Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik til Le Mans for 30 mill?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 11 3

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 09 jul 08, 01:07

Tarik takket nei til Le Mans, ifølge Tore P.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 jul 08, 01:12

ffk blir kraftig svekket uten tarik, rimelig opplagt. samtidig kan vi ikke si nei til et tilbud på vanvittige 30mill, + vidersalgs prosenter, nesten for bra til å være sant!!kan kanskje delvis takke media for at summen er presset så høyt?

 

vi er rent nødt til å erstatte tarik med ny spiss av meget bra kvalitet. uansett blir det en annerledes type enn tarik og spesielt gardar blir nødt til å bygge nye relasjoner til ny partner som kan ta tid. det virkelig positive er at vi vil få penger til minst 1 ny ving også, mulig vi totalt sett står styrket av et salg av tarik...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 jul 08, 01:15

Opprinnelig postet av becks723

Tarik takket nei til Le Mans, ifølge Tore P.

 

javel, dette må stemme ellers mister du troverdigheten din her inne på forumet for godt. på en måte synd hvis det er sant, spørs om vi noengang ser et slikt bud igjen...håper nå tarik skriver under på en ny og forbedret kontrakt slik at han kan spille her i minst 1.5år til!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 jul 08, 08:45

Hva med å prøve seg på han diego martins eller hvordan det skrives fra Glimt. Greit at han er gammel men har da mange av kvalitetene til Tarik og virker ganske så giftig foran mål. Men han kan vel fort bli meget dyr og tviler vel på om glimt selger til FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 08:46
Endret: 09 jul 08, 08:50
Endret av: Patrioten

Vil ha mer enn 30 mill for Tarik.

I følge VG er Tarik og hans agenter lukne til den franske klubben. Det skal være troen på en høyere pris for han som gjør at tilbudet blir lagt på is.

De skriver videre at Heerenveen som tidligere har kommet med et bud på 25 mill, men vil ikke by over det.

 


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 09 jul 08, 08:54
Endret: 09 jul 08, 08:55
Endret av: Frode

I følge wikipedia er Tarik allerede Le Mans spiller!

 

Sjå her!

 

EDIT: Ser at det står akseptert bud....så kanskje ikke sikkert ennå

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 09:00

Skal ikke stole så mye på den siden er, for hvem som helst kan gå inn å skrive der.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 jul 08, 09:01

ja for alt på wikipedia er sant... NÅT

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 09 jul 08, 09:19

Takk for den opplysningen, det visste jeg ikke ;-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 jul 08, 09:38

FFK bekrefter enighet med Le Mans

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 09:56
Endret: 09 jul 08, 09:57
Endret av: Patrioten

Ikke enige om personlige betingelser

Årsaken til at partene ikke har gått ut offentlig med salget, skal være at det ennå ikke er oppnådd enighet om Elyounoussis kontrakt.

Derfor er det også sannsynlig at han ennå ikke er helt ferdig som FFK-spiller.

Da er han kanskje enig med Le Mans siden FFK bekrefter enighet.http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6131812


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 09 jul 08, 10:02

Bra vi beholder han mot Lillestrøm, Stabæk og Brann..!

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 09 jul 08, 10:20

Jeg må bare innrømme at jeg håper dypt og innerlig at det ikke blir noe av (ennå). Cry Jeg trur Tarik ville ha godt av å bli her litt til (og naturligvis ville FFK ha godt av det også).

Jeg klarer aldri å være med på den "selg!!! våre beste spillere"-tankengangen, og spesielt ikke "[sett inn navn her] er for god for Fredrikstad/Tippeligaen/Norge"-innstillinga. Fredrikstad/Tippeligaen/Norge/whatever blir jo heller ikke bedre når alle de beste spillerne skal shippes ut så fort som mulig.

Og ja, jeg driter egentlig i landslaget. Men faktisk trur jeg landslaget ville bli bedre med sultne, motiverte hjemlige spillere enn trøtte utenlandsproffer som melder forfall pga. "skade" hver gang det er en "uviktig" kamp.

