Husk meg
Brukernavn
Passord

Vårrengjøring i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 mai 09, 21:09

Joachim Thomassen vil stagnere og utviklingen hans vil stoppe opp om han fortsetter å være i FFK over lengre tid. Skal man ta steget videre, må man etterhvert komme seg ut av Norge. Det er bare her i Norge man kaller 24-åringer talenter(Erik Huseklepp)...

Likevel håper jeg du misforstår meg rett. Om Joachim Thomassen blir knallgod og presterer bra her i FFK er det ingenting som gleder meg mer enn om han blir her. Det tror jeg derimot ikke skjer, for om han blir veldig god kommer han til å gå til en annen klubb. Da er det å håpe at man får bra med penger for ham.

I prinsippet ønsker jeg å ha gode spillere her i FFK, men sånn fungerer det ikke. Gode prestasjoner fører til økt interesse fra andre klubber, som igjen som regel fører til salg. Samtidig syns jeg det er flott med spillere som Roar Strand(og Espen Søgård), og de beriker norsk fotball!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 mai 09, 22:31

Opprinnelig postet av Lemmy

Samtidig syns jeg det er flott med spillere som Roar Strand(og Espen Søgård), og de beriker norsk fotball!

Espen Søgård beriker ikke norsk fotball... Men jeg skjønner hva du mener. Roar Strand Supermann derimot, det er en likandes kar!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 mai 09, 22:53

Hehe, det er jeg forsåvidt enig i Plankekæll. Jeg har inntrykk av at Søgård er hyggelig utenfor banen, men på banen kan han være en drittsekk pluss at han spiller destruktiv fotball på et destruktivt fotballag. Likevel syns jeg det er artig med trofaste, lojale spillere som holder seg i samme klubb år etter år.

Her i Fredrikstad har vi jo Pål Andrè Czwartek som er nesten som Roar Strand. :)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 mai 09, 08:22

Opprinnelig postet av Lemmy

Her i Fredrikstad har vi jo Pål Andrè Czwartek som er nesten som Roar Strand. :)

Mangler bare et hundretalls CL-kamper. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 mai 09, 08:40

Herlig at Thomassen blir med videre! Har trua på han!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 mai 09, 11:02

Nye langtidskontrakter til unge spillere som Thomassen og Braathen vitner om en klubb som tenker langsiktig. Spillere som PAC, Ramberg, Kvisvik, Kasey og Gardar må prestere i år skal de få ny kontrakt. Neste ut nå er vel Shabani som har spilt fast før skaden. En anvedelig, ung og lokal forsvarsspiller. Vil også ha Elvestad på ny kontrakt, spennende spiller som burde fått sjansen på bekostning av en tjukk og seig australier. Når det gjelder Gerrbrand hadde en ny kontrakt der vært fantastiske nyheter rent sportslig, men er Totte motivert og innehar han de rette holdningene?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 03 mai 09, 17:23

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Lemmy

Her i Fredrikstad har vi jo Pål Andrè Czwartek som er nesten som Roar Strand. :)

Mangler bare et hundretalls CL-kamper. ;)

Er vel nesten mere imponert over PAC som ble i 2- divisjonsklubben FFK

Å gå fra et seriemesterskap hvert år og mesterliga er ikke fullt så fristende 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 mai 09, 18:08

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Er vel nesten mere imponert over PAC som ble i 2- divisjonsklubben FFK

Å gå fra et seriemesterskap hvert år og mesterliga er ikke fullt så fristende 

Tja, har det vært så mange bud på Czwartek opp igjennom egentlig? Er jo lett å være i en klubb hvis ingen andre er interessert mener jeg ;)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 mai 09, 18:14

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Er vel nesten mere imponert over PAC som ble i 2- divisjonsklubben FFK
Å gå fra et seriemesterskap hvert år og mesterliga er ikke fullt så fristende 

Nååja, ikke fristende? Jeg er ganske så sikker på at PAC gjerne ville byttet ut 1. og 2. divisjonsfotball, nedrykksstrid og kjas mot 14 seriemesterskap, et par cupmesterskap, seier mot Milan på utebane, noen scoringer i CL og drøye hundre kamper CL. Det byttet trur jeg han hadde tatt på strak arm.

Men, for all del; jeg er imponert over PAC og at han har holdt koken som han har - kudos for det!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 mai 09, 18:21

Tror du misforstod, denialsander... Tror tgtgtgtg mente at det er lett å bli værende (å gå fra (forlate) er ikke fullt så fristende) når man får et ("sikkert") seriemesterskap og CL-kamper hvert år. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mai 09, 18:33

Opprinnelig postet av Lemmy

Joachim Thomassen vil stagnere og utviklingen hans vil stoppe opp om han fortsetter å være i FFK over lengre tid. Skal man ta steget videre, må man etterhvert komme seg ut av Norge. Det er bare her i Norge man kaller 24-åringer talenter(Erik Huseklepp)...

Likevel håper jeg du misforstår meg rett. Om Joachim Thomassen blir knallgod og presterer bra her i FFK er det ingenting som gleder meg mer enn om han blir her. Det tror jeg derimot ikke skjer, for om han blir veldig god kommer han til å gå til en annen klubb. Da er det å håpe at man får bra med penger for ham.

I prinsippet ønsker jeg å ha gode spillere her i FFK, men sånn fungerer det ikke. Gode prestasjoner fører til økt interesse fra andre klubber, som igjen som regel fører til salg. Samtidig syns jeg det er flott med spillere som Roar Strand(og Espen Søgård), og de beriker norsk fotball!

