Husk meg
Brukernavn
Passord

Økonomien i FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 07 nov 09, 13:49
Endret: 11 nov 09, 10:53
Endret av: rey

Hvordan blir den økonomiske situasjonen i klubben nå som har rykket ned i vikarligaen? Vi har vel omtrent et inntektstap på +/- 50mill i forhod til tippeligaspill, så er ikke tvil om at det må ryddes kraftig opp om vi ikke skal bli slått konkurs.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 nov 09, 13:51

Klubben taper mellom 20-25.millioner kroner etter nedrykket.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 nov 09, 13:53

Jeg vil tro en konkurs er nærmest uungåelig dessverre.

---------------------------

Nord


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 13:56

Opprinnelig postet av Martin_

Jeg vil tro en konkurs er nærmest uungåelig dessverre.

Og det baserer du på?

---------------------------

math


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 nov 09, 14:02
Endret: 07 nov 09, 14:04
Endret av: Gardarson

Opprinnelig postet av Martin_

Jeg vil tro en konkurs er nærmest uungåelig dessverre.

Vi har vel en del spillere som kan gi solid inntekt i klubbkassa, samtidig som vi vil spare lønningene deres. Publikum vil i stor grad være avgjørende for økonomien neste år, men vi bør da klare et snitt på 5-6000! Klarer vi å kvitte oss med unødvendige stillinger også, vil vi komme styrket ut av dette.

Det er vel bare å krysse alt vi har for at Borges og Costa Rica går videre til VM! Da kan et salg av ham gi oss sårt trengte penger.


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 07 nov 09, 14:07
Endret: 07 nov 09, 14:07
Endret av: IxiO

Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av Martin_

Jeg vil tro en konkurs er nærmest uungåelig dessverre.

Vi har vel en del spillere som kan gi solid inntekt i klubbkassa, samtidig som vi vil spare lønningene deres. Publikum vil i stor grad være avgjørende for økonomien neste år, men vi bør da klare et snitt på 5-6000! Klarer vi å kvitte oss med unødvendige stillinger også, vil vi komme styrket ut av dette.

Det er vel bare å krysse alt vi har for at Borges og Costa Rica går videre til VM! Da kan et salg av ham gi oss sårt trengte penger.


Selvom jeg bor i Trondheim, kommer jeg fortsatt til å gå på alle kamper jeg greier, synes alle som virkelig elsker rød hvit bør gjøre det samme.
Nesten blitt en slags klisjè, men de trenger støtte nå ^^

De spillerene som forsvinner vil jo fylle kassa ganske bra, pluss at vi må rydde opp i administrasjonen noe kraftig.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 09, 14:14

Opprinnelig postet av Gardarson

Vi har vel en del spillere som kan gi solid inntekt i klubbkassa, samtidig som vi vil spare lønningene deres. Publikum vil i stor grad være avgjørende for økonomien neste år, men vi bør da klare et snitt på 5-6000! Klarer vi å kvitte oss med unødvendige stillinger også, vil vi komme styrket ut av dette.

Det er vel bare å krysse alt vi har for at Borges og Costa Rica går videre til VM! Da kan et salg av ham gi oss sårt trengte penger.

Har ikke tenkt på at verdien av spillera våre sank ganske mye i går eller??

Og trur du virkelig at Borges blir her til etter neste sommer?


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 nov 09, 14:16

En del spillere forsvinner. Noen får man noen millioner for, og noen slipper man å betale dyre lønninger til. Hvis man nå ENDELIG rydder skikkelig, bør man kunne få snudd den økonomiske skuta.

---------------------------

math


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:27

Henriksen har jo gått ut og sagt at ffk har økonomi til å ha den stallen de har nå 1 år i adecco men hvis de ikke rykker rett opp så må de begynne å kutte kostnader.Men Skal sies at henriksen sier mye rart da.Men han kan jo ikke lyve om sånt el

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 07 nov 09, 15:35

Det første som må gjøres i klubben er å kutte i antall stillinger i administrasjonen og det sportslige støtteapparatet. Klubben er ikke tjent med å ha en så stor administrasjon, jo flere kokker jo mer søl, som man sier. I tillegg vil vi kunne spare noen millioner i lønnsutgifter. Dersom Henriksen skulle finne på å bli, må lønna hans halveres.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 nov 09, 15:41

Opprinnelig postet av kjellemann

Henriksen har jo gått ut og sagt at ffk har økonomi til å ha den stallen de har nå 1 år i adecco men hvis de ikke rykker rett opp så må de begynne å kutte kostnader.Men Skal sies at henriksen sier mye rart da.Men han kan jo ikke lyve om sånt el

Tror du virkelig på hans ord?


