Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor er det så vanskelig?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 06 jun 08, 11:08
Endret: 06 jun 08, 11:25
Opprinnelig postet av Lars 29


Jeg var en av de 4 andre ( utenom BRH/RHE ) som holdt det gående hele kampen og dro igang endel sanger, som jeg alltid gjør og har gjort. Synger hele kampen som mange av mine venner i PH også gjør, selv om jeg ikke alltid hopper eller liker bruk av tromme. Hva gjør dere til mer Ultras/bedre supportere enn meg for det?


Om du hadde tatt deg tid til å lese postene våre så hadde du funnet ut at vi ikke klager på de som synger, men på de som står på PH-feltet uten å synge en eneste strofe i løpet av 90 minutter! Følg med!

Opprinnelig postet av Lars 29
Med deres innlegg så skaper dere ikke akkurat forsoning eller bidrar positivt, og det tror jeg flere her bør tenke igjennom..


Prøv å ta på deg de objektive brillene og les igjennom all dritten som blir slengt fram og tilbake. Mener du fortsatt at de alternative bidrar med all drittslengingen? Og hvis du tar en rask titt over innlegget ditt, hva er så positivt og forsonene med det? Hurra for dobbeltmoral!

Opprinnelig postet av Lars 29
Det samme mener jeg med Forza Fredrikstad. Går ann å ha litt mer oppfinnsomhet eller?  De eneste andre som har brukt Forza i Norge er LSK , og folk forbinder det med de..Men er målet deres å bli kanarifansen BRH/RHE så er vi på god vei, med tromme ( forferdelig dårlig trommeslager som sliter med takten), forza, blussing/røykbomber og lite oppfinnsomhet. Tar vi med utestengelsene med blussing på Nadderud ifjor og det som kanarifansen klarte med blussing på Nadderud i år..så er vi på god vei.


Når tok Kanarifansen med sine undergrupper patent på bruken av italiensk i Norge? Hva mener du er god oppfinnsomhet Lars? Nå har du en gylden mulighet til å virke positiv og forsonende, istedenfor negativ og avvikende som du egentlig har vært hele tiden.


Med vennlig hilsen

Den alltid like glade og positive

Bønna

---------------------------

Burn in hell, por favore..


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 06 jun 08, 12:59
Helt rått svart Bønna! Kan ikke si meg mer enig, alt er allerede sagt

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 jun 08, 15:35
Ja det var vel såkalt spikeren på hodet, og forhåpentlig spikeren i kista for slike innlegg og?   Bedre med en spiker i kista, enn en speaker fra Tista ihvertfall. Sånn går det når elefanter møtes i glasshus og det er gal bakende som gir fra seg gass...

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 jun 08, 16:16

Opprinnelig postet av Lars 29

En god del bra

 

Vel, er bare å gi opp å prøve å få BRH til å forstå at det er ikke bare deres måte å være supporter på er den rette. En ting jeg kunne tenkt meg er bytte av trommeslager. Syns det var bedre tromming i fjor. La de overta klubba igjen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 06 jun 08, 16:30
Opprinnelig postet av bønna
Når tok Kanarifansen med sine undergrupper patent på bruken av italiensk i Norge?



Gidder ikke ta en lang diskusjon men akkurat når det gjelder "Forza Rødhvit" sangen så har jeg en liten kommentar. Hvorfor skal vi bruke italiensk i sangene til et norsk lag? Sangene bør være på norsk! Og gjerne litt mer enn "ole ole ole heia Fredriktad". Vi har mange av disse nå.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 06 jun 08, 16:49

Opprinnelig postet av Lars 29
Må si at jeg er grundig lei all sutring og klaging her inne. Ut i fra innlegget ditt Biscuitman88 så forstår jeg at du ikke var på Bislett selv. Har du da noe som helst grunn til å klage?Eller dere andre i BRH/RHE som ikke var der. Dere er vel mer enn 7 personer regner jeg med?

Bla bla bla bla bla...

Jeg var nok på Bislett gitt, så du har nok gjort en vesentlig overvurdering av din egen forståelse.. Var en av de nevnte 11 som ikke satt på ræva! Vi stilte som du sier langt fra fulltallige, men jeg vil likevel si vi gjorde en langt større innsats en resten av FFK supporterne der til sammen.

Det må da være lov å fastslå at den generelle stemningen på tribunen var tilnærmet ikke-eksisterende uten at folk blir så hårsåre?

