Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagbladet avslører "skjult" Piiroja-lønn?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 sep 09, 16:53

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tviler på at Skattekrim hadde sagt seg fornøyd hvis det var så enkelt som det her. Tror fortsatt millionen har med Piiroja å gjøre og at Skattekrim fant at den ikke strider med loven. Er ganske overbevist om at dette er en cover-up i samarbeid med Skattekrim.

Nå står vel ikke annet i artikkelen enn at Henriksen legger saken død fra klubbens side... Hva Skattekrik velger å gjøre står det vel ingenting om?

Vi bør ikke føle oss for trygge ennå, Henriksen sier "Saken er lagt død fra vår side.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 04 sep 09, 19:13
Endret: 04 sep 09, 19:15
Endret av: sklitakling

Hahahahaaaa.

1 million i året for speiding i Estland !

Er det virkelig noen som er så dumme at de tror på det?

Ikke det minste tvil om at dette er arv etter Morgan. 

 

Og  NEI; Henriksen har ikke mulighet til å legge saken død. Det er det KUN skattekrim som har.

Dette føyer seg inn i rekken av hjernedøde kommentarer fra Henriksen.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 04 sep 09, 19:25

Opprinnelig postet av sklitakling

Hahahahaaaa.

1 million i året for speiding i Estland !

Er det virkelig noen som er så dumme at de tror på det?

Ikke det minste tvil om at dette er arv etter Morgan. 

 

Og  NEI; Henriksen har ikke mulighet til å legge saken død. Det er det KUN skattekrim som har.

Dette føyer seg inn i rekken av hjernedøde kommentarer fra Henriksen.

Var Morgan der når avtalen ble designet i 2004?Vær litt redlig..Harry Hansen var den som godtok denne avtalen,Morgan videreførte den i 2007,etter å ha sjekket med Alle Styreledere og spillerinnvest.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 04 sep 09, 19:29

Opprinnelig postet av foyn

 

 

Men dessverre ulovlig i forhold til norske regler. Hvis pengene går via selskapet og til piroja, så er det selvfølgelig snakk om skjulte overføringer og ikke noe som blir skattet i Estland.

 

Eh, Estland er ikke ett u-land faktisk. De har skatteregler der og. Det betyr at ett selskap får vanskeligheter med å overføre penger til Piiroja uten at han skatter for det.  At skatten der er lavere enn her, det er klart, men det er sannelig ikke mange land hvor man betaler over 50% skatt av inntekten sin hvis man tjener godt.

Og når ble det egentlig ulovlig å betale ett utenlandsk selskap for jobb de utfører. Ingen som har noe med hvor mye jobb som faktisk blir utført. Det er opp til betalende part å vurdere om de får valuta for pengene.

Hvis det nå er sånn at Piiroja har mottatt pengene uten å skatte for det, så vil jeg ikke kalle det umoralsk, men usedvanlig dumt. MEN jeg velger å tro det er gjort lovlig....... eller at sporene i alle fall er skjult for skattefuten;)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 sep 09, 19:37

Uansett hva pengene går til er jo dette håpløst av FFK.

Hvis FFK faktisk har brukt 1 million i året på resultatløs talentspeiding i Estland siden 2004, har det vært en skivebom av dimensjoner i forhold til investering.

Det andre alternativet, som dessverre er mer realistisk, er at dette er en kreativ avtale i forbindelse med Piirojas kontrakt. Hvis det er tilfelle, kan FFK være i deep shit.

Konklusjon: Her har FFK uansett gjort veldig, veldig dårlige valg.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 sep 09, 19:58

Opprinnelig postet av Costanza

Konklusjon: Her har FFK uansett gjort veldig, veldig dårlige valg.

Et så dårlig valg at det kanskje bør få konsekvenser for styret.  Morgan og de som styrte i 2007 er akkurat like skyldig, som de som initierte denne uheldige avtalen. Du er ikke mindre skyldig fordi noen andre begynte.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 04 sep 09, 20:09

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Costanza

Konklusjon: Her har FFK uansett gjort veldig, veldig dårlige valg.

Et så dårlig valg at det kanskje bør få konsekvenser for styret.  Morgan og de som styrte i 2007 er akkurat like skyldig, som de som initierte denne uheldige avtalen. Du er ikke mindre skyldig fordi noen andre begynte.

Selvsagt,men man kan vel ikke si arven fra Morgan og hoppe bukk over de  som tross alt fant på tullet?Morgan trenges da ikke nevnes spesielt,mer naturlig å dra fram de som er i kluben idag.hvis noen skal framheves.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 04 sep 09, 21:24

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Opprinnelig postet av foyn

 

 

Men dessverre ulovlig i forhold til norske regler. Hvis pengene går via selskapet og til piroja, så er det selvfølgelig snakk om skjulte overføringer og ikke noe som blir skattet i Estland.