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 07 nov 09, 15:57

Opprinnelig postet av ffkmufc

Har ikke tenkt på at verdien av spillera våre sank ganske mye i går eller??

Og trur du virkelig at Borges blir her til etter neste sommer?

Kan du gi meg en god grunn til at han ikke skal være her neste år? Med mindre han ikke har en nedrykksklausul i kontrakten, har han ingenting han skulle sagt! Kommer Costa Rica til VM kan ALDRI i verden styret finne på å selge ham før VM. Nei, ikke engang styret i FFK er så fjerne...


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 16:00

Opprinnelig postet av Gardarson

Opprinnelig postet av ffkmufc

Har ikke tenkt på at verdien av spillera våre sank ganske mye i går eller??

Og trur du virkelig at Borges blir her til etter neste sommer?

Kan du gi meg en god grunn til at han ikke skal være her neste år? Med mindre han ikke har en nedrykksklausul i kontrakten, har han ingenting han skulle sagt! Kommer Costa Rica til VM kan ALDRI i verden styret finne på å selge ham før VM. Nei, ikke engang styret i FFK er så fjerne...



Penger... Vi kan komme til det steg at vi ikke har noe valg desverre...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 nov 09, 16:18

Alt er avhenig av hvor lange sponsorkontrakter vi har, og om de inneholder noen nedrykksklausul.
Tapte inntekter fra TV og forbund, blir lommepenger i denne sammenheng.

Håper ikke det er mange spillere med nedrykksklausul også for den saks skyld.

 

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 nov 09, 07:22

http://f-b.no/article/20091109/FFK/476746587/1220/NYHET

Må kutte 30 millioner

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 09 nov 09, 22:31

Opprinnelig postet av FFKgutt1

http://f-b.no/article/20091109/FFK/476746587/1220/NYHET

Må kutte 30 millioner

Helt urealistisk!!!

I år gikk de med 20 mill i underskudd. Dvs at med 30 mill kutt blir neste års budsjett bare 10 mill under årets regnskap.

Mer realistisk er nok en reduksjon på 45-50 mill (halvering). Men så har de vel kalkulert inn 15-20 mil i spillersalg hvis vi kjenner de kjøtthuene rett.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 nov 09, 22:42
Endret: 09 nov 09, 22:43
Endret av: Rey

Men nå er det ikke bare å kutte 50 mill i utgifter på et år heller. Vil dessverre si at det er så og si umulig. De har sikkert en del langsiktige avtaler som ikke bare er til å kutte ut. Garantert en del utgifter dem ikke klarer å kutte med en gang.

I tillegg har vi faktisk en spillerstall som vi ikke bare kan sparke på dør heller. Greit at supportere sier selg den spilleren, kvitt dere med den spilleren, men i virkeligheten er det ikke så lett.

Hvis dem hadde klart å kutte budsjettet med 50 mill på et år hadde dem løyet i budsjettet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 09 nov 09, 22:45

Til Rey:

Jeg er ubehagelig klar over at det nesten er umulig å kutte 50 mill. Men samtidig har vi ikke nok inntekter til å ha et større budsjett (hvis det skal gå i balanse). Tror vi er fucked, og må satse på at noen dumme snille onkler atter en gang hiver perler for svin.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 nov 09, 22:50
Endret: 09 nov 09, 22:51
Endret av: Rey

Nettopp.

Og i og med at vi ikke har mulighet til å kutte så mye og ikke klarer å få et budsjett i balanse med de inntektene vi mest sannsynlig får, så må vi nok budsjettere med spillersalg også neste år for å få lisens fra NFF. Tror nok det blir nødvendig. De gir nok ikke lisens til en klubb som budsjetterer med underskudd når den klubben ikke har positiv egenkapital igjen.

Så får vi atter en gang skrike etter hjelp fra dumsnille onkler utover sesonge. Dessverre.

