Husk meg
Brukernavn
Passord

Den store Norge-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 jun 09, 23:15

En viktig forutsetning for å bli god er at man liker å holde på med det man gjør. Jeg tror mange 12-åringer ville sluttet med fotball om det ble forventet at de trente tre timer om dagen.

Om norsk talentsatsning skal bli bedre må man heller se på om man har dyktige nok trenere enn å begynne å mase om antall timer. Det fins mye bra ungomstrenere i Norge, men min oppfatning er at det er mye foreldre som trener små barn(7-12 år). Dette fungerer innimellom, mens det andre ganger blir katastrofalt dårlig.

Det er kjempeviktig å ha gode trenere også når man er små. Og til de som eventuelt måtte misforstå meg, snakker jeg ikke om nazi-trenere som skal dyrke frem talenter og kjefter og smeller. En god trener er en som er pedagogisk flink, men som samtidig har bra peiling på det fotballfaglige. Det går an å ha treninger av høy kvalitet samtidig som man har det gøy og ivaretar de som ikke er så veldig gode.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 jun 09, 23:17

Veldig enig med Lemmy, men er enig med kanogvetalt om en ting, og det er at man bør trene mer enn man gjør i dag. Grunnen til at ikke norske spillere utvikler nok tekniske ferdigheter, er at man trener for lite. I Norge vektlegges ikke trening med ball, den viktigheten den fortjer. For at basisferdighetene skal utvikles må det trenes mye med ball, og det må trenes mer enn det gjør i dag. Sammenligner man ungdom som trener fotball med ungdom som bedriver individuelle idretter, fremstår fotballsparkere som late. Det er ingen tvil om at det bør trenes mer og bedre på et tidlig stadie, dersom man ønsker spillere med gode tekniske ferdigheter

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 15 jun 09, 17:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så du mener at a-landslaget skal spille 4-5-1 med lange baller, u21-landslaget skal spille 4-2-4 med kortpasningsspill, g19-laget skal spille 4-4-2 med sweeper osv?

Tror du ikke det hadde vært en fordel om alle lagene hadde spilt på samme måte? Etter samme prinsipper? Blir rimelig håpløst om alle skal drive på på sin egen måte.

 

Det vil jo være en diskusjon om hva som er mest formålstjenlig? Jeg vet at praksis på dette området varierer stort i klubbfotballen. Noen steder ønsker hovedtrener at junioravdelingen følger hans taktikk til punkt og prikkr, mens andre steder står juniortrenerne fritt.

 

Det er vel ingen tvil om at Drillo har tro på sine egne idèer, spørsmålet er vel i større grad hvor mye han ønsker å blande seg opp i andres jobb. De andre trenerne er jo også ansatt på bakgrunn av sin egen kompetanse.

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 15 jun 09, 17:39

Dette er vel mer et spørsmål NøFF må stille seg. Det er jo de som må velge trener utfra hvilken form for fotball de ønsker at Norge skal spille. Hvis de ønsker at Norge skal spille steinalderfotball kan de jo plukke ut Drillo, Semb, Gåre, Nordlie osv.

Når de først har ansatt Drillo får de ikke gjort så mye med det. Jeg mener feilen er begått ved å ansette han.

Se på feks Nederland da. Der spiller de omtrent likt i samtlige klubblag, og samtlige landslag.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 05 sep 09, 23:14

Der var alt håp om VM ute.
Like greit så kanskje NØF ser at vi må ta skikkelig tak, og inn med helt nye koster. Det må tenkes nytt.
Synes U21 kampen idag også viste at vi er alt for navlebeskuende i norsk fotball. Gøres kamplan hørtes ut som den like godt kunne kommet fra Semb eller Drillo.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 09, 00:18
Endret: 06 sep 09, 00:18
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Der var alt håp om VM ute.

 

Faktisk ikke helt. Hvis nr to i gruppe tre skulle havne på 16 poeng eller mindre (minus kamper mot San Marino), så trenger vi seier og skotsk poengtap mot Nederland for playoff.

 

Gruppe tre

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 06 sep 09, 07:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Der var alt håp om VM ute.

 

Faktisk ikke helt. Hvis nr to i gruppe tre skulle havne på 16 poeng eller mindre (minus kamper mot San Marino), så trenger vi seier og skotsk poengtap mot Nederland for playoff.

Gruppe tre

Vi trenger vel skotsk tap mot Nederland? Tar de poeng mot Nederland tar de andreplassen.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 09, 14:58

Opprinnelig postet av bjervell

Vi trenger vel skotsk tap mot Nederland? Tar de poeng mot Nederland tar de andreplassen.

Nei, vi er ett poeng bak Skottland og med skotsk poengtap og norsk seier blir vi nummer to.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 06 sep 09, 16:25
Endret: 06 sep 09, 16:27
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Nei, vi er ett poeng bak Skottland og med skotsk poengtap og norsk seier blir vi nummer to.

Uh, Skottland har da 10 poeng, og -4 i målforskjell.  Norge har 7 poeng, og +1 i målforskjell.

Så jo, vi trenger skotsk tap.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 09, 16:51

Opprinnelig postet av Knuty

Uh, Skottland har da 10 poeng, og -4 i målforskjell.  Norge har 7 poeng, og +1 i målforskjell.

Så jo, vi trenger skotsk tap.

Sorry. Stemmer, stolte på VG sin tabell som ikke har tatt med gårsdagens resultater.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 sep 09, 18:37

Glem VM, alle variable som må intreffe for at Norge skal bli av de 8 "beste" toerne har vel like stor sannsynlighet som 7 rette i lotto.

