Husk meg
Brukernavn
Passord

Hoffs lønn

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 aug 08, 17:27

FFK tilbød Hoff 13,6 mill over 4 år....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 22 aug 08, 17:31
Endret: 22 aug 08, 17:35
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Bob Page
FFK tilbød Hoff 13,6 mill over 4 år....

Noe som f.eks. kan være 2,65 mill i årslønn og 3 mill i sign-on-fee, 2,5 mill i årslønn og 3,6 i sign-on-fee, 2,25 mill og 4,6 i sign-on-fee, eller 2 mill årslønn og 5,6 i sign-on-fee, osv. Ingen av disse summene er urealistisk verken når det kommer til størrelse på lønn eller størrelse på sign-on-fee for en ettertraktet, norsk spiller som Espen Hoff i dagens lønnsmarked. Samtlige lønninger under det den offensive trioen til Stabæk tjener, og ingen av de er norske.

Og det uten X antall surrealistiske bonuser.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 aug 08, 17:35

Hoff krevde 1,5 mill i året av FFK men 7mill i sign on fee, pluss 3 mill til Lyn altså total overgang på 16 mill. Dette har jeg selv fått bekreftet av de som vet :)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 aug 08, 17:38
Endret: 22 aug 08, 17:40
Endret av: FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hoff krevde 1,5 mill i året av FFK men 7mill i sign on fee, pluss 3 mill til Lyn altså total overgang på 16 mill. Dette har jeg selv fått bekreftet av de som vet :)

Takk!

Det var en fet sign-on fee, ja. Forstår at FFK fikk betenkligheter der.

Men det var Hoffs krav. Hva var FFKs bud, vet du det også, med bonuser til side?

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 22 aug 08, 17:40
Endret: 22 aug 08, 17:42
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Hoff krevde 1,5 mill i året av FFK men 7mill i sign on fee, pluss 3 mill til Lyn altså total overgang på 16 mill. Dette har jeg selv fått bekreftet av de som vet :)

Virker ikke urealistisk i det hele tatt. Med FB sine tall, så vil det blir 1,65 i lønn og 7 mill sign-on-fee. Jeg tror han krevde mer, da FFK var villige til å strekke seg svært langt for å sikre seg Hoff, og det har jeg fra sikre kilder.

Minner om at en klubb som Viking trakk seg unna Espen Ruud grunnet noe Østenstad kalte "hinsides lønnskrav". Det er festaften for norske spillere for tiden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 22 aug 08, 17:51

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Hoff krevde 1,5 mill i året av FFK men 7mill i sign on fee, pluss 3 mill til Lyn altså total overgang på 16 mill. Dette har jeg selv fått bekreftet av de som vet :)

Virker ikke urealistisk i det hele tatt. Med FB sine tall, så vil det blir 1,65 i lønn og 7 mill sign-on-fee. Jeg tror han krevde mer, da FFK var villige til å strekke seg svært langt for å sikre seg Hoff, og det har jeg fra sikre kilder.

Lei for å si det, men hvis disse tallene stemmer så hadde jo paco rett i sine tidligere innlegg. Han sa først 1,4 mill og rettet det deretter til at han bommet med 150.000 Foot in mouth


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 22 aug 08, 18:00

Var lønna FFK var villige til å tilby på 1,55 mill, så er sign-on-fee'n da 7,4 mill (FB) eller 6,8 (13 mill).

FB (eller FFK om dere vil) har jo uansett ikke løyet om lønna slik FFK paco påsto. Det var hele tiden snakk om totalkostnadene, og det inkluderer sign-on-fee.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 aug 08, 18:05
Endret: 22 aug 08, 18:07
Endret av: FlightOfTheRat

Holters,

neste gang jeg stiller et gennialt bra spørsmål skal jeg heller starte en egen tråd selv, i stedet for å spre spørsmålet utover andre tråder som handler om andre ting.

Men takk for at du rydder opp. Nok et eksempel på godt drevet forum, tross enkelte overivrige debattanter. Embarassed

Tilbake til poenget, jeg reagerte på mangelen på detaljer i FBs artikkel, i lys av at totalsummen ble slått så voldsomt opp.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 08, 18:06

7 mill i sign on fee til en norsk spiller, som man betaler 3 mill for å kjøpe er mildt sagt grådig. Så kan man velge hvordan man vil se på det, høyere sign on fee, lavere årslønn. Slår man det sammen får man det reelle spilleren får i kontraktsperioden og det som er interresant. Han kunne forlangt 13 mill i sign on fee og 0 kr i lønn.

