Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 24 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 jan 08, 07:50
Endret: 04 jan 08, 07:53
Den gamle tråden begynte å bli fryktelig lang, så det er på tide med en ny tråd.

Nytt av året er at overgangsvinduet `bare` er åpent fra 1. januar til 31. mars (tidligere fra 15. november).

Sommervinduet er åpent fra 1. august til 31. august (tidligere fra 1. juli).

1. august vil vi allerede ha lagt 15 serierunder bak oss, mens den 19. serierunden spilles 31. august.

Følgende spillere er allerede klare for FFK:

Joackim Thomassen (midtbane, Sparta Sarpsborg, tilbake etter utlån)
Abgar Barsom (midtbane, Örebro, Sverige)
Christian Halvorsen (forsvar, egen ungdomsavd.)

Følgende spillere har forlatt klubben:

Øyvind Hoås (angrep)
Christian Berg (midtbane, Bodø/Glimt)
Miika Multaharju (midtbane, HJK Helsinki, Finland)
Anders Prytz (forsvar, Örgryte, Sverige)
Johan Sjöberg (forsvar, Elfsborg, Sverige, tilbake etter lån)

Dagens "ryktebørs":

Fredrikstad jakter fortsatt en venstreback, og i dag ble det klart at Mathias Florén har takket nei til FFK.

Abgar Barsom understreker overfor Fredriksstad Blad at overgangen ennå ikke er i orden.

Hermanni Vuorinