Husk meg
Brukernavn
Passord

Utvidelsespotensialet til Stadion?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jul 08, 13:44
Endret: 20 jul 08, 23:10
Endret av: FFK1903

Irriterer meg den dag i dag at vi bygde en så liten stadion med bare utvidelsesmuligheter på kortsidene... Men vi hadde vel dessverre ikke råd til noe annet.

Mod: Skilte ut diskusjonen til egen tråd.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jul 08, 14:05

Opprinnelig postet av Holters

Irriterer meg den dag i dag at vi bygde en så liten stadion med bare utvidelsesmuligheter på kortsidene... Men vi hadde vel dessverre ikke råd til noe annet.

Det er desverre ikke like mye penger å hente for FFK her i byen/fylket som i de andre storbyene i landet. Cry

15-16 000 med utvidelsesmuligheter til 18-20 000 hadde vært den perfekte løsningen for FFK. Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 jul 08, 15:20

heller en stadion fylt "til randen" enn situasjoner ala åråsen, røkkeløkka, ullevaal etc. klubben er meget dyktig til å hype opp billettsalget før kamp-virkelig presiserer at folk må være tidlig ute, dette medfører til positiv jungeltelegraf og salg av billetter i høy hastighet! langt ifra sikker på om ffk har potensial til å fylle en stadion på 15000+ tilskuere annenhver helg. samtidig kommer det dårligere tider, selvom om ffk supportere er svært,svært trofaste kommer det generelt mindre folk hvor lenger ned på tabellen vi befinner oss.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 jul 08, 18:20

Opprinnelig postet av bateman

heller en stadion fylt "til randen" enn situasjoner ala åråsen, røkkeløkka, ullevaal etc. klubben er meget dyktig til å hype opp billettsalget før kamp-virkelig presiserer at folk må være tidlig ute, dette medfører til positiv jungeltelegraf og salg av billetter i høy hastighet! langt ifra sikker på om ffk har potensial til å fylle en stadion på 15000+ tilskuere annenhver helg. samtidig kommer det dårligere tider, selvom om ffk supportere er svært,svært trofaste kommer det generelt mindre folk hvor lenger ned på tabellen vi befinner oss.

 

Fullstendig enig. Bare moro at enkelte kamper er utsolgt. For 1,5 mnd siden klaget alle på manglende interesse og lav publikumsoppslutning, noen uker senere klager de samme personene på for liten stadion.

En "halvfull" stadion med 10000 mennesker skaper veldig dårlig stemning

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jul 08, 18:41

Opprinnelig postet av djpete

En "halvfull" stadion med 10000 mennesker skaper veldig dårlig stemning

Jeg skjønner ikke at noen plasser ekstra på en stadion, kan skape dårlig stemning???

De beste stemningskampene jeg har vært på med FFK i aksjon, er FFK-Hammarby 2007, ca. 7000 tilskuere (ca. 5 400 tomme seter) og Lyn-FFK 2006, 11 000 tilskuere (ca. 13 500 tomme seter).

Må vel legge til Cupfinalen, men den gjelder liksom ikke. Der skal det jo bare være liv. Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 19 jul 08, 20:28

Opprinnelig postet av bateman

heller en stadion fylt "til randen" enn situasjoner ala åråsen, røkkeløkka, ullevaal etc. klubben er meget dyktig til å hype opp billettsalget før kamp-virkelig presiserer at folk må være tidlig ute, dette medfører til positiv jungeltelegraf og salg av billetter i høy hastighet! langt ifra sikker på om ffk har potensial til å fylle en stadion på 15000+ tilskuere annenhver helg. samtidig kommer det dårligere tider, selvom om ffk supportere er svært,svært trofaste kommer det generelt mindre folk hvor lenger ned på tabellen vi befinner oss.