Alternativet blir spill i 2. div

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 09 nov 09, 22:50

Opprinnelig postet av Rey

Men nå er det ikke bare å kutte 50 mill i utgifter på et år heller. Vil dessverre si at det er så og si umulig. De har sikkert en del langsiktige avtaler som ikke bare er til å kutte ut. Garantert en del utgifter dem ikke klarer å kutte med en gang.

I tillegg har vi faktisk en spillerstall som vi ikke bare kan sparke på dør heller. Greit at supportere sier selg den spilleren, kvitt dere med den spilleren, men i virkeligheten er det ikke så lett.

Hvis dem hadde klart å kutte budsjettet med 50 mill på et år hadde dem løyet i budsjettet.

Ser poenget ditt, men når man skal kutte og det er avgjørende for klubbens videre eksistens, så må man sette seg hårete mål. Ved forhandlingsbordet har man da faktisk et kort å spille på for å kutte kostnader. Henriksen gjør det for én gangs skyld riktig i mediesammenheng (ref intervju i NRK).

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 nov 09, 22:53
Endret: 09 nov 09, 23:20
Endret av: Rey

Joda, greit å sette seg hårete mål, men å kalle dem idioter og grøthuer for at dem ikke klarer å kutte nok eller for at de budsjetterer med spillersalg fordi de må syns jeg blir feil. Det er vel kun det som er poenget mitt Smile

EDIT: Og der går TV2 ut og refererer til styremøte hvor dem sier at dem må kutte 50 mill. spot on sklitakling

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 09:12

http://www.f-b.no/article/20091111/FFK/776638996/1220/NYHET

 

Litt mer elendighet på bålet..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 nov 09, 09:16

Nå har jo FFK ihvertfall solgt Adia som gir litt penger i klubbkassa så lenge.


Havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 11 nov 09, 09:42

Opprinnelig postet av shaggy

http://www.f-b.no/article/20091111/FFK/776638996/1220/NYHET

 

Litt mer elendighet på bålet..

Noen som veit hvor kritisk dette er for klubben?
Kan det føre til 2.divisjon eller konkurs?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 11 nov 09, 09:43

Ikke sålenge dumsnille onkel Terje kommer løpende med lommeboka si for n'te gang...


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 11 nov 09, 09:59

Synes det er på tide at Høili stiller krav til anvendelsen av kapitalen han tilfører..

Måten ledelsen fnyser av økonomiske advarseler er skremmende!

I stedenfor å berge våre såkalte "stjernespillere" for enhver pris, la heller Adeccoligaen bli arenaen hvor våre talenter spiller seg inn på laget! Det er billigere og det skaper lokal forankring i klubben!

---------------------------

Sats på talentene!


‰-kungen

Knøttespiller
Ble medlem: 30 sep 08
Innlegg: 69

Lagt til: 11 nov 09, 10:22

Opprinnelig postet av havis
Måten ledelsen fnyser av økonomiske advarseler er skremmende!

 

Her svarer jo Henriksen på en direkte forespørsel om en kredittvurdering som Lindorff gjorde på vegne av en eller annen avis.  Han peker på faktiske og direkte tekniske svakheter i vurderingen, så hva han skulle gjort anneledes i den saken er jammen ikke godt å si.

Det er greit å si peke svake vurderinger Henriksen har gjort, men det er lov å være faktaorientert. Vi var i en dårlig økonomisk og organisatorisk situasjon i sesongen på grunn av ledelse, det er det ikke tvil om. Men det er den sportslige situasjonen som har brakt oss inn i en krisesituasjon.

Og den sportslige situasjonen er slik at i ett mål scoret eller ett mål mindre sluppet inn i en av de fire kampene mot ålesund eller strømsgodset hadde betydd Tippeliga i 2010, ikke Addecco. Hadde vi vunnet et par av de kampene vi knepent har tapt, ville vi kunne havnet på en 6.plass.

Og dette kan skyldes mye mer tilfeldigheter enn at det er Henriksen feil.

 

Det er greit å være kriitisk, men det er ikke greit å ikke være saklig.


