben mindre, tvert imot. Vi kjøpte katta i sekken for penger vi ikke hadde. Jeg er av den oppfatning at bråk med Nordlie hadde det blitt før eller senere uansett hvilken divisjon vi spiller i. CV'en hans nærmest garanterer bråk og sparken i alle klubber (mer eller mindre) han er ansatt i.

 Hadde vært fint om de svarene jeg vet jeg får på ovenstående er basert på nettopp det som står skrevet, og ikke på hva du/dere mener og tror jeg har skrevet.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jan 10, 09:08

Tror dem fleste er enig i det meste du skriver her ymer. Men nå var det sånn at den tråden her prøvde å sette lys på spillerenes selvransake, beteende(hva var det for ett ord) og innsats i katastrofesesongen. Det er faktisk mulig å være kritisk til spillerene, uansett hva man mener om Tom Nordlie. Spillerene gjorde det ikke lettere for Nordlie å redde plassen, når dem nærmest samlet seg i garderoben og prøvde å stenge døren for treneren nærmest fra første trening. Det påvirket kanskje også hans væremåte.

             Ja det er som du sier sammensatt og mange grunner  til at FFK er parkert som en klubb fremover. Men skulle jo tro det var mulig å diskutere andre ting og grunner til det enn bare Nordlie er idiot, psykopat, mobber osvosv som snart alt har handlet om etter sesongslutt. At klubben er rævkjørt er ihvertfall ikke Nordlies feil...


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jan 10, 10:37
Endret: 09 jan 10, 10:44
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

             Ja det er som du sier sammensatt og mange grunner  til at FFK er parkert som en klubb fremover. Men skulle jo tro det var mulig å diskutere andre ting og grunner til det enn bare Nordlie er idiot, psykopat, mobber osvosv som snart alt har handlet om etter sesongslutt. At klubben er rævkjørt er ihvertfall ikke Nordlies feil...

Jeg bare prøver å si at det er en grunn til at spillerne presterte som de gjorde. Det er vanskelig å isolere spillergruppa som en årsak alene til at ting gikk galt. De spillerne som har vært ute i media har da ikke lagt skjul på at de ikke er fornøyd med 2009 sesongen og innsatsen? Gashis uttalelser i avisa er vel siste eksempel på det. Og innsats? Gashi fremstår vel ikke akkurat som den som ikke yter innsats i kampene, selv om han ikke har spillt godt? 
Jeg lurer derfor fortsatt på hva som ønskes av spillerne nå som kan gjøre kritikerne (og da spesiellt trådstarter av denne tråden) fornøyd...

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jan 10, 10:59
Endret: 09 jan 10, 11:00
Endret av: Bedreviteren

Jeg for min del håper at spillerene konsentrerer seg om det dem kan best, spille fotball. Jeg håper at dem uansett hvem som kommer inn som trener at dem gir mannen en sjanse og går på trening med pågangsmot og optimisme. Jeg håper dem aksepterer at klubben er i en vanskelig økonomisk situasjon og ikke messer om nye dyre kontraktforlengelser igjennom en hel sesong, selvom kontrakter er på vei til å løpe ut. Jeg håper dem respekterer laguttak og tropper, selvom dem er skuffet. Jeg håper dem opptrer som en enhet og ikke interne grupperinger. Jeg håper dem følger spillereglene på en treningsleir.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jan 10, 11:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Jeg for min del håper at spillerene konsentrerer seg om det dem kan best, spille fotball. Jeg håper at dem uansett hvem som kommer inn som trener at dem gir mannen en sjanse og går på trening med pågangsmot og optimisme. Jeg håper dem aksepterer at klubben er i en vanskelig økonomisk situasjon og ikke messer om nye dyre kontraktforlengelser igjennom en hel sesong, selvom kontrakter er på vei til å løpe ut. Jeg håper dem respekterer laguttak og tropper, selvom dem er skuffet. Jeg håper dem opptrer som en enhet og ikke interne grupperinger. Jeg håper dem følger spillereglene på en treningsleir.

Klappe i hendene!!! Godt sagt.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jan 10, 11:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Jeg for min del håper at spillerene konsentrerer seg om det dem kan best, spille fotball. Jeg håper at dem uansett hvem som kommer inn som trener at dem gir mannen en sjanse og går på trening med pågangsmot og optimisme. Jeg håper dem aksepterer at klubben er i en vanskelig økonomisk situasjon og ikke messer om nye dyre kontraktforlengelser igjennom en hel sesong, selvom kontrakter er på vei til å løpe ut. Jeg håper dem respekterer laguttak og tropper, selvom dem er skuffet. Jeg håper dem opptrer som en enhet og ikke interne grupperinger. Jeg håper dem følger spillereglene på en treningsleir.

