Husk meg
Brukernavn
Passord

Grønnis er på plass

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 04 mai 09, 23:39

Opprinnelig postet av denialsander

Av de spillerne som kom inn, hvor mange tror du orker å fullføre en hel kamp?  Tror du det lønner seg å begynne en kamp med de som har friskest bein eller de som sannsynligvis vil slite mest?

Det er også en gang slik at det hjelper ikke en dritt med tre friske bein på banen - en svale gjør ingen sommer - så det er klart de øvrige 7 utespillerne som var utpå der igår ser ut til å ha et godt fysisk grunnlag, ettersom de faktisk lø trøkket på Rosenborg de siste 20.

Det tyder på et litt dårlig disponert "løp", for å sammenlikne det med de som springer litt distanse - det er jo dumt å kjøre lett jogg i 9 kilometer bare for å oppdage at man orker ekstremt mye den siste kilometeren ... Da ville det vært bedre å hatt et høyere tempo hele veien.

 

 

Okay, jeg vil vel heller si at det er større sjanse for at Borges hadde holdt lenger enn Kasey med tanke på oppkjøring o.l Everton både holder bedre og jobber mye mer enn tegstrøm underveis i en kamp. Tegstrøm ser jo sliten ut etter oppvarminga! At Barsom startet på benken var på sin plass.

En svale gjør ingen sommer nei, men to fotballspillere som er i vesentlig bedre form gjør helt sikkert en bedre fotballkamp! Det var vel også først når byttene kom at vi presset RBK høyere og høyere. Dvs den siste halvtimen. Da ville det vel vært bedre å startet med disse som er istand til å presse dem og la disse spille i 60 min istedet for 30? Høres hvertfall riktig ut for meg!

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 mai 09, 23:49

Opprinnelig postet av denialsander

Det er også en gang slik at det hjelper ikke en dritt med tre friske bein på banen - en svale gjør ingen sommer - så det er klart de øvrige 7 utespillerne som var utpå der igår ser ut til å ha et godt fysisk grunnlag, ettersom de faktisk lø trøkket på Rosenborg de siste 20.

Enig i det, men det jo litt merkelig at guttæne feks. plutselig løper mye mer når motstanderen har scoret, sånn som Sandefjord kampen var ett godt eksempel på.  Eller at de starter kamper med å jogge mellom motstandere som i 1 omgang mot RBK. Da må det vel ha noe med motivasjon og holdninger å gjøre?
Nå sier vel Ramberg noe om det i f-b idag, at drøyinga med kontrakter faktisk tærer på spillergruppa. Og at de sliter med dårlig selvtillit.

Dette er jo ett ledelsesansvar, som Grønis må ta ansvar for sammen med resten av gjengen.
Men fallhøyden hans er høyere nå som han er enerådig sportsligleder.

Må bare understreke at jeg ikke nødvendigvis er for å sparke mannen per dags dato.
Men jeg mener at vi lider under å ikke ha en sterk og faglig dyktig sportsligleder,


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 mai 09, 00:08

Du har rett i at det er merkelig at de må ha et mål i ræva for å jobbe skikkelig. Jeg mener vel å huske at de har gjort sånn tidligere også, men at de da klarte å score og å avgjøre.

Jeg forstår også det at manglende avklaringer om fremtiden har noe å si på selvtilliten og at det tar på.  Men jeg synes jo også at det er litt rart at spillere som kanskje ønsker en avklaring ikke spiller bedre? De burde jo være motivert for å a) få en ny,bedre kontrakt med FFK eller b) spille så bra at noen vil kjøpe dem...?

Jeg skulle også ønske at vi hadde et større apparat, men jeg ser vel ikke helt at klubben har økonomi til å styrke noe som helst akkurat nå...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 mai 09, 10:13

Takk Grønnis!!!

Den gamle "magien" til " Arbeidslaget hass Anders " var tilbake.

