Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg i tippeligaen?

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 24 sep 09, 21:54

Jonas Fjeld?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 24 sep 09, 22:01

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jonas Fjeld?

 

Tordensky ;-)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 24 sep 09, 22:02

Fantastisk.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 sep 09, 16:20
Endret: 27 sep 09, 17:28
Endret av: Knuty

Bjørnar putta tidlig i kampen mot Løv-Ham, som med seier i dag vil ha fire poengs luke ned til Moss (gitt at de også vinner, noe de sikkert gjør mot Skeid..), på plassen under kvalikk. Kan godt tenkes at minst en av disse to vil få en kvalikkamp...

Edit: Særp vinner lett, leder 4-0.

Moss ser ut til å surre bort seieren bort skeid, oksene leder nå 2-1.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 sep 09, 17:54
Endret: 27 sep 09, 17:55
Endret av: Knuty

Jepp, siste kvalikkplass på særp foreløpig, seks poengs luke ned til Nybergsund.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 28 sep 09, 00:35

Flotte scoringer idag av den tidligere FFK-trioen Bjørnar, Wiig og Hoås. Især Wiig har fått en ny vår i Sarp og tror han fort spiller i TL til neste år uavhengig av om Særpingene rykker opp eller ei.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 28 sep 09, 08:26

Dere kan se skåringene på NRK.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 okt 09, 15:30

Følger godt med på Adeccon ved siden av TL og må si meg meget imponert over Særp. I skrivende stund ligger de kun 2 poeng bak direkte opprykk til TL. Straffen fra Nøff på 3 minuspoeng kan bli utslagsgivende ved sesongslutt...De leder nå 1-0 på Melløs hvor de til de grader styrer kampen. Seff var det eks FFKer og Moss spiller Bjørnar som putta. Hoås og Wiig er et ekstremt homogent spisspar som utfyller hverandre på en glimrende måte. Skulle Moss snu kampen derimot vil de ligge kun 4poeng bak Særp og med mulighet til å snyte dem for den siste kvaliplassen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 okt 09, 15:31

Og der scora dessverre Vidalon for Moss og utliknet til 1-1...Tongue out

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 04 okt 09, 16:30

Nå er det forresten 4-2 til Måzzekællane.

Markus Ringberg er forøvrig allerede kæptn for Måzz.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 06 sep 09, 22:56

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Lokaloppgjør mot Sarpsborg var det største jeg hadde opplevd frem til opprykksrekka. Derbykampene var rett og slett fantastiske. Håper å oppleve det igjen. Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 09, 23:19

Opprinnelig postet av Holters

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Lokaloppgjør mot Sarpsborg var det største jeg hadde opplevd frem til opprykksrekka. Derbykampene var rett og slett fantastiske. Håper å oppleve det igjen. Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

Jeg er så gammal at jeg husker lokaloppgjør mellom FFK og SFK i slutten av 60ies og førsten av 70ies. Det var en ukes depresjon hvis SFK vant, det var fælt å høre "Heia Sarp, Heia Sarp" når FFK hadde tapt. Disse lokaloppgjørene var bare helt topp. Lokaloppgjørene mot Moss, ble som du sier noe helt annet, Moss hadde liksom ikke den fiendestatusen og det var heller ikke den stemningen og følelsen før, under og etter kampene.

Sarp har jo også tradisjoner, ingen seriegull, men 6 cupmesterskap, og det hadde vært bælmorro om disse lokaloppgjørene kunne gjenopplives, og da selvfølgelig i tippeligaen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 06 sep 09, 23:24

Opprinnelig postet av Holters
Moss gir meg ikke helt den samme følelsen.

 

Er bare Mossingene som tror FFK - Moss er på nivå med Fredrikstad - Sarpsborg. Akkurat som i hockeyen med Comet og Stjernen/Sparta. Tørr påstå at ingen lokaloppgjør er i nærheten av et Fredrikstad - Sarpsborg i Norge. Her er det så mye som spiller inn. Historie, rivalisering fra før(!) første kamp var spilt, hockeyen og ikke minst at folk i samme familie gjerne heier på hvert sitt lag/by. At byene ligger så tett at de nesten kunne vært en by gjør jo ikke akkurat rivaliseringen mindre heller.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 06 sep 09, 23:47

Opprinnelig postet av Holters

De må gjerne rykke opp, men ikke får FFK har sikret seg Wembangomo og Ødegaard, samt Wemberg fra Moss. :)

Må si jeg frykter at det kan skje, men pr i dag hadde det vært en gambling fra disse guttas side som jeg håper de ikke tar. De er i toppen av adecco og bidrar stort som 16-17 åringer og er inne i landslagsopplegget. Således bør de være på det som er fotball-radarer i europa, og med kaoset som herjer i ffk så ser jeg ikke hva ffk kan legge i potten kontra topp 3 i norge eller aller helst proffklubber..

Vi får se hvordan ffk utvikler lille-tarik. Sportslig sett så burde han blitt hvor han er

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 07 sep 09, 12:54

-Veldig mange drømmer om FFK

Selv så syns jeg det hadde vært artig om de rykket opp, men vil ikke at FFK skal møte dem i kvalik. Det blir for nervepirrende.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 07 sep 09, 13:46

Opprinnelig postet av Rey

-Veldig mange drømmer om FFK

Selv så syns jeg det hadde vært artig om de rykket opp, men vil ikke at FFK skal møte dem i kvalik. Det blir for nervepirrende.

Det mest interessante fra artikkelen synes jeg er samholdet og gleden det virker som om spillerne har på Sarpsborg 08. Slik ønsker jeg spillerne i FFK også skulle ha følt det.

Har sagt det før og sier det gjerne igjen. I toppidrett hvor forskjellene i dyktighet og talent er så små, er det det mentale som skiller et godt lag fra et mindre godt lag. Jeg mener at 80% av det du klarer å gi sitter i hodet, altså det mentale. Er nok en av grunnene til at Sarpsborg 08 plutselig framstår som et topplag. Sutrekopper og dårlige pedagoger må vekk.

Når det er sagt er vel sjansen større for at FFK møter Sarpsborg 08 i adecco enn i tippeligaen p.d.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 04 okt 09, 22:40

Opprinnelig postet av Dokka

Hva syns folket? Vil vi møte Sarpsborg på Fredrikstad stadion?

 Ja men det blir vel fort i kvaliken og ikke i tippeligen

Det er jo stor sjanse for at det blir kvallik på oss     tøffe kamper mot slutten men B/G har et verre program og er dårligere og rykker nok ned.   Men kvalik er det vel en 50% sjanse for nå

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 04 okt 09, 23:14

Ser vi på hver enkelt mulig kombinasjon av lag i kvaliken er det faktisk FFK-Særp som tegner seg som den mest sannsynlige. Særp har fem poeng opp til fjerde og fire poeng ned til sjette. Meget sannsynlig at de blir nummer fem. Det er som kjent den plassen som møter tippeligalaget først.

Bodø/Glimt tar neppe mer enn tre-fire poeng til, og da er FFK foran dem om vi slår Lyn. Dessverre må vi nok ha minst fire på de to kampene mot Odd og Molde for å passere Godset, LSK eller Aalesund. Vi må finne oss i å være "favoritter" til å havne på kvalikplassen.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340