Husk meg
Brukernavn
Passord

Leeds United

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 28 aug 10, 21:45
Gutta vant 0-1 i dag borte. Meget bra må jeg si og han Mcgormac eller hva han heter fikk sin deby i dag. Henger med i teten etter fire kamper. Ikke så dårlig det må jeg si

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 12 sep 10, 11:17

En sterk opphenting igår etter å ha ligget under 0-1 så vant til slutt Leeds 2-1 over Swansea og ligger nå på en 6. plass på tabellen, kun tre poeng bak QPR som leder Championship. Synes Leeds har fått en bra start på seseongen med tre seire og en uavgjort på de 5 første kampene.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 okt 10, 22:42
Endret: 25 okt 10, 22:44
Endret av: Knuty

Hvordan er ståa i klubben egentlig? Jeg er ingen supporter av leeds, men hadde vært gøy å få de opp i toppen igjen.

Registrerer at resultatene ikke går veien for tiden.Tapet i dag er vel ikke så uventet, Cardiff kan meget gjerne rykke opp i år tror jeg.

Hva slags målsetninger har folk egentlig? Laget er jo nyopprykket, så jeg regner med folk flest er fornøyd med å havne komfortabelt midt på tabellen i år?


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 30 okt 10, 12:01

Denne sesongen er jeg fornøyd bare de unngår nedrykk. De begynte relativt OK denne sesongen, men de har et håpløst forsvar og slipper inn gjerne 4 mål om gangen. Fremover har de spilt ganske bra, men det hjelper ikke når det defensive ikke sitter. Har et ganske likt forhold til både FFK og Leeds. Begge lag er tidligere storklubber med stort potensiale og et stort (kravstort) publikum - men som ikke klarer å forløse det potensiale som ligger der. Begge lag har så smått begynt å få orden på økonomien (fortsatt ikke friskmeldt) men har fortsatt små ressurser og sliter etter tidligere års feildisponeringer. Troen er ikke så sterk, men håpet ligger der. År etter år :-)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 31 okt 10, 22:08

Tror plass midt på tabellen er målet og realistisk. Har de flaks og ungår skader på sentrale spillere kan de kanskje havne på kval. Var jo litt uheldig at kasper ble skadet i 8 kamper og at Lloyd nå er skadet.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 nov 10, 17:49
Kom inn i det 60. minutt og scoreer hatric. Ikke dårlig :-)

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 18 des 10, 18:42

Leeds er i dytten om dagen. Slo topplaget QPR 2-0 i dag og klatret opp på en foreløpig 2. plass i Championship. Lenge igjen til mai, men det er jo lov å drømme litt i vinterkulda Smile


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 jan 11, 09:19

Lørdag 08. januar møtes Arsenal - Leeds i FA cupen. Kan vi håpe på samme type cup-bombe som da Leeds slo Man U i fjor?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 11, 11:05

Opprinnelig postet av aavdst

Lørdag 08. januar møtes Arsenal - Leeds i FA cupen. Kan vi håpe på samme type cup-bombe som da Leeds slo Man U i fjor?

Vinner 3-0 i dag, gutta skal hevne sitt første tap siden oktober ;)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 jan 11, 11:11
Endret: 08 jan 11, 11:16
Endret av: Knuty

Arsenal sparer noen nøkkelspillere til denne kampen, så det forundrer meg ikke hvis Leeds har en bra mulighet her..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 11, 13:47

Leeds på bortebane lager i allefall utrolig bra trøkk på tribunen. Gøy å høre

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 11, 14:46

0-1 så langt :D

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 11, 15:28

1-1 Mål mot i det 89 min å da :(

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 08 jan 11, 16:13
Endret: 08 jan 11, 17:08
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Knuty

Arsenal sparer noen nøkkelspillere til denne kampen, så det forundrer meg ikke hvis Leeds har en bra mulighet her..

Ja..

Ni spillere ut av førsteelleveren fra start, i forhold til det jeg anser som førstelaget (laget brukt i kampene mot Chelsea og Birmingham). Kun Djorou og Song med fra start, men likevel nok av kvalitet til at Leeds bør slås. Dog ingen bra kamp av Arsenal dette. Synes Arsenal kom seg betydelig etter et par sterke innbyttere, og Leeds ble voldsomt baktunge og forsiktige.

Utligningen kom sent - men var riktig nok. Hvordan straffesituasjonen rett i forkant kan bli avblåst for offsiden som skjer ETTER forseelsen er forøvrig for meg en gåte.