              Og ønsket seg bort etter 1 år......


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 aug 08, 18:12

Jeg mener nå at sign-on fee i veste fall er noe man skal betale når en slipper å betale ut en annen klubb, altså f.eks. til en Bosman-spiller. Helst burde det ikke være noe som heter sign-on fee i det hele tatt.

Men at en spiller gjerne tar det han kan få, dét har jeg naturligvis ikke problemer med å forstå!

---------------------------

Hater hat!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 aug 08, 18:13

Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Han kunne forlangt 13 mill i sign on fee og 0 kr i lønn.

              Og ønsket seg bort etter 1 år......

Skulle likt å sett den klubben som ga ham en ny sign og fee etter en slik affære... Wink

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 22 aug 08, 18:13

Opprinnelig postet av aavdst

 

Lei for å si det, men hvis disse tallene stemmer så hadde jo paco rett i sine tidligere innlegg. Han sa først 1,4 mill og rettet det deretter til at han bommet med 150.000 Foot in mouth

Går sign-on-fee til spilleren eller gjør den ikke? Om man velger å kalle det x eller y, er vel uvesentlig? Summen får jo spilleren uansett. Så la oss kalle en spade for en spade. Summen blir 3,8 i året over 3 år, eventuelt 3,25 mill over 4 år. Husker ikke om det var 3 eller 4 års kontrakt han ble tilbudt jeg?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 aug 08, 20:09

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hoff krevde 1,5 mill i året av FFK men 7mill i sign on fee, pluss 3 mill til Lyn altså total overgang på 16 mill. Dette har jeg selv fått bekreftet av de som vet :)

Jeg har tidligere sagt at han krevde 1.5 mill i året,vet ikke sign on free


Finbeck

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 nov 06
Innlegg: 12

Lagt til: 22 aug 08, 20:33

Lyn skulle ha 5 mill. for overgangen. 9 kamper....5 mill. Ikke rart noen syntes det er dyrt


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 22 aug 08, 21:18
Endret: 22 aug 08, 22:16
Endret av: FlightOfTheRat

Selvsagt er Hoff dyr. Man trenger ikke ha gått lenge på BI for å forstå hva som skjer med prisen på en vare som er meget etterspurt og som det er svært begrenset tilgang på.

Sportslig sett er det helt klart at Espen Hoff alene ikke på noen måte veier opp for de to nye signeringene, samt Hammarbys eminente høyrekant som kanskje er på vei. Men selv om Hoff koster like mye som disse tre så kan det likevel være lurt å gå for Hoff.

Fordi spørsmålet er slettes ikke om den nye brassen er bedre enn Hoff eller ikke. Det må være et antall norske spillere på laget. Jeg vil ikke at FFK skal gå konkurs. Jeg vil bare at de norske spillerne som likevel må fylle ut laget skal være så gode som mulig. Alle norske klubber kan lokke til seg gode utlendinger. Gad vite hvor mange Alanzinhoer det finnes der ute.

Men bare de klubbene som lokker til seg de beste norske spillerne kan ha en sjans til å få et komplett godt lag. Ergo må nivået på disse norske spillerne være så høyt som mulig.

Derfor kan det være mer klokt å kjøpe én god norsk spiller enn tre utlendinger for de samme pengene, selv om de sikkert er enda bedre spillere. Det er ikke gitt at laget som helhet blir bedre av det, hvis problemet med laget i årene som kommer er at de norske spillerne ikke er gode nok.

Det er de norske spillerne som er det svakeste leddet. Det er først og fremst der man må forsterke laget for fremtiden. Gode utlendinger finner man alltids. Gjør man en god jobb der behøver de ikke koste mye heller. Det er bare gode nordmenn man er nødt til å betale mye for. Derfor synes jeg FFK burde lagt pengene der, og heller lært av Stabæk når det gjelder kjøp av gode utlendinger.

Ikke lære av Start, som betalte 10 mill for én brasse, som floppet, og så rykket de ned. Klasseeksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Somen Tchoi for 850.000 var det stikk motsatte.

Nå håper jeg dette er forståelig, uten at jeg behøver å beskyldes for å ville kjøre FFK på dunken.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340