Må forøvrig si det er virkelige konstruktive forslag du kommer med i dine innlegg..
Er det i det hele tatt NOE du liker??

Dessuten, jeg sier ikke vi har en fasit på noe som helst og om folk vil sitte på ræva og holde kjeft er det opp til hver enkelt - men mitt poeng er at da skal de IKKE ha plass på tribunen for syngende supportere!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 06 jun 08, 18:02
Endret: 06 jun 08, 18:10
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av Lars 29





Må si at jeg er grundig lei all sutring og klaging her inne. Ut i fra innlegget ditt Biscuitman88 så forstår jeg at du ikke var på Bislett selv. Har du da noe som helst grunn til å klage?Eller dere andre i BRH/RHE som ikke var der. Dere er vel mer enn 7 personer regner jeg med?

Jeg var en av de 4 andre ( utenom BRH/RHE ) som holdt det gående hele kampen og dro igang endel sanger, som jeg alltid gjør og har gjort. Synger hele kampen som mange av mine venner i PH også gjør, selv om jeg ikke alltid hopper eller liker bruk av tromme. Hva gjør dere til mer Ultras/bedre supportere enn meg for det?

Slutt å forfekt at deres supporterkultur er så mye bedre, at folk som ikke hopper er dumme, indianere etc. Har støttet FFK siden 1987, fulgt dem i all motgang, ikke bare vært en supporter som har kommet når laget har hatt medgang, slik som mange andre her inne har gjort.

Med deres innlegg så skaper dere ikke akkurat forsoning eller bidrar positivt, og det tror jeg flere her bør tenke igjennom.. Vil si en ting til dere i BRH/RHE. Ser at det har vært debattert endel rundt sangen Fredrikstad, alkohol og kvinner..
Mange mener så mangt..en ting mener jeg..det må være den dårligste supportersangen som noensinne er laget. Synes den er pinlig dårlig.

Det samme mener jeg med Forza Fredrikstad. Går ann å ha litt mer oppfinnsomhet eller?  De eneste andre som har brukt Forza i Norge er LSK , og folk forbinder det med de..Men er målet deres å bli kanarifansen BRH/RHE så er vi på god vei, med tromme ( forferdelig dårlig trommeslager som sliter med takten), forza, blussing/røykbomber og lite oppfinnsomhet. Tar vi med utestengelsene med blussing på Nadderud ifjor og det som kanarifansen klarte med blussing på Nadderud i år..så er vi på god vei. 

Så fint at du opplyser oss om hva som er korrekt tribunekultur og hvilke sanger  som er elendig.

Du er jo en virkelig en  stor bidragsyter for å skape en elektrisk atmosfære på kamper, din positivitet og gode holdning er et eksempel til etterfølgelse...

Hets av trommer og trommeslager er jo interesant lesning. Rytmesansen din må jo være helt fantastisk.

Alt jeg har lest av dine innlegg på dette forumet har vært 100%  drittslenging og usakligheter.

Spar meg for det idiotiske pjattet ditt.

Nå trenger man vel ikke å være i orkester for å høre at trommingen til tider er pinlig unøyaktig og mangelfull. Men ja har spilt i band, og vet hva rytme er. Var faktisk flere fra skeid oksene som kommenterte den dårlige trommingen etter kampen. Man kan sikkert si mye om dem, at de er få, spiller i 2 div etc, men han som trakterte tromma der, hadde veldig peiling. Det håper jeg at vi kan være enig om. ( Også de få fra BRH/RHE som var der). Skal man først ha tromme ( som jeg egentlig er imot ) så bør det ihvertfall låte bra.

Faktisk FFK forever, så har jeg ikke bare slengt dritt eller kommet med usakligheter her inne på forumet . Ser du endel av de innleggene jeg har skrevet tidligere så har de faktisk vært saklige, selv om det jeg skriver står for noe annet enn du mener.. Og det at jeg har stilt noen spørsmålstegn ved dere i BRH/RHE. Og er det jeg/PH eller BRH/RHE som mest har snakket om hva som er rett tribunekultur? Husker mange her inne hva de selv skriver eller?

Det som jeg registrerer hver gang av dere i BRH/RHE, er at dere er veldig dårlige til å ta til dere kritikk, mens dere er veldig gode til å kritisere andre. Hvis dere er en gruppe som er " bedre " enn andre PH supportere, dere hopper/synger bedre, dere støtter FFK bedre, og det  at dere nå vel teller ca en 50 personer. Så stilte jeg et spørsmålstegn ved at kun 7 ( syv!! ) av dere var til stede på Bislett. 1 times kjøretur ifra Fredrikstad. Gode Ultras supportere stiller vel opp bedre enn som så?

