Husk meg
Brukernavn
Passord

Røkbomben under Mysen - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 14 13

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 mai 08, 05:10
Opprinnelig postet av schpa84

Og å blande pyromani inn i denne saken er helt usaklig. Pyromane tenner på hus og steder og har glede av å se at ting brenner opp og går til grunne, og tenne på en røykbombe eller et bluss har vel ingen verdens ting med det å gjøre.


Nå er det vel ingen som har dratt inn pyromani! Røykbomber og bluss er en form for PYROeffekter! Stoooooooor forskjell!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 15 mai 08, 22:56
Opprinnelig postet av TgfkaFFK


HERREGUD! GIKK DETTE FAKTISK BRA? Fikk alle de skadde nødvendig førsthelp? Var opprørstyrkene på plass?

Det er jo flere rystende elementer med på bildet:

* En gæring som har ett rødt og hvit skjerf rundt håndleddet. Tydlig gjengtegn
* En fyr med cap med bestemor-mønster som tør å se rett på røkyskyen.
* Tre stykker med solbriller tydlig redde for å bli identifisert av den massive tv-overvåkningen.
* En fyr med en reist og knyttet neve. Her er politiet nødt til å gripe inn tidligere.
* To klin gærene fyrer med langt hår og med to røykbomber i t-skjorta. De er iført anonyme kjeldresser og sitter oppe på taket på en bil! Hva hvis de detter ned? Ett liv tapt er ett for mye.

Se å få nekta hele gjengen. Fotballen trenger ikke slike folk som dette!

Dette er jævlig enkelt (ehh.. BURDE vært jævlig enkelt):

Flertallet liker ikke, aksepterer ikke og ønsker ikke slike elementer på tribunene. Det finnes regler som er vedtatt.

Et mikroskopisk mindretall klarer faktisk ikke å la tyri-stikkene bli liggende hjemme.

Hvem er det da som er problemet? Pyro-kåre eller "vi" som representerer flertallet her...?

Klarer man ikke å følge spillereglene bør det være "på hua og ræva ut".

Ønsker man å endre eller påvirke regler man er uenige i, ja da får man faan i meg gjøre det på en fornuftig måte.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 mai 08, 23:30
Opprinnelig postet av BøgeJon
Dette er jævlig enkelt (ehh.. BURDE vært jævlig enkelt)

Det er nok enkelt for enkle sjeler som ukritisk godtar regler og reasksjoner som er helt ute av proposjoner i forhold til forholdene som skal reguleres.

Du har en så enkel og sosialdarwinistisk argumentasjon at jeg blir helt matt.

Opprinnelig postet av BøgeJon

Flertallet liker ikke, aksepterer ikke og ønsker ikke slike elementer på tribunene.

Og dette har du dekning for å påstå? TV har i lang tid kjørt på med reklame for fotball, reklame som viser nettopp slike "elementer" og tribunelivet de lager. Du mener at TV2 har kjørt på med å vise uønskede elementer for å skremme folk fra fotballen?

Opprinnelig postet av BøgeJon
Hvem er det da som er problemet? Pyro-kåre eller "vi" som representerer flertallet her...?

Flertallet i Norge ønsket ikke homoer eller Jøder heller i lang tid. Det gjør vel ikke at lover som rammet disse var noe mer riktige av den grunn?

Opprinnelig postet av BøgeJon
Klarer man ikke å følge spillereglene bør det være "på hua og ræva ut".

Skulle man bare kasta ut homoer siden det var forbudt fram til 1970 (eller noe sånn)

Opprinnelig postet av BøgeJon
Ønsker man å endre eller påvirke regler man er uenige i, ja da får man faan i meg gjøre det på en fornuftig måte.

Skulle sodomister holde seg på matta fra 1814 til 1972 da eller?

 

 

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 mai 08, 23:46
Jeg gir egentlig litt beng i hele saken, men registrerte, som tidligere skrevet, at stemningen på tribunen i Mysen ble bra mye mer amper og anspent etter at røykbomben ble avfyrt.

MEN, er det noen som vet definisjonen av pyroteknisk materiale? NFFs Sikkerhets- og arrangementsbestemmelser har klare regler på at pyroteknisk materiale i utgangspunktet er forbudt på norske fotballbaner. Gjelder dette også røykbomber av typen som ble brukt i Mysen?

Jeg spør av uvitenhet, og har ingen intensjoner om å gå noen flere runder om ultras/casulas//juletrær/what not.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 16 mai 08, 01:18
Jeg vil gjerne nyansere denne debatten.

