Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Bodø: (6. serierunde 28/6)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 jun 09, 16:43

Siden det var over 9300 tilskuere mot Lyn og bra spill, hvor mange tilskuere kan vi forvente til søndagens kamp mot Bodø/Glimt, kanskje 11000?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 jun 09, 17:56

Over 10.000 får være godkjent. Vi får ta steg for steg nå og ikke skrike over for mye.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 jun 09, 19:55

                          Bråthen

Askar   Martinsen   Piiroja   Thomassen

                        Wehrman
Barsom                                     Kvisvik
                           Borges

                    Tegan   Everton

 

Har troa på at dette laget kan gjøre det bra mot Glimt. Ikke akkurat noen andre alternativer enn Barsom på høyre, men få inn Lala eller en annen juniorspiller hvis han begynner å vandre for mye innover i banen. Ser ingen grunn til å ta ut Tegan og Everton på topp, Gaardar kan heller komme innpå ut i andre omgang. Satser på at Wehrman har fått fart på formen og er tilbake i gammelt slag.

Også får TFA sende spissene våre igjennom et intensivkurs i avsluttninger eller noe. Blir for dumt om vi spiller Londak til en 9'er på børsen også.

Ser yr.no melder overskyet til søndagen, men velger å tro de tar feil. Det blir knallvær og noe ala en reprise av Aalesundkampen i fjor. 4-0 (Everton, Tegan, Borges og Wehrman på straffe).


Davisak

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jun 09
Innlegg: 44

Lagt til: 25 jun 09, 20:27

                          Bråthen

Askar      Wehrman   Piiroja   Thomassen

                           Gashi

Barsom/Lala                                Kvisvik

                           Borges

                    Tegan   Everton

 

La Staw få hvile en kamp til, så får vi han tilbake til storårsformen i fjor vår(Og i tillegg får vi Bråthen i et godt nivå!). Grunnen til at jeg vil ha Wehrman istedenfor Martinsen, er at han vil gi en friere rolle for Gashi slik at han kan komme oftere på løp. Og grunner for at Gashi får starte er at han løper og løper og løper og løper og er konstant trussel for motstanderen. Alle vet hvilket nivå Barsom er god for, så la han få starte.. har han ikke dagen så slenger vi inpå en spillesugen Lala som jeg personlig har veldig trua på.

All kritikk mot Everton om at han bommer på hver sjansje, er ikke spiss blablablabla... blir bare for dumt! Everton løper i rom, henter ball i forsvar, spiller lagspillerne sine fri.. osv. Selvom hans uttelling er laber, så gjør det ikke nok til at han mister plassen, ingen annen spiss i TL greier å skaffe seg like mange sjanser i løpet av en kamp! La han få spille helt til han får en normal sjansjesetting nå viser han jo tildenser på at det har løsnet for han..

 

Jeg tipper 3-4 mål i neste kamp!

---------------------------

Den personen som ga Svein E. Edvardsen dommerlisens skulle aldri satt sin fot i et kontor som omhandlet fotball...


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 25 jun 09, 20:29

Jeg er lettere sjokkert over at så mange vil se Tegstrøm istedetfor Gardar! Den mannen brenner jo større sjanser enn Everton, og i tillegg jobber han kun 30% av det Everton gjør! Begge de 110%sjansene han hadde igår er jeg veldig sikker på Gardar hadde satt! Nei, vi må kvitte oss med en spiss og da bør Tegstrøm forsvinne så fort som mulig...

Ellers Bør Kasey få den rollen han hadde ifjol defensivt på midten, da kan Borges utfolde seg offensivt! 
Er det lov å håpe at Wallace er klar til søndag?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jun 09, 20:49

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er lettere sjokkert over at så mange vil se Tegstrøm istedetfor Gardar! Den mannen brenner jo større sjanser enn Everton, og i tillegg jobber han kun 30% av det Everton gjør!

Nå synes jeg riktignok Tegan gjorde en av sine bedre kamper mot Lyn, men ellers fullstendig enig med deg i at Gardar Johannsson i utgangspunktet bør stå langt foran Tegan i køen. Underveis i Lyn-kampen var jeg sjokkert over at Aune ikke satte inn Gardar på et tidligere tidspunkt, hvor vi skapte sjanse etter sjanse uten uttelling. Gardar skaper kanskje ikke like mange sjanser som Everton og Tegan på egenhånd, men han er i særklasse best til å omsette sjansene til mål når vi kjører kampene som mot Lyn. Når det er 0-1 og 1-1 bør han da inn på et mye tidligere tidspunkt. Heldigvis gikk det likevel bra denne gangen.

