Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik til Le Mans for 30 mill?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 12:35

Opprinnelig postet av stjernengutt
Synes også å kunne tolke att Tarik var litt lei av å bli annbefalt Le Mans. Mener att han så oppgitt ut, da han "syntes" det var hyggelig att Jon A Riise også hadde en mening.

Hørtes litt ut som han trodde Riise hadde kommet med skryt, men fant ut midt i setningen at så ikke var tilfelle. Det ble et noe rart svar ut av det hele i hvert fall.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 jul 08, 12:52

hørte den kommentaren jeg også. syns egentlig tarik virket ganske spydig i den kommentaren der.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 jul 08, 13:12

Syns ikke jeg i det hele tatt. riise en mediekåt idiot som benytter enhver anledning han har for å komme med noe i media. Makan til oppskrytt og selvgod fyr skal du lete lenge etter! blir kvalm! Perfekt svar Tarik!

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 14 jul 08, 13:23

Opprinnelig postet av schpa84

Syns ikke jeg i det hele tatt. riise en mediekåt idiot som benytter enhver anledning han har for å komme med noe i media. Makan til oppskrytt og selvgod fyr skal du lete lenge etter! blir kvalm! Perfekt svar Tarik!

Helt enig. Riise skal ha for at han har hatt en bra karriere, men han blir aldri noen landsfader innenfor fotballen. 

Hører TV2 sier at Herenveen kommer med et nytt bud, men under 30 mill. I så fall sier klubben nei. Kanskje vil et nei til Le Mans føre til at Tarik blir ut sesongen, og selges først neste år? Da vil nok klubben/spillerinvest få mindre, og Tarik trolig mer (sign-on fee). 

Forøvrig har enten Tarik eller Gardar vært nest sist eller sist  på ballen (hvis jeg forstod tv2 riktig) 17 av 21 ganger scoringer i år. Spent på hva som vil skje med målprosenten vår hvis Tarik forsvinner i sommer.  


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 jul 08, 14:10

Om Tarik velger og si nei til LeMans betyr ikke det at klubben vil få mindre for ham. Ser for meg at prisen faktisk vil stige jo viktigere han blir for FFK utover i sesongen, mer landslagsspill, flere mål og flere interesenter vil HEVE prisen på spillern om jeg ikke tar helt feil ifht kvalitet og etterspørrsel. Uansett Tarik er under kontrakt med FFK og det er de som bestemer prisen i hvertfall de neste 12 mnd!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 14:19

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Om Tarik velger og si nei til LeMans betyr ikke det at klubben vil få mindre for ham. Ser for meg at prisen faktisk vil stige jo viktigere han blir for FFK utover i sesongen, mer landslagsspill, flere mål og flere interesenter vil HEVE prisen på spillern om jeg ikke tar helt feil ifht kvalitet og etterspørrsel. Uansett Tarik er under kontrakt med FFK og det er de som bestemer prisen i hvertfall de neste 12 mnd!!

Han skal prestere særdeles godt om prisen skal heves. Markedsprisen går fort nedover når kontrakten er i ferd med å løpe ut. I vinter kjøper de fleste spillerne etablerte spillere, kanskje ikke Tarik får de mulighetene han vil få hvis han kommer inn i sesongoppkjøringen. Klubbene vet også at hvis de i vinter venter til sommeren så kan de enten skrive kontrakt med han nå eller kjøpe han for slikt og ingenting.

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 jul 08, 16:25

Det er vel ingen klubber som vet noe om hva Tarik velger å gjøre? Han kan vel signere en ny kontrakt med FFK med litt andre vilkår for fremtidige overganger enn han har i dag. Hvem vet sånt på forhånd?

Personlig har jeg også vanskelig for å tro at markedsverdien til Tarik vil synke om han velger å vente et halvt eller ett år før han drar fra FFK. Det viktige er om han fortsetter å utvikle seg i denne tiden. Blir han stående på stedet hvil så er nok det uheldig. Men blir han stadig bedre og bidrar til å løfte FFK til serigull i år så er det klart at markedsverdien til Tarik vil fortsette å øke i ennå noen tid framover.  

Jeg tror kanskje Le Mans vil være et veldig bra sted for Tarik å komme til, men jeg tror ikke FFK bør være altfor opptatt av å slå til på dette budet nå. Det kommer flere gode bud her, om bare klubbledelsen har litt is i magen.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 jul 08, 16:31

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det er vel ingen klubber som vet noe om hva Tarik velger å gjøre? Han kan vel signere en ny kontrakt med FFK med litt andre vilkår for fremtidige overganger enn han har i dag. Hvem vet sånt på forhånd?

Tja, de kan i hvert fall spekulere i dette.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Personlig har jeg også vanskelig for å tro at markedsverdien til Tarik vil synke om han velger å vente et halvt eller ett år før han drar fra FFK. Det viktige er om han fortsetter å utvikle seg i denne tiden. Blir han stående på stedet hvil så er nok det uheldig. Men blir han stadig bedre og bidrar til å løfte FFK til serigull i år så er det klart at markedsverdien til Tarik vil fortsette å øke i ennå noen tid framover.  