Vi har etterhvert opparbeidet oss endel sanger som er bra, og noen som er mindre bra. At jeg og mange med meg mener at Fredrikstad, alkohol og kvinner er en skremmende dårlig supportersang må da være legitimt å nevne eller? Mulig dere synes at det er tøft å synge den, like tøft som med røykbomben i Mysen, men den er fortsatt fryktelig dårlig. Hvis dere hadde hatt en avstemming blant deres medsupportere ( selv om de ikke betyr noe ), så er det et stort flertall for å forkaste denne sangen. Og det er ikke fordi folk er nærtagende, men pga kvaliteten på sangen.

At jeg mener dere ligner mer og mer på Ultras i kanarifansen har med hvordan dere oppfører dere, og at dere tar til dere mye av det de har gjort lenge før dere. Skrev kun at det må gå ann å ha litt bedre oppfinnsomhet. Forza er hva dere enn sier veldig forbundet til LSK, selv om de ikke har enerett på det...Må dere bli som dem? Er de forbilder for BRH/RHE? Er vi i Norge eller Italia? Et råd til dere er kanskje å skaffe deres egen identitet, skill dere mer ut, som faktisk de fleste andre Ultrasgrupperingene gjør.

Men har som jeg har skrevet tidligere ikke noe imot Ultrasgrupperinger i seg selv, kjenner Ultras Vålerenga og andre grupperinger. Ultras VIF har en fast identitet og kopierer ikke andre.De respekterer jeg. Ja de er imot NFF, men de følger allikevel Klanens reglement. Og de respekterer det styret i Klanen sier. Føler vel ikke alltid det har vært tilfelle til nå mellom PH og BRH/RHE. Uansett hvor mye bedre dere føler dere er enn andre supportere, så er dere fortsatt i mindretall og må forholde dere til PH reglement og flertallet rundt dere. Slik fungerer det i et demokrati, og slik fungerer det også på tribunen og i hverdagen ellers. At dere som nå er i et mindretall skal " eie " PH tribunen og sette standarden synes jeg blir veldig feil. ( PH bør og skal sette premissene og standarden for hvordan PH tribunen skal være ikke BRH/RHE)

Regner med igjen at dere går i forsvarsposisjon, dere gjør ikke feil, alt er andres feil etc. Somsagt kritikk passer dere dårlig    Støtter uansett FFK i tykt og tynt borte som hjemme og i medgang og motgang.

 

 

 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 06 jun 08, 19:17
Opprinnelig postet av Lars 29

Det lange innlegget til Lars29

 Enig med det du skriver i disse lange innleggene dine Lars29.

Hilsen Henning B-Lund

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 jun 08, 19:33
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av Martin_



Forøvrig ryktes det om elleve (11) syngende supportere i Oslo...

 

Ryktet bekreftet.. Virkelig imponerende!!

Forøvrig var 7 fra de "fæle" alternative grupperinger.

Om kjeksemannens tall er korrekte, setter de nok en gang ett sitat fra brigaderødhvit`s selvforherligende tribunerapport, i ett noe merkelig lys.

Sitat brigaderødhvit: "En syngende kjerne på maks 25 mann samler seg på midten, der de alternative gruppenes medlemmer utgjør ca 90 %. " Sitat slutt

 

Her tøyes begrepet "ca.",relativt langt. 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jun 08, 20:43

er ingen som har svart konkret på dette. har tatt det opp tidligere i tråden.

jeg syns enkelt å greit at medlemmene i plankehaugen skal få bestemme om ultras gruppene skal få lov til å stå sammen med oss. syns vi kan stemme om dette etter sesongslutt. er sikkert mange som har sesongkort så det blir for dumt å gjøre det denne sesongen.

da får vi den mest rettferdige løsningen for alle parter. så kan vi deretter velge hva som skjer. hvis det ikke skjer noe så setter jeg meg på sittetribunen neste år ihvertfall.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 06 jun 08, 21:15
Opprinnelig postet av scheien

er ingen som har svart konkret på dette. har tatt det opp tidligere i tråden.

Det er vel ikke akkurat det beste forslaget jeg har sett i min tid her inne, det kan være grunnen, at andre tenker det samme.

