Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Sarpsborg (1. playoffkamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 25 okt 09, 21:28

Opprinnelig postet av teflon

Selvfølgelig må vi betale. Dette er ikke en seriekamp.

Like selvfølgelig er det at vi har førsterett på plassene våre.

Men det er hel ikke noe cupkamp.Synes vi som har sesong kort skal få se kampen uten å måtte betale extra.

På en måte så er det jo serien!!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 25 okt 09, 21:32

Ser S08 er rimelig kjepphøye nå men er svært spent på unnskyldningen de kommer med i November når de taper. Alltid en unnskyldning...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 okt 09, 21:34

Ikke så kjepphøy nå Graarud. Det har vi absolutt INGEN grunn til...


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 25 okt 09, 21:39

Opprinnelig postet av Plankekæll

Ikke så kjepphøy nå Graarud. Det har vi absolutt INGEN grunn til...


Er en rimelig pesimist så det var nok bare et svakt øyeblikk :)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 25 okt 09, 21:45

Håper at alle som har sesong billett får se kvalik kampen mot særp uten å må betale exra.FFK bør vell egentlig bare prøve å få fylt opp stadion,

Blir det først en kamp og vinneren der spiller 2 finale kamper??

Evt tror dere at særp kampen blir før cupfinalen?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 09, 21:54

Sånn som jeg forstår opplegget:

Lag 14 i TL møter lag 5. i Adecco om kvalifiseringsspill mot vinnern av 3 og 4. Lag 3 skal spille hjemme og borte mot lag 4, mens lag 14 fra TL skal spille bare hjemmekamp mote 5. lag i Adecco. Det er jo like greit, i og med at 08 knapt nok har stadion-anlegg i moderne forstand...

Så det betyr at vi får kamp mot Særp først, og deretter, hvis vi vinner, skal vi møte vinnern av kvalik kampen mellom 3. og 4. i Adecco med både hjemme og bortekamp...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 25 okt 09, 22:02
Endret: 25 okt 09, 22:11
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Asgeir

Sånn som jeg forstår opplegget:

Lag 14 i TL møter lag 5. i Adecco om kvalifiseringsspill mot vinnern av 3 og 4. Lag 3 skal spille hjemme og borte mot lag 4, mens lag 14 fra TL skal spille bare hjemmekamp mote 5. lag i Adecco. Det er jo like greit, i og med at 08 knapt nok har stadion-anlegg i moderne forstand...

Så det betyr at vi får kamp mot Særp først, og deretter, hvis vi vinner, skal vi møte vinnern av kvalik kampen mellom 3. og 4. i Adecco med både hjemme og bortekamp...

Nesten korrekt.

3. plassen spiller hjemme mot 4. plassen

TL-laget spiller hjemme mot  5. plassen

Vinnerne av de to overnevnte oppgjør spiller to kamper mot hverandre (hjemme og borte).

Rekkefølgen på hjemme-/bortekamp trekkes.

Smile

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 09, 22:11

Opprinnelig postet av Holters

Nesten korrekt.

3. plassen spiller hjemme mot 4. plassen

TL-laget spiller hjemme mot  5. plassen

Vinnerne av de to overnevnte oppgjør spiller  to kamper mot hverandre (hjemme og borte).

Rekkefølgen på hjemme-/bortekamp trekkes.

Ja, rektig, sånn er det. Jeg synes vel egentlig det er litt merkelig at en skal spille en kamp først for å få lov til å spille kvalik-dobbelkamp om opprykk. Burde vært dobbeltoppgjør i første "runde" også.

Jeg tror ellers at den skrekken vi supportere har for å tape for 08 ikke blir reflektert i spillertroppen; det er så mange spillere der som aldri har hørt om lokal-knivinga mellom de to klubbene.

For en gangs skyld mener jeg at vi har en fordel av hå mye utlendinger og innfyltta spillere i stallen! Hadde aldri trudd jeg skulle si akkurat det, gett.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 22:20

Opprinnelig postet av Asgeir

 

For en gangs skyld mener jeg at vi har en fordel av hå mye utlendinger og innfyltta spillere i stallen! Hadde aldri trudd jeg skulle si akkurat det, gett.

