Husk meg
Brukernavn
Passord

Er Kvisvik en sutrekopp ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 23 okt 09, 12:43

Jeg har veldig sans for RK både som spiller og det som virker som en humørspreder i laget, men hvorfor kommer klarer han å komme med negativiteter (nesten) hver eneste sesong.

Det er greit at han skal lansere bok og ønsker at den skal selge mest mulig, men jeg synes det blir illjoialt mot klubben han er ansatt i å komme med negativiter hele veien.

Hvis man hadde skrevet en bok om bedriften man var ansatt i det private næringsliv eller sikkert også i det offentlige hadde det blitt "bråk".

Mannen tjener godt (utfra skattelistene) i FFK

Plankehaugen satte opp hus for han.

Jeg synes RK burde holde lit mer kjeft og ivertfall ikke brette ut negative ting mot en klubb som har gjort mye for den fyren der.

Synspunkter ??


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 09, 12:46

Ja, han er en sutrekopp.

Man må gjøre seg fortjent til en kontrakt, og da spesielt en langtidskontrakt, og hvertfall hvis man er 34 (straks 35) år gammel. Han fikk tilbud om ny kontrakt tidligere i år, men det var ikke bra nok tydeligvis. Da synes jeg klubben har gjort sitt, og han kan derfor finne seg en ny arbeidsgiver som er villig til å gi han samme lønn og langtidskontrakt. Hvem vil egentlig det?


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 12:58

kvisvik har hatt muntlige avtaler 2ganger som har blitt brutt,morgan lovet han en 5års kontrakt i 07,det har morgan bekreftet.per morten haugen lovet han en 2års kontrakt fra 09 hvis han leverte varene i år,Muntlige kontrakter er like juridiske bindende som skriftlige,Dvs at Ray ville vinne en rettsak hvis han ønsker det.Klubben er bundet opp av avtaler inngått av ledere,selv om nye overtar!Så syns hva dere vil om personen kvisvik.men å kalle det sutring når noen begår lovbrudd mot deg er ikke riktig ordbruk


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 23 okt 09, 13:03

Så du mener at å bli lovet en 2-årskontrakt "hvis han leverte varene" er bindende? Mulig det, men kriteriet å "levere varene" er så vagt at det ikke er mulig å bevise i noen rettsal om det er oppfylt. Og Kvisvik har vel heller ikke levert, etter min mening.

Morgans løfte er en annen ting, det vet jeg ingenting om.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 okt 09, 13:07

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article153723.ece

 

Sannheten om den lojale Kvisvik, mannen operere til tider som sin egen agent, sier Lillejord.

Kvisvik har tydligvis problemer med å ikke få viljen sin. Skal ikke se bort ifra at Kvisvik er blant de spillerne som går å furter.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 09, 13:09

Morgan kan ikke være riktig vel bevart hvertfall, holde Kvisvik her til han er 38 (!!) år?? Da er det kompisen som prater og ikke lederen. Men men, samma det.

Hvem skal velge parti ved muntlige avtaler? Og hvem skal bevise at Raymond prater sant? Han prater sikkert sant, men han kommer ingen vei med det.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 13:10
Endret: 23 okt 09, 13:14
Endret av: GodeGeir

Opprinnelig postet av Planken

Så du mener at å bli lovet en 2-årskontrakt "hvis han leverte varene" er bindende? Mulig det, men kriteriet å "levere varene" er så vagt at det ikke er mulig å bevise i noen rettsal om det er oppfylt. Og Kvisvik har vel heller ikke levert, etter min mening.

Morgans løfte er en annen ting, det vet jeg ingenting om.

Hvis du trener godt,og spiller på laget så signerer vi 2år om et år sa per morten i august ifjor, At han har gjort det er lett å bevise!,De fleste (som ikke er moderatorer her  dog)vil mene han var blandt våre 2-3 beste spillere i vår sågar


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 23 okt 09, 13:12

Opprinnelig postet av GodeGeir

Opprinnelig postet av Planken

Så du mener at å bli lovet en 2-årskontrakt "hvis han leverte varene" er bindende? Mulig det, men kriteriet å "levere varene" er så vagt at det ikke er mulig å bevise i noen rettsal om det er oppfylt. Og Kvisvik har vel heller ikke levert, etter min mening.

Morgans løfte er en annen ting, det vet jeg ingenting om.

Hvis du trener godt,og spiller på laget så signerer vi 2år om et år sa per morten i august ifjorat han har gjort det er lett å bevise!,de fleste (som ikke er moderatorer her  dog)vil mene han var blandt våre 2-3 beste spillere i vår sågar

Det er jo vanvittig mye mer konkret enn å "levere varene", noe du gjerne kunne nevnt med en gang.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 okt 09, 13:15

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Hvis du trener godt,og spiller på laget så signerer vi 2år om et år sa per morten i august ifjorat han har gjort det er lett å bevise!,de fleste (som ikke er moderatorer her  dog)vil mene han var blandt våre 2-3 beste spillere i vår sågar

Hvorfor så kritisk til moderatorene? Du kan jo ikke ta alle moderatorene over en kam bare fordi de er moderatorer..