Og så har Norge ikke noe i VM å gjøre. Skremmende at Drillo vil fortsette egentlig, Nøff tør vel ikke annet enn å si ja til legenden og kommunisten. Drillo er avlegs, lytt til Gudjohnson.

Glem også Trond Sollied, Jønsson er mannen for det norske landslaget, laget som må bygges opp fra nytt og som bør kvalifisere seg til neste EM, men Drillo ? Nei takk !

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 sep 09, 19:25

Helt enig med Willy René.

Det mest skremmende er at spillerne vil ha med Drillo videre... Hva faen skjer?? Er dette fremtiden? Er dette veien å gå? Nei, for pokker'n. Vi må jo få inn folk som vil spille fotball, ikke sparke og gampe fotball.

Det som var fint med kampen i går var å observere og studere Gudjohnsen, DET er klassespiller deluxe. Og mot norske middelmådigheter blir han fort superstjerne. Helt herlig teknikk, overblikk osv. Han har det meste.

I går manglet Norge det meste. Jeg vil gi godkjent til Jon Knudsen, resten burde skamme seg. Drillo også.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 06 sep 09, 21:07
Endret: 06 sep 09, 21:08
Endret av: FFK pra sempre

Hvis Gudjohnsen fortsatt er så superstjerne, hvorfor skal han da spille i europas 4-5 beste liga?
Synes det er feil å slakte stilen til landslaget fordi spillerne ikke leverte.
Som jeg tror blant annet skyldes Drillos bruk av spillere i posisjoner de vanligvis ikke spiller. Noe som er uhørt på ett landslag.
Men jeg håper NØF nå omsider er klar for nye tanker og mennesker, den eneste omtalte som bør være aktuelle er kanskje Jønson, hvis ikke han vil bør man lete mer i utlandet.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 sep 09, 21:39

Siden mitt forhold til drillo er trolig kjent for de fleste, vil jeg bare slutte meg til hva "Plankekæll" skriver.

Det gjelder selvsagt også J.Jõnsson som ny trener.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 sep 09, 22:03

Det blir bare patetisk å snakke om at Norge kaaaaaaaaaaaaan nå VM. Det skjer ikke. Hvem er det ærlig talt som skulle tro det utifra ren fornuft? Bruk hodet. Norge slår ikke engang Island. Hvorfor skulle man da ende opp i VM?

Dette bør også landslagsledelsen forstå. Derfor kan jeg ikke skjønne at Magne Hoseth, Kjetil Wæhler og Jon Knudsen starter kampen. Alle tre holder absolutt nivået, men er ikke noen for fremtiden. Jeg blåser i om de er best nå, jeg vil ha de som kan styrke Norge frem mot neste kvalifisering.

Inn med Henning Hauger, Tore Reginiussen/ Håvard Nordveit og Rune Jarstein, la de stå kvalifiseringskamper (ikke bare treningskamper mot drittnasjoner hvor halve laget er tatt inn på prøve) og få kjenne på nivået. Så kan man bygge seg opp mot neste kvalifisering, eller muligens også kanskje neste etter der igjen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 sep 09, 07:51

Opprinnelig postet av Lemmy

Det blir bare patetisk å snakke om at Norge kaaaaaaaaaaaaan nå VM. Det skjer ikke. Hvem er det ærlig talt som skulle tro det utifra ren fornuft? Bruk hodet. Norge slår ikke engang Island. Hvorfor skulle man da ende opp i VM?

Dette bør også landslagsledelsen forstå. Derfor kan jeg ikke skjønne at Magne Hoseth, Kjetil Wæhler og Jon Knudsen starter kampen. Alle tre holder absolutt nivået, men er ikke noen for fremtiden. Jeg blåser i om de er best nå, jeg vil ha de som kan styrke Norge frem mot neste kvalifisering.

Selvfølgelig skal landslaget bruke de som er best nå. Før kampen mot Island var det slett ikke umulig å komme seg til VM, og da er det klart man bruker de 11 beste. Jeg mener egentlig at ett landslag til enhver tid skal bruke de spillerene som er best.

Når det er sagt så mener jeg Drillo gjorde ett par store feil før kampen. Han valgte å bruke Moldskred på kanten, en plass han ikke har mye erfaring med. Det måtte gå galt.

Han valgte også å starte med en formsvak Hoseth, noe som var meget tydelig på midtbanen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 sep 09, 16:08
Endret: 07 sep 09, 16:12
Endret av: Plankekæll

Tor-Kristian Karlsens syn på ny landslagssjef +++

Nok en gang interessant lesning for dem som ikke sverger for mye til den norske janteloven.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 sep 09, 17:06

Meget god blogg av TKK, nok en gang. Skriver under på det han sier.

Vi har ikke kompetente nok folk per dags dato. Om vi kan få inn krefter utenfra som kan profesjonalisere den norske fotballen, vil sannsynligheten for å oppnå norske trenere/ledere med ønskelig kompetanse være betraktelig høyere enn den er nå.

Noe av det viktigste TKK drar frem her er at altfor få har innsett realiteten: Norge er en elendig fotballnasjon, og blir sett på som en elendig fotballnasjon av andre land. Tror det er mange som lever med et bilde av at Tippeligaen er en attraktiv liga...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 sep 09, 19:46

Gro sa jo en gang "det er typisk norsk å være god", sannheten er at det er typisk norsk å være selvgod.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 sep 09, 22:53


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340