Det er jeg enig i. Harmoni og ro i  klubben på alle plan. Da får vi en bra sesong i år.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 10 jan 10, 14:08

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Bedreviteren

             Ja det er som du sier sammensatt og mange grunner  til at FFK er parkert som en klubb fremover. Men skulle jo tro det var mulig å diskutere andre ting og grunner til det enn bare Nordlie er idiot, psykopat, mobber osvosv som snart alt har handlet om etter sesongslutt. At klubben er rævkjørt er ihvertfall ikke Nordlies feil...

Jeg bare prøver å si at det er en grunn til at spillerne presterte som de gjorde. Det er vanskelig å isolere spillergruppa som en årsak alene til at ting gikk galt. De spillerne som har vært ute i media har da ikke lagt skjul på at de ikke er fornøyd med 2009 sesongen og innsatsen? Gashis uttalelser i avisa er vel siste eksempel på det. Og innsats? Gashi fremstår vel ikke akkurat som den som ikke yter innsats i kampene, selv om han ikke har spillt godt? 
Jeg lurer derfor fortsatt på hva som ønskes av spillerne nå som kan gjøre kritikerne (og da spesiellt trådstarter av denne tråden) fornøyd...

 

1. Slutte å gå til media med alt de er misfornøyd med ledelse og TN

2. Punkt 1. vet vi de ikke klarer å gjennomføre. Så kanskje de heller skal  gå til media og fortelle hele historien om spillernes egen innsats. Gjerne da henge ut enkeltpersoner som de er så flinke til.

3. Legge frem treningsdagboken sin... (hehe, ja mye tyder på at FFK-spillerne er i nærheten å ha en så professjonell innstilling til idretten sin. 

4. Slutte å drikke i sesong

5. Begynne å trene hardt, gi alt på både trening og kamp. Faen ikke så mange timer i døgnet de jobber.

Men vet nå at Ymer kommer til å si "fotball-spillere" er noe eget, er så vanskelig situasjon de har med press etc, og det har jo ikke andre idrettsutøvere mener jeg.

Og for all del ikke sammenligne de med andre arbeidstakere med samme lønnsnivå. De har jo ikke press på seg til å levere de. For de blir jo bare oppsagt hvis de ikke leverer. Mye verre for fotballspillere, de kan jo ikke bli oppsagt uansett hva de leverer, så de er det synd på de, de må jo bli i jobben til kontrakten går ut uansett og med samme lønn.

Vet bare at jeg har jobbet i bedrifter hvor ledelsen har surra gang på gang, men jeg har levert og har måttet levert max, ellers så ville jeg jo fått sparken. Problemet er at fotballen, og media har laget en "way-out" for å slappe av. Går det galt så bare skylder vi på treneren, ledelsen eller "arbeidsforholdene" Og så blir de andre sparket og vi har blanke ark igjen.

Og det var faktisk du som sa jeg "mangler innsikt" så du ikke orket å kommentere innlegget i første omgang. 

Har ikke prøvd å "isolere" spillergruppa som årsak...merkelig at du skriver det samtidig som du er furten fordi du mener vi tolker dine innlegg galt. Jeg prøvde med tråden å sette fokus på at det finnes flere årsaker til fiaskoen enn TN og RH og at spillerne går nesten fri.

Når det gjelder Gashi, så hadde han kanskje prestert bedre i kamp, hvis han hadde levert under trening og ellers. Han var btw en av de jeg så oftest ute og drakk på Buddah etter kamp. Hvis man kan noe om trening så vet man at timene etter maks ytelse (vet det er feil å skrive, spillerne har jo ikke ytt maks) er RESTITUSJON. 

Etter konkurranse sørger andre idrettsutøvere for å spise riktig, få i seg masse drikke (ikke alkohol) og legge seg tidlig.
Finn 5 feil i hvordan da Gashi med flere gjorde etter kampene. Kan kosthold, trening og livsførsel ha noe med prestasjon i kamp??

Nei, Ymer, la oss heller løfte han på gullstol for de 90 minuttene i uken han leverte grei innsats(ikke prestasjon) Problemet med norske fotballspillere er at de nettopp tror de får 2 mill i året for de 90 minuttene, mens faktum er at de får så godt betalt for at de skal gidde å legge ned masse tid og innsats på trening og forbedring, og for at de skal forsake ting som festing og søpla-kosthold.

Noe forøvrig utøvere i andre idrettsgrener gjør for småpenger fordi de "ønsker å bli best"

Men igjen, kan ikke sammenligne det med fotballspillere for de er " i en spesiell situasjon)

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 jan 10, 14:20

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

1. Slutte å gå til media med alt de er misfornøyd med ledelse og TN

2. Punkt 1. vet vi de ikke klarer å gjennomføre. Så kanskje de heller skal  gå til media og fortelle hele historien om spillernes egen innsats. Gjerne da henge ut enkeltpersoner som de er så flinke til.

3. Legge frem treningsdagboken sin... (hehe, ja mye tyder på at FFK-spillerne er i nærheten å ha en så professjonell innstilling til idretten sin. 