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 13:19

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Hvis du trener godt,og spiller på laget så signerer vi 2år om et år sa per morten i august ifjorat han har gjort det er lett å bevise!,de fleste (som ikke er moderatorer her  dog)vil mene han var blandt våre 2-3 beste spillere i vår sågar

Hvorfor så kritisk til moderatorene? Du kan jo ikke ta alle moderatorene over en kam bare fordi de er moderatorer..

Jeg er ikke spesielt kritisk,jeg har bare erfart at de ikke lar seg beigeistre like lett av rays artisteri som svært mange publikumere gjør,Det kan godt være de har rett,mens vår nye toppfotball sjef er mer enig med meg..Det vet alle som har sett på tv2!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5400

Lagt til: 23 okt 09, 13:24

Opprinnelig postet av GodeGeir

De fleste (som ikke er moderatorer her  dog)vil mene han var blandt våre 2-3 beste spillere i vår sågar

Det var da voldsomt da. Greit å ikke dra alle over en kam? Vi moderatorer er langtfra enige om saker og ting. Ja, Kvisvik var god i vår og jeg håpet at han skulle få forlenget kontrakten sin. Slik som sesongen utviklet seg for hans del, spesielt etter sommerferien, syns jeg ikke han har gjort nok til å fortjene noen toårskontrakt og ihvertfall ikke med den lønnen han har hatt i år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 23 okt 09, 13:30

Det er gøy å se en hælpasning og en tunnell, men det handler faktisk om å vinne kamper og å legge ned en innsats for laget.

Jeg synes ikke Raymond har prestert i nærheten av det som kan kreves av han. Mye av grunnen er hans varierende form/vekt. Det er respektløst overfor arbeidsgiveren/fansen å være "overvektig" når man skal prestere sitt ytterste. Selvsagt er han ikke overvektig, men som toppidrettsutøver er han det.

At Semb liker Raymonds artisteri betyr vel ikke at alle moderatorene må være enig med Semb? Når det er sagt, så har jeg ikke blitt noe mer imponert over Anderssons arbeid for laget. Kun målene har imponert meg hittil.

 


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 23 okt 09, 13:32

Opprinnelig postet av Planken

Så du mener at å bli lovet en 2-årskontrakt "hvis han leverte varene" er bindende? Mulig det, men kriteriet å "levere varene" er så vagt at det ikke er mulig å bevise i noen rettsal om det er oppfylt. Og Kvisvik har vel heller ikke levert, etter min mening.

Morgans løfte er en annen ting, det vet jeg ingenting om.

 

Han gikk ut i fjor å sa at han skulle ønske Morgan fortsatt var i klubben, da hadde kontrakten vært i boks. Personlig har jeg aldri sett MA bekrefte dette, men kan selvsagt ha oversett ett slikt sitat.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 23 okt 09, 13:34

Jeg tror at det ikke er så enkelt som at noen har "lovet" kvisvik noen langtidskontrakt, ingen ansvarlig leder vil vel være så dumme å love en spiller på godt over 30 noen langtidskontrakt! Morgan og Per Morten vet like godt som andre at muntlige avtaler er bindende. Det jeg tror er snakk om er man etter en strålende kamp fra kvisvik kan ha sagt noe som: "forsetter du å levere varene er ikke en langtidskontrakt helt uaktuelt" , eller noe i den duren.Så kan partene tolke dette her mer fritt, kvisvik vil jo selvsagt mene at han har levert varene, og vil gjøre krav på den kontrakten han har blitt "lovet". FFk vil hevde at han ikke har levert varene og dermed ingen kontrakt. Så enkelt som at Kvisvik ville vinne i en rettsak er det aldeles ikke.

---------------------------

alexx


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 okt 09, 13:34

Fra artikkel i adressa:

"Men dro du ikke fra Bergen for å komme nærmere familien?

- Situasjonen var blitt helt annerledes. Christin hadde fått helsen tilbake, Adam var blitt større og trengte ikke lenger å bæres rundt. Jeg kunne ha pendlet med fly fra Rygge, jeg kunne ha bodd i tårnet på Flesland. Ikke noe problem."

Øhhh, et lite tips fra en med erfaring : Det er først når de ikke trenger å bæres lengre at det virkelig tar av. 

Synes faktisk Kvisvik skal være ganske så takknemmelig for den hjelpen han har fått fra supportere mht hus og klubben FFK.  Er også svært skeptisk til at han skriver bok nå der også nåværende arbeidsgiver er omtalt (om så er tilfelle - jeg har ikke lest og kommer heller aldri til å lese biografier fra fotballspillere - til det er det for mye annen bra litteratur som gis ut).