Flott at du har fått med deg "superveteranene" Ramberg og Kvisvik i denne snuoperasjonen.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 08 mai 09, 14:07

Ja dette var en skikkelig oppreisning fra Grønis og trenerapparatet, håper det fortsetter 16 mai, gleder meg masse.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 mai 09, 17:55

Opprinnelig postet av dracula

Takk Grønnis!!!

Den gamle "magien" til " Arbeidslaget hass Anders " var tilbake.

Flott at du har fått med deg "superveteranene" Ramberg og Kvisvik i denne snuoperasjonen.

 

 

Vet du hva? Kan du slutte å skrive "arbeidslaget hass anders"? Jeg blir kvalm... Usj... Orkærnte mer..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 08 mai 09, 18:13

Haha. Du får slutte å lese innleggene til "dracula" da vettu Knutgutt.

Bare fortsett å skriv "ARBEIDLAGET HASS ANDERS" du "dracula". Mye bedre det enn å lese side opp og side ned om hvor dårlige gud og hvermann/Wehrman er, hvor dårlig Plankehaugen er til å synge osv. Eller var det Tantehaugen de het Husgutt? Kan du ikke slutte å si "tantehaugen" forresten? Jeg orkærnte å lese om det, blir kvalm og får vondt i hue! Wink


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 22 apr 09, 08:09

Opprinnelig postet av Solheim

Noen ganger må man også se på prestasjonen bak resultatet, greit å være fornøyd med seier, men endringer må helt klart gjøres, og er vel det som er moralen, for det var et ran uten like! og det blir nok ikke så veldig mange flere ran i løpet av en sesong

Helt enig, du skal være rimelig naiv for å være fornøyd med serieåpningen spillemessig. Poengmessig OK-. Tabellen er uinterressant etter 5 av 30runder. Etter 10runder blir den for meg noe mer interressant. FFK bør og skal slå Aafk, det vil gi oss 3-2-1, en grei start mtp hvor jevnt det er i TL bak Molde. Molde er forøvrig sammen med Start og Odd de eneste som imponerer meg, RBK har  tatt bra med poeng men spillemessig tidvis nitrist.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 apr 09, 09:29

Pressekonferanse kl 12.30 med Grønhagen. Er det noe spesiellt som skjer her tro?

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 apr 09, 09:43

Mulig at det er noe som skjer, men det er jo helt naturlig å ha en pressekonferanse etter å ha vært borte i 4 uker, så han slipper å svare på dem samme spm 17 ganger både om operasjonen og prestasjonene til FFK mens han var borte. Er ihvertfall veldig glad for at han er tilbake, og tror også det er viktig for FFK.

       Vi har hard kamp om plassene, det har vel aldri vært fler forskjellige laguttak her inne noensinne, enn akkurat nå. Samtidig har vi noen sterke personligheter i laget som sikkert ikke forstår at konkurransen er hard, og ihvertfall ikke at dem blir benket.... Og da trengs en sterk leder, og sjefen er alltid sterkere enn assistenten....


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 apr 09, 18:38

Er så glad at grønnis er hjemme igjen, begynte å få mine tvil om Aune:)

Får håpe at guttæne får tilbake gnisten:)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 21 apr 09, 23:33

Opprinnelig postet av Truger

Da slipper vi antakeligvis å se på de fantastiske spiller- og taktikkvurderingene fra Aune mer..!

Når det er sagt håper jeg virkelig en oppegående og frisk Grönhagen legger merke til at den tafatte 4-4-1-1-formasjonen fungerer like godt som Drillos forsøk på å tette forsvaret vårt i 2005...

Så idoitisk å si! Trur du ikke Grønis har styrt det meste av formasjoner og slikt selv om han ikke har vært direkte involvert i kampene?

Var det ikke Grønis som starta med 4-4-1-1 formasjonen med Ramberg som hengende spiss?