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 11 nov 09, 10:31
Endret: 11 nov 09, 10:36
Endret av: havis

Opprinnelig postet av ‰-kungen

Opprinnelig postet av havis
Måten ledelsen fnyser av økonomiske advarseler er skremmende!

 

Det er greit å være kriitisk, men det er ikke greit å ikke være saklig.

Mulig jeg trakk frem en irrelevant artikkel. Beklager hvis jeg fremsto som usaklig.

Poenget mitt er uansett at jeg mener FFK i dag ikke har en fornuftig økonomisstyring i klubben.

Valgene som har blitt tatt med ansettelser/oppsigelser, budsjettarbeid og spillerkjøp vitner om en klubb som har en altfor snill onkel mener jeg...

---------------------------

Sats på talentene!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 nov 09, 10:52

Opprinnelig postet av havis

Synes det er på tide at Høili stiller krav til anvendelsen av kapitalen han tilfører..

Det gjør han jo, men det er ikke alltid de krava står i stil med det som er best for klubben. Selv om Terje Høili tror det...


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 11 nov 09, 11:04

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av havis

Synes det er på tide at Høili stiller krav til anvendelsen av kapitalen han tilfører..

Det gjør han jo, men det er ikke alltid de krava står i stil med det som er best for klubben. Selv om Terje Høili tror det...

Ok. Trodde han var relativt passiv investor, i den forstand at han ikke blander seg mye i hvordan klubben styrer.

Har du/dere eksempler på krav Høili har stilt?

---------------------------

Sats på talentene!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 nov 09, 11:08

Opprinnelig postet av havis

Ok. Trodde han var relativt passiv investor, i den forstand at han ikke blander seg mye i hvordan klubben styrer.

Har du/dere eksempler på krav Høili har stilt?

Grønhagen vs. Tor Kristian Karlsen...


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 12 nov 09, 21:52

Mener å ha lest et sted at lønninger utgjør omtrent 20-30% av budsjettet til FFK. Jeg har ikke peiling på hvordan en fotbalklubb drives, så jeg lurer på hva man bruker resten av pengene på. Noen som vet?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 12 nov 09, 21:59

Opprinnelig postet av Gonzales

Mener å ha lest et sted at lønninger utgjør omtrent 20-30% av budsjettet til FFK. Jeg har ikke peiling på hvordan en fotbalklubb drives, så jeg lurer på hva man bruker resten av pengene på. Noen som vet?

Jeg er ikke god på økonomi, men i følge disse tallene så utgjør lønnen nesten 50% av budsjettet.

http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?bc=&c=979111576&org=979111576&freeText=fredrikstad+fotballklubb+asa


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 12 nov 09, 22:07

Opprinnelig postet av solano2

Jeg er ikke god på økonomi, men i følge disse tallene så utgjør lønnen nesten 50% av budsjettet.

Ok, da tok jeg nok litt feil. Men uansett så bruker man jo ca. 50% på andre utgifter enn lønn. Hva slags utgifter er dette?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 nov 09, 15:33

Opprinnelig postet av Gonzales

Ok, da tok jeg nok litt feil. Men uansett så bruker man jo ca. 50% på andre utgifter enn lønn. Hva slags utgifter er dette?

"Baneleie" og det som rører seg i forbindelse med VIP-rommene er en tung utgift... Reiser, treningsleire osv...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 nov 09, 13:56

Opprinnelig postet av Gonzales

Ok, da tok jeg nok litt feil. Men uansett så bruker man jo ca. 50% på andre utgifter enn lønn. Hva slags utgifter er dette?

Scouting i Estland? ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 nov 09, 14:11

Stadionleia til Værste på +/- 20 millioner legger jo beslag på litt midler. Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 nov 09, 14:47
Endret: 14 nov 09, 14:48
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Holters

Stadionleia til Værste på +/- 20 millioner legger jo beslag på litt midler. Wink

Er det ikke så at "leien" egentlig er nedbetaling på et lån? Og at FFK overtar Værstes B-aksjer i Frstad Stadion AS vederlagsfritt når lånet er nedbetalt? Det FFK betaler leie for er vel VIP-arealene, resten er lånebetaling?

Men selvfølgelig, det belaster jo likviditeten like mye samme hva man kaller det.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 nov 09, 15:50

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av havis

Ok. Trodde han var relativt passiv investor, i den forstand at han ikke blander seg mye i hvordan klubben styrer.

