Husk meg
Brukernavn
Passord

Casualsoppgjør i tilknytning FFK-LSK

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 14 aug 08, 19:27

Jøss, rett oppi her hata du politi og vaktene på Ullevål også. Har du blitt venner med dem nå? Wink

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 aug 08, 18:12
Endret: 14 aug 08, 18:17
Endret av: denialsander

 

Opprinnelig postet av endre

Har null problem å se det fra flere sider, noe jeg faktisk føler jeg har gjort i alle diskusjoner rundt BRH. Men jeg har enda ikke sett noen som har sagt noe om at de har skrytt av å være med på slosskampen. Bare en person som mener han har hørt at BRH har feiga ut. Det er altfor svake beviser for min del. Problemet rundt BRH er at det ikke nødvendigvis er et mantall med medlemmene, og alle kan jo på en måte si at de er eller har tilknytning til BRH uten at dette har rot i virkeligheten. Jeg hadde ikke blitt overrasket hvis det er noen pubertale ungdommer som har sett football factory og GSE alt for mange ganger og har yppet til bråk. Men frem til nå så er det en sketchy artikkel med noen som mener at de har vært med, og flere svar fra gruppen som sier at de ikke har noe med det å gjøre. Og før noe mer konkret enn rykter kommer frem som bevis, så velger jeg å forsvare BRH som gruppe.

Bra skrevet, og da skjønner jeg mer av hva du mener...

Jeg håper selvfølgelig også at BRH ikke har noe med dette å gjøre.. Uten BRH er ikke PH mye så vi er ganske avhengig av døm på kamp...


Torres9

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 08
Innlegg: 5

Lagt til: 14 aug 08, 16:00

For å "kverulere" litt i mitt første innlegg her, så sier de at de som gruppe tar avstand. Det kan så være, men det er fortsatt flere av dem som deltok, det har også jeg hørt for en stund siden.

En annen ting, hvorfor skulle f. eks Isko boys si at det var BRH som deltok og ikke de? De pleier da ikke nekte når de har sloss, men heller tvert imot legger de det gjerne ut på sin egen side.

 

En annen ting jeg lurer på er om noen andre så casualsa etter VIF-FFK. Det var sikkert 20 stykk av dem ved bussene og de ventet helt klart og tydelig på noen. De gikk rundt i sikkert 15 min før politiet kom etter. På  vekta på vei hjem var det da også en relativt høylytt diskusjon blant flere av BRH medlemmene hvor jeg med flere fikk forståelse for at BRH hadde feiget ut. At de hadde blitt bedt opp til "dans" var relativt lett å forstå.

Så at enkelte av medlemmene i BRH er delaktige er JEG 100% sikker på. Om det er organisert gjennom BRH som gruppe vet jeg ikke.....


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 14 aug 08, 15:38

har sett igjen filmen noen ganger nå,, å må si at jeg ikke kjenner igjen noen av de jeg kjenner fra brh.. kjenner 5-6 stykk og kjenner ansikta til enda flere ..

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 14 aug 08, 12:45

Vet ikke helt hva jeg skal si... hvorfor kan ikke BRH, eller de i BRH som har vært med på dette stå frem da? Har snakket med flere medlemmer i BRH som fortalte om at de skulle sloss i forbindelse med FFK-LSK kampen, og de samme personene forteller senere at de har sloss, at de var x-antall personer som fløy på dem andre, osv..

Jeg hadde faktisk troa på at BRH kunne være bra fra FFK og for livet rundt kampene, men tror nok dems tid er over snart... FFK og PH trenger så absolutt ikke BRH!


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 14 aug 08, 13:05

Leste dette på BRH's hjemmeside:

"I forbindelse med diverse mediaoppslag de siste timene, ønsker Brigade RødHvit å presisere at BRH som gruppe ikke har noe med dette å gjøre. BRH som gruppe har ikke som formål å bedrive organisert slåssing, og BRH tar avstand fra det som har kommet frem."

("BRH som gruppe" er uthevet av meg. )

Vil det si at det bare er "som gruppe" BRH ikke har som formål å bedrive organisert slåssing?

Driver enkeltpersoner i BRH med organisert slåssing (uten å bli ekskludert)?

Syns disse to spørsmål er relevante.

Stusset veldig over ordlyden på BRH hjemmeside.....


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 aug 08, 13:17

Det er da ikke noe uvanlig med den ordlyden!
Dette kunne jo vært brukt hvis noen fra PH skulle si noe om saken; PH  som gruppe er imot dette....
Det er ikke ulovlig å tenke logisk heller!

Og BøgeJon, kan ikke du bare ta deg en bolle! Du er jo faktisk mer usaklig enn Keiko! Alle vet at du er imot BRH, og alle vet at du ikke klarer å få fjerne de skylappene du har, og alle vet at det er klinisk umulig å diskutere med deg!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 14 aug 08, 13:21

Opprinnelig postet av endre

Det er da ikke noe uvanlig med den ordlyden!
Dette kunne jo vært brukt hvis noen fra PH skulle si noe om saken; PH  som gruppe er imot dette....