Håper Gardar og Everton er spissparet mot Bodø/Glimt. I tillegg liker jeg å ha Tegan som en joker på benken. Han er som regel best når han kommer inn mot slitne motstanderlag i 2. omgang.

Og Celso Borges spille offensivt på sentral midtbane. Jeg ser gjerne dette laget mot Glimt:

Bråthen

Askar - Piiroja - Martinsen - Thomassen

Ramberg - Wehrman - Borges - Kvisvik

Everton - Gardar

Tar forbehold om at Vidar Martinsen kun fikk 1 kamp karantene etter det røde kortet. Har ikke lest noe om det, men 1 kamp er vel det vanlige for den type forseelser selv om det gis direkte rødt.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jun 09, 21:15

Vidar fikk kun èn kamp, ja.

Ellers er jeg helt enig i laget ditt. Vil se det, jeg også. En ting jeg håper vi kan bli bedre på mot Glimt er å få rundt backene på kanten. Med Gardar i boksen og Borges som kan fylle på er vi nødt til å få slått flere innlegg. Èverton er også til tider en bra hodespiller.

Glimt kommer til å ligge defensivt og kompakt, og er godt organisert defensivt, derfor er det bra å ha flere strenger å spille på i det offensive spillet vårt. Mot gode lag blir vi svært lette å lese om vi hele tiden skal spille direkte opp på spiss eller via midten. Savner som sagt at vi kommer rundt på kanten og får slått gode innlegg.

Når vi har de kanttypene vi har, innbyr ikke det til kantspill. Da er det viktig at backene våre tør å være offensive. Glimt kommer til å satse på kontringer, men om Wehrman spiller så har vi en stabilisator på midten som dekker store rom defensivt.


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 25 jun 09, 21:28

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er lettere sjokkert over at så mange vil se Tegstrøm istedetfor Gardar! Den mannen brenner jo større sjanser enn Everton, og i tillegg jobber han kun 30% av det Everton gjør! Begge de 110%sjansene han hadde igår er jeg veldig sikker på Gardar hadde satt! Nei, vi må kvitte oss med en spiss og da bør Tegstrøm forsvinne så fort som mulig...

Ellers Bør Kasey få den rollen han hadde ifjol defensivt på midten, da kan Borges utfolde seg offensivt! 
Er det lov å håpe at Wallace er klar til søndag?

Skjønner ikke helt at det kan sjokkere deg. I mine øyne er de i omtrent like god/dårlig form. Men jeg velger Tegstrøm fordi jeg mener han er best når begge er form. Hvis han hadde fått spilt mer, så hadde sjansen vært større for at noen av muligheten som ble brent i går hadde endt i scoring. Ren spekulering, men det tror jeg. Dessuten har Gardar vært småskadet, mens Tegstrøm virker kvikk og spillesugen.  

Men ser også at en skadefri Gardar er bedre hodespiller og henter inn mye på guts og innsatsvilje. Men av og til blir det mye armer og bein og frispark mot. Tegstrøm er litt smartere. Kanskje derfor noen mener han er latere. Forøvrig en stor misforståelse.

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 25 jun 09, 21:36

Gardar har har vært lenge ute med skade, han kommer i form igjen.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 25 jun 09, 21:46

Også synes samspillet mellom Everton og "Tegan Tegstrøm" fungerer veldig mye bedre enn Everton og Gardar.

Et argument jeg derimot skal kjøpe er hodestyrken hans, ikke sett noe særlig av glimt i år, men Gardar kan være gull verdt om Glimt satser på et billig dødballmål.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jun 09, 00:02

Opprinnelig postet av freud

Men jeg velger Tegstrøm fordi jeg mener han er best når begge er form. Hvis han hadde fått spilt mer, så hadde sjansen vært større for at noen av muligheten som ble brent i går hadde endt i scoring.  

 

Kanskje det, men hva hjelper det nårTegan ikke har vært "i form" siden han spillte for Sandefjord.  Bomkjøp


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 jun 09, 01:05

Opprinnelig postet av thorsen

Også synes samspillet mellom Everton og "Tegan Tegstrøm" fungerer veldig mye bedre enn Everton og Gardar.

Det er vel litt prematurt  å si det, gi Gardar og Everton ett par kamper sammen så skal du se at de finner hverandre også


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 26 jun 09, 16:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er ikke Staw klar igjen NÅ da? Ønsker å se på dette laget:

                                            Staw

Askar                  Martinsen         Piroija         Thomassen

Barsom             Elvestad            Gashi           Kvisvik

                           Borges              Everton

 

Vil mye heller ha Bråthen i mål. Lei av Staws fomling i feltarbeidet og tildels mange unødige returer...