Fullstendig uenig. Denne holdningen sørger for at FFK kanskje aldri blir et storlag i fremtiden. Vi må bygge større pronto. Tenk på alle pengene som forsvinner på tapt billettsalg og mangel på VIP områder.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 jul 08, 16:37

poenget mitt er denne usikkerheten rundt om det faktisk er potensiale for større stadion. dette må det i så tilfelle gjøres fornuftige, realistiske og nøye utrekninger på. er ikke potensialet der, eksisterer det heller ikke et "sort" tap på billettinntekter etc. når det kommer til VIP losjene er jeg enig, her har så og si alle klubber mer å hente.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 20 jul 08, 22:38

Opprinnelig postet av Holters

Irriterer meg den dag i dag at vi bygde en så liten stadion med bare utvidelsesmuligheter på kortsidene... Men vi hadde vel dessverre ikke råd til noe annet.

Mener jeg hørte (så) noen sa en gang at langsidene (de gamle værste-hallene) er fredet? Og derfor ikke kan utvides videre? Så defor er det kun kortsidene man kan utvide?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jul 08, 23:15

Opprinnelig postet av aavdst
Mener jeg hørte (så) noen sa en gang at langsidene (de gamle værste-hallene) er fredet? Og derfor ikke kan utvides videre? Så defor er det kun kortsidene man kan utvide?

Det er vel riksantikvaren som har fredet disse ja, og kan ikke "tukles" med. Samme person har vel også fredet rundkjøringen ved Fredrikstadbroa.

Litt synd at det ikke ble tatt høyde for litt større utvidelsespotensiale, selv om jeg tror at det ikke skal så veldig mange flere tusen plasser til før vi når en grense for hvor mange som møter opp.

Alternativet er jo å fjerne de småstygge VIP-plassene (i hvert fall en del av dem) slik at vi får nesten to identiske langsider. Men de tar kanskje ikke så stor plass jeg det ser ut til?

Tette igjen hjørnene er jo også et alternativt, men gresset trenger jo lufting.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 jul 08, 23:29
Endret: 20 jul 08, 23:30
Endret av: Knuty

Å ta vekk VIP-områder er vel å skyte seg selv i foten. Vi er veldig avhengig av de inntektene, så da får vi heller godta at estetikken er så som så.

Strengt tatt burde en helt ny stadion (som vår) hatt betydelig mer VIP-arealer, mtp fremtidige inntekter.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jul 08, 23:32
Endret: 20 jul 08, 23:32
Endret av: FFK1903

Hadde det vært plass, så hadde jeg vært enig med mer VIP-området. Viking har vel løst dette på en glimrende måte mener jeg å huske. Ikke så veldig synlig, men likevel store arealer å boltre seg på. Inntektene er også gode. Men utfra et ikke-økonomisk perspektiv kunne de boksene og setene blitt pælmet vekk fra stadion og erstattet av mange flere røde seter. Men tenker man ikke økonomi, så går vel bare en vei...

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 jul 08, 23:37

Helt enig i at Viking har funnet en god løsning på VIP-områdene sine ja. For øvrig liker jeg den stadionen meget godt, stilren og fin.

Vip-områdene våre er ikke direkte pene. Men, som du sier nytter det ikke å la være å fokusere på penger i dagens fotball. Stabæk (som til nå har kjørt relativt små budsjett) vil få økonomien sin skikkelig i gang med sin nye oversize "håndball-hall". Blir spennende å se om de klarer å bruke pengene fornuftig.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 20 jul 08, 23:42

tette igjen hjørnene ødelegger vel profilen på langsidene (som jo er fredet)?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jul 08, 23:52

Tja, ikke vet jeg hvordan de reglene er. Det bør vel gå an å tette hjørnene uten at langsidene røres, kan muligens bygge videre fra kortsidene, slik at det blir en "halvkake" på kortsidene. Om det blir pent er jeg dog litt i tvil om, og gressmatta vil jeg da helt sikkert lide i lengden.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 21 jul 08, 00:00

Da ender det vel med at de tetter igjen hjørnene og anlegger kunstgress istedet. Rødt kunstgress. Med hvite striper.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 jul 08, 10:21

Opprinnelig postet av aavdst

Da ender det vel med at de tetter igjen hjørnene og anlegger kunstgress istedet. Rødt kunstgress. Med hvite striper.