 

 

Og når ble det egentlig ulovlig å betale ett utenlandsk selskap for jobb de utfører. Ingen som har noe med hvor mye jobb som faktisk blir utført. Det er opp til betalende part å vurdere om de får valuta for pengene.

Hvis det nå er sånn at Piiroja har mottatt pengene uten å skatte for det, så vil jeg ikke kalle det umoralsk, men usedvanlig dumt. MEN jeg velger å tro det er gjort lovlig....... eller at sporene i alle fall er skjult for skattefuten;)

Hmmmm.....

Så enkelt er det ikke ecupeventyrsnart, hvis det er et proformaverk for at en person skal spare skatt i Norge og at et selskap skal spare arbeidsgiveravgift så har noen noe med det skjønner du. Hva skulle vi ha lover og forskrifter for hvis man skulle konstruere en avtale eller situasjon for å slippe å betale skatt og avgift ?

Jeg også håper at det er gjort lovlig, at ingen lover er brutt, men hvis så er tilfelle at det er lovbrudd så er jeg ikke av samme mening som deg. Da håper jeg de som har brutt loven blir straffet og at sporene blir avdekket av skattefuten.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 sep 09, 22:30

Opprinnelig postet av freud

Opprinnelig postet av Jepmaster

Er jo pinlig dette! For en ledelse!

Lukter velkjent kokkelimonke business fra en ledelsesepoke i nær fortid.....

Avtalen er kommet i stand 3 år før en ledelseepoke i nær fortid reforhandlet den

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 sep 09, 22:33

Uansett, dette stinker skikkelig vondt, og jeg er meget bekymret for hva evt NFF, FIFA eller noen andre høye herrer finner på å gjøre med denne saken.

Dette kan slå uheldig ut overfor FFK også, ikke bare Harry Hansen, Morgan Andersen, Raio Piiroja, eller hvem det nå enn er som har med dette å gjøre.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 sep 09, 09:42

 

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4562098.ece

 

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 sep 09, 10:29

Kan dette bli en hard straff tro ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 05 sep 09, 10:31

Så langt jeg kan skjønne etter å ha lest f-b så er denne saken med skatteetaten lagt død.

 

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 sep 09, 11:07

Opprinnelig postet av rød og hvit

Så langt jeg kan skjønne etter å ha lest f-b så er denne saken med skatteetaten lagt død.

 

 

Så langt jeg kan skjønne etter å ha lest f-b så er denne saken lagt død fra FFK`s side, om den er lagt død fra Skatt Øst sin side stod det intet om. Men........jeg håper den er død og begravet og at intet lovstridig er skjedd.

Allikevel en meget god leder fra Demokraten. Også med det fokus at det er "muldvarp(er)" i FFK-systemet, der har FFK en opprydning å gjøre.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 05 sep 09, 14:36

Muldvarper ja. Hva med at klubben går foran alt? Makan til en idiot....


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 sep 09, 15:11

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Muldvarper ja. Hva med at klubben går foran alt? Makan til en idiot....

Kan du forklare litt mer hva du mener ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 05 sep 09, 15:44

Akkurat det du mener. At klubben absolutt ikke er tjent med muldvarper.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 sep 09, 15:50

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Akkurat det du mener. At klubben absolutt ikke er tjent med muldvarper.

He-He, jeg trodde du kalte meg idiot, og det kunne jeg absolutt ikke forståWink

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 sep 09, 16:09

Må si jeg er litt uenig der. Det som er bra med muldvarper er at kritikkverdige ting kommer frem, men det som er synd er at det er ingen som kan stå mer offentlig frem når man finner kritikkverdige ting slik at man faktisk kommer til bunns og får rydda i problemene. Vist ikke lærer man ikke og de vil fortsette å skje..


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 05 sep 09, 16:17

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Må si jeg er litt uenig der. Det som er bra med muldvarper er at kritikkverdige ting kommer frem, men det som er synd er at det er ingen som kan stå mer offentlig frem når man finner kritikkverdige ting slik at man faktisk kommer til bunns og får rydda i problemene. Vist ikke lærer man ikke og de vil fortsette å skje..

Illojale ukjente anonyme muldvarper skaper kun uro, indre stridigheter og splid. At evt. kritikkverdige forhold kommer fram er av det gode. En klubb kan hverken leve med muldvarper eller en frynsete etikk.

Klubben må ha en ledelse og en administrasjon som er kompromissløse når det gjelder å gå på tvers av lover og forskrifter. Subkulturer innad med sin egen agenda er i allefall ikke av det gode.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f