Det går ikke an å ha en avstemning for å kaste ut grupper fra tribunen basert på filleting, regner med du skjønner det selv om du ikke er flittig malingsniffer...

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 06 jun 08, 21:28
Opprinnelig postet av scheien

hvis det ikke skjer noe så setter jeg meg på sittetribunen neste år ihvertfall.

Good riddance!

Ikke akkurat en inkluderende holdning, men det stiller vel ikke akkurat du med heller.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 jun 08, 21:47
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Ryktet bekreftet.. Virkelig imponerende!!

Forøvrig var 7 fra de "fæle" alternative grupperinger.

Om kjeksemannens tall er korrekte, setter de nok en gang ett sitat fra brigaderødhvit`s selvforherligende tribunerapport, i ett noe merkelig lys.

Sitat brigaderødhvit: "En syngende kjerne på maks 25 mann samler seg på midten, der de alternative gruppenes medlemmer utgjør ca 90 %. " Sitat slutt

 Her tøyes begrepet "ca.",relativt langt. 



Kampen hvor det var "7 fra de alternative gruppene av 11 syngende" er kampen mot Skeid på Bislett.
Tribunerapporten du har lest  "En syngende kjerne på maks 25 mann samler seg på midten, der de alternative gruppenes medlemmer utgjør ca 90 %."  er fra Strømsgodset på Marienlyst.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 06 jun 08, 21:54

Gi noen grunner for og kaste ut "ultras" folka?

Bare fordi de er litt mere ivrige enn oss vanlig til og heie fram guttane? Vet ikke om jeg skal si dere eller vi, ettersom jeg ikke er noen ultras gutt. Men samtidig føler jeg det blir feil og si vi.Men sier vi likevell, vi vanlige supporterne kan for faen ikke syte og komme med forlsag om og hive ut BRH folkene kun fordi de er mere ivrig? Hvilke signaler sender det til plankehaugen massen? "hvis dere blir for ivrige i og synge fram guttane, ja da er det ingen vei tilbake. ut skal dere".

Altså jeg støtter på langt nær alle tingene BRH folkene gjør, men og kaste dem ut bare pga ja hva da? En stusselig røykbombe som ingen andre enn brukerne på ffksupporter la merke til. Hvorfor skal de bli kastet ut pga det? Setter klubben i ett dårlig lys? Nei tror ikke det, ingen medier som skrev noen skandale oppslag om fredrikstad etter den sinnsyke farlige røykbomben. Nærmere motsatt.  Folk her inne klager på at tv2 skal lage skandaler hele tiden. Herregud her inne er det jo dramaskrik på 15(?) sider om EN røykbombe.

Pr dags dato er det brh som står for mye av trøkket rundt ffkampene. Håper dere bare vokser og vokser, og en dag kanskje kan ta over for den tamme gjengen som står på plankehaugen feltet idag! (BRH er de som står helt oppe og hopper og synger hele kampen ut)?

For der er det faen ikke mange som bidrar. Men kudos til de som bidrar, ingen er bedre supportere enn andre. Men står man på ph feltet får man jo synge guttane frem også. Jeg skulle gjerne gjort det, men ungen min på 3 er nok ikke like interessert.

Her må alle sammen Brh plankehaugen rhe(?) stå sammen, og gå sammen om og lage ett heidundranes liv på stadion. Krangling skaper konflikter, vi må slutte og henge oss opp i alt vi er uenige om. Det blir ikke noe bra stemning ut av sånt.

---------------------------

For fredrikstad


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jun 08, 22:09

Opprinnelig postet av Lars 29
Nå trenger man vel ikke å være i orkester for å høre at trommingen til tider er pinlig unøyaktig og mangelfull. Men ja har spilt i band, og vet hva rytme er. Var faktisk flere fra skeid oksene som kommenterte den dårlige trommingen etter kampen. Man kan sikkert si mye om dem, at de er få, spiller i 2 div etc, men han som trakterte tromma der, hadde veldig peiling. Det håper jeg at vi kan være enig om. ( Også de få fra BRH/RHE som var der). Skal man først ha tromme ( som jeg egentlig er imot ) så bør det ihvertfall låte bra.

Haha. Ja du kan få sagt det, nå kjører vi bongotrommer for alle penga til neste hjemmekamp, kokosdrinker og blomsterkranser får dere ved inngangen til feltet.