Elvestad vet vi alle at ikke starter..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 jun 09, 17:37

Opprinnelig postet av Doc OJ

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er ikke Staw klar igjen NÅ da? Ønsker å se på dette laget:

                                            Staw

Askar                  Martinsen         Piroija         Thomassen

Barsom             Elvestad            Gashi           Kvisvik

                           Borges              Everton

 

Vil mye heller ha Bråthen i mål. Lei av Staws fomling i feltarbeidet og tildels mange unødige returer...

Elvestad vet vi alle at ikke starter..

Like fullt det laget jeg ønsker å se(?)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 jun 09, 17:53
Endret: 26 jun 09, 18:04
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Costanza

Og Celso Borges spille offensivt på sentral midtbane. Jeg ser gjerne dette laget mot Glimt:

Bråthen

Askar - Piiroja - Martinsen - Thomassen

Ramberg - Wehrman - Borges - Kvisvik

Everton - Gardar

 

Støttes fullt ut, selv om kanskje Ramberg er bedre sentralt.

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Doc OJ

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 26 jun 09, 18:24

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Doc OJ

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er ikke Staw klar igjen NÅ da? Ønsker å se på dette laget:

                                            Staw

Askar                  Martinsen         Piroija         Thomassen

Barsom             Elvestad            Gashi           Kvisvik

                           Borges              Everton

 

Vil mye heller ha Bråthen i mål. Lei av Staws fomling i feltarbeidet og tildels mange unødige returer...

Elvestad vet vi alle at ikke starter..

Like fullt det laget jeg ønsker å se(?)

Joda det er jo greit, men tror du ikke dette laget under for eksempel er sterkere og innehar en større mulighet til å vinne? Vi vil vel begge at FFK skal vinne på søndag vil vi ikke?

                         Bråthen

Askar  Martinsen  Piiroja  Thomassen

                         Wehrman

Ramberg/Barsom                      Kvisvik

                          Borges

                Éverton      Tegström

Gashi har ikke vært spesielt god i år. Staw har fomlet mye i det siste. Elvestad fra start virker i mitt syn litt naivt, greit med et innhopp.

 


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 26 jun 09, 20:27

Når vi setter opp start 11er så velger vi etter eget ønske. Det brukes mye energi på å få Elvestad med fra start(også fra undertegnede), men er det noe vits? Vi vet samtlige her inne at han er milevis unna en startplass, gutten får ikke engang innhopp. Og det i en sesong hvor Borges spiller spiss, Ramberg er av og på, Kasey er grinete og søppel, Gashi smeller med kjeften og presterer under pari, Thomassen anses som back og Barsom anses som ving....Dette går ganske sikkert mot en under pari sesong på nedre halvdel, og jeg anser det som en glimrende mulighet å gi et av klubbens største talenter spilletid...Men det vil ikke skje, dessverre...Skulle gjerne hatt en Berg type i klubben, som i tospann med TKK hadde avlet frem og dyrket talentene...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 jun 09, 20:50

Er fint at det er mye meninger om fotball og morsomt å utveksle. Dumt blir det når man fremstiller trenere som jobber med spillerene hver dag, har spilt på høyeste nivå, har alle slags kurs osvosv som nærmest idioter. Lurer på om det er veldig mange her inne som har spilt høyere enn 5 div eller trent noen høyere enn ett lilleputtlag?

       Er rimelig sikker på at det ikke er en eneste trener i Tippeligaen som ville brukt Elvestad foran Borges, Gashi, Wehrman eller Ramberg på søndag. Ja, han må gjerne få litt fler min da og da. Men vi er i en situasjon som er ganske alvorlig og hvor ett nedrykk koster utrolig mye i en tung økonomisk hverdag. Da bruker man det beste laget man har, ikke hvem som er yngst eller har lengst kontrakt....


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 jun 09, 02:27

Selvsagt skal man benytte det beste laget, men hvis det er avklart at Kasey drar burde i hvert fall Elvestad stått fremfor ham i køen. Det er rimelig lett å forsvare uttaket av de etablerte etter overkjørselen av Lyn - og den førstkommende overkjørselen av Bodø - men perioden før det underpresterte samtlige på sentral midtbane, FFK som klubb hadde ingenting å tape på å prøve ungt blod i et par kamper der...

Det blir vel fakkeltog i Frstad når vi knuser Glimt, før vi blir utspilt i Bergen og nedrykkslag igjen....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 jun 09, 10:42

Aune med luksusproblem før møtet med bodø

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f