Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien tilbake!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 13 nov 09, 14:08
Endret: 13 nov 09, 14:22
Endret av: Lars 29

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Lars 29

Er litt uenig med deg Holters i at ikke lokale spillere kunne bidratt i denne kampen. Er i en slik kamp en R.Kvisvik med sin ro kunne bidratt med forløsende pasninger, en J.Thomassen med sin iherdige jobbing, og en H.E Ramberg som ville gitt alt for ikke å tape en slik kamp.Spesielt når kampen forløp slik den gjorde. Mener også at Pål hadde vært et bedre valg en Askar, da Askar virket veldig preget av stundens alvor og kanskje heller burde spilt kant hele kampen.

Tror du har misforstått litt... Jeg skrev jo også at Kvisvik burde ha vært på benken på bekostning av Valencia. I tillegg er det synd at det ikke ble plass til en spiller som Thomassen, som tross alt var i veldig god form denne høsten. Mot Molde mener jeg helt klart at det burde ha vært ryddet plass til ham på midtbanen. Jeg forstår at man ønsker å ha Wallace på banen, da han er en spiller som kan avgjøre kamper på egenhånd med sine frispark, men jeg mener helt klart at Thomassen burde ha spilt på bekostning av Ramberg i den kampen.

Jeg synes det blir altfor lettvint å tro at lokale spillere hadde vært løsning på denne kvalkampen. Nordlie mønstret det antatt beste mannskapet mtp. sesonginnspurten, og stort mer kan man ikke forvente. Derimot synes jeg, som deg, at de taktiske disposisjonene underveis var svake. Jeg har jo også skrevet tidligere at det er høyst bemerkelsesverdig å sette Askar ned på back når alle kunne se at han var preget (nervøs) av stundens alvor.

At Kvisvik legger på seg for at han er "umotivert" og ikke får fornyet kontrakt føler jeg virkelig er å vri på problemstillingen. Dette er ting han har drevet med i hele sin FFK-karriere, og også etter denne sommerpausen kom en langt mer smålubben variant tilbake. Det forteller langt mer om svake holdninger enn hvordan han har blitt behandlet i FFK.

Føler jeg ikke har missforstått deg, men er bare uenig med deg i forhold til laguttaket til Sarpsborg kampen. Mener definitivt at lokale spillere burde vært brukt i en slik kamp. Du snakker om form på diverse spillere. Synes endel av våre store navn har prestert under pari i høst, deriblant Borges ( selv om han scoret mot Lyn ). En ting er en kamp mot et tippeligalag noe annet er en kamp mot et adeccolag.

En kamp mot Sarpsborg er også en kamp med historie og rivalisering mellom to fotballbyer ( historisk sett ). Virker som flere av "våre store stjerner" ble tatt litt på sengen av Sarpsborg. Som om de trodde at dette ville bli lett match. Derfor mener jeg at lokale spillere kunne vært en ide til en slik kamp. Kvisvik sin ro og forløsende pasninger, Ramberg sitt smarte fotballhode, Pål sin rutine, og Thomassen sitt pågangsmot.

At Raymond Kvisvik er uprofesjonell og ikke er det man kan definere som en toppidrettsutøver er noe alle kan være enige om. Jeg har heller aldri ment at R.Kvisvik har hatt de holdninger man kan forvente av en profesjonell fotballspiller. Men samtidig har han vært en viktig mann å ha i miljøet både på og utenfor banen. Og uansett vekt så har han vært en vikig spiller i de klubbene han har spilt.

Kvisvik var fit i våres og holdt samtlige 90 minutter. Kvisvik har i hele sin karriere variert i vekt og det er ingen tvil om at han hadde vært i en bedre liga og at han hadde vært en veletablert proff med bedre holdninger..Jeg må si at jeg ble ganske overrasket over å se en så utrent Kvisvik som jeg har sett i høst. Spesielt når han i utgangspunktet skulle kjempe for en ny kontrakt. Men tror vel Kvisvik raskt forsto at hans tid i FFK nærmet seg slutten og at det var definitivt slutt når T.Nordlie ble trener i FFK. dermed har han gitt enda mere f... enn tidligere. Det er det jeg mener med en umotivert R.Kvisvik.

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f