4. Slutte å drikke i sesong

5. Begynne å trene hardt, gi alt på både trening og kamp. Faen ikke så mange timer i døgnet de jobber.

Men vet nå at Ymer kommer til å si "fotball-spillere" er noe eget, er så vanskelig situasjon de har med press etc, og det har jo ikke andre idrettsutøvere mener jeg.

Og for all del ikke sammenligne de med andre arbeidstakere med samme lønnsnivå. De har jo ikke press på seg til å levere de. For de blir jo bare oppsagt hvis de ikke leverer. Mye verre for fotballspillere, de kan jo ikke bli oppsagt uansett hva de leverer, så de er det synd på de, de må jo bli i jobben til kontrakten går ut uansett og med samme lønn.

Vet bare at jeg har jobbet i bedrifter hvor ledelsen har surra gang på gang, men jeg har levert og har måttet levert max, ellers så ville jeg jo fått sparken. Problemet er at fotballen, og media har laget en "way-out" for å slappe av. Går det galt så bare skylder vi på treneren, ledelsen eller "arbeidsforholdene" Og så blir de andre sparket og vi har blanke ark igjen.

Og det var faktisk du som sa jeg "mangler innsikt" så du ikke orket å kommentere innlegget i første omgang. 

Har ikke prøvd å "isolere" spillergruppa som årsak...merkelig at du skriver det samtidig som du er furten fordi du mener vi tolker dine innlegg galt. Jeg prøvde med tråden å sette fokus på at det finnes flere årsaker til fiaskoen enn TN og RH og at spillerne går nesten fri.

Når det gjelder Gashi, så hadde han kanskje prestert bedre i kamp, hvis han hadde levert under trening og ellers. Han var btw en av de jeg så oftest ute og drakk på Buddah etter kamp. Hvis man kan noe om trening så vet man at timene etter maks ytelse (vet det er feil å skrive, spillerne har jo ikke ytt maks) er RESTITUSJON. 

Etter konkurranse sørger andre idrettsutøvere for å spise riktig, få i seg masse drikke (ikke alkohol) og legge seg tidlig.
Finn 5 feil i hvordan da Gashi med flere gjorde etter kampene. Kan kosthold, trening og livsførsel ha noe med prestasjon i kamp??

Nei, Ymer, la oss heller løfte han på gullstol for de 90 minuttene i uken han leverte grei innsats(ikke prestasjon) Problemet med norske fotballspillere er at de nettopp tror de får 2 mill i året for de 90 minuttene, mens faktum er at de får så godt betalt for at de skal gidde å legge ned masse tid og innsats på trening og forbedring, og for at de skal forsake ting som festing og søpla-kosthold.

Noe forøvrig utøvere i andre idrettsgrener gjør for småpenger fordi de "ønsker å bli best"

Men igjen, kan ikke sammenligne det med fotballspillere for de er " i en spesiell situasjon)

 

Innlegget begynte helt greit det, men så skled det dessverre igjen over i vas...


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 jan 10, 15:15

Det gjorde ikke det Ymer. Det han skriver om Gashi og hva han og andre spillere gjør etter kamp er meget viktig. Når spillerene ikke er mer proffe enn det, går det ikke ann å prestere over tid.

Hvorfor er det vas, når det er det tråden handler om?


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 10 jan 10, 15:44

Opprinnelig postet av Ymer

 

 Innlegget begynte helt greit det, men så skled det dessverre igjen over i vas...

Igjen beviser du din fantastiske evne til å debattere en sak ved å kalle ett innlegg for "vas" på generell basis uten å vise til hva du mener er "vas" 

Du etterlyste jo eksempel på når du gjorde "sånt" og du har jo bevist det med dette innlegget.

Synes faktisk jeg hører du nynner på en kjent sang "alle er så dumme" 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 jan 10, 17:52
Endret: 10 jan 10, 17:53
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Igjen beviser du din fantastiske evne til å debattere en sak ved å kalle ett innlegg for "vas" på generell basis uten å vise til hva du mener er "vas" 

Du etterlyste jo eksempel på når du gjorde "sånt" og du har jo bevist det med dette innlegget.

Synes faktisk jeg hører du nynner på en kjent sang "alle er så dumme" 

Vas blir det når du skriver hva du tror jeg vil skrive og når du skriver hva du tror jeg tenker og mener. Tro får du heller gjøre i kjerka. Laughing.

Å høre "syner" er et dårlig tegn. Om du mener å høre meg nynne en sang jeg faktisk ikke kan huske å ha hørt, så bør du oppsøke lege.  Laughing


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 jan 10, 18:12

Ymer viser sitt rette jeg igjen....Er det mulig..................?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 10 jan 10, 18:35

Skal vi kanskje slå ihjel denne diskusjonen nå? Sette et stort punktum og snakke om noe helt annet?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f