Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter Kamp: Glimt - FFK: 2 - 1

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 sep 08, 09:46

Opprinnelig postet av Bob Page

 

Nå er det ikke tapet i dag som beskymrer meg mest, men måten vi tapte på. Vi eier jo ikke offensive tendenser i det hele tatt i dag.

Vi scorer ett mål borte og det bør holde til min 1 poeng. Personlige feil på dødball ødelegger. Ramberg og Piroija er de største syndebukkene. Når B/G får 1-0 tidlig så kan de ligge bakpå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 sep 08, 09:55

Kampen i går viste etter min mening iallefall 3 ting:

1: FFK trenger en som kan puste Wehrman i nakken, med det mener jeg kan alternere om plassen samt steppe inn ved skader.

2: Håper virkelig at både Everton og Dominic slår til så fort som mulig.

3: Stallen til FFK er altfor tynn.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 sep 08, 10:24

Foreløpig så har ihvertfall ikke våre nye vist noe mer enn det Fofana gjorde i sine første kamper så vi får håpe det forandrer seg


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 sep 08, 11:26
Endret: 21 sep 08, 11:26
Endret av: Tiger

Everton og Dominic trur jeg dessverre er et nytt "stallfyll" kjøp. Kan ikke helt se de kvalitetene som flere sier at Dominic har.

Han ligner mer og mer på en forvirret nysluppet fjert i en kurstol...som ikke helt vet hvor han skal.

At det kjøper en spiller som de har sett i kamp en eller to ganger samt en dvd, høres ut som et panikkkjøp. Husker de sa at han var rask som et lyn, da man de ha kjørt den dvd på hastighet x2.

Det er vel bare å innse at vi har solgt oss ut av gull/sølv kampen men, får håpe at vi kan klare 4-plassen.

Dette er tros alt høyere plassering en det ffk hadde som målsetning.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 sep 08, 11:31
Endret: 21 sep 08, 11:31
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tiger
At det kjøper en spiller som de har sett i kamp en eller to ganger samt en dvd, høres ut som et panikkkjøp. Husker de sa at han var rask som et lyn, da man de ha kjørt den dvd på hastighet x2.

Hvem snakker du om egentlig? Det er Everton de bare har sett en gang, og der har jo FFK uttrykt at de ikke her sikre flere ganger (da hadde de kjøpt og ikke lånt ham). Dominic har de studert mange ganger. Jonsson har sett ham i Afrika, både i kamp- og treningssituasjon, samt da Dominic var på treningsopphold/prøvespill hos Randers i Danmark.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 sep 08, 11:39

ok, my bad. Det med dvd var vel Everton og det er jo flott at de kun har lånt han.

Men, hvis de har studert Dominic så godt, sier det vel kanskje litt mer om Jonsson...kan ikke fatte at han/de sier at han er så utrolig rask og har god fotball forståelse. Har fremdeles ikke sett denne manne løpe fra noen i det hele tatt.

Har heller større tru på Everton enn Dominic, hele saken minner meg om to andre vi hentet fra Afrika.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 sep 08, 11:44

Nå studerte vel Jonsson Wallace også, og det har jo vært en grei signering... Jobben til Jocke er jo å minimere risikoen, men det betyr ikke at hvert eneste kjøp blir feilfritt for det. I forrige kamp var Dominic veldig god, denne kampen var han helt usynlig. Det kan virke som han sliter veldig på kunstgress. Om han blir en suksess eller ei, det gjenstår å se, men gutten er bare 18 år, og jeg synes han virker langt mer intelligent i spillestilen enn det Fofana gjorde. Sistnevnte bodde jo i offside.

Men er litt skuffet over farten til Dominic jeg også, trodde han skulle være raskere.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 21 sep 08, 11:49

Syns han virket ganske rask i forrige kamp også jeg. At han ikke var så rask i går kan nok ha noe med kunstgresset som du sier. Det var flere som slet med det glatte underlaget i går. På begge lag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 21 sep 08, 11:51
Endret: 21 sep 08, 11:51
Endret av: Lex

Han er vel start rask, det er kansje ikke så ille lett å tråkke til på vått kunstgress,men er litt skuffa jeg og.

Tredje kampen hans og ingen scoring, var ikke det jeg hadde venta meg nei.

 

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 sep 08, 11:52

Opprinnelig postet av Holters

Nå studerte vel Jonsson Wallace også, og det har jo vært en grei signering... Jobben til Jocke er jo å minimere risikoen, men det betyr ikke at hvert eneste kjøp blir feilfritt for det. I forrige kamp var Dominic veldig god, denne kampen var han helt usynlig. Det kan virke som han sliter veldig på kunstgress. Om han blir en suksess eller ei, det gjenstår å se, men gutten er bare 18 år, og jeg synes han virker langt mer intelligent i spillestilen enn det Fofana gjorde. Sistnevnte bodde jo i offside.

Men er litt skuffet over farten til Dominic jeg også, trodde han skulle være raskere.

Fofana gjorde vel det meste rett fram til avslutning på mål,kom seg til flere målsjanser hver kamp og det er vel foreløpig ikke noe som tyder på at Dominic skal bli så mye bedre.Men selvfølgelig må han få tid på seg


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 sep 08, 13:04

Opprinnelig postet av Lex

Han er vel start rask, det er kansje ikke så ille lett å tråkke til på vått kunstgress,men er litt skuffa jeg og.

Tredje kampen hans og ingen scoring, var ikke det jeg hadde venta meg nei.