Har du/dere eksempler på krav Høili har stilt?

Grønhagen vs. Tor Kristian Karlsen...

Dette vet du ikke

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 nov 09, 17:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette vet du ikke

Du verken kan eller vet alt Cool... 


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 09, 15:52

Klokken 16.00 i dag avholder Norges Fotballforbund en pressekonferanse. Da offentliggjøres hvilke klubber i Tippeligaen, Toppserien og Adeccoligaen som får fornyet klubblisensen. 

Det eneste kravet som står fast er at klubbene skal ha positiv egenkapital 31.12.09

Se pressekonferansen her. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 nov 09, 16:27

Hva ble sagt?

Og hva med FFK?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 16 nov 09, 16:30

Lyn, Tromsø, Strømsgodset, Start, Stabæk (både menn og kvinner), Stavanger Sarpsborg, Kongsvinger, Notodden, Hønefoss Skeid, Hamarkameratene og Ørn har negativ egenkapital og dermed en betinget lisens..

FFK ble ikke nevnt så vi trenger ikke og bekymre oss for att lisensen ryker :)


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 09, 16:42

Med de kriteriene som er lagt i det nye systemet, så var kategori 1 det dårligste man kunne havne i. Disse lagene må vise til en handlingsplan på hvordan egenkapitalen skal bli positiv innen 31.12.09. I kategori 2 havnet de lagene som ikke hadde noen annmerkinger men som fort kunne vippe ned i kategori 1. Fredrikstad havnet i denne gruppen. Kategori 3 var de lagene som hadde en sunn økonomi, her var det vel kunn Rodenborg og Stabæk som havnet. Det var overraskende at så mange TL-klubber havna i kategori 1. Antar det kommer frem hvilke forhold de må lage handlingsplan for etterhvert.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 16 nov 09, 16:42

Opprinnelig postet av Martin

Lyn, Tromsø, Strømsgodset, Start, Stabæk (både menn og kvinner), Stavanger Sarpsborg, Kongsvinger, Notodden, Hønefoss Skeid, Hamarkameratene og Ørn har negativ egenkapital og dermed en betinget lisens..

FFK ble ikke nevnt så vi trenger ikke og bekymre oss for att lisensen ryker :)

Que?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 16 nov 09, 16:49

Stabæk havnet i verstingklassen. Gruppe 3 er vel for Rosenborg alene omtrent, den da.

 

Kan vi begynne å håpe på mannefall blant lisenssøknadene til TL 2010, da, eller? Laughing


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 16 nov 09, 16:50

Gjikk litt fort i svingene, Disse klubbene må ha posetiv egenkapital innen 31.12.09.

Ellers blir lisensen inndratt.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 09, 16:54
Endret: 16 nov 09, 16:54
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Martin

Lyn, Tromsø, Strømsgodset, Start, Stabæk (både menn og kvinner), Stavanger Sarpsborg, Kongsvinger, Notodden, Hønefoss Skeid, Hamarkameratene og Ørn har negativ egenkapital og dermed en betinget lisens..

FFK ble ikke nevnt så vi trenger ikke og bekymre oss for att lisensen ryker :)

What??! FFK ble ikke nevnt? Ifølge noen så var vel en konkurs tilnærmet uungåelig. Morro at Særp sliter som har vært oppe med den moralske pekefingeren. Moss, Løv-Ham, Haugesund, Amazon Grimstad og Trondheims-Ørn er også nevnt.

 

Verdt å merke at alle de tre nye lagene i TL sliter.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 16 nov 09, 16:59

Sarpsborg går ut med overskudd i år.............


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 09, 17:00
Endret: 16 nov 09, 17:00
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Martin

Stabæk (både menn og kvinner) har negativ egenkapital og dermed en betinget lisens..

FFK ble ikke nevnt så vi trenger ikke og bekymre oss for att lisensen ryker :)

Opprinnelig postet av loyd

Kategori 3 var de lagene som hadde en sunn økonomi, her var det vel kunn Rosenborg og Stabæk som havnet.

Her er det vel noe som skurrer?