Jeg skjønner samtidig at alt har sin pris, og 30+ mill vil det være vanskelig å si nei til. Men jeg er egentlig bare trist...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 10:40

Noen som skjønner fransk?  http://www.allezlemans.com/


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 jul 08, 10:45

Står ikke noe om Tarik der hvis det var det du mente. Har åpnet et nytt forum eller noe sånt.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 09 jul 08, 10:46

"Fredrikstad fotballklubb og franske Le Mans har blitt enige om en overgang for Tarik Elyounoussi. Nå er det opp til Tarik om han vil forlate FFK til fordel for den franske klubben."

hva ønsker ffk å oppnå med å gå ut med dette offisielt? er det for å signalisere at nå har spilleren en fastpris (forhåpentligvis 30 mill +), så nå er det bare å legge inn et bud for hvem som helst?

det er jo en forståelig taktikk. nå har ffk fått satt en konkret prislapp på spilleren og de har fått bekreftet at klubber er villige til å legge dette på bordet. de har dermed fått definert en markedsverdi. bra for tarik også at klubber vet hva de må betale for å få han.

---------------------------

med ffk til champions league!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 09 jul 08, 10:47

Jeg er enig med mye av det bl.a. Magnum skriver, at det ikke bør være noe mål i seg selv å selge gode spillere, hverken for klubben eller norsk fotball. Og det blir sørgelig den dagen Tarik pakker snippesken og drar. 

Likevel tror jeg det ikke det er noe alternativ at Tarik fortsetter i FFK på ubestemt tid. Det har vært spekulert så lenge nå, og spådd av så mange at han skal dra, at jeg tror det vil bli et voldsomt antiklimaks, ikke minst for spilleren selv, om overgangen renner ut i sanden. 

Jeg tror ikke minst at Tarik trenger nye utfordringer for å vokse videre som spiller. Og selv om han virker som en utrolig lite jålete type, tror jeg det vil bli vanskelig å motivere seg 100% for en ny tippeligasesong neste år, etter all hausinga som har vært. Samtidig er det nå klubbene og spillerinvest kan håpe på en god pris, så jeg tror timing for alle parter er god. 

Det som jo er fantastisk er at distriktet og klubbene som har vært involvert har klart å ta vare på et slikt talent, og hvis FFK har gjort jobben sin og Tarik fortsetter sin utvikling, så vil det drysse Tarik-kroner på oss i mange overganger framover. 

Med tungt hjerte sier jeg: Selg...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 jul 08, 10:51
Endret: 09 jul 08, 10:52
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Patrioten
Noen som skjønner fransk?  http://www.allezlemans.com/

 

Ja, jeg snakker fransk. Og som bjorn sier står det ikke noe om Tarik der.

Jeg har vært innom forumet til Le Mans i dag. Tarik er ikke nevnt med et ord. Derimot var det ganske morsomt å lese 11 sider om Fredrik Strømstad. Det var en del som ikke hadde trua på en dverg fra norsk 1. divisjon.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 jul 08, 11:08

Spillerens rådgiver, Tore Pedersen, ønsker imidlertid ikke si for mye om hva Elyounoussi selv tenker om en mulig overgang til den franske toppserieklubben.

- Vi har en dialog på det, men vi tar det utover dagen. Når noe mer er klart vil det komme på Fredrikstads hjemmesider, sier Tore Pedersen til http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/09/540383.html onsdag morgen. 



Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 jul 08, 11:13

Opprinnelig postet av Espen

Jeg er enig med mye av det bl.a. Magnum skriver, at det ikke bør være noe mål i seg selv å selge gode spillere, hverken for klubben eller norsk fotball. Og det blir sørgelig den dagen Tarik pakker snippesken og drar. 

 

TL må være en utviklingsarena visst Norsk fotball skal kunne få landslag som kan være med i sluttspill, de pengen Norsk fotball skal leve av må være fra spillersalg og å utvikle talenter. Og den eneste veien man kan gå er ved å utvikle ungdomsarbeidet og ved at klubbene har styrevedtak der unge spiller skal bli prioritert. Selge spillere til utlandet og spesielt til Fransk og Nederlandsk liga med vidresalgs klausuler er nok den beste måten og gjøre det på.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 11 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f