Opprinnelig postet av Lars 29
Faktisk FFK forever, så har jeg ikke bare slengt dritt eller kommet med usakligheter her inne på forumet . Ser du endel av de innleggene jeg har skrevet tidligere så har de faktisk vært saklige, selv om det jeg skriver står for noe annet enn du mener.. Og det at jeg har stilt noen spørsmålstegn ved dere i BRH/RHE. Og er det jeg/PH eller BRH/RHE som mest har snakket om hva som er rett tribunekultur? Husker mange her inne hva de selv skriver eller?

Det som jeg registrerer hver gang av dere i BRH/RHE, er at dere er veldig dårlige til å ta til dere kritikk, mens dere er veldig gode til å kritisere andre. Hvis dere er en gruppe som er " bedre " enn andre PH supportere, dere hopper/synger bedre, dere støtter FFK bedre, og det  at dere nå vel teller ca en 50 personer. Så stilte jeg et spørsmålstegn ved at kun 7 ( syv!! ) av dere var til stede på Bislett. 1 times kjøretur ifra Fredrikstad. Gode Ultras supportere stiller vel opp bedre enn som så?

Ingen har sagt at vi er bedre supportere fordi vi har en annen måte å støtte laget på en andre syngende. Men vi kan ikke fordra folk som drar på kamp uten å gi et eneste pip fra seg når de står på PH-feltet. Kom i klovnedress og -nese, strikkalue og parykk, jeg bryr meg ikke bare du synger. 50 stykker? Haha, nei vi har nok et stykke fram til det. Totalt er det vel en 25-30 pers, og 2 runde i cupen på en tirsdag mot et 2 div lag ble desverre ikke prioritert av mange. I første runden derimot var vi omtrent fulltallige med ca 20 pers i Mysen. Og Biscuitman var på kampen, det kan jeg vitne til som satt i samme bilen i et drittrangt baksete hvor oksygenet ble brukt med omhu.

Opprinnelig postet av Lars 29
Vi har etterhvert opparbeidet oss endel sanger som er bra, og noen som er mindre bra. At jeg og mange med meg mener at Fredrikstad, alkohol og kvinner er en skremmende dårlig supportersang må da være legitimt å nevne eller? Mulig dere synes at det er tøft å synge den, like tøft som med røykbomben i Mysen, men den er fortsatt fryktelig dårlig. Hvis dere hadde hatt en avstemming blant deres medsupportere ( selv om de ikke betyr noe ), så er det et stort flertall for å forkaste denne sangen. Og det er ikke fordi folk er nærtagende, men pga kvaliteten på sangen.

Herlig fasistargumentasjon. "Mulig dere liker den, men det er FEIL, den er ræva. End of story." Vi tvinger ikke deg til å synge den og vi kommer til å fortsette å synge den, men vi er med på alle andre sangene og.

 

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 jun 08, 22:44
Noen av mine grunner er at Ultras ikke skjønner hva supporte sanger er.
holder seg ikke til regelverket i klubben.
så er det at ultras fikk en utrolig lei start i FFK noe som igjen kan gjøre folk til skeptiske. Så må dere ikke glemme det var liv i fredrikstad lenge føre dere kalte dere ultras. (så da blir det feil og si: Det er vi som lager liv)  Det er nok ikke bare dere, men hvordan vi skal bli bedre ?

det er ikke lett og høre roperten til forsangeren. kanskje den skulle vært mere kraftrigere.  Jeg så RBK-Brann og den roperten der var kraftig. bare en sånnen fille ting kan snu.

---------------------------

http://keiko99.net


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 06 jun 08, 23:01
LARS 29: Man blir dessverre ikke en god trommeslager over natten, øving må til, men kan være enig med deg at tromminga må begrenses til der man faktisk trenger den. Uansett så syns jeg at trommeslageren har blitt flinkere til dette i det siste.

At vi bør bli flinkere til å ta kritikk er et poeng. Er kritikken saklig så er det kjempefint(både positiv og negativ), slikt lærer man av og man utvikler seg videre av det, men her på forumet er det dessverre ganske mange som slenger ut usaklige og provoserende meldinger som bare er med på å skape uvennskap. Det er viktig å huske på er at vi IKKE ser på oss som noe bedre enn andre supportere, det eneste vi ønsker er at alle som står på et sangfelt synger, noe som ikke har vært tilfellet siden Plankehaugen først startet. Det er merkelig at ikke flere støtter denne kritikken, da det angår alle syngende og engasjerte Fredrikstad-supportere.