Hvordan kan man tette igjen hjørnene nærmest elva da ?  Disse hjørnene er jo tettet igjen med bygninger (den ene blir høyskolen) og da blir det jo ikke noen plass til noen seter ?

Og det ville vel ikke bli direktet vakkert med seter i 2 hjørner og bygningshjørner i det andre ?

Nei, stadion må ha den utforming den har, og utvidelse kan kun foregå ved at man øker kapasiteten på kortsidene.

---------------------------

Take me back to The Black Hills, to The Black Hills of Dakota, to the beautiful Indian country, that I love.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 21 jul 08, 01:09

Jeg er en av dem som har støttet avgjørelsen om 12.300 plasser. Nå som vi har blitt et topplag så kan det bli for lite på sikt. Ekstra synd er det at det viser seg i ettertid at langsidene ikke kan bygges om (utvides), tviler også på at hjørnene kan tettes igjen da det ødelegger stilen på langsidene som er fredet.

Gjeldnes nevnte under medlemsmøte i FFK at (fra ffksupporter):
"styret har diskutert utvidelse av stadion til 15.000 tilskuere. Utvidelsen vil skje ved at kortsidene blir hevet opp en etasje og bygd om, og at taket vil bli fjernet når dette skjer"


Tidligere har jeg forstått at det skulle bli noe alá det her (se bilde under). Men utifra teksten som står så blir jeg litt usikker... For taket skal vel på plass igjen eller?

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 21 jul 08, 09:31
Endret: 21 jul 08, 09:38
Endret av: FFK Forever

Kan ikke helt forstå at det ikke skal være lovlig å utvide langsidene?

At dette skal være verneverdig er hinsides fornuft. Hvilken verdi har egentlig disse gamle hallene?

Flere av de gamle hallene har blitt revet, hvorfor er disse hallene som inngår i stadion fredet?

I tillegg er hallenes opprinnelige  utforming blitt forandret, så de har jo heller ikke lenger sin opprinnelige form. Er redd dette kan være hindret som kan stoppe oss til å bli en virkelig norsk storklubb. Foreslår at  vi lager et  felles opprop med underskrifter og sender dette inn til personen  som har fredet byggningene. Dette er vel by,fylke eller riksantikvarien?

Dette er rett og slett en forferdelig tragedie for Fredrikstad fotballklubbs fremtidige vekst.

Men vi må få prøve å få til en forandring på dette folkens!

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 jul 08, 17:39

Opprinnelig postet av FFK1903

Tja, ikke vet jeg hvordan de reglene er. Det bør vel gå an å tette hjørnene uten at langsidene røres, kan muligens bygge videre fra kortsidene, slik at det blir en "halvkake" på kortsidene. Om det blir pent er jeg dog litt i tvil om, og gressmatta vil jeg da helt sikkert lide i lengden.

 

De får ikke lov til å bygge på de gamle værkstedsbyggningene. Det er derfor den ene storskjermen er festet midt på den ene kortsida og ikke i hjørne som den andre...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 jul 08, 14:15

 

Alternativet er jo å fjerne de småstygge VIP-plassene (i hvert fall en del av dem) slik at vi får nesten to identiske langsider. Men de tar kanskje ikke så stor plass jeg det ser ut til?

 

Dette er ikke noe alternativ da FFK i dag har for få VIP plasser. VIP plassene skaffer FFK sårt trengte kroner og er mye  mer lønnsomme enn vanlige sitteplasser.

Når det er sagt så burde Stadion vært bygd til ca 16000 tilskuere da den ble bygd. Prisen dengang var en helt annen sum en det som vil blitt kostnaden i dag.  Fundamentene er der, men det er dyrt og HVEM skal betale??  De kostnadene er store og det vil ta mange år med utsolgte stadioner for å dekke den regningen.

Debatten rundt Stadions størrelse er viktig, men FFK som klubb har ikke penger til denne ønskede utvidelsen. Tror heller ikke værste A/Ser  villig til å gå inn å ta dette. Sånn sett har Stadion klare begrensninger både som arena og som et inntektspotensiale for klubben.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f