Vi hadde like mange utlendinger og ikke-lokale spillere i klubben da vi alltid tapte for Moss. Poenget er at laget som er underdogs i slike oppgjør klarer å mobilisere det lille ekstra. Og det kan ofte være nok til å avgjøre kampene til sin fordel, når ferdighetsgapet ikke er større enn én divisjon.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 okt 09, 22:29

Når vi ser på hva som skjer i cupen, da er det kun en kamp med mye tilfeldigheter.

Å være brå kjekke her legger seg bare inn i rekken på hva utrolig mang naive supportere har  trodd hele sesongen, vi kan ikke rykke ned. Rett etter Norlie kom til klubbe snakket jeg med en i styret, når går vi for 5. plass !

Håper nå at flere får opp øya.

Uavhengig av hva som skjer i kvalikken, regner jeg med at Plankehaugen starter prosessen med å skifte ut noen å en hver i klubben, slik at vi ikke opplever sirkus "FFK" i gjen. Nedrykk kan skje mange klubber, men alt det andre kaoset rundt klubben bør ikke gjentas. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:23

Synes det er helt greit at det skal være en klar fordel å bli nr 3 kontra nr 5 i Adecco. Synes dagens kval er mye bedre en det gamle opplegget. Hvor 3 lag spilte serie uten å møte hverandre borte og hjemme...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 22:26

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes dagens kval er mye bedre en det gamle opplegget. Hvor 3 lag spilte serie uten å møte hverandre borte og hjemme...

Når ble dette gjort? Har det ikke alltid vært ett lag fra Tippeligaen mot ett fra Adeccoligaen til hjemme/borte-møtet?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:30

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes dagens kval er mye bedre en det gamle opplegget. Hvor 3 lag spilte serie uten å møte hverandre borte og hjemme...

Når ble dette gjort? Har det ikke alltid vært ett lag fra Tippeligaen mot ett fra Adeccoligaen til hjemme/borte-møtet?

Mulig jeg har glemt ett par mellom år her nå kanskje fler? Men det veldig gamle systemet var vel sånn at 3 lag lag gjorde opp i en 2 kampers serie. Eller er jeg helt på tur nå?


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 25 okt 09, 22:31

Må være før Tippeligaen ble stiftet, i så fall...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:33

Opprinnelig postet av Acromion

Må være før Tippeligaen ble stiftet, i så fall...

Nå føler jeg meg jævlig gammel... Tror du har rett..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 okt 09, 22:36

Husk at i "gamle dager" var det en Eliteserie, også var det to stk avdelinger i 1.divisjon.

Det var ett lag fra den øverste divisjonen, og nr 2 i begge de to 1.divisjonsavdelingene som møttes i kvalik. Altså tre lag. Jeg mener at det var en 3 lagsserie der vinneren spilte i toppserien sesongen etter.

Noen som husker når dette skjedde?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:37

Embarassed


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 22:41

Opprinnelig postet av Plankekæll
Noen som husker når dette skjedde?

Steinalderen?

Trodde først det var da Tippeligaen kom i 1991, men det viste seg visst at det var så sent som 1996. Altså ikke sååå lenge siden. Eller, jeg er omtrent dobbelt så gammel nå som jeg var da :p


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 okt 09, 22:42

Er nok derfor jeg husker det så godt. Jeg var da 17 år gammel og fulgte godt med også da. Smile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 22:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

Husk at i "gamle dager" var det en Eliteserie, også var det to stk avdelinger i 1.divisjon.

Det var ett lag fra den øverste divisjonen, og nr 2 i begge de to 1.divisjonsavdelingene som møttes i kvalik. Altså tre lag. Jeg mener at det var en 3 lagsserie der vinneren spilte i toppserien sesongen etter.

Noen som husker når dette skjedde?

Det var to avdelinger i 1. divisjon frem til 1996. Hm, jeg mener å huske at de to 1. divisjonslagene møttes først, og vinneren spilte mot laget som kom på kvalik i Tippeligaen. Kanksje jeg husker feil, begynner å bli noen år siden nå.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340