Husk meg
Brukernavn
Passord

Vuorinen løst fra kontrakten

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 feb 08, 14:26
Ja, da reiser Vuorinen hjem til Finland.

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

(fredrikstadfk.no som melder dette)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 feb 08, 14:32
Det var da trist, jeg gav ham aldri helt opp. Hvor mye kostet han egentlig i sin tid?

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 14 feb 08, 14:45
Bra det. Så får vi minsket troppen litt. Flaut å se FFK på toppen av  "utlendings tabellen" hver gang. Synd at Heavy aldri slo til.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 feb 08, 14:54
Fikk han betalt for å gå å da eller ??

DonStian

Knøttespiller

Ble medlem: 08 nov 06
Innlegg: 26

Lagt til: 14 feb 08, 14:56
Får håpe at det ikke ble for dyrt å løse heavy fra kontrakten, som f.eks betale ut resterende lønn.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 14 feb 08, 15:11
Dette er en skandale rett og slett. Skulle likt å se hvor mye dette har kostet

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 14 feb 08, 15:21
Han er ikke den første dyrkjøpte spilleren i tippeligaen som ikke slår til. Og han blir nok ikke den siste heller.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 feb 08, 15:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Han er ikke den første dyrkjøpte spilleren i tippeligaen som ikke slår til. Og han blir nok ikke den siste heller.

Det er faktisk en liten trøst i det du sier der. Vi får krysse fingrene for at det ikke er våres tur til å bomme igjen.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 14 feb 08, 16:08

Nå har vi "bare" 6 spisser i troppen da. 

vi er vel nede i 9 utlendinger viss jeg ikke husker helt feil.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 14 feb 08, 16:16
Jo men hvorfor kjøpte vi han (og Stadheim) og ALDRI ga de noen relle sjangser til å spille seg inn på laget? At lag kjøper feil spillere har vi sett mange steder også hos oss men dette var en vedig dyr spiller som aldri fikk sjangsen.

TurnipZ

Juniorspiller
Ble medlem: 13 feb 07
Innlegg: 140

Lagt til: 14 feb 08, 16:39
Jeg har hørt at Mihaly Toth er på vei inn igjen!

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 feb 08, 16:42
Rykene går jo på at Morgan kjøpte de inn mot Eggens sin vilje da..hvorvidt man kan stole på det.... Hvorfor de ikke fikk sjangser under Grønnhagen er en annen sak. Stadheim spilte mot Godset borte. Intrykket mitt var da at han var treg. Så han også på hjemmebane, husker ikke hvilken kamp, fikk også da det samme inntrykket...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 14 feb 08, 16:42
Det ryktet du hørte har jeg også hørt.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 14 feb 08, 17:05

Han spilte det siste kvateret mot enga hjemme.

Satt en i tverleggeren da i den kampen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 feb 08, 17:27
Opprinnelig postet av Erikk
Jo men hvorfor kjøpte vi han (og Stadheim) og ALDRI ga de noen relle sjangser til å spille seg inn på laget? At lag kjøper feil spillere har vi sett mange steder også hos oss men dette var en vedig dyr spiller som aldri fikk sjangsen.

Han fikk da sjanser - både på A-laget, igjennom trening og på 2.-laget. Vuorinen spilte helt forferdelig selv i 2. divisjon, og det var flere juniorspillere som var totalt oppgitt over ham. Det sier sitt!

Vuorinen og Stadheim er de to største bomkjøpene til FFK i nyere tid. Særlig førstnevnte. Sistnevnte hadde i alle fall tidligere bevist at han har hatt et høyt nivå inne, selv om han ikke virker å ha tippeligatempoet inne i det hele tatt lenger. Stadheim ble altfor treg - både i beina og i hodet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 14 feb 08, 17:33
Men slik det antydes ble disse brukt i en maktkamp mellom Eggen og Morgan

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 feb 08, 17:39
Endret: 14 feb 08, 18:01
Opprinnelig postet av Erikk
Men slik det antydes ble disse brukt i en maktkamp mellom Eggen og Morgan

Det kan diskuteres i femti andre tråder.

Ingen av disse to personene var gode nok under Eggen, og heller ingen av de er funnet gode nok under Grönhagen. Hvem som hentet de er revnende likegyldig, men å si at de ikke har fått sjanser, det blir helt feil.

Man kan ikke gi spillere sjanser (les: virker som om folk hovedsaklig mener XX antall kamper er å gi dem sjanser) utelukkende fordi de har vært en dyr investering for klubben. De må tross alt holde nivået og inneha den kvaliteten som kreves, samt gjennom holdninger, trening og spill for 2.-laget vise at de er verdige en plass i startelleveren. Det har de ikke gjort.

