Husk meg
Brukernavn
Passord

Pereira!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 jan 04, 10:54
Ryktene vil ha det til at samtaler med tanke på å hente Thomas Pereira har strandet som følge av spillerens lønnskrav! Dette lå skyhøyt over hva FFK var villig til å betale.

---------------------------

Macka fra start!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 11 jan 04, 12:01
Han er vel ikke den første spilleren som faller på det kravet, FFK har jo sagt klart i fra hva de foventer på det området...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 jan 04, 13:33
Thomas Pereira? Har FFK overhodet fått lov til å snakke med ham? Han er jo under kontrakt med Viking, og de vil vel ikke selge ham uansett. Dersom det ikke er et stort bud da (5 mill+ kanskje?).

Blander du navnene nå, djpete? Får det ikke helt til å stemme at FFK skal ha snakket med Pereira.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 jan 04, 21:43
Blander ikke. Ryktene forteller at det har vært samtaler mellom spiller og klubb, men at det strandet før forhandlinger med Viking ble satt igang. "Uformelle samtaler" kalles det vel.

---------------------------

Macka fra start!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 jan 04, 21:45
Merkelig at man starter forhandlinger mellom spiller og klubb før man blir enig klubbene imellom. Det skurrer for meg, men jeg tar jo deg for å være en troverdig kilde (dog vet jeg ikke noe om hvor troverdige de du har hørt dette fra er) ;)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 jan 04, 22:21
Endret: 11 jan 04, 22:24
Jeg anså det også for å være rart og med lite rot i virkeligheten, frem til jeg hørte det fra flere uavhengige kilder, som jeg har sett på som ganske-og veldig troverdige iallefall frem til nå :rolleyes:

---------------------------

Macka fra start!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 11 jan 04, 23:33
det er vel ikke en så uvanlig fremgangsmåte dette som det mange vil ha det til... alex ferguson gjør det jo på denne måten med alle spillere han henter inn... (altså tar kontakt med spiller før klubb)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 12 jan 04, 09:43
Jeg vet med veldig stor grad av sikkerhet at Pereira gikk NED i sitt lønnsforslag i forhold til det han har i Viking, men ble tilbudt så dårlig lønn at han valgte å bli i Viking.
Det er neppe noen stor hemmelighet at han vil "hjem" ettersom de små barna hans etterhvert skal begynne på skole.
Det har heller ikke vært "hemmelige" samtaler ettersom Viking har sett på den familiære situasjonen og ønsket fra spilleren med positive øyne.
Rask hoderegning fra VGs oversikt viser at Pereira hadde rundt 700.000 i årslønn, har altså sagt seg villig til å gå ned, men tilbudet fra FFK var altså enda lenger under dette.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 12 jan 04, 23:46
skulle likt å vite hvor du har dette fra, men hvis det stemmer så er det jp håpløst av ffk.. klassespillere som holder høy norsk standard er ikke billig, og dersom vi skal ha gode spillere må vi regne med å betale litt.. hvis han selv vil gå ned i lønn fra 700.000 er da ikke det for mye for langt fra hans side... er ffk så fattige eller de rett og slett gjerrige??

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 jan 04, 00:00
Jeg mener fortsatt det ikke henger helt på greip å diskutere lønn med en spiller når klubben ikke er interessert i å selge ham engang...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 13 jan 04, 08:51
Costanza: hvis du leser det jeg skrev over her, så er/var Viking interessert i å selge for å etterkomme spillerens ønske på grunn av familiens situasjon.
Da synes jeg ikke det er håpløst å diskutere lønn i det hele tatt. Det som ER håpløst er å tilby så latterlig lav lønn til en av tippeligaens aller beste venstrebacker. I hvert fall når noen av våre hever det tredoble...

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 jan 04, 12:24
Tror du noen av ffk spillerne tjener 2,1 millioner ??

Tror nok du bommer ganske bra der. Tror nok det halve er topplønnen i ffk. Og ikke mange som tjener det engang.

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 jan 04, 13:10
ffk-thomas: Jeg har lest alt sammen, men velger å tro på omtrent null av det. Og spillernes lønninger kan vi la være å diskutere. Blir bare spekulasjoner og ord mot ord uansett.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 jan 04, 13:14

Men hva synes du er riktig lønn for en spiller av Pereira sitt kaliber da?

Jeg tørr hevde at den mannen er verdt 700/800 000 i lønn, problemet er kanskje hva man måtte betale for å løse ham fra kontrakten? Er nemlig ikke like sikker på om jeg ville brukt en samlet pott på 4-5 mill på spilleren, da ikluderer jeg overgangssum og lønn i 3-4 år... Det synes jeg ville bli for mye...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 13 jan 04, 14:27
Hva Costanza velger å tro på er meg likegyldig. Jeg fortalte bare hvordan det faktisk er etter å ha snakket med de innvolverte. Men samme det...

Overgangssummen ville ikke blitt spesielt høy fordi spilleren har vært i Viking lenge og at klubben ikke ville stå i veien.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 jan 04, 16:38
Ps: Lønnsnivået er på vei ned i Norge. Synes det er helt greit at ikke FFK stiller som ledende hva lønnsutbetalinger gjelder!

---------------------------

Macka fra start!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 13 jan 04, 17:29
Er det sant! Hva venter vi på. Han er hva vi trenger nå! Skal bosette seg her. Skal selvfølgelig spille fotball her.
Er med på lønnsreduksjon. Tja, skal vi si 600 000. Dette må vi løse.
Vi er jo ute etter solide forsterkninger.

Eggens uttalelser ang. spillere på øverste hylle i Skandinavia. Er det samme som å si vi har mye penger til nye spillere.
Nå har vi funnet han. Løp og kjøp!!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 jan 04, 17:33
Vel. Pereira har jo nå skrevet under 3 (?) årskontrakt med Viking, og ledelsen i Viking har sagt at de ikke er interessert i å selge, dersom det ikke er et veldig høyt bud... (et slags bud FFK ikke har råd til)

Pereira har jeg omtrent sett på som minst like uaktuell som Kennedy hele veien. Kunne vi ikke diskutert noen mer aktuelle spillere?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 13 jan 04, 23:22
Er ikke dette et forum hvor vi kan drømme litt og inneimellom diskutere, kanskje uoppnålige ting?
Eller har vi egentlig stemmerett når avgjørelsen skal tas?

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 jan 04, 17:01
Bllir vel litt brutalt å avfeie alt som blir sagt Costanza, når nære venner av gutten sier at det er tilfelle.
Nå blir det uansett ingenting av, men det skal visstnok ha vært nærme!

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340