Jeg tror mer på at Stabæk havner i kategori 1 ja. De har jo noen spillerlønninger som ikke ligner grisen pluss en gymsal som også har kostet et par kroner. I tillegg har de feks langt lavere tilskuersnitt enn feks Fredrikstad.

Ka e riktig?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 09, 17:02

Opprinnelig postet av Dagoberto

Sarpsborg går ut med overskudd i år.............

Det hjelper jo ingenting hvis de feks går fra minus 5 millioner til minus 4,5 millioner i negativ egenkapital.

Da har de fortsatt negativ egenkapital. Og det er vel det dette handler om?


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 16 nov 09, 17:04

Det var vertfall det jeg hørte.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 nov 09, 17:05

Var det ikke snakk om at noen investorer spyttet inn penger i Stabukk da? Om ikke nok til å gjøre dem velstående så i hvert fall nok til å sikre normal drift framover? Dog, ut fra alt som har vært skrevet, ville jeg tro Stabæk nok er blant dem som har fått betinget lisens ja.

Forøvrig, Plankekæll, må jeg arrestere deg når det gjelder blaanissenes tilskuertall. De endte over 9000 i snitt og dermed ikke mer enn ca 1000 bak oss. Den nevnte gymsalen har nok hjulpet til der.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 16 nov 09, 17:07

Jævlig hyggeli og like overaskende at FFK faktisk kom i kategori 2 (!)

Ser at noen nevner at det er verdt å merke seg at de nye klubbene sliter og tolker det derhen at FFK _kanskje_ kan kapre en plass i siste liten!?

Problemet er vell da at vi faktisk tapte semifinalen, og S08 vil vell da være laget som ev. tar en plass som måtte tilfalle hvis et lag blir flyttet ned?

Eller?

Men seriøst overraskende! Nå kan vi jo begynne å handle spillere og sparke alle med etterlønn! (hehe...)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 09, 17:16
Endret: 16 nov 09, 17:25
Endret av: loyd

 

Opprinnelig postet av Plankekæll

Her er det vel noe som skurrer?

Jeg tror mer på at Stabæk havner i kategori 1 ja. De har jo noen spillerlønninger som ikke ligner grisen pluss en gymsal som også har kostet et par kroner. I tillegg har de feks langt lavere tilskuersnitt enn feks Fredrikstad.

Ka e riktig?

Klippet fra tv2sporten:

Stabæk gjennomfører en emisjon
Heller ikke i Stabæk er bekymringen stor for at klubblisensen skal ryke.

- Det er ingen fare for at vi ikke spiller i Tippeligaen også neste sesong. Vi gjennomfører en emisjon i disse dager som sikrer at vi får positiv egenkapital og dermed lisens, sier leder i fotball og marked i Stabæk Event AS, Einar Schultz.

Til tross for at Stabæk bare fikk betinget lisens, ble klubben topprangert av NFF sammen med Rosenborg og Sandefjord i henhold til økonomi.

- Grunnen til at vi kommer så høyt opp i år er at vi solgte Alanzinho i februar og ikke betalte husleie på den nye arenaen i 2009. Vi må begynne å betale leie og dessverre kan vi ikke selge en Alanzinho hvert eneste år, men vi kommer til å gjøre andre kloke ting i årene som kommer for å komme høyt opp på listen, sier Schultz.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 nov 09, 17:16

skremmende tall for Viking mot opptil 30 mill. i minus

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 09, 17:24
Endret: 16 nov 09, 17:36
Endret av: Plankekæll

Det står litt om det her... (Nettavisen Sport)

FFK-lisensen ikke truet. (Fredriksstad Blad)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 16 nov 09, 17:36

F-B har fått ut artikkel nå

FFK er plassert i kategori 2. Merkelig egentlig. Bare vi nå ikke får poengtrekk for økonomisk rot slik Særp fikk i 2009 (Uten at jeg vet om det er grunnlag for det i det hele tatt)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 09, 17:44
Endret: 16 nov 09, 17:45
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Rey

F-B har fått ut artikkel nå

FFK er plassert i kategori 2. Merkelig egentlig. Bare vi nå ikke får poengtrekk for økonomisk rot slik Særp fikk i 2009 (Uten at jeg vet om det er grunnlag for det i det hele tatt)

