Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik til Le Mans for 30 mill?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 09 jul 08, 11:37

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
TL må være en utviklingsarena visst Norsk fotball skal kunne få landslag som kan være med i sluttspill, de pengen Norsk fotball skal leve av må være fra spillersalg og å utvikle talenter. Og den eneste veien man kan gå er ved å utvikle ungdomsarbeidet og ved at klubbene har styrevedtak der unge spiller skal bli prioritert. Selge spillere til utlandet og spesielt til Fransk og Nederlandsk liga med vidresalgs klausuler er nok den beste måten og gjøre det på.

Javisst, en kan se sånn på det, eller en kan tenke at Tippeligaen - og det norske landslaget (for de som måtte være opptatt av det) - har best av å holde høyest mulig nivå med best mulig spillere og være attraktiv i seg sjøl.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 jul 08, 13:05

Dessverre er det nok blitt slik i dagens fotballverden at "små" klubber for å holde seg på toppnivå (i norge TL) må ha rike "onkler" i bakhånd samtidig som de klarer å drive en positiv spillerutvikling. Spillerutvikling både av "egne" spillere og fhv unge talenter de kjøper billig og kan få solgt dyrt.

Dette er også fotball verdenen for FFK, får de solgt Tarik nå til 30mill + bra videresalg / landskamper osv avtale så bør de slå til.  Selv om Tarik sjøl hevder at mediestyret rundt han ikke går innpå han, er det likevel lenge siden han spilte en skikkelig god kamp. Han begynte sesongen meget bra og hadde noe bra kamper i begynnelsen av sesongen, etter dette dessverre ikke så veldig mye å skryte av.

Synes det også er flott at han får spille kampene mot LSK, Brann og Stabæk.

Så er det bare å håpe at FFk også får solgt unna enten West, Kuoakio eller Fofana, slik at FFK ikke er avhengig av kjøp av norsk spiller som erstatter for Tarik.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 09 jul 08, 13:15

Jeg vet at det er sånn. Jeg gidder personlig ikke å bli med i "løp og selg!"-koret av den grunn. Og dette er en av de tinga som gjør det litt kjipt å følge med på fotball iblant...

(Og jeg syns fortsatt det hadde vært mer ambisiøst og beundringsverdig å ville bygge opp eget lag og norsk serie til å bli best mulig snarere enn å selge unna sine beste spillere for å kjøpe andre ikke fullt så gode).

Nok om det. Jeg ønsker Tarik alt godt. Men jeg håper i det lengste at han ikke forsvinner - ennå, i hvert fall.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 jul 08, 13:57

Hei Magnum.

Personlig er jeg nostalgisk og helt enig med deg. Slik det er nå mister laga mye av sin sjel og lokale identitet, men slik er dessverre livet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 09 jul 08, 14:38

I denne debatten foreslår jeg å se mot Island og det de har gjort de siste årene. De har mange gode utenlandsproffer og har bygd opp et kobbel av gode spillere gjennom mange år. Men nå er jo uansett landslaget dems helt patetisk så dette er kanskje ikke det beste eksempelet.

Jeg må si meg enig i det andre har sagt tidligere her, og tror at dette er rett tidspunkt for Tarik å dra utenlands. Så får heller FFK bruke midlene til å styrke stallen med vinger og kanskje en spiss. Ellers håper jeg de satser mer på Trulsen og andre unge talenter etterhvert, akkurat som de gjorde med Tarik.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 09 jul 08, 14:48

Opprinnelig postet av espeng
I denne debatten foreslår jeg å se mot Island og det de har gjort de siste årene. De har mange gode utenlandsproffer og har bygd opp et kobbel av gode spillere gjennom mange år. Men nå er jo uansett landslaget dems helt patetisk så dette er kanskje ikke det beste eksempelet.

Det er jo vårt også. ;-)


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 jul 08, 15:13
Endret: 09 jul 08, 15:22
Endret av: Rune Haugen

I følge denne så er ikke alt i orden enda. Tarik har på dette tidspunkt ikke skrevet under.

http://www.mercato365.com/depeches/filinfo_249714_2493_Le-Mans-Elyounoussi-en-approche.shtml

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193322

Så det er ikke sikkert det blir denne klubben i det hele tatt. Brøndby og Køben er også innstilt på mulig bud på Tarik etter det jeg har lest i danske aviser.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 09 jul 08, 18:20

I følge FB så har han utsatt avgjørelsen til etter kampen mot LSK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 jul 08, 18:29

ifølge f-b.no vil tarik de neste dagene konsentrere seg om lsk kampen, først etter den vil han ta en avgjørelse. uansett positivt at et bud kommer nå slik at klubben får relativt god til til å hente en erstatter, synd vi ikke fikk denne brassen. samtidig kan man ikke kjøpe spillere fordi man forventer et fremtidig salg og friske kronasjer til klubbkassa. tarik skal også spille ut juli som er svært viktig for oss.

