Husk meg
Brukernavn
Passord

Bråk på brua: FFK - VIF

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 01 jul 08, 23:34

Opprinnelig postet av AZUL

At flaggene blir revet ned må dere nok bare akseptere, og bare prøve å ikke bry dere. Barnslig, ja, men må alt være så fryktelig koselig?

Jeg blir rett og slett oppgitt. Jeg foreslår at VIF blir tildelt 0% av billettene til året, det hadde virkelig vært på sin plass.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 jul 08, 10:27

Opprinnelig postet av AZUL

Hvis det er sant at slag ble utvekslet uprovosert, så er det trist. Likevel har jeg vondt for å tro at det har skjedd uten at det ble slengt dritt motsatt vei.

Altså... Hvis noen slenger dritt tilbake, da er det greit å slå fordi da er man provosert?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 02 jul 08, 10:31

Selv om det blir slengt dritt, er det totalt uakseptabelt å slå tilbake...lovverket er rimelig klart også....

Det kan være en utløsende faktor, men rettferdiggjør overhodet ikke vold.

Vold, eller sterke trusler om vold mot seg eller andre, er det eneste som forsvarer vold i mine øyne.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 jul 08, 10:39

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av AZUL

Hvis det er sant at slag ble utvekslet uprovosert, så er det trist. Likevel har jeg vondt for å tro at det har skjedd uten at det ble slengt dritt motsatt vei.

Altså... Hvis noen slenger dritt tilbake, da er det greit å slå fordi da er man provosert?

Ergo så må det være greit å mokke til disse pøblene ettersom det er de som provoserer til å begynne med. Eller mener han kanskje at pøblene kan provosere så mye de vil og er lovløse, mens vanlige folk ikke kan ta til motmæle uten å få seg en på tygga...


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 02 jul 08, 12:08

Kan bekrefte at det uansett ikke ble slengt noen form for dritt i den aktuelle bro-episoden. Sto midt i det, og det eneste som ble sagt var et par som ba dem roe seg ned litt. Var mange barn som gikk der samtidig.

Er absolut ingen forklaring eller unnskyldning på slik oppførsel.

 

De fleste av disse personene var synlig beruset. til tross for det gikk de rett inn på stadion uten problemer. Burde ikke være noe problem for politi og vakter å se hvilken gruppering de tilhørte, og de burde i det minste være litt kritiske i forhold til det.

Forøvrig ser jeg den klassiske om at de ikke reiser i regi av vålerenga. i allefall to av disse gikk inn i en vif buss etter kampen.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 01 jul 08, 17:39
Endret: 01 jul 08, 17:42
Endret av: vedkasse

Opprinnelig postet av Lemmy

Men Vedkasse, om Jens G Best sa fra til disse "supporterne" eller ikke er vel irrelevant for denne saken? Det som betyr noe her er at enkelte personer, medlemmer av Klanen eller ikke, etter hva som blir beskrevet har oppført seg på en måte som er uakseptabel. Da driter jeg i om de er medlemmer av Klanen, Plankehaugen eller ikke.

Hvis de har ødelagt opplevelsen for mange mindreårige, slått flere mennesker i ansiktet og kommet med stygge kommentarer til en kvinne fordi hun nettopp er kvinne, så er det vel det som er viktig i denne saken? At de har gjort noe som er uakseptabelt og som bør få en konsekvens, ikke om forbigående sa fra til dem.

Håper du kan svare på en saklig og velargumentert måte, hvis ikke vet jeg ikke helt hva som er "eid" og ikke. Smile

Liker å polarisere meg som du sikkert har forstått. Synes denne overkante hetsen er latterlig.

Dette er den ene siden av saken og at virkeligheten er så hard som det blit påstått tviler jeg sterkt på. Derfor spøkte jeg litt. Men ja, skal være saklig videre.

Har de ødelagt opplevelsen til mange mindreårige er det direkte stusselig. Har de slått flere mennesker i ansiktet(var det ikke bare denne ene Jens G Best?) er det også stusselig. Har de kommet med stygge kommentarer til en kvinne pga hun er kvinne er det direkte uakseptabelt(men igjen, er det stygt å si at fotball er for menn?).

Jeg har kommet langt i livet mitt på bakgrunn av å være kritisk mot alt. Jeg kan med 99% sikkerhet slå fast at denne historien ikke er en fasit av hendelsen. Skulle gjerne likt å se hva de "siktede" har å si.

Må for øvrig si meg 100% enig i innlegget til AZUL

---------------------------

Frihet for Ultras
Mot den moderne fotball
Fuck NFF
Leve engasjementet!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 jul 08, 20:12

Opprinnelig postet av vedkasse

Har de kommet med stygge kommentarer til en kvinne pga hun er kvinne er det direkte uakseptabelt(men igjen, er det stygt å si at fotball er for menn?).

Det er helt klart etter min mening uakseptabelt og stygt å komme med en sånn kommentar. Når skal vi få full likestilling hvis damer ikke føler seg velkomne på noe som skal være så hyggelig som en fotballkamp?

 Det handler om at fotball er en ting som har stor innvirkning på resten av samfunnet vårt, over hele jorden. Noen bruker fotball som en arena hvor de kan få ut aggresjon ved å kaste vimpler i en elv på pur faen, men fotballen bør brukes på en helt annen måte. Kan vi bidra til større aksept av kvinner(feks. ved å satse mer på damefotball som tv2 har gjort) i fotballen, vil det prege resten av samfunnet og ha en positiv effekt!

Til de som påstår at vi må tilpasse oss etter hvilke supportergrupper som kommer på besøk, er jeg delvis enig. Politistyrken må være større, og det må være høyere sikkerhet. Noe det faktisk var. Det er første gang jeg har sett politibåt i ælva og sikkerhetskontrollen for å komme inn på Stadion var langt bedre.

