Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor er det så vanskelig?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 02 jun 08, 22:21
Opprinnelig postet av keiko99
Skal vi støtte gutta på bana bønna eller skal du skyte deg selv i leggen ?

sikter til den mest idiotiske sangen som finnes: "Fredrikstad, alkohol og kvinner"

Dette er ikke noe som støtter gutta på bana så du skyter deg selv i leggen


Skriv et innlegg med mening så skal jeg vurdere å gi deg et ordentlig svar.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jun 08, 22:24
Dette var ett svar fra ditt innlegg, men det kommer ikke som en overraskelse at du velger en slik kommentar

---------------------------

http://keiko99.net


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 02 jun 08, 22:30
Opprinnelig postet av keiko99
Dette var ett svar fra ditt innlegg, men det kommer ikke som en overraskelse at du velger en slik kommentar


Det kommer ikke som en overraskelse at du nok en gang ikke klarer å ordlegge deg som en voksen mann, dysleksi eller ei.

"Jeg elsker bare Fredrikstad, alkohol og kvinner.." inneholder tydelige referanser til kjærlighet for klubben, brygget/distillert væske og kvinner. Tøysete sang? Kanskje. Blottet for følelse for laget? Neppe.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 jun 08, 22:31

jeg å de som står rundt meg er alltid med å synger. men når dere begynner med sånne tåpelige sanger som dere har kommet med i det siste så mister vi hele gnisten. å da forsvinner hele trykket i plankehaugen.

 det startet ganske bra mot stabæk. men så begynte dere med tåpelige sanger. da var det helt stopp.med tåpelige sanger mener jeg fredrikstad alkohol å kvinner. å den som ikke synger er ikke fra fredrikstad. det skaper mye misnøye. å da stopper hele feltet utenom dere å synge.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 02 jun 08, 22:38
Endret: 02 jun 08, 22:48
Opprinnelig postet av scheien

jeg å de som står rundt meg er alltid med å synger. men når dere begynner med sånne tåpelige sanger som dere har kommet med i det siste så mister vi hele gnisten. å da forsvinner hele trykket i plankehaugen.

 det startet ganske bra mot stabæk. men så begynte dere med tåpelige sanger. da var det helt stopp.med tåpelige sanger mener jeg fredrikstad alkohol å kvinner. å den som ikke synger er ikke fra fredrikstad. det skaper mye misnøye. å da stopper hele feltet utenom dere å synge.



Skal vi ta den diskusjonen igjen? Om dere ikke takler politisk ukorrekte sanger som "Kom til Fredrikstad Stadion", "Fredrikstad, alkohol og kvinner" samt "Den som ikke synger æ`kke Fredrikstad" så har jeg et forslag til dere: håndball. I PHs historie(og i supporterverden generelt) har det florert med sanger som man ikke synger foran bestemora si på 80 år, men når de først kommer fra feil kant så er helvete løs. Rull inn puppen, dette blir for teit.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 02 jun 08, 22:44

makan så mye mas om sanger a,,, før så kunne man synge alt man ville uten noe problem.......

 

hvis vi hadde sunget denne gammle traveren idag så hadde det vell blitt første side stoff i fredrikstad blad hehe .....

 syns forøvrig vi skal la den sangen gjøre et comback hehe

ræva kasta blanke skygger , pættæne hang å slang, ræva var som flyte brygger å nesa en tomme for lang.... det var i "drammen " jeg så henne komme, det var i "drammen " jeg så henne forsvant, det hele skjedde før kampen var omme, å jeg skjønte at synet var sant .

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 02 jun 08, 22:48
Endret: 02 jun 08, 22:49
Opprinnelig postet av scheien

jeg å de som står rundt meg er alltid med å synger. men når dere begynner med sånne tåpelige sanger som dere har kommet med i det siste så mister vi hele gnisten. å da forsvinner hele trykket i plankehaugen.

 det startet ganske bra mot stabæk. men så begynte dere med tåpelige sanger. da var det helt stopp.med tåpelige sanger mener jeg fredrikstad alkohol å kvinner. å den som ikke synger er ikke fra fredrikstad. det skaper mye misnøye. å da stopper hele feltet utenom dere å synge.

Litt ironisk at alle stopper og synge når Brh`(?) synger alle som ikke synger ekke fredrikstad.


 

Moderator (Per Egil): En generell melding til alle debattanter. Diskuter sak og ikke person. Trådene om tribunekultur har en tendens til å gli ut og for så å bli stengt. Prøv å holde en saklig og reflektert linje denne gangen.

---------------------------

For fredrikstad


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 02 jun 08, 22:52
Per egil, jeg hadde vel ikke noe personangrep i mitt innlegg? Hvis det ble tolket sånn beklager jeg

---------------------------

For fredrikstad


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 02 jun 08, 22:55
Det var absolutt ikke ment til deg, men som jeg skrev - en generell melding til alle. I og med at innlegget ditt var det ferskeste la jeg kommentaren min der. Beklager om dette ikke kom klart frem.