 

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 jul 08, 19:31

Ingen har sagt noe om han skal spille ut Juli, ihvertfall ikke hva jeg kan se.

Hvis Tarik skriver under for Le Mans over helgen drar han umiddelbart vil jeg tro?


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 09 jul 08, 19:36

FFK sier dette:

Fredrikstad fotballklubb og franske Le Mans har blitt enige om en overgang for Tarik Elyounoussi. Nå er det opp til Tarik om han vil forlate FFK til fordel for den franske klubben. Uansett vil Tarik spille for FFK mot Lillestrøm, Stabæk og Brann denne sommeren.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 jul 08, 19:41

Ok, den har jeg ikke fått med meg.

Det er en betingelse for de skulle akseptere budet da vil jeg tro...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 21:41

Etter å ha fått avslag fra FFK tidligere skal nederlandske Herenveen også vurdere å legge inn et nytt bud på Elyounoussi.

Derfor bestemmer 20-åringen seg neppe før i neste uke.

Skulle juvelen ryke for FFK, har allerede serietoeren begynt å se etter en erstatter. - Vi jobber hele tiden med å skaffe nye spillere. Vi får se hva som dukker opp, hvis Tarik går, sier sportslig leder Terje Jensen til http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2060908.ece

.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 21:53
Endret: 09 jul 08, 21:58
Endret av: Patrioten

2.juli uttalte Per Morten Haugen at det å unnlate å hente inn en forsterkning nå, kan være dårlig butikk. Tidligere sesonger da vi har lagt utsatt til på tabellen hender vi alltid inn forsterkninger, Jeg vil påstå at akkurat det kanskje er enda viktigere nå. En spiller som kan gå rett inn og styrke laget er selvsagt det vi  ønsker oss. Jeg har tre navn på blokka som vi kan velge i, men det haster.

Hmm, da er vel noen av de på gang?

Espen Hoff er en av de


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 08, 07:58

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 08, 09:13
Endret: 10 jul 08, 09:23
Endret av: Patrioten

Får kun 11 mill. ved Tarik-salg

 

I dag - og med Terje Høili med på laget - eier Fredrikstad Spillerinvest AS halve spillerstallen til FFK.

- Vi er villige til å investere noe av pengene fra et Tarik-salg i nye spillere, men vi kan jo ikke kjøpe en så dyr spiller som Tarik, sier Beer.

- Betyr det at dere vil bruke rundt halvparten av 11 millioner?

 - Ja, for eksempel. Men vi må også rydde litt opp i selskapet og gjøre det mer likvid, sier styrelederen.  

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=193446

 Typisk at de skal betale gjelden sin. Terje Høili har vel nok penger til å dekke utgiftene i selskapet.

Skuffende at de ikke vil bruke alle pengene på FFK. Trodde pengene skulle gå til FFK.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 jul 08, 09:33

Opprinnelig postet av Patrioten

Skuffende at de ikke vil bruke alle pengene på FFK. Trodde pengene skulle gå til FFK.

Er du overraska over det ?? NOT.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 jul 08, 10:14
Endret: 10 jul 08, 10:16
Endret av: Magnum

Fredrikstad Fotballklubb har sagt: "Uansett vil Tarik spille for FFK mot Lillestrøm, Stabæk og Brann denne sommeren."

Edit: Var visst allerede påpekt, det, ja... :-)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 jul 08, 10:19

Opprinnelig postet av Patrioten
Skuffende at de ikke vil bruke alle pengene på FFK. Trodde pengene skulle gå til FFK.

De har vel tidligere uttalt at alle penger fra spillersalg ville bli spytta tilbake igjen i nye spillerkjøp, så det er jo litt skuffende, ja. På den annen side skal det jo veldig mye til at det ikke blir et tapsprosjekt for dem uansett, og de har jo unektelig lagt mye penger i potten - så noe grunnlag for å klage har vi vel i prinsippet ikke...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 08, 10:23

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Patrioten
Skuffende at de ikke vil bruke alle pengene på FFK. Trodde pengene skulle gå til FFK.

De har vel tidligere uttalt at alle penger fra spillersalg ville bli spytta tilbake igjen i nye spillerkjøp, så det er jo litt skuffende, ja. På den annen side skal det jo veldig mye til at det ikke blir et tapsprosjekt for dem uansett, og de har jo unektelig lagt mye penger i potten - så noe grunnlag for å klage har vi vel i prinsippet ikke...

Men, da burde ikke lure oss med å si at alle penger fra spillersalg ville bli spytta tilbake igjen i nye spillerkjøp.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f