Altså, hvis en av dem åtte i neste års Tippeliga som ikke innfrir kravet idag heller ikke klarer det 3112. Da blir det kanskje Tippeliga på oss alikevel da? Uten at jeg verken håper eller synes vi har jo oss fortjent til det etter tidenes skandalesesong... (eller jeg håper jo litt)


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 16 nov 09, 17:53

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Altså, hvis en av dem åtte i neste års Tippeliga som ikke innfrir kravet idag heller ikke klarer det 3112. Da blir det kanskje Tippeliga på oss alikevel da? Uten at jeg verken håper eller synes vi har jo oss fortjent til det etter tidenes skandalesesong... (eller jeg håper jo litt)

Hvis ikke 08 er rangert foran oss da. Da må vel isåfall to TL klubber eller Særp miste lisensen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 09, 17:56

Haha. Hvis vi skulle mot formodning spille Tippeliga i 2010 synes jeg virkelig synd på Fyllingen.

Først rykket de ned fra 2.divisjon (avdelingen til FFK2), deretter beholdt de plassen likevel fordi FFK1 dret på draget mot Sarp. Klarer FFK1 å redde plassen i TL likevel, rykker Fyllingen ned for annen gang i år.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 09, 17:59

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Altså, hvis en av dem åtte i neste års Tippeliga som ikke innfrir kravet idag heller ikke klarer det 3112. Da blir det kanskje Tippeliga på oss alikevel da? Uten at jeg verken håper eller synes vi har jo oss fortjent til det etter tidenes skandalesesong... (eller jeg håper jo litt)

Hvis ikke 08 er rangert foran oss da. Da må vel isåfall to TL klubber eller Særp miste lisensen.

Uten at jeg orker å tro veldig på at vi skal få spille tippeliga... Men jeg tror faktisk vi blir rangert først der, jeg er jaggu ikke sikker på om Sarp blir rangert foran Glimt heller, men det er det sikkert andre her som kan mer om?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 09, 18:04

Opprinnelig postet av Flisa

Ser at noen nevner at det er verdt å merke seg at de nye klubbene sliter og tolker det derhen at FFK _kanskje_ kan kapre en plass i siste liten!?

Den tolkningen er nok helt feil. Mente mer noe i den duren at de tre lagene som har rykket opp har måttet drive usunt økonomisk for å rykke opp. Synes det er et dårlig tegn at alle tre lagene fra Adeccoen sliter med å i det hele tatt beholde lisensen. Synes FFK bør lære av andres feil å kjøre en helt annen strategi for å rykke opp. Håper faktisk ikke at vi skulle komme til TL på bakgrunn av økonomisk surr andre steder. Jeg vil se FFK bygge nytt igjen og sakte jobbe seg oppover igjen.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 20:38

Er det fler enn meg sim trot Terje Høili dar derevet mrf brannslukning i FFK slik at lisensen er sikkert, noe må jo skjedd, FFK eier ikke penger.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 09, 20:41

Opprinnelig postet av Patrioten

Er det fler enn meg sim trot Terje Høili dar derevet mrf brannslukning i FFK slik at lisensen er sikkert, noe må jo skjedd, FFK eier ikke penger.

Tror nok det er mer triksing og "tilpassing" av regninger til lisensdatoen. FFK må fortsatt være utrolig obs på hvor hver krone går hen, og en omlegging av strategi for klubben er uungåelig. Her bør man satse på et troverdig FFK som satser ungt og lokalt, og som spiller fin fotball en aristokrat verdig.  Jeg håper inderlig at klubben nå lærer og bygger opp vårt kjære lag på nytt på riktig måte.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 nov 09, 20:43

FFK har en lånegaranti fra kommunen som varer ut året, fordi den utløper da er det vanskelig å få nye lån for drift inn i neste år.
Det betyr ikke at klubben ikke kan ha positiv egenkapital akkurat nå.

