Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Viking (24. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 okt 08, 03:33

Opprinnelig postet av FFK1903

Et mål av Gardar her og han tangerer vel Ringberg som den som har scoret mest for FFK i en Tippeliga-sesong? Syns Gardar fortjener ros for å være den første på 4 sesonger som får et tosifret antall scoringer - og det etter å ha vært skadet i noen kamper også. Tarik kom vel ikke nærmere enn ni mål i fjor?

Viking startet sin ubeseirede rekke med tre uavgjorte. Så kom tre seire. Jeg regner da med at de avslutter med tre tap?

 

Hvis Gardar ikke hadde vært ute med skade så lenge, hadde vi vel hatt et enda bedre sjangs till gullet tenker jeg, og kanskje vært i cupfinalen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 okt 08, 03:40

Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av Husgutt

Satser på seier over Viking og Lyn og uavgjort mot Molde..

Detter er oppskriften på gull, etter at Stabæk rakner totally!

 

"Jeg kjenner en lukt i dette rommet i kveld... og det er lukten av...GULL"

 

Tviler sterkt på gull, ettersom Stabæk mest sansynlig tar Brann neste serierunde. Selvtilitten der er vel så som så for tiden tenker jeg ;-)  Vi går for sølvet :-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 okt 08, 08:09
Endret: 10 okt 08, 08:10
Endret av: Husgutt

Ikke at jeg er uenig i at Stabæk tar gull, men  trenerskifter osv + stygge tap pleier å føre til ekstra innsats i neste kamp. Ser ikke bort fra at Brann vinner denne..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 10 okt 08, 11:35

de skal ikke skifte trener før sesongslutt.

vinner vi + at stabæk taper. så trur jeg det blir en molde tur på meg. hvis ikke så blir jeg nok hjemme


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 okt 08, 14:32

Nei, men det har blitt en avklaring, og de spillerne som har murret og vært misfornøyde har sikkert fått ny glød... Tipper spillerne også ønsker å gjøre Bergenfolket litt mindre misfornøyd også..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 okt 08, 11:31

Dommere:
Hoveddommer:     Johnsen, Ken Henry
Assistentdommer:     Tøsse, Magne
Assistentdommer:     Andås, Frank
Observatør:     Eriksen, Ivar A
4.dommer:     Kjensli, Trygve
NFF-delegat:     Engebretsen, Morten

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 13 okt 08, 12:25

Ny kar denne Ken Henry Johnsen eller? kan ikke huske å ha hørt det navnet førTongue out

Bare det ikke er flere fra det samme "tulledommerakademiet", han fjortissen som dømte oss mot LSK!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 08, 12:28

En av lovens lange armer dette, og begynte å dømme i 1992, men tok steget opp i de øvre divisjonene først i 2004.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 okt 08, 12:50

Opprinnelig postet av wergis

Ny kar denne Ken Henry Johnsen eller? kan ikke huske å ha hørt det navnet førTongue out

Bare det ikke er flere fra det samme "tulledommerakademiet", han fjortissen som dømte oss mot LSK!

 

Neinei,, nå har vi hjemmekamp og urutinerte dommere lar seg ofte påvirke av hjemmefansen.. Hjemmedømming er helt ok når vi spiller hjemmeCool

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 okt 08, 14:31
Endret: 13 okt 08, 14:34
Endret av: keiko99

Her kan dere lese litt om han...   han dømte ham/kam-FFK

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 okt 08, 16:49

Ken Henry Johansen er vel en av de helt OK dommerne. Ikke den som skiller seg spesielt ut, hverken positivt eller negativt. En dommer helt på det jevne, etter min mening.

Men uansett bra dommer eller ikke, jeg frykter Viking! De har vært i bra form i det siste samtidig som vi sliter med skader i forsvarfireren vår. Likevel, jeg setter min lit til at de som kommer inn der gjør det de skal gjøre og sender oss enda nærmere medalje. Vinner vi på søndag og noen av de andre resultatene går vår vei, ser jeg meget positivt på medalje!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 okt 08, 17:15

Tar vi 4 poeng på de to neste er vi sikret sølv, uansett hva annet som skjer :-) Taper trømsø og vi vinner, kan Tromsø fremdeles snappe sølvet fra oss på målforskjell

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 08, 18:59

Nja, om Tromsø vinner sine siste ni kamper så kan de i teorien gå forbi både FFK og Stabæk. De kan få 48 poeng om de får ni poeng på sine siste tre kamper. De må selvsagt ha en rimelig grei målforskjell på de siste kampene for å gå forbi Stabæk, som må tape sine tre. FFK ender på 46 poeng med de fire poengene du forespeiler på de siste tre kampene, Tromsø to poeng foran det om de får full pott på de siste kampene.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 okt 08, 00:00

Opprinnelig postet av FFK1903

Nja, om Tromsø vinner sine siste ni kamper.