Verre er det ikke.

Bomkjøp!

(Jeg la forresten til spillerhistorikk i artikkelen om Vuorinen)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 feb 08, 18:36

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Erikk
Men slik det antydes ble disse brukt i en maktkamp mellom Eggen og Morgan

Det kan diskuteres i femti andre tråder.

Ingen av disse to personene var gode nok under Eggen, og heller ingen av de er funnet gode nok under Grönhagen. Hvem som hentet de er revnende likegyldig, men å si at de ikke har fått sjanser, det blir helt feil.

Man kan ikke gi spillere sjanser (les: virker som om folk hovedsaklig mener XX antall kamper er å gi dem sjanser) utelukkende fordi de har vært en dyr investering for klubben. De må tross alt holde nivået og inneha den kvaliteten som kreves, samt gjennom holdninger, trening og spill for 2.-laget vise at de er verdige en plass i startelleveren. Det har de ikke gjort.

Verre er det ikke.

Bomkjøp!

(Jeg la forresten til spillerhistorikk i artikkelen om Vuorinen)

En fin ryddig oppsummering her. Det jo surt at klubben har brukt en del penger på dem, men gjort er gjort. Mange var positive til Stadheim og hadde trua på ham, inkludert meg. Men man kan ikke treffe på alle kjøp..


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 15 feb 08, 08:07
Endret: 15 feb 08, 08:10
Jeg har hørt at Mihaly Toth er på vei inn igjen!

---------------------------

Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF

 

 

- "Mishy spiller nå i Hellas og har nylig tegnet en 1 års kontrakt" -


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 feb 08, 08:59
Det virker fullstendig urealistisk at FFK skulle hente inn en aldrende toth som ikke presterte på ønsket nivå siste del av karrieren hans i klubben. Samtidig har vi tegstrøm,tarik,fofana,gardar,west og trulsen i troppen..altså 6spisser,fremdeles litt for mange etter min smak. kunne klart oss i år med de fire første, west er ferdig på toppnivå, trulsen hadde vært ideelt å leid ut for sesongen slik at han får matching på et høyere nivå enn 2div(adecco altså).

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 24 feb 08, 19:49
Må bare nevne at Heavy har fått kontrakt med FC Honka, den klubben han ble kjøpt fra. Hvilken gullgruve den gutten var for Honka! Først nærmere 5 mill i overgangssum, deretter å få han gratis tilbake 18 måneder senere

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 feb 08, 13:20
Det var planlagt helt i fra begynnelsen. Dette er jo en velkjent finsk buisnesstrategi. Finner er sleipe som få

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 25 feb 08, 19:03
Kan vi ikke gjøre det samme med noen spillere vi ikke trenger? det hade vært god butikk :D

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 feb 08, 21:13
Shaban kommer til sommeren, visste du ikke?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 feb 08, 21:26
Flere enn meg som har hørt at Vuorinen ikke fikk noen sluttpakke?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 feb 08, 21:32

Opprinnelig postet av Holters
Flere enn meg som har hørt at Vuorinen ikke fikk noen sluttpakke?

Kan det være at han har hatt en avtale om at han får sluttpakke hvis han ikke finner seg en ny klubb innen en viss tid?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 feb 08, 21:44
Opprinnelig postet av Holters
Flere enn meg som har hørt at Vuorinen ikke fikk noen sluttpakke?

Det kan jeg aldri tenke meg han har fått. Når alt kom til alt var dette en vinn-vinn-situasjon.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 feb 08, 18:40

Helt utrolig, Vuorinen på scoringslisten igjen

Dette er den Finske ligacupen. Kampen startet kl 16 00 idag.

FT Honka [2 - 2] HJK Helsinki
 
23` [0 - 1]   V. Taulo  
 
77` [1 - 1] N. Otaru    
 
79` [1 - 2]   A. Pelvas  
 
90` [2 - 2] H. Vuorinen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 feb 08, 20:41
[quote=benksliter`n]

Helt utrolig, Vuorinen på scoringslisten igjen

Dette er den Finske ligacupen. Kampen startet kl 16 00 idag.

FT Honka [2 - 2] HJK Helsinki
 
23` [0 - 1]   V. Taulo  
 
77` [1 - 1] N. Otaru    
 
79` [1 - 2]   A. Pelvas  
 
90` [2 - 2] H. Vuorinen

[/quote]

Er det overraskende ?? Jeg mener fortsatt han er brukt feil her i FFK. Jeg vil fortsatt påstå at det er en bedre spiller enn Gardar.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 feb 08, 21:07
Endret: 29 feb 08, 21:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Er det overraskende ??.