For øvrig, velkommen til forumet.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 jun 08, 01:12
Opprinnelig postet av denialsander

Tromma er trist! Vi låter som de ufattelig slitsomme Glimt-tilskuerne vi hadde på besøk.... Og hva er det med FFK og moll, egentlig? Finnes det virkelig INGEN glade sanger?

Åjaåjaåjamei, jeg er veldig trist og lei, heia heia Eff Eff Kååå.

Sukk....



Tromma, ja.... Jeg sto veldig nærme tromma på søndag, og det som slår meg litt er følgende:

1) En trenger ikke å dunke løs på ei tromme for å spre lyden. Med litt mer staccato teknikk (at en lar klubba sprette opp fra skinnet) klinger tromma mye bedre, blir mer presis og vil funke atskillig bedre som "støtte" for PH

2) Tempo... For at en skal få til litt energi i sangene må sangene gå fortere. Spesielt  "Syng for Fredrikstad" (sjalalala osv). Hvis en skal hoppe i sangen må en ha riktig tempo, hvis ikke blir det ufattelig tungt og urytmisk å hoppe til. For langsomt tempo tar livet av energien. Det er bedre å gå litt raskt ut, og heller falle litt tilbake i tempo enn å starte altfor langsom... Her går det an å ta et sangmøte for å teste ut de beste tempoene, for så å bruke dem på kamp

3) Dobbeltslag... Dobbeltslag senker tempoet, spesielt når en spiller så sterkt. Dobbeltslag skal bare brukes når en fyrer opp tromma etter pause IMØ

4) Pauser, dynamikk... Tromma får mye større effekt når det veksles mer på bruken. La en sang gå i 2-3 minutter, begynn sterkt med tromme, kjør et par heftige runder med bare sang, deretter svakt både på tromma og sangen, og så skikkelig trøkk på begge til slutt

Jeg har forøvrig masse erfaring fra storband og jazzband, så det er mulig jeg skal slenge meg med på sangkvelder til høsten, for da flytter jeg til Gullbergsida!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 jun 08, 18:38
Hvem er det som slår på tromma forresten ? Er det samme person som i fjor ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 jun 08, 00:20
Opprinnelig postet av Bob Page
Hvem er det som slår på tromma forresten ? Er det samme person som i fjor ?

Jeg tok vel halve sesongen ifjor, frem til den lange sangen på Marienlyst :)
Så leverte jeg klubbene over til ffkforever

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 jun 08, 20:24
Opprinnelig postet av Asgeir

Tromma, ja.... Jeg sto veldig nærme tromma på søndag, og det som slår meg litt er følgende:

1) En trenger ikke å dunke løs på ei tromme for å spre lyden. Med litt mer staccato teknikk (at en lar klubba sprette opp fra skinnet) klinger tromma mye bedre, blir mer presis og vil funke atskillig bedre som "støtte" for PH

2) Tempo... For at en skal få til litt energi i sangene må sangene gå fortere. Spesielt  "Syng for Fredrikstad" (sjalalala osv). Hvis en skal hoppe i sangen må en ha riktig tempo, hvis ikke blir det ufattelig tungt og urytmisk å hoppe til. For langsomt tempo tar livet av energien. Det er bedre å gå litt raskt ut, og heller falle litt tilbake i tempo enn å starte altfor langsom... Her går det an å ta et sangmøte for å teste ut de beste tempoene, for så å bruke dem på kamp

3) Dobbeltslag... Dobbeltslag senker tempoet, spesielt når en spiller så sterkt. Dobbeltslag skal bare brukes når en fyrer opp tromma etter pause IMØ

4) Pauser, dynamikk... Tromma får mye større effekt når det veksles mer på bruken. La en sang gå i 2-3 minutter, begynn sterkt med tromme, kjør et par heftige runder med bare sang, deretter svakt både på tromma og sangen, og så skikkelig trøkk på begge til slutt

Jeg har forøvrig masse erfaring fra storband og jazzband, så det er mulig jeg skal slenge meg med på sangkvelder til høsten, for da flytter jeg til Gullbergsida!


Takk for konstruktive tips. Trommeslageren er medlem av RHE, men regner med han tar dette til etterretning.

Forøvrig ryktes det om elleve (11) syngende supportere i Oslo...

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 jun 08, 22:35

Opprinnelig postet av Martin_



Forøvrig ryktes det om elleve (11) syngende supportere i Oslo...

 

Ryktet bekreftet.. Virkelig imponerende!!

Forøvrig var 7 fra de "fæle" alternative grupperinger.

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 03 jun 08, 23:37

veldig imponert over de 10-15 som holdt trøkket hele kampen ut.

Skulle gjerne innvolvert meg. Men var på kamp med min farfar idag, så var utilgjengelig.