Om noen skal opphøyes og få statue og glorie på stadion er det Piroja.  Gode holdninger, aldri noe turbulens og han virker utrolig lojal.  Her kan også Cwartek nevnes.  Er det noen klubben må ønske å knytte til seg for evig er det disse to - det har de gjort seg fortjent til.

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5520

Lagt til: 23 okt 09, 13:42

Opprinnelig postet av hasse33

Det er greit at han skal lansere bok og ønsker at den skal selge mest mulig,

Her ligger nok svaret. Han har to kamper igjen, som han antageligvis ikke får spille, av sin tid i FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 23 okt 09, 14:04

Fullstendig enig med deg "Plankekæll", Raymond har hatt enkelte gode kamper på hjemmebane der han har gjort mye fikst og jobbet godt for laget, men i høst sessongen har han vært en katasstrofe spesielt på bortebane. I enkelte bortekamper har han vært så elendig at FFK like gjerne kunne spilt med 10 mann. Det som er/har vært hans problem i alle år er uten tvil, hans svake fysiske tilstand, han har aldrig brydd seg om det fysiske og kostholdsmessige og nærmest stått på tv og skrytt av at han ikke legger vekt på det fysiske og kostholdsmessige. Jeg er ganske sikker på at Raymond kunne ha spilt på toppnivå i Norge i 2/3 år til om han hadde vært flink tidligere med den fysiske biten. Ingen tippeligalag i disse tøffe økonomiske tidene vil ta sjansen på Kvisvik med den feite lønna han krever. Det så vi i fjor da han og agenten prøvde for harde livet å innbille verden at Kvisvik var aktuell for andre tippeligalag. Kvisvik har vært etter norsk målestokk en meget god spiller, til tider briljant , en fargeklatt på og utenfor banen, en fantastisk teknikker og entertainer, men alt har sin ende, han har ikke lengre det som skal til for å prege og avgjøre kamper på toppnivå. FFK gjør rett i og ikke tilby han ny kontrakt, vi fansen skal være takknemlig for de mange gledesstundene han har gitt oss, men nok er nok. 

---------------------------

alexx


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 23 okt 09, 14:46

Opprinnelig postet av Plankekæll

Morgan kan ikke være riktig vel bevart hvertfall, holde Kvisvik her til han er 38 (!!) år?? Da er det kompisen som prater og ikke lederen. Men men, samma det.

Hvem skal velge parti ved muntlige avtaler? Og hvem skal bevise at Raymond prater sant? Han prater sikkert sant, men han kommer ingen vei med det.

Kvisviks kropp hadde sikkert holdt fint en stund til den og jeg er ikke i tvil om at FFK kunne ha glede av Kvisik i hele perioden. Han trenger ikke å spille fotball til han er 38 år. Morgan så verdien av å ha en lokal humørspreder i klubbmiljøet. Kvisvik kunne fått andre stillinger enn som fotballspiller den dagen han ikke henger mer, det var tanken. Jeg stiller meg ikke kritisk til akkurat det, og tror heller ikke Morgan var en dårlig leder.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 14:55

Det ville vært det gladeste vanvidd å gitt Kvisvik 3-5 års kontrakt. Alikevel vil jeg si Kvisvik har vært en god innvestering for FFK. Han har aldri vært en vineleke(åssen skrives det) som har sprinta opp og ned langs krittmerket med tunga på slips. Men han har gjordt ting med ballen som som heller ikke andre har vært i nærheten av. Kvisvik skal ha takk for innsatsen. Hans tid i FFK er nok over..


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 09, 17:37

Opprinnelig postet av ffkmufc
Hvorfor så kritisk til moderatorene? Du kan jo ikke ta alle moderatorene over en kam bare fordi de er moderatorer..

Han har naturligvis helt rett. Alle som blir moderatorer her inne må signere et papir som Holters har utrettet:

Jeg, (ditt navn), sverger herved at:

  • Raymond Kvisvik er en feit, avdanka unnasluntrer som ikke under noen omstendigheter skal omtales i positive ordelag.
  • TKK er gud. Hans tanker er vår bibel. Hans ord er våre tanker.
  • Tom Nordlie skal knekkes på best mulig måte. Han skal innen 2009 få sparken slik at vi endelig får brukt web-banneret "Hva var det vi sa?" som vi designet på høstfesten.
  • Har du søstre er ho min (Holters) etter fylte 18 år.
  • Diskusjoner som vi går tomt for argumenter i skal alltid avsluttes med "vi har info, tro oss".

Neida, ikke helt sånn - bortsett fra det med søstrene. Syns i grunn jeg var raus med rosen angående Kvisvik på vårparten jeg. Jeg brukte kanskje ikke ord som atletisk, slank, spenstig og fit, men jeg strakk meg i hvert fall til at jeg var imponert over løpskapasiteten hans defensivt og at han så ut til å være i bedre form enn på veldig lenge.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340