Leeds viser seg likevel nok en gang som et vanskelig lag å slå, selv om de spille- og sjansemessig var klart underlegne i dag. (Kun 29% ballinnehav, og tre avslutninger på mål i hele kampen, i følge SkySports' statistikk). Synd arsenal ikke avgjør denne, mulighetene var det nok av.

Omkampen kan fort bli vanskelig nok den - og den passer dårlig i et fra før tett kamprogram. Hvordan er poengfordelingen til Leeds på hjemme og bortebane i serien i år?

 


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 08 jan 11, 23:16

Uten at jeg kan reglene så kan det jo være at situasjonen var offside.  Han spilte jo ballen til en som sto i offside når han helt klart ble felt. Så ja han ble felt men igjen han spiller jo ballen til en i offside. Sikkert folk som kan reglene bedre der, bare synd Leeds ikke fikk 2-0 på noen av sjangsene rett etter 1-0 skåringen

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jan 11, 10:07
Endret: 09 jan 11, 10:09
Endret av: Tøfflus

Hvis det hadde vært den offside-plasserte spilleren som ble felt, hadde det vært feil å gi straffe. Men siden det var han som slo pasningen (og således ikke hadde gjort noe regelbrudd) som ble felt, ville det riktige vært å dømme straffe.

Hvis derimot fellingen hadde skjedd etter at spillet allerede var avblåst for offside, ville det ikke vært straffe - med mindre fellingen ble ansett som så grov at dommeren anser det som straffbart - i det tilfellet dømmes det jo straffe selv om ballen ikke er i spill. (Jevnfør da RBK fikk straffe mot Viking i 2010-sesongen etter at Jarstein dyttet overende en RBK-spiller inne i straffefeltet etter at ballen hadde gått ut av spill)

Men her var det altså snakk om felling før en offside-plassert spiller fikk ballen, og da skulle det vært straffe.

---------------------------

“I used to have a saying that when a player is at his peak, he feels as though he can climb Everest in his slippers. ..."

- Sir Alex Ferguson


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 09 jan 11, 13:01

Både Man U og Tottenham undervurderte Leeds i FA cupen i fjor - samme som Arsenal gjorde i går. De stilte ikke sitt beste mannskap og trodde de ville få en lett match. Tottenham fikk også omkamp på Elland Road i fjor etter uavgjort i første kampen, og det var vel først da de brukte sin antatt sterkeste første 11er. Man skal ikke undervurdere sultne lag som kommer fra divisjonen under (eller to divisjoner under) som vil gi alt i et møte med de store lagene. Rart at de drevne managere som Wenger og Ferguson ikke skjønner dette. Var først når Walcott og Fabregas kom innpå at Arsenal dominerte banespillet.

Vedr straffesituasjonen i går (som ikke ble straffe) så innrømmet Walcott at han kastet seg for å få straffe. Var i hvertfall voksent nok å innrømme det etterpå.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 jan 11, 15:24

Opprinnelig postet av Tøfflus

Hvis det hadde vært den offside-plasserte spilleren som ble felt, hadde det vært feil å gi straffe. Men siden det var han som slo pasningen (og således ikke hadde gjort noe regelbrudd) som ble felt, ville det riktige vært å dømme straffe.

Hvis derimot fellingen hadde skjedd etter at spillet allerede var avblåst for offside, ville det ikke vært straffe - med mindre fellingen ble ansett som så grov at dommeren anser det som straffbart - i det tilfellet dømmes det jo straffe selv om ballen ikke er i spill. (Jevnfør da RBK fikk straffe mot Viking i 2010-sesongen etter at Jarstein dyttet overende en RBK-spiller inne i straffefeltet etter at ballen hadde gått ut av spill)

Men her var det altså snakk om felling før en offside-plassert spiller fikk ballen, og da skulle det vært straffe.

Her blir det jo mye pirk og hvordan man tolker situasjonen. Det du sier er jo korrekt. Men ballen hadde forlatt beinet til han som ble felt akkurat i det han blir felt, altså har jo da offside situasjonen skjedd noen få tideler før han felles. Er vel egentlig en sann situasjon hvor det er riktig å blåse straffe samt ikke blås. Irritere meg den holdinge rett etter for den hadde veggen kaster tatt uansett fra den vinkelen

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 19 jan 11, 14:19
Er det noe sted i by'n som viser kampen mellom Leeds - Arsenal ikveld?

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 19 jan 11, 16:20

Opprinnelig postet av SpaceBob
Er det noe sted i by'n som viser kampen mellom Leeds - Arsenal ikveld?

 

Den sendes her i allefall

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f