---------------------------

For fredrikstad


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 06 jun 08, 09:45
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av Martin_



Forøvrig ryktes det om elleve (11) syngende supportere i Oslo...

 

Ryktet bekreftet.. Virkelig imponerende!!

Forøvrig var 7 fra de "fæle" alternative grupperinger.



Må si at jeg er grundig lei all sutring og klaging her inne. Ut i fra innlegget ditt Biscuitman88 så forstår jeg at du ikke var på Bislett selv. Har du da noe som helst grunn til å klage?Eller dere andre i BRH/RHE som ikke var der. Dere er vel mer enn 7 personer regner jeg med?

Jeg var en av de 4 andre ( utenom BRH/RHE ) som holdt det gående hele kampen og dro igang endel sanger, som jeg alltid gjør og har gjort. Synger hele kampen som mange av mine venner i PH også gjør, selv om jeg ikke alltid hopper eller liker bruk av tromme. Hva gjør dere til mer Ultras/bedre supportere enn meg for det?

Slutt å forfekt at deres supporterkultur er så mye bedre, at folk som ikke hopper er dumme, indianere etc. Har støttet FFK siden 1987, fulgt dem i all motgang, ikke bare vært en supporter som har kommet når laget har hatt medgang, slik som mange andre her inne har gjort.

Med deres innlegg så skaper dere ikke akkurat forsoning eller bidrar positivt, og det tror jeg flere her bør tenke igjennom.. Vil si en ting til dere i BRH/RHE. Ser at det har vært debattert endel rundt sangen Fredrikstad, alkohol og kvinner..
Mange mener så mangt..en ting mener jeg..det må være den dårligste supportersangen som noensinne er laget. Synes den er pinlig dårlig.

Det samme mener jeg med Forza Fredrikstad. Går ann å ha litt mer oppfinnsomhet eller?  De eneste andre som har brukt Forza i Norge er LSK , og folk forbinder det med de..Men er målet deres å bli kanarifansen BRH/RHE så er vi på god vei, med tromme ( forferdelig dårlig trommeslager som sliter med takten), forza, blussing/røykbomber og lite oppfinnsomhet. Tar vi med utestengelsene med blussing på Nadderud ifjor og det som kanarifansen klarte med blussing på Nadderud i år..så er vi på god vei. 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 06 jun 08, 10:24
Endret: 06 jun 08, 10:24
Opprinnelig postet av Lars 29





Må si at jeg er grundig lei all sutring og klaging her inne. Ut i fra innlegget ditt Biscuitman88 så forstår jeg at du ikke var på Bislett selv. Har du da noe som helst grunn til å klage?Eller dere andre i BRH/RHE som ikke var der. Dere er vel mer enn 7 personer regner jeg med?

Jeg var en av de 4 andre ( utenom BRH/RHE ) som holdt det gående hele kampen og dro igang endel sanger, som jeg alltid gjør og har gjort. Synger hele kampen som mange av mine venner i PH også gjør, selv om jeg ikke alltid hopper eller liker bruk av tromme. Hva gjør dere til mer Ultras/bedre supportere enn meg for det?

Slutt å forfekt at deres supporterkultur er så mye bedre, at folk som ikke hopper er dumme, indianere etc. Har støttet FFK siden 1987, fulgt dem i all motgang, ikke bare vært en supporter som har kommet når laget har hatt medgang, slik som mange andre her inne har gjort.

Med deres innlegg så skaper dere ikke akkurat forsoning eller bidrar positivt, og det tror jeg flere her bør tenke igjennom.. Vil si en ting til dere i BRH/RHE. Ser at det har vært debattert endel rundt sangen Fredrikstad, alkohol og kvinner..
Mange mener så mangt..en ting mener jeg..det må være den dårligste supportersangen som noensinne er laget. Synes den er pinlig dårlig.

Det samme mener jeg med Forza Fredrikstad. Går ann å ha litt mer oppfinnsomhet eller?  De eneste andre som har brukt Forza i Norge er LSK , og folk forbinder det med de..Men er målet deres å bli kanarifansen BRH/RHE så er vi på god vei, med tromme ( forferdelig dårlig trommeslager som sliter med takten), forza, blussing/røykbomber og lite oppfinnsomhet. Tar vi med utestengelsene med blussing på Nadderud ifjor og det som kanarifansen klarte med blussing på Nadderud i år..så er vi på god vei. 

Så fint at du opplyser oss om hva som er korrekt tribunekultur og hvilke sanger  som er elendig.

Du er jo en virkelig en  stor bidragsyter for å skape en elektrisk atmosfære på kamper, din positivitet og gode holdning er et eksempel til etterfølgelse...

Hets av trommer og trommeslager er jo interesant lesning. Rytmesansen din må jo være helt fantastisk.

Alt jeg har lest av dine innlegg på dette forumet har vært 100%  drittslenging og usakligheter.

Spar meg for det idiotiske pjattet ditt.

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet


Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340