Nei. Finsk fotball holder knapt norsk 2. divisjonsnivå, for å sette ting på spissen.

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener fortsatt han er brukt feil her i FFK.

Av to forskjellige hovedtrenere under to forskjellige sportslige administrative ledere? Hva er sannsynligheten for det versus det faktum at han faktisk ikke var god nok?

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg vil fortsatt påstå at det er en bedre spiller enn Gardar.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 29 feb 08, 22:35

Vuorinen var en flopp, han fikk nok sjanser. Men samtidig så er han forhåpentligvis et siste bevis i FFK om at spillere som kjøpes inn gjøres primært av sportslig leder (ansvarlig for det sportslige over tid)i samarbeid med trener. Må det aldri skje igjen uten å ha en sportslig leder som velsigner kjøpet. For trenere skal komme og trenere skal gå, slik vil det alltid være.

Se på vår nye svenske og Brasilianer. Er du god så er du det fra første/andre kamp!!!

 


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 29 feb 08, 23:03
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Er du god så er du det fra første/andre kamp!!!

Det er ikke helt riktig, men Vourinen var et bomkjøp, ingen tvil om det. Han ble brukt "feil" endel, men etter det jeg har hørt var det et forsøk på å få noe "ut av han" ...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 feb 08, 23:06
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Vuorinen var en flopp, han fikk nok sjanser. Men samtidig så er han forhåpentligvis et siste bevis i FFK om at spillere som kjøpes inn gjøres primært av sportslig leder (ansvarlig for det sportslige over tid)i samarbeid med trener. Må det aldri skje igjen uten å ha en sportslig leder som velsigner kjøpet. For trenere skal komme og trenere skal gå, slik vil det alltid være.

Se på vår nye svenske og Brasilianer. Er du god så er du det fra første/andre kamp!!!

 

Begge disse har spilt på sin vante plass, da er det lettere.

Vuorinen fikk nok av sjanser ?? Hvor da ?? Ute på kanten ?? Det er ikke der han er god. Hvor mange sjanser har han fått som midtspiss ?? Kan knapt huske jeg har sett han i den rollen på FFK 2. Åssen skal han da få vist seg fram ?? Bare på trening ?? Det holder ikke. Både Hoås og Stadheim har vært bra på trening før forrige sesong, men hva hjelper vel det ??

Unnskyld meg at jeg kommer med mange ?????? Men jeg synes ikke FFK har gjort et hederlig forsøk på å få denne spilleren god hos oss.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 01 mar 08, 04:25
Endret: 01 mar 08, 04:27
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Men jeg synes ikke FFK har gjort et hederlig forsøk på å få denne spilleren god hos oss.


Det er vel ikke klubbens ansvar å gjøre en spiller god, det er ene og alene spillerens ansvar. Vår finske venn fikk nøyaktig de samme mulighetene som alle andre til å overbevise trenere, klubbledelse og supportere om at han var rett mann for FFK, men dessverre falt han igjennom. Sånt skjer titt og ofte i profesjonell fotball, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å dvele lenger ved denne karen. Han fikk muligheten til å prøve seg, men var ikke god nok. Da er det greit at han får søke lykken andre steder.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mar 08, 11:30

Opprinnelig postet av Per Egil

 og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å dvele lenger ved denne karen. Han fikk muligheten til å prøve seg, men var ikke god nok. Da er det greit at han får søke lykken andre steder.

Hadde tråden blitt stengt så hadde ingen giddet å kommentere han, men så lenge den er åpen så er jo den disponibel. Jeg bryr meg ikke om hvem som forsvinner fra klubben, etter at de har forsvinni . Ei heller Rami.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 mar 08, 18:23
Hadde tråden blitt stengt hadde han blitt diskutert i andre tråder. Og hvorfor tar du deg bryet med å skrive om ham på forumet når du samtidig mener at du ikke bryr deg om eksspillerne våre? Virker lite logisk..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mar 08, 23:20

Opprinnelig postet av Lemmy
Hadde tråden blitt stengt hadde han blitt diskutert i andre tråder. Og hvorfor tar du deg bryet med å skrive om ham på forumet når du samtidig mener at du ikke bryr deg om eksspillerne våre? Virker lite logisk..

Som du skjønner så forstår ikke Per Egil hvorfor man dveler ved denne karen. Det blir det samme med alle andre som har vært i klubben våres. Også K.T.Eggen. Jeg driter vel i åssen han gjør det nå, men jeg forbeholder meg retten til å uttale meg åkke som.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340