Jeg vil gjøre dette uten å gå inn på det som har skjedd, påvirkning på barn, fordele skyld eller leke dommer på noe vis. Vi bør etter min mening ha en fullstendig annen inngang.

Samtlige involverte har en intensjon om å støtte fotballlaget FFK i størst mulig grad. Forholdene må derfor legges til rette for at alle kan gjøres dette på sin måte som gjør at den totale støtten maksimeres. Dette må løses i fellesskap og i dialog mellom alle. Det virker på meg som det mangler en klokkeklar linje med retningslinjer og konsekvenser dersom disse brytes som PH, FFK, BRH, RH (og hva nå diverse grupperinger måtte hete) skal forholde seg til samt en tydelig dialog mellom FFK og grupperingene og dets medlemmer.

Retningslinjene og konsekvens av overtramp bør utformes i et tydelig, men enkelt dokument alle kan forholde seg til. Ved større overtramp eller større uoverenstemmelser om tolkningene av retningslinjene bør representanter møtes for å finne en gunstig løsning alle parter.

Dette bør kunne lages på enkelt. Jeg vil anta FFK og PH alt har en formening om hvordan disse bør se ut. Arbeidet blir kun å konkretisere i samarbeid med alle involverte. Ønsker f.eks BRH å endre noe, bør de forstå at den mest hensiktsmessige veien er å gå gjennom riktig fora, ikke opponere. Det er betydelig lettere å akseptere en utestengelse dersom din egen gruppering hvor du har din identitet har vært med å utforme retningslinjene og stilt seg bak disse.

Når dette er på plass, vil det være større klarhet i hva som aksepteres og kreftene kan rettes mot hvordan alle kan ha det j*** moro på sin måte og støtte laget innenfor de rammer som finnes.

Å trekke diskusjonen inn på synsenivå i etterkant, er kun en negativ spiral man ikke kommer seg ut av. Dette er ikke heldig for noen part.

Jeg har tidligere PMa med en sentral person i en av grupperingene om temaet og det er virkelig oppegående mennesker. Det må bare gjøres i riktig rekkefølge.

Håper alle involvrte forstår at man får større gjennomslag for sitt syn ved å spille på lag. Enhver spiller er bedre på et velfungerende lag. 11 egoister vinner aldri seriegull.

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 16 mai 08, 11:04

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Bla.bla.bla...

Enkelt sa du? Nei sa brura...

Trekk gjerne inn all den historiekunnskapen du har på lager. Det finnes helt sikkert mye fornuftig fra steinaldertiden hvis du leter lenge nok...

Men hva med å holde seg til realiteten pr 2008?

Faktum er at det finnes regler og at de som bryter disse må ta følgene.

Heldigvis er det sånn det fungerer i den siviliserte verden.

Ønsker man endringer så er det selvfølgelig opp til den enkelte å prøve å påvirke til det.

Men selv enkle meg, skjønner jo at det finnes mennesker som ikke klarer å forholde seg til dette.

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 mai 08, 12:33
Opprinnelig postet av BøgeJon

Trekk gjerne inn all den historiekunnskapen du har på lager. Det finnes helt sikkert mye fornuftig fra steinaldertiden hvis du leter lenge nok...

Men hva med å holde seg til realiteten pr 2008?

Faktum er at det finnes regler og at de som bryter disse må ta følgene.

Heldigvis er det sånn det fungerer i den siviliserte verden.

Ønsker man endringer så er det selvfølgelig opp til den enkelte å prøve å påvirke til det.

Men selv enkle meg, skjønner jo at det finnes mennesker som ikke klarer å forholde seg til dette.

Jeg holdt meg for enkelhets skyld til lover fra en demokratisk periode, og som dermed bør kunne forståes som siviliserte den tiden de ble skrevet. At du ikke regner de for siviliserte nå understreker bare poenget mitt med at du ikke forstår problemstillingen, og at du dermed har lite å bidra med i denne diskusjonen.

 

Opprinnelig postet av BøgeJon

Ønsker man endringer så er det selvfølgelig opp til den enkelte å prøve å påvirke til det.

Men selv enkle meg, skjønner jo at det finnes mennesker som ikke klarer å forholde seg til dette.

Det var jo de sodomistene gjorde, de fortsatte med lovbruddene sine samtidig som de forsøkte å påvirke loven. Noe som tok forferdelig mange år og uttallige lovbrudd før loven ble endret.