Og hva hadde du ventet deg av en 18 år gammel afrikaner som aldri har spilt i Europa? 

Ut fra FFKs økonomiske rammer tror jeg vi har kjøpt et bra emne som vil utvikle seg.
Hadde han vært så god at han hadde bøttet inn mål fra første kamp, er jeg redd han hadde vært i en helt annen liga enn TL...


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 21 sep 08, 13:19

Ikke rettferdig å dømme Dominic etter kampen i går syns jeg. Laget eier jo ikke moment forover for tida. All offensiv energi er vekk. Bare støttepassninger og feilpassninger ved nesten hver eneste overgangsmulighet.erken

Spisser baserer jo mye av arbeidet sitt på grunnlaget som legges lengre bak i rekkene. Når dette er av så dårlig merke som det var i går, (og de to - tre siste kampene) skal det litt til å fremstå som vår nye frelser på spissplass.

I tillegg må det tenkes nytt på plassen til Wehrman! Hverken eller av de to som har testa plassen har funka no særlig. Det er ille i seg sjøl, men man ser også at det preger Gashi. Han føler nok han må bidra mer bakover uten Wehrman, og dermed blir veien ofte lenger framover enn den tidligere har vært. - Mindre offensiv kraft i laget.

---------------------------

dommær a' dommær!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 21 sep 08, 13:46

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Lex

Han er vel start rask, det er kansje ikke så ille lett å tråkke til på vått kunstgress,men er litt skuffa jeg og.

Tredje kampen hans og ingen scoring, var ikke det jeg hadde venta meg nei.

Og hva hadde du ventet deg av en 18 år gammel afrikaner som aldri har spilt i Europa? 

Ut fra FFKs økonomiske rammer tror jeg vi har kjøpt et bra emne som vil utvikle seg.
Hadde han vært så god at han hadde bøttet inn mål fra første kamp, er jeg redd han hadde vært i en helt annen liga enn TL...

Hadde ikke ventet meg noe spesielt egentlig, men et mål hadde ikke vært å forakte av en spiss.

Det har vel hendt før noen ganger at det har kommet unge afrikanere som har scoret selv om de ikke har spilt i europa før. Regner med at jeg ikke trenger å nevne eksempler her.

---------------------------

Heia FFK


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 21 sep 08, 13:54

Uten sammenlikning forøvrig, det gikk da ofte 3 kamper uten at Tarik scorte også?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 21 sep 08, 14:11

Opprinnelig postet av stjernengutt

Uten sammenlikning forøvrig, det gikk da ofte 3 kamper uten at Tarik scorte også?

Det gjorde det. Den første tiden Tarik spilte for A-laget ble det også veldig, veldig mye bom. Mange var svært frustrerte over all tillitten han fikk husker jeg. I ettertid er det selvsagt lett å se at han viste seg tillitten verdig.

Vi må nok gi våre nye spisser den samme tillitten, ting tar desverre tid.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 sep 08, 14:45

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Utrolig hvor fort håpet snur etter et tap. De tre siste hjemmekampene vil gi oss seier og medalje. Bodø har to hjemmekamper igjen og Lyn har igjen både Brann og RBK borte. Tromsø sliter med skader og RBK er for ustabile. Klart dette blir medalje. Hvorfor svartmale alt etter et tap? Elleve lag i tippeligaen har dratt fra Bodø uten seier. Stå på FFK!

Alt i alt en svak kamp av FFK, selv om vi i perioder var brukbare. Savnet av Kasey merker vi best, pluss at nykommerne ikke har funnet sin rolle i laget ennå (men slutt å hakk så jævli på Dominic da dere, han kommer etterhvert!), og Gardar er ikke i god fysisk form ennå.

Jeg tipper Stabæk vinner Tippeligaen, RBK vinner sølv, vi får bronse tilslutt. TIL på den sure fjerdeplassen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 sep 08, 17:10

Uten å ha sett kampen, kanskje ikke smart å sette ut Ophaug?  Han er jo klart bedre på defensiv dødball enn Pål. Men han spilte jo urræva sist da.. Jeg fikk ihvertfall rett angående Wallace og frispark..

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 sep 08, 17:21

Opprinnelig postet av Husgutt

Uten å ha sett kampen, kanskje ikke smart å sette ut Ophaug?  Han er jo klart bedre på defensiv dødball enn Pål. Men han spilte jo urræva sist da.. Jeg fikk ihvertfall rett angående Wallace og frispark..

Det kan selvfølgelig ha vært utslagsgivende, men det er uansett lett å være etterpåklok. Men nå er Czwartek bedre enn Ophaug som back da. Ophaug er god som stopper, minst like god som Piiroja og Gerrbrand etter min mening. Men som back er som sagt en annen historie. Jeg synes uansett det er viktig å ha Ophaug på banen, prøv han gjerne som ryddegutt bakerst på midtbanen, han er en viktig mann for å gjøre andre spillere gode! Kapteinsevne!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 21 sep 08, 17:28

Kunne han passet som en veldig def inner i en 4-1-3-2 formasjon for eksempel?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 sep 08, 17:35

Opprinnelig postet av endre

Kunne han passet som en veldig def inner i en 4-1-3-2 formasjon for eksempel?

Er det ikke akkurat det jeg ymtet frempå med da?? Er jo slik FFK spiller også da, i en 4-1-3-2 formasjon evt en 4-4-2 formasjon med defensiv midtbane. Formasjonen til FFK minner mye om en diamant på midten, med litt "trange" kantspillere og offensive backer.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f