Hvem skal de spille de mot?? Laughing

Men jeg tror det er veldig fordelaktig for oss at Tromsø møter Stabæk i siste, HVIS de har sikret gullet da! Et helt avslappet Stabæk blir nok veldig vanskelige å slå...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 okt 08, 00:23

Molde, Brann, Stabæk, Stabæk, Stabæk, Stabæk, Stabæk, Stabæk og Stabæk selvsagt!

Sånn går det når man blandet poeng med kamper! Om de vinner sine tre siste, så får de ni poeng i hvert fall! :P


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 okt 08, 01:06

Syns du er flink jeg :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 okt 08, 08:12

akkurat den tromsø kampen kan slå begge veier med et gullfeirende stabæk som enten har mistet fullstendig fokus(ikke unarturlig), samt kjører inn backup og junior spillere, eller at de spiller strålende fotball grunnet fravær av press og forventninger.

stabæk kan ta 2p til i årets serie skal ffk ta de igjen. tror og håper de taper i bergen, det hadde skapt litt liv og røre før nest siste serierunde hvor enga hvert fall i teorien kan ta poeng på nadderud. de slo stabæk fortjent hjemme. vi får håper andresen fremdeles er skadet=større sjanse for UB. hvis vi på samme tid har sanket 6p(seier hjemme mot viking og borte mot molde), som er fullt mulig, blir det en fantastisk sesongavslutning. da må stabæk til alfheim og spille mot et tromsø som med stor sikkerhet spiller om bronsen, ergo fort tap eller u for stabæk, mens ffk enkelt beseirer fc liiin.Cool

undertegnede smelte inn en hundrings på ffk som gullvinner i januar til odds på over 65 så har flere enn ett motiv for freksta gullWink

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 okt 08, 11:32

Dommer Ken Hery Johnsen?

Var ikke det han tullingen som overså Da Silva sitt angrep på Barsom.

Tror det han som dømte HamKam- FFK nå i høst.

Får håpe han nå gir FFK kompensasjon for den "kjempeblemma"

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 okt 08, 12:16

Ja han dømte Ham/kam-FFK... Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 14 okt 08, 12:58
Endret: 14 okt 08, 13:01
Endret av: Espen

Vedr. medaljekampen: Jeg har tro på at Brann kan klare å ta Stabæk i hjemmekampen på søndag. Brann har som kjent et ellevilt publikum, som vil piske spillerne til innsats enten de eller Mjelde vil eller ei. Og Brann har MYE å gjøre godt igjen etter Molde-fadesen, og viste jo hjemme mot Deportivo at de kan når de vil. 

Hvis FFK samtidig vinner over Viking på søndag, kan ting fort bli spennende igjen, særlig fordi Stabæk jo må avslutte i siste kamp mot et medaljejagende Tromsø på Alfheim.

Hvis Stabæk  taper mot Brann søndag, vil derfor mye koke ned til hva Vålerenga kan få til på Nadderud i nest siste kamp. Jeg har ikke de helt store forhåpningene til VIF, men en heldig uavgjort er selvsagt ikke umulig. Det faktum at VIF og STabæk skal møtes i cupfinale bare noen uker senere kan også gi oppgjøret på Nadderud en egen dynamikk. Forhåpentlig vil det tippe til Oslo-lagets fordel..

Med tap mot Brann og Tromsø og uavgjort mot VIF hjemme vil Stabæk altså ende på 49 poeng. Dette er det mest optimistiske utfallet vi kan håpe på, tror jeg. Likevel vil det kreve minst to seire og en uavgjort av FFK  for å komme seg forbi. Er spent på hva Viking med fortsatt medaljehåp kan finne på på søndag (før eller siden må vel den fantastiske hjemmestatistikken til FFK ryke...?), men tror tross alt at vi vinner mot Lyn i siste runde (det virker som om Lyn har falt litt sammen etter exit Mr. Henning Berg, og laget vil ikke ha noe å spille for). Molde borte blir ingen walkover, men uavgjort bør være mulig. 

Får Stabæk med seg et uavgjortresultat i Bergen, derimot, tror jeg vi kan avskrive gullet for godt. Da må FFK vinne de neste tre kampene (selv om VIF skulle klare uavgjort på nadderud), og det tror jeg ikke kommer til å skje. 

Vel, dette var vel et litt ufokusert innlegg. Men konklusjonen må være at ved Stabæk-tap mot brann og FFK-seier mot Viking, blir det en ufattelig spennende avslutning... 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340