BRH kunne føye til at dere umiddelbart ekskluderer de medlemmene av BRH som deltok i dette casualsoppgjøret. Da ville dere markert mye tydeligere avstand.

Den nåværende ordlyden forteller at dere ikke legger dere opp i hva enkeltmedlemmer deres gjør. Som seriøs supportergruppe så burde dere gjøre akkurat det.

Ekskludér casuals fra BRH nå. Om dere klarer å ta avstand fra casualsmiljøet så burde ikke det være noe problem.

 

---------------------------

Osloaristokrat


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 08, 11:30

Opprinnelig postet av Frode

Siden de er så tøffe at de sladder ansiktene sine på brh sidene, så er det sterke indisier... Nok til å tro at de er involvert, men ikke nok til en dom...

Hvis det er slik at ikke noen fra BRH er med på dette, men blir hengt ut som med - da forstår du kanskje årsaken til at de ikke har ansiktene sine usladdet?

Det er jo enkelte (også her inne) som ikke nøler med å konkludere når det gjelder spørsmål om skyld.

Personlig har jeg vært motstander av sladdingen hele tiden. Jeg mener de bør være sterke nok til å stå imot dette og bidra positivt for å kjempe for den positive støtten til laget BRH ønsker å stå for. Men, jeg forstår argumentene deres om sladding - jeg er fortsatt prinsippielt uenig, men forstår.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 14 aug 08, 14:27
Endret: 14 aug 08, 16:11
Endret av: morten

Voksne mennesker som har et så dypt rotet ønske om å slåss bør få lov til det, så lenge de holder seg borte fra offentligheten, og alle som deltar er inneforstått med hvilken risiko de tar, og utsetter andre for.

Går noe galt så får de også stå til ansvar for dette. Blir du skadet (lam, hjerneskadet, o.l) fordi du var uheldig og dukket inn i en hook som knocker deg, og sender deg hodestups i fortauskanten så er det din feil, og ikke han som slo. Da mener jeg at du har gitt fra deg retten til å anmelde vinneren, motta gratis helsetjenester, motta forsikringsoppgjør osv.

Er man med på leken... Du har ingen andre enn ditt eget ego å skylde på.

Det beste ville selvfølgelig vært om disse individene kunne fått utløp for sin aggresjon i en kampsport, og gjort opp mano-a-mano i en ring. Problemet med dette er at fullkontakt KO-sporter er ulovlig i Norge, og disse kjøtthuene ville neppe hatt selvkontroll og respekt nok til å holde kampen i ringen uansett.

Har dog noen spørsmål angående fenomenet.

  • Er det noen fastsatte regler når slike grupperinger barker sammen?
  • Er det god gammeldags vale-tudo/no holds barred nevekamp, eller brukes det andre ting (planker, jernrør, ...) som våpen?
  • Er det bare tilfeldig at Ultras Felt-C forkortes til UFC, som er den største mixed martial arts/vale tudo/free fight organisasjonen i verden? Wink

Personlig har jeg ikke veldig mye i mot mann mot mann, mano-a-mano, kamper, så lenge det er en form for organisering rundt det. For disse gruppene er det dog tydligvis ikke selve kampen som er det viktigste, men blesten man skaper rundt miljøet gjennom oppslag i media. Hadde kampene vært det viktige ville de ikke barket sammen i full offentlighet, men skaffet seg et lokale.

Forøvrig er det å gjemme seg bak navnet til en fotballklubb bare en dårlig unskyldning for å ha en ting å være uenige om, og i prosessen sverter man navnet til klubben man "elsker". Snakk om misforstått lojalitet...

Dette er ikke rettet mot enkeltindivider, men min generelle mening om emnet.

Edit: Burde kanskje spesifisere at jeg med 'mano-a-mano' mener ubevæpnet kamp. Smile

---------------------------

Slåssing på gata er for aper - mennesker slåss i bur!
You are an individual, you can't score a fight a split decision unless you're batshit crazy...
Embrace nihilism, and you will never be disappointed..


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 aug 08, 14:01

Jeg lurer på det samme som Morten. Er det en tilfeldighet at Ultras Felt-C har samme forkortelse som UFC (Ultimate Fighting Championchip)?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 aug 08, 14:06

Opprinnelig postet av stjernengutt

Jeg lurer på det samme som Morten. Er det en tilfeldighet at Ultras Felt-C har samme forkortelse som UFC (Ultimate Fighting Championchip)?

Det er nok det, hvis ikke de bestemte seg for å stille seg på felt C på Åråsen bare for å kunne kalle seg det kule navnet da...Wink



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340