Bytter ilpet av kampen og det taktisk på slutten av kamper er ikke akkurat "bytter gjerne spiller 3 minutter på overtid Grønis" sin sterkeste side heller! Han tar heller ALDRI Ramberg av banen samme hvor ræva han spiller, samme med flere andre!


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 21 apr 09, 23:57

håper virkelig plankehaugen kommer med en type "velkommen tilbake" eller liknende..syns grønnis fortjener det

---------------------------

CUPVINNER 06


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 22 apr 09, 19:33

Opprinnelig postet av Gardarson

Så idoitisk å si! Trur du ikke Grønis har styrt det meste av formasjoner og slikt selv om han ikke har vært direkte involvert i kampene?

Var det ikke Grønis som starta med 4-4-1-1 formasjonen med Ramberg som hengende spiss?

Bytter ilpet av kampen og det taktisk på slutten av kamper er ikke akkurat "bytter gjerne spiller 3 minutter på overtid Grønis" sin sterkeste side heller! Han tar heller ALDRI Ramberg av banen samme hvor ræva han spiller, samme med flere andre!

Jeg mente det ikke slik - jeg vet at det er i bunn og grunn Grönis som står bak 4-4-1-1-taktikken. Poenget mitt var at nå når han er kommet tilbake kanskje han kan se at det overhodet ikke fungerer.

Jeg er også enig i at Grönis bytter lovlig sent en del ganger, men mot Viking var Aune totalt handlingslammet. Personlig liker jeg faktisk Aune foreløpig bedre enn svensken vår, mye takket være bråket i vinter med Karlsen. Poenget mitt er at Aune helt tydelig fortsatt har mye å lære (uten at jeg antakeligvis er i nærheten av hans kompetanse, bare at jeg ble utrolig frustrert av å se på hva han ikke gjorde under Viking-kampen).

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 19:49
Endret: 22 apr 09, 19:51
Endret av: FFK pra sempre

At sjefen er godt likt er ikke avgjørende selv om det er en fordel. Det avgjørende er om prestasjonsgruppa har tillitt og respekt.

Er det noen som tror at Grønis ønsker å spille 4311?  og at det ikke er fordi han nå føler det er nødvendig.
Rett og slett fordi midtbanen fortsatt underpresterer, som igjen er ett resultat av nåværende og tidligere skader.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 apr 09, 21:09

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

At sjefen er godt likt er ikke avgjørende selv om det er en fordel. Det avgjørende er om prestasjonsgruppa har tillitt og respekt.

Er det noen som tror at Grønis ønsker å spille 4311?  og at det ikke er fordi han nå føler det er nødvendig.
Rett og slett fordi midtbanen fortsatt underpresterer, som igjen er ett resultat av nåværende og tidligere skader.

4311? Tynn stall? Cool


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 22 apr 09, 21:13

Velkommen tilbake!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 apr 09, 22:38
Endret: 22 apr 09, 22:41
Endret av: FFK pra sempre

hehe rimelig tynn stall ja, mente såklart 4-4-1-1


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 apr 09, 23:18

Opprinnelig postet av Truger

Jeg mente det ikke slik - jeg vet at det er i bunn og grunn Grönis som står bak 4-4-1-1-taktikken. Poenget mitt var at nå når han er kommet tilbake kanskje han kan se at det overhodet ikke fungerer.

Jeg er også enig i at Grönis bytter lovlig sent en del ganger, men mot Viking var Aune totalt handlingslammet. Personlig liker jeg faktisk Aune foreløpig bedre enn svensken vår, mye takket være bråket i vinter med Karlsen. Poenget mitt er at Aune helt tydelig fortsatt har mye å lære (uten at jeg antakeligvis er i nærheten av hans kompetanse, bare at jeg ble utrolig frustrert av å se på hva han ikke gjorde under Viking-kampen).

Da kunne vi egentlig ikke vært mere enige Cool


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 23 apr 09, 17:11

Hehe Smile

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340