---------------------------

Komnentatoren på Eurosport: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey" ja se det er en sport jeg skulle likt å sett:)

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 nov 09, 20:56

Opprinnelig postet av Patrioten

 "sim trot Terje Høili dar derevet mrf"

Hmm, interessant Cool. Hvilket språk? Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 09, 21:04
Endret: 16 nov 09, 21:06
Endret av: Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 21:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing

Tydeligvis noe seiere enn det ogsåEmbarassed


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 nov 09, 21:17

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing

Tydeligvis noe seiere enn det ogsåEmbarassed

Hva? Seiere? Hva har vi vunnet? Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 21:19

Seigere, nå tar jeg kveldenEmbarassed


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 17 nov 09, 09:01

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror nok det er mer triksing og "tilpassing" av regninger til lisensdatoen. FFK må fortsatt være utrolig obs på hvor hver krone går hen, og en omlegging av strategi for klubben er uungåelig. Her bør man satse på et troverdig FFK som satser ungt og lokalt, og som spiller fin fotball en aristokrat verdig.  Jeg håper inderlig at klubben nå lærer og bygger opp vårt kjære lag på nytt på riktig måte.

FFK sin økonomiske situasjon er definitivt skjør, men ikke like kritisk som TV2 har hevdet hele høsten.

Det er andre klubber som ligger betydelig dårligere an.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 09, 10:02

Det som flere av oss trodde skulle bli en avsløring av f-b, visste seg å være dette, "Ansatte i FFK må søke for å være med videre"

Den sier ingen ting om hvor mange stillinger som forsvinner.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Svennis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 12

Lagt til: 17 nov 09, 11:21

Tror man skal være forsiktig med å innbille seg at dette friskmelder økonomien i FFK. Lisensnemnda bygger på tallene som ble sendt inn 31.8., og det har skjedd mye siden da, ikke minst med FFK. Fortsatt er det vel ingen som har peiling på hva det økonomiske resultatet blir for 2009, og hvis underskuddet blir i størrelsesorden 30 - 40 mill, vil det selvfølgelig gå ut over egenkapitalen. Å blåse opp verdien på spillerstallen for å få positiv egenkapital er heller ikke så enkelt når man har rykket ned til Adeccoligaen.

For Sarpsborg 08 er situasjonen motsatt: Økonomien nå ser mye bedre ut enn pr. 31.8., ikke minst pga inntektene under kvalik-kampene. At laget likevel blir plassert i kategori 1 skyldes vel også forhistorien og de store økonomiske problemene i våres og i sommer da det ikke en gang var sikkert at laget ville kunne fullføre sesongen.

 


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 17 nov 09, 11:33

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det som flere av oss trodde skulle bli en avsløring av f-b, visste seg å være dette, "Ansatte i FFK må søke for å være med videre"

Den sier ingen ting om hvor mange stillinger som forsvinner.

Det skal angivelig offentliggjøres neste uke.

---------------------------

Nord


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 nov 09, 11:33

Nå kan jo tydeligvis Tromsø bli flyttet ned til 2 divisjon så jeg i en sak. Hvis det skjer, og vår økonomi holder, blir vi flyttet opp igjen?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 17 nov 09, 12:26

Er ganske sikker på at vi blir flyttet opp igjen ja hvis Tromsø går konk. Nå kommer det nok ikke til å skje, men skal aldri si aldri. Smile

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 09, 12:32

Opprinnelig postet av Røvern

Er ganske sikker på at vi blir flyttet opp igjen ja hvis Tromsø går konk. Nå kommer det nok ikke til å skje, men skal aldri si aldri. Smile

Nei, det skjer nok neppe. Da vil nok banker og politikere komme dem til unnsetning som tidligere.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 nov 09, 12:38

Det er snakk om 30 mill denne gangen da. Lyn klarte det jo, men det var pga veldig snille folk... Er det like mye patriotisme der oppe i Nord`?

Og hvis det skulle skje at de ryker ned, er da FFK kapable til å holde på en TL plass rent økonomisk?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 nov 09, 12:55

Opprinnelig postet av endre

Det er snakk om 30 mill denne gangen da. Lyn klarte det jo, men det var pga veldig snille folk... Er det like mye patriotisme der oppe i Nord`?

Tromsø et av de få laga i TL som ikke er aksjeselskap, noe de skal endre på nå. 30 mill er innenfor rekkevidde da. At FFK skal komme seg opp igjen pga. at andre ikke får lisens, det er bare ønsketenkning som kan legges vekk med en gang.

Vet ikke hvordan det er med de nyopprykkede, men Godset, Start og Stabæk har alle eiere i ryggen som vil sikre positiv egenkapital før årsskiftet.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f