Om et år har han vel kun seks måneder igjen av kontrakten? Det er vel få klubber som legger 30 millioner eller mer på bordet for en spiller som de kan få gratis om et halvt år uansett. Har spillerne lite igjen av kontrakten, så blir prisen deretter.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Jeg tror kanskje Le Mans vil være et veldig bra sted for Tarik å komme til, men jeg tror ikke FFK bør være altfor opptatt av å slå til på dette budet nå. Det kommer flere gode bud her, om bare klubbledelsen har litt is i magen.

Akkurat det er vel litt sent ettersom FFK allerede har godtatt budet.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 jul 08, 16:35

for det første fungerer det slik uavhengig av prestasjonene til tarik at markedsverdien synker hvor nærmere man kommer kontraktslutt. dette kan løses som flere nevner med forbedret kontrakt til tarik med klausul om at klubben slipper ham ved tilfredsstillende bud. du skriver faktisk at tariks markedsverdi ikke synker selv 1år frem i tid??om 1år kan tarik snakke med andre klubber som kan signere ham på bosman!!

 

for det andre skriver du at ffk ikke burde slå til på budet fra le mans nå. hvor har du vært den siste uka?? is i magen?? for lengst gjort offisielt at ffk har akseptert budet fra le mans, ergo man kan ikke bare si vi angrer og aksepterer ikke budet allikevel...det er nå kun opp til tarik hva som vil skje videre!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 jul 08, 16:36

I et økonomisk perspektiv er det rimelig opplagt at FFK bør selge Tarik Elyounussi i inneværende overgangsvindu. Husk at det oftest er på sommeren det gjøres mest innkjøp i internasjonal fotball, og kanskje spesielt unge spillere som klubbene ønsker ha med i pre-season fremfor å kjøpe midt i sesongen. Overgangsvinduet på vinteren brukes mer til kjøp av etablerte spillere som skal inn og prestere i førstelaget fra dag én.

Neste sommer er Tarik å regne som bosman dersom han ikke mot formodning skulle skrive under på ny kontrakt med FFK i mellomtiden. Det betyr at han kan innlede samtaler med alle klubber som er interesserte og avtale gratis overgang ved sesongslutt med den klubben han ønsker. FFK kan også velge å selge neste sommer, men tviler sterkt på at noen vil by i nærheten av 30 mill for en spiller som har 6 måneder igjen av kontrakten.

Dette er en utrolig vanskelig situasjon for FFK (og Tarik). Her er det snakk om MYE penger som vil komme godt med for FFK (og Nylende/Trosvik), men samtidig kan verdien av å beholde Tarik ut sesongen være høy -- hvis han kan bidra til at FFK skulle ta medalje...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 jul 08, 16:38

en slik lojal spiller som tarik nekter jeg å tro forsvinner på bosman, han ELSKER klubben som han sier, samt ser han gjerne noen kronasjer til de lokale klubbene som har hjulpet ham fram før tiden i ffk. scenario 1 er salg i sommer, scenario 2 er salg i desember, scenario 3 er ny kontrakt med klausul.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 14 jul 08, 22:49

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

...men jeg tror ikke FFK bør være altfor opptatt av å slå til på dette budet nå. Det kommer flere gode bud her, om bare klubbledelsen har litt is i magen.

Har ikke ffk allerede akseptert budet? Er vel kun opp til Tarik nå.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 14 jul 08, 23:28

syntes FFK skal være litt på vakt om det trekker ut med at Tarik ikke bestemmer seg. Det lukter en ny Tore Andre Flo sak fra kjeltringen som representerer Tarik.   Brann ble lurt till rundt og endte opp med null og niks av agenten til Tarik.

I TAF saken ende alle pengene hos spiller og agent.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5434

Lagt til: 14 jul 08, 23:57
Endret: 15 jul 08, 00:02
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av tomroar

I TAF saken ende alle pengene hos spiller og agent.

Slik jeg husker saken (mulig jeg tar feil), så betalte Tore Andre Flo en grei sum til Brann fra egen lomme slik at de skulle sitte igjen med litt penger.

Og hva er det i tilfelle FFK skal kunne gjøre for å hindre at det samme skjer med Tarik? De har ingen kort på hånda som kan hindre det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jul 08, 21:19

Opprinnelig postet av tomroar

syntes FFK skal være litt på vakt om det trekker ut med at Tarik ikke bestemmer seg. Det lukter en ny Tore Andre Flo sak fra kjeltringen som representerer Tarik.   Brann ble lurt till rundt og endte opp med null og niks av agenten til Tarik.

I TAF saken ende alle pengene hos spiller og agent.

 

Kommer noe om Tariks overgang og agenter på TV2-sporten straks nå...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 15 jul 08, 21:31

Bare jeg hører navnet Rune Hauge får jeg vondt i magen...


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 jul 08, 21:32

money money money, allways funny.... Du hauge du hauge, pass deg du ellers får du hele FFK på nakken!Yell

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 15 jul 08, 21:34

Fy og rakkern denne Rune Hauge er en sleiping. Håper inderlig at Tarik har både vett og ryggrad nok til å komme seg bort fra klørne til den mannen. Så kan Tarik ellers gjøre akkurat hva han vil for meg.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 08, 21:41


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340