Oppmøtet på Skeid-kampen sier seg selv, mange av oss er midt i eksamensperioden eller jobber på ugunstige tidspunkt, da er ikke midtukekamp kurrant.

Hva det gjelder sanger som ikke fenger hos andre så bryr jeg meg faktisk ikke så mye, de som ønsker å synge de sangene får synge de, mens alle dere andre får trøkke til ekstra på andre sanger.

Det å sammenligne oss med KFL blir litt fjåsete. "Forza" er et italiensk ord og har ikke sin opprinnelse på Romerike, sånn er det bare. Selv er jeg ikke så veldig fan av å dra inn andre språk enn norsk i sangene, men man bøyer seg for demokratiet innad i gruppa. Vi sang jo på engelsk til Brian West, så vi er på ingen måte pionerer på å dra inn et fremmed språk i sanger. Dog ser jeg på det som flisespikkeri å klage over dette.

Jeg er litt usikker på hva du mener med at vi skal skille oss ut mer. Vi skiller jo oss ganske mye fra resten av PH når det gjelder mentalitet. Hva ønsker du? At vi skal bli høyreekstreme? At vi skal gå med masker? At samtlige medlemmer skal dra på seg lederhosen på borteturer? Utdyp det for meg er du snill.

At du drar inn Ultras VIF er jo litt artig. Du vet at ultrasgruppen Unge Enga er lagt ned? Om du tenker på Ultrasbussen, så var vi på tur sammen til Bergen i november for å se Brann - Dinamo. Jeg vil ikke si at de skiller seg så mye ut fra oss, bortsett fra at gjennomsnittsalderen der er høyere enn i vår gruppe og rent "tribunepolitisk" så står vi faktisk på samme sted.

Jeg er fullstendig enig med at PH bør og skal sette premissene på hvordan det skal være på tribunen. Problemet er at de ikke har satt noen premisser i det hele tatt. Skillet mellom syngende supportere og de som ønsker å være en passiv supporter viskes stadig ut. Da må det reageres, hvis ikke vil vi tribunekulturen i Fredrikstad sakte men sikkert dø ut.

Opprinnelig postet av Lars 29
Regner med igjen at dere går i forsvarsposisjon, dere gjør ikke feil, alt er andres feil etc. Somsagt kritikk passer dere dårlig


Det siste setningen der er så feig at jeg får kramper. Er du redd for at folk skal motargumentere deg? Det hadde vært veldig fint om dette kunne utviklet seg til en god og saklig debatt, men da får du holde deg for god for tøys som det der.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jun 08, 23:02
[quote=langfiskestang]

Gi noen grunner for og kaste ut "ultras" folka?

kan gi deg flere å jeg.

plankehaugen ble betraktelig mye dårligere etter de kom inn i bildet.

8 av ti jeg har snakket med gidder ikke å synge p.g.a de.

veldig mange reagerer på sangene de synger. dermed blir de oppgitt å slutter å synge.¨

tromma er det vel ikke noe vits å nevne en gang. hadde den blitt brukt til å holde takten på sangene så hadde det vært greit. men den blir brukt alt for mye.

sånn jeg ser det så må enten de få tak i nok medlemmer som kan erstatte alle som sang i plankehaugen før. eller så må de bort så vi kan få tilbake det trykket vi hadde.  

 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jun 08, 23:07



Jeg er fullstendig enig med at PH bør og skal sette premissene på hvordan det skal være på tribunen. Problemet er at de ikke har satt noen premisser i det hele tatt. Skillet mellom syngende supportere og de som ønsker å være en passiv supporter viskes stadig ut. Da må det reageres, hvis ikke vil vi tribunekulturen i Fredrikstad sakte men sikkert dø ut.

quote]

der er jeg enig også faktisk. plankehaugen må ordne et felt med syngende supportere. hvis ikke så er det ikke mulig å få trykk på kampene. hold av et felt på midten bak mål til de som synger. så kan vi kanskje få noe trykk på kampene.

syns plankehaugen styret mangler litt baller innimellom. de tar ikke tak i de viktige tingene.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 06 jun 08, 23:13
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Vi tvinger ikke deg til å synge den og vi kommer til å fortsette å synge den, men vi er med på alle andre sangene og.



Det er vel her mye av problemet ligger. Dere kjører på og gjør som dere vil, uansett om klubb og andre supportere (les: Bluss/røkbomber ol) er i mot det. Hvorfor på død og liv synge en sang ingen andre enn BRH liker?

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f