Men, at man ikke kan pynte byen til en folkefest fordi man skal være redd for at noen ødelegger blir for dumt. Da lar man jo hærverk vinne! Og hvorfor skal vi, som et par nevner, måtte tåle at flaggene kastes i vannet? Ikke det at flaggene er dyre eller noe sånt, men det er prinsippsak. Hærverk skal rett og slett ikke forekomme, og hvertfall ikke i en fotballsammenheng.

Man ser jo hvor mye negativ oppmerksomhet dette desverre får. Denne tråden er vel diskutert mer enn "etter kamp-tråden", pga noen få mennesker som desverre måtte bruke fotball som en arena for å få ut aggresjon.

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 01 jul 08, 22:30

Synes du har en passende signatur til innlegget ditt Lemmy.

---------------------------

Frihet for Ultras
Mot den moderne fotball
Fuck NFF
Leve engasjementet!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 01 jul 08, 22:35

Opprinnelig postet av vedkasse

Synes du har en passende signatur til innlegget ditt Lemmy.

For første gang enig med deg, vedkasse - dagens!

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 jul 08, 22:40

Opprinnelig postet av vedkasse

Synes du har en passende signatur til innlegget ditt Lemmy.

Hehe. Jeg så den komme.. Wink

Men likevel, en artig spøk fra Pondus og Frode Øverlis side er en helt annen ting enn en sånn kommentar som skal ha kommet.. Håper og tror du tar innlegget mitt seriøst uansett signatur eller ikke, for jeg mente det jeg sa. :)

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 jul 08, 11:41

Opprinnelig postet av vedkasse

 

Denne idioten brølte også i ansiktet på en dame rett foran oss: "Fotball er for gutter!" Jeg har ett svar til ham: "Hva faen gjør du her da, di forbanna feige kjærring?!?!"

 

 

-----

 

LOL, svar meg. Sa du dette til denne personen? Nei, seff ikke. Hvem er kjerringa?

Ramla innom feil forum igjen nå da?? Kan sikkert diskutere våset ditt i Startforumet i stedet for her.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 jul 08, 11:56

Hvis dette stemmer, håper jeg noen tar seg tid til å skrive et saklig brev til Klanen, hvor man kanskje kan identifisere disse og muligens få dem utestengt. Selv så jeg et par jeg antar var casuals på brua på vei hjem fra kampen. De hadde alle merkeklær, var småberusede og virket veldig aggressive. Folk flyttet seg umiddelbart når de bante seg vei fremover, og det ble en dårlig stemning på brua.

Ellers stiller jeg litt spørsmålstegn ved politiets prioriteringer. Hvis jeg hadde vært bortesupporter og nettopp hadde tapt en kamp, er ikke det å stå i lang kø på en bro det som hadde fristet mest. Det kunne fort blitt knuffing og dytting og dårlig stemning, men det var ingen politimenn på broa..

Da er det enda godt man satt av to politimenn til å hindre at folk sto i trappa på Plankehaugenfeltet!!

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 jul 08, 12:05
Endret: 01 jul 08, 12:05
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av vedkasse

 

Denne idioten brølte også i ansiktet på en dame rett foran oss: "Fotball er for gutter!" Jeg har ett svar til ham: "Hva faen gjør du her da, di forbanna feige kjærring?!?!"

 

 

-----

 

LOL, svar meg. Sa du dette til denne personen? Nei, seff ikke. Hvem er kjerringa?

Vedkasse!!! Er det med hentydning til hode ditt? Hadde han sagt det, hadde vel 8 mennesker hevet seg over han. Finner ikke ord hvor patetisk jeg synes den gjengen er.......


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 jul 08, 08:23
Endret: 01 jul 08, 08:47
Endret av: FFK1903

Det eneste som hadde gjort at de hadde fått seg en lærepenge ville vel vært om alle på broa dannet en fellesmobb og grisebanket dem i en liten evighet, tent fyr på dem og kastet dem over elva rett etterpå. Synd ikke flere reagerte, det er vel plass til et par, tre hundre på den broa samtidig vil jeg tro. Om alle disse hadde reagert så hadde vel småguttene hoppet frivillig i elva selv.

Hvor lavt går det an å synke egentlig? Kaste flagg i vannet, oooooh, så tøft! Minner meg om siste året på ungdomsskolen på Hvaler, da det var en kjempetøff tradisjon med å kaste 17. mai-fanen fra Skjelsbu-broa. Det er så tøft at jeg ennå har skrevet det med gullskrift på CVen min!

De var kanskje litt i overkant misunnelig fordi vi har en hel by som står bak laget...


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 01 jul 08, 08:41

Det er klart at det kunne vært et stilig syn å sett de hadde blitt grisebanket av en gjeng bestående av robuste bønder og hvalerfiskere :-)

Det som var situasjonen i går var at det stort sett bare var folk med barn og godt voksne som gikk over der samtidig.

Nei.. La de få sine 5% billetter neste kamp, til de får opp internjustisen...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 01 jul 08, 09:01

Opprinnelig postet av shaggy

Nei.. La de få sine 5% billetter neste kamp, til de får opp internjustisen...

Dette bifalles. Kampene mot Vålerenga har vi ikke noe problem med å selge ut uansett. Og de VIF-supporterne som eventuelt finner på å kjøpe billetter utenfor bortefeltet er normalt skikkelige folk.

Dersom FFK i det hele tatt har noe ønske om å signallisere at bortesupporterne har å oppføre seg son folk, så bør de gjøre noe som merkes. Å halvere billettkvota ned til minstekravet vil garantert merkes.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340