 

Over til noe mer matnyttig en å diskutere med mørkemenn: Hva med å utfordre NFF og forbundsstyret på deres eget regelverk? I NFFs Sikkerhets og arrangementsbestemmelser, vedlegg 2 står det:

Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi tillatelse til å benytte
-
stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er
reservert for arrangørklubbens supportere
- bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på
en plass utenom tribunearealene og som er godkjent av anleggseier og politi/-
brannvesen og kun i tiden før avspark
Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent av norske myndigheter.

Søknaden må minimum tilfredsstille følgende 4 vilkår:

- Den må være NFF i hende seneste kl 12 siste ordinære arbeidsdag før
kampstart.
- Søknaden må inneholde opplysninger om hvilken kamp det søkes for.
- Det må fremgå av søknaden hva slags pyroteknisk materiell som ønskes benyttet
(se punkt 2 ovenfor).
- Vedlagt søknaden må følge skriftlig tillatelse fra både anleggseier, arrangør,
brannvesen og politi til bruk av det angitte pyrotekniske materiellet i den aktuelle
kampen.

Hva med å ta bryet med å få gjennomført en liten blussing med romerske lys helt etter NFFs regelbok? Hva med å plukke ut en kamp hvor det mest sannsynlig ikke blir fullt (NFF regner kamper som kan bli utsolgt som risikokamper) og forsøke å  avtale med klubben et avgrenset område på PH-trubunen hvor det kan fyres opp litt romerske lys?

Mest sannsynlig får en et avslag fra en eller annen instans, men det hadde vært moro å sett svaret og gjort en sak av det hvis denne manglet en saklig og dokumenterbar begrunnelse for et evnt. avslag.

Det hadde jo vært tøft hvis vi fikk noen elitesupportere med skills nok til å få gjennomført et flott og imponerende pyro-show helt etter NFFs eget lovverk? Hva med å ta kontakt med Direktoratet for sikkerhet og  beredskap for å få hjelp til dokumentasjon og opplysning om krav til bruk og opplæring.

Med en god og prikkfri gjennomføring kan det jo kanskje bli aktuellt å få godkjenning for flere kamper i slengen sånn at man slipper hele papirmølla hver gang?

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 mai 08, 13:30
[quote]

Hva med å ta bryet med å få gjennomført en liten blussing med romerske lys helt etter NFFs regelbok? Hva med å plukke ut en kamp hvor det mest sannsynlig ikke blir fullt (NFF regner kamper som kan bli utsolgt som risikokamper) og forsøke å  avtale med klubben et avgrenset område på PH-trubunen hvor det kan fyres opp litt romerske lys?

[/quote]

Helt enig i at vi bør gjøre dette, men husk at Roman Candles ikke er det samme som bluss og at de nok med det mener de stjerneskuddene som man bruker nyttårsaften, det er jo ikke så kult, men å hatt hele tribunen til å fyre opp noe sant hadde jo blitt lagt merke til. For blussing vil nok aldri bli tillatt på tribunen i Norge tror jeg.

Men ja vi bør prøve å få til noe sant og litt andre effekter også. Hva med litt sann konfetti kanoner eller hva det heter som kunne gått av når kampen var slutt og vi vant, kanskje ikke så pop for de som rydder men hehe.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 mai 08, 13:45

Opprinnelig postet av mysthical

Helt enig i at vi bør gjøre dette, men husk at Roman Candles ikke er det samme som bluss og at de nok med det mener de stjerneskuddene som man bruker nyttårsaften, det er jo ikke så kult, men å hatt hele tribunen til å fyre opp noe sant hadde jo blitt lagt merke til.

Roman Candle fra Wikipedia:

 

10-15 sånne fyrt opp av Direktoratet for Brann og Sikkerhet-opplærte elitesupportere hadde gjort seg i flommlyskampen hvor vi sikrer gullet!

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 16 mai 08, 13:30

Se der ja.

Det er jo noe som faktisk kan betegnes som konstruktivt :-)

Dette er veien å gå!

Hilsen

"høy og mørk"

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 mai 08, 12:10

Opprinnelig postet av Holters

Barn som observerte røkbomba i Mysen ser og opplevde det stikk motsatte, og kan finne på å etterligne slik oppførsel.

Det er faktisk en distinkt forskjell her, selv om noen ikke evner å se den.

Barn ønsker oppmerksomhet, akkurat som barna i BRH (Ja, man er mentalt på barnestadiet når man ikke klarer å etterfølge så simple regler). For barn er det ett fett hvordan de oppnår oppmerksomheten. Nettopp av den grunn må barn sosialiseres til å etterleve gjeldende samfunnsnormer og regler, noe BRH ikke bidrar til med slike hendelser. Det finnes sikkert en barnepsykolog her inne som kan utdype dette.

Billig Holters, alt for billig...

De samme barna kommer jo for å se på fotballkamper hvor det er kryr av voksne, fotballspillende menn som ikke tar fem flate øre for å jukse eller skade andre for å vinne. Tror nok det er et mye større problem enn at barn ser en fislete røykbombe. Ikke det at jeg synes det var særlig lurt gjort å fyre den opp, men det er vel lov å ha litt perspektiv?

Ta deg en tur på en knøtte- eller guttelags-kamp, så får du se problemene i virkelig fri utfoldelse. Det finnes det av og til trenere og foreldre som banner og kjefter, oppfordrer til juks og hyler "klipp`en ned, klipp`en ned" foran horder av småunger.

 

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 14 mai 08, 12:30
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Billig Holters, alt for billig...

Ja, det er billig, og det er satt på spissen med vilje. Det var dette med lillefinger også videre igjen.

Jeg får svare deg, slik jeg svarte Rune Haugen... Siden det finnes andre lignende eller verre tilfeller, så skal denne hendelsen bare aksepteres?

Sultende barn i Afrika (målt i en ikke-eksisterende objektiv skala) har det muligens verre enn en etnisk norsk uteligger i Oslo; betyr det da at sistnevnte ikke er et problem i vårt samfunn?

Det er absolutt null tvil at holdningsskapende arbeid må iverkssettes blant BRH og andre ultrasgrupperinger. Det er faktisk så minimale nyanseforskjeller på hvordan deres former for tribuneliv og klassiske former for tribuneliv blir (og har blitt) utført her til lands. Tromme eller ei. Hoppe eller ei. Minimale forskjeller. At man skal synge i motgang har da alltid vært noe man har frontet som supportergrupper. At man nå brått skal synge jevnt og likt uansett hva dommeren finner på, hvilken sjanse man skaper, og om mål blir scoret eller ei, det har jeg vanskeligheter med å forstå. Jeg føler det dreper engasjementet og moroa med å se kamp. Men dette er uansett minimale forskjeller.

Jeg har også problemer med å forstå hvorfor man på død og liv ikke vil kle seg i klubbens farger, men uniformeres i merkeklær, noe som stammer fra casuals tyveriraiding av motebutikker under boreturer i utlandet...

Det er alt den andre faenskapen de på død og liv skal dra med seg som er problemet, og det er det søkelyset rettes mot.

Blussing, røkbomber, (og alle de andre langt mer alvorlige tingene som dessverre ofte følger med) er ulovlig, og da burde det være pinlig enkelt å akseptere det.

Dessverre ser det ikke ut til å være så enkelt.

Men vi er så "heldige" at vi kan se til Sverige og andre land for å observere hvordan de har feilet på denne fronten, og dermed kan myndighetene og klubbene liv av det hele på et mye tidligere stadium, slik at vi forhåpentligvis slipper å oppleve at de samme uønskede elementene får grobunn her til lands.

PS! Grönhagen kommenterte det selv nylig, og håpet han aldri fikk se lignende tribunebråk i Norge som de sliter med i Sverige.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 mai 08, 13:07

Opprinnelig postet av Holters
Det er absolutt null tvil at holdningsskapende arbeid må iverkssettes blant BRH og andre ultrasgrupperinger.

Helt klart, og jeg tror også at BRH kan og bør gripe sjansen og forsøke å bli en foregangsorganisasjon for en særnorsk og levedyktig ultraskultur. Men det krever også at det gis frihet og ansvar. Uten reell påvirkningskraft kan jeg ikke tenke meg at noen ultrasgruppering vil ha noe som helst ønske om å føye seg ethvert regelverk de blir pålagt. Men det krever litt smidighet og list mer enn bare å "sloss mot makta"

Opprinnelig postet av Holters

Jeg har også problemer med å forstå hvorfor man på død og liv ikke vil kle seg i klubbens farger, men uniformeres i merkeklær, noe som stammer fra casuals tyveriraiding av motebutikker under boreturer i utlandet...

En type uniformering er viktig for samholdet i alle typer organisasjoner, det er utprøvd og effektivisert gjennom tusenvis av år. Men hvorfor disse keeg`e klærne råder, aner jeg ikke. Hva med å kle seg i noe som faktisk har litt norsk arv i seg? Marius-genser? Busserull? Topplue?

At de ikke ønsker å kle seg i supporterustyr har jeg forståelse for, all den tid de blir utsatt for en form for forfølgelse av de som faktisk tjener på dette supporterutstyret.

Opprinnelig postet av Holters

Det er alt den andre faenskapen de på død og liv skal dra med seg som er problemet, og det er det søkelyset rettes mot.

Hadde det bare vært så vel. På årsåsen hadde vi en runde med massestraff, også av folk som ikke hadde gjort noe galt., det utøves uproposjonal maktbruk mot bråk på tribuenene etc.  Da blir det hele hysterisk og en kime til ytterligere konflikter. Ta de som faktigsk gjør noe galt og gi en straff som står i stil til overtrampet. Ikke utesteng folk fordi de stod på feil sted til feil tid, ikke diskriminer folk fordi de har cap med bestemor-mønster

Opprinnelig postet av Holters

Men vi er så "heldige" at vi kan se til Sverige og andre land for å observere hvordan de har feilet på denne fronten, og dermed kan myndighetene og klubbene liv av det hele på et mye tidligere stadium, slik at vi forhåpentligvis slipper å oppleve at de samme uønskede elementene får grobunn her til lands.


Jeg mener det blir litt for enkelt å si at det er ultrasmentalitet som har skapt disse casual-pøblene. Oppblomstring av grupper med voldlige bråkebøtter har vel hatt en tendens til å starte på steder hvor enkelpersoner sliter med å få reell påvrikning på sin egen livssituasjon. F.eks gettoen i og rundt stockholm eller i byer som har slitt med massiv arbeidsledighet.
Hvis du går rundt med en torn i siden til hele samfunnet, elsker å se på fotball og får i deg noen øl, så kan det være kort vei til uakseptabel oppførsel på og rundt stadion.

Det er vel kanskje også litt feil å si at svenskene har feilet når det gjelder casuals-problematikken. De har større sosiale utfordringer enn vi har i norge foreløpig, og siden det er få andre arrangementer som klarer å samle 100.000  folk hver uke, så er det jo åpenbart at det vil komme til syne på en fotballkamp.

---------------------------

Når jeg dør, vil jeg sovne rolig inn slik min far gjorde. Ikke dø i angst og skrekk, som passasjerene hans.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 mai 08, 21:23
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Wikipedia


Pyromani

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi



Pyromani
er en sykelig trang til ildspåsettelse. En slik person benevnes pyroman.

Årsaken til denne mani kan ofte tilskrives sorg og/eller ensomhet, som avføder et sinne, som så munner i avløp for aggresjonene ved ild. Ofte vil en pyroman ikke forestille seg faren ved å sette ild til f.eks. en etasjeeiendom.

I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.

En del pyromaner har eller hatt beskjeftigelse som brannmenn, da de således gjennom deres erverv opplever ilden. Ved å sette ild til noget får de så mulighet for å oppleve rusen ved å bli kalt ut til deres egen brann.






Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Så la vær da, hvis du kan.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 mai 08, 21:28
Endret: 14 mai 08, 07:55
Opprinnelig postet av Wikipedia
I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.


Opprinnelig postet av bønna
Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Ja, han burde nok brukt den mer korrekte betegnelsen brannstifter, da røkbomberen ikke er syk, men handler fullt vitende av egoistiske årsaker.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 13 mai 08, 21:59

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Wikipedia
I forhold til straffeloven skjelner man mellom en pyroman, som er syk, og en brannstifter, som handler fullt vitende av f.eks. politiske årsaker eller for hevn.


Opprinnelig postet av bønna
Det er en drøy påstand kanogvetalt, men du skal ha for svartmalingen

Ja, han burde nok brukt den mer korrekte betegnelsen brannstifter, da røkbomberen ikke er syk, handler fullt vitende av egoistiske årsaker.

Skjønner ikke helt hvor folk har det fra at røybomber har noenting med brann å gjøre i det hele tatt...


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 08, 01:07
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Skjønner ikke helt hvor folk har det fra at røybomber har noenting med brann å gjøre i det hele tatt...

He he, har du ikke hørt ordtaket "Ingen røyk uten ild"? . Spørsmål: Hva er det som er så svært med å fyre av et bluss eller ei røykbombe?


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 24 mai 08, 14:55

 

 

Personlig har jeg aldri sett det særlig sjarmerende å stå et en tett forsamling der enkelte med pyroman tendenser må leve ut lystene sine.Dette kan ikke forsvares på noen måte. Disse elementene bør holdes borte.

[/quote]

Her blir det referert til enkelte med pyromane tendenser endre hvis du lurer på hvorfor jeg kommenterte at folk blander sammen pyromane og BRH/RHE

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 14 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340