Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Moss (treningskamp, 24.03.08)

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 25 mar 08, 17:57

Moss var best i går. De scoret tre mot FFK`s ene. Er jo det som teller. Hvem som har ballen mest er vel revnende likegyldig når det er resultatet som teller? Samme hvor mye kampen teller vel, om det er VM eller en treningskamp i Østfoldhallen, synes jeg spillerne bør vise bedre innsats enn i går. Dette er tross alt jobben deres. Har lest masse positivt om FFK i år, gledet meg virkelig til å se dem for første gang dette året. Må si jeg ble skremt, rett og slett. Håper ikke Wherman skal være ballfordeler i år. Er det virkelig meningen, så nemlig sånn ut i kampen i går?

Men når alt dette er sagt, regner jeg med at gårsdagens kamp ikke er representativt for årets FFK-lag. Jeg gleder meg til en ny sesong på stadion.


trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 25 mar 08, 18:46
Moss la nok mye mer i treningskampen enn det vi gjorde. Det er viktig for selvtiliten til Moss å klare å slå FFK.
Men det er utrolig surt for FFK å tape mot Moss! Hvis vi ser det på den positive siden, så tror jeg kampen var med på å gi et spark i FFKs baker og dermed unngår vi tabbe mot Brann! -Vi er mer forberedt!

---------------------------

En for alle, og alle for en!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 mar 08, 23:46
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Kan være enig i det du skriver, men Asgeir konstanterer at FFK sliter med uttelling. Jeg vet ikke hva han sammenligner med, men hvis vi sammenligner på TL nivå så sier fasiten at FFK ikke sliter med uttelling eller effektivitet.


Det du snakker om er uttelling i form av "antall mål pr sjanse". I så henseende har vi ikke dårlig uttelling. Hvis en skal enormt mye opp fra det må en bruke penger i milliardklassen, jmf ManU, Real Madrid osv osv. Det vil være diskusjoner om hva vi definerer som "målsjanse", selvfølgelig, men stort sett vil denne statistikken si noe om hvor stor andel av målsjanser som resulterer i scoring. Det jeg snakker om er uttelling i form av "antall scoringer i forhold til kampkontroll, ballbesittelse osv".

Jeg snakker om hele pakka: Fra vi setter igang et angrep til det avsluttes, alternativt blir avbrutt. Vi velger løsninger i neste-siste og siste trekk som gjør at man aldri kommer inn på den "harde" statistikken med antall mål pr antall sjanser. Gode løsninger mot slutten av angrep vil også ha en god defensiv bieffekt: Antall overganger vil reduseres kraftig, og man vil slippe å halse hjemover X ganger hver kamp for å forhindre scoring imot.

Jeg tør påstå at FFK ofte skaper få målsjanser i forhold til banespill, ballbesittelse og kontroll på kamper, og at antall målsjanser ville stige betraktelig hvis vi hadde blitt flinkere med akkurat de fasene av spillet jeg kommenterer. Og med flere målsjanser ville det blitt flere mål, sjøl med samme målsjanseuttelling eller effektivitet som tidligere.

Hadde FFK klart å omsette sitt, i lange perioder gode spill, i sjanser, ja da ville vi ha vunnet betydelig flere fotballkamper.

Jeg har ment de siste åra at FFK er nødt til å ha en halv times tung overkjøring før vi klarer å presse inn en  scoring, og det er i det lyset jeg sier at "uttellinga er for dårlig". For det å kjøre en halv times tungt overlegent spill koster krefter, og det er i tillegg også svært begrensa antall halvtimer i en kamp, for å si det sånn. Se på Stabæk, laget som på mange måter er mest forskjellig fra oss i denne saken: De trenger en 5 minutters god periode for å avgjøre en kamp! Og gjør det igjen og igjen.

Det hadde vært gull om vi også kunne få noen "lette" scoringer, scoringer som kan trosse kampens og spillets gang, scoringer som ikke nødvendigvis kommer som et resultat av tung ballbesittelse og sjanser.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 26 mar 08, 06:28
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Bjørnen

Opprinnelig postet av kim_andre_c

 bla bla

 bla bla

 Nå har du litt mer enn magefølelsen og ønsketenkning å forholde deg til. KeJ. 

 

Det er farlig å anta Bjørnen, men sånn  til din informasjon sitter jeg på mer kunnskap om Moss en mange andre her inne, men takk for en ryddig fremstilling. Forøvrig måtte man jo vært rimelig evneveik for ikke å skjønne at laget Moss kan skilte med på papiret burde vinne Adecco`n i år...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 11 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f