 Hvor mange spillere får vi fram i FFK, la oss si hvert 5te år, som får fete tilbud fra andre klubber i inn og utland? Sannheten er at det er svært svært få. Sannsynligheten for at en FFK-spiller går til et dårligere klubb i en lavere divisjon er mye større enn at han skal gå til en større klubb eller liga.. Det er bare å se på hvor våre spillere har gått siden vi var tilbake i TL.

Bastante påstander om hvordan ting fungerer i fotballen og FFK bør nok ha litt mer hold i virkligheten Lemmy. Jeg skal ikke spå noe om hvor Thomassen havner etterhvert, men sannsynliheten for at han (og andre såkalte talenter) blir "jaget vilt" på overgangsmarkedet er liten...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 mai 09, 19:21

Enig med deg i at FFK får frem få talenter som går til større klubber i utlandet. I likhet med resten av Fotball-Norge. Dessverre. Norske fotballspillere er ikke gode nok, sånn er det bare.

Men nå snakket jeg om Joachim Thomassen spesielt. Jeg har trua på ham, og om han fortsetter å utvikle seg i riktig retning har jeg trua på at han kan bli interessant for klubber i utlandet. Men da må selvfølgelig utviklingen være den riktige. Etter hva jeg har skjønt vil Thomassen selv helst spille venstreback, og gode venstrebacker er en mangelvare i europeisk toppfotball. Om Thomassen da utvikler seg og presterer godt tror jeg det kan bli aktuelt med spill i utlandet om noen år.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 mai 09, 06:29

Nå ser dere hvordan det går med FFK, når våre beste spillere ikke er i form, eller er skadet, da er vi et middelslag.

Tenkte at dette kunne være et hint om, spillere som FFK kommer til å kvitte seg med, eller at de gir i klubben.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 mai 09, 08:26

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå ser dere hvordan det går med FFK, når våre beste spillere ikke er i form, eller er skadet, da er vi et middelslag.

Tenkte at dette kunne være et hint om, spillere som FFK kommer til å kvitte seg med, eller at de gir i klubben.

 

Jeg leser og leser, men jeg forstår ikke hva du mener her.

At FFK er et middelmådig lag uten de beste spillerne er jeg enig i. Kanskje også et bunnlag slik som vi fremstår nå om dagen.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 04 mai 09, 08:45

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå ser dere hvordan det går med FFK, når våre beste spillere ikke er i form, eller er skadet, da er vi et middelslag.

Hva hadde skjedd i andre klubber om de beste spillerne ikke var i form eller skadet - da hadde alle vært et dårligere lag (ellers er det ikke de beste spillerne som er skadet eller ute av form).
En skal ha en meget bred og javngod stall om en ikke blir svekket når de 5- 7 beste spillerne er skadet eller ute av form - den eneste som kan ha en slik stall i Norge er nok RBK.

Et helt annet poeng er at når de bese er skadet eller ute av form så gir det også de nest beste muligheten til å vise seg fram. Og da er det opp til de å heve seg noen hakk og kanskje spille seg inn blant de beste.

Skader kan vi ikke gjøre noe med - at noen heller ikke er i form er også en ærlig sak. Men sutring er ingen god ting og INGEN blir bedre av det.

La oss heller stå samlet og løfte i flokk. Det er i motbakke en trenger ekstra drahjelp. :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 04 mai 09, 08:50

Opprinnelig postet av rød og hvit


Et helt annet poeng er at når de bese er skadet eller ute av form så gir det også de nest beste muligheten til å vise seg fram. Og da er det opp til de å heve seg noen hakk og kanskje spille seg inn blant de beste.

Det er bare at de nest beste, som er gode nok, ikke har etablert den samme samhandlingen som spillerne i "den faste elveren".

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 mai 09, 14:20

Opprinnelig postet av Lemmy

Men nå snakket jeg om Joachim Thomassen spesielt. Jeg har trua på ham, og om han fortsetter å utvikle seg i riktig retning har jeg trua på at han kan bli interessant for klubber i utlandet. Men da må selvfølgelig utviklingen være den riktige. Etter hva jeg har skjønt vil Thomassen selv helst spille venstreback, og gode venstrebacker er en mangelvare i europeisk toppfotball. Om Thomassen da utvikler seg og presterer godt tror jeg det kan bli aktuelt med spill i utlandet om noen år.

Han har mildt sagt et stykke å gå før han er interessant for noen andre enn FFK.... Vi får se. Gode venstrebacker er mangelvare ja. Vi har en som er god når han er i form. Han er ikke norsk og ikke utviklet av FFK.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mai 09, 16:52
Endret: 07 mai 09, 16:53
Endret av: Patrioten

Terje Høilivar på FFK treningen i går, han er vel ikke der for morro skyld, kan vi håpe at han nok engang redder FFKs økonomi og at bosmannspillerne skriver under på nye kontrakter.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 mai 09, 16:59

Opprinnelig postet av Patrioten

Terje Høilivar på FFK treningen i går, han er vel ikke der for morro skyld, kan vi håpe at han nok engang redder FFKs økonomi og at bosmannspillerne skriver under på nye kontrakter.

De bosmanspillerne som får tilbud ja. Mange blir nok ikke gitt noe tilbud...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mai 09, 17:22

selvsagt mener jeg de mest profilerte bosmannspillerne, som Kasey, Gerrand, Barsom. Ikke Agim, Vidar og Hans Erik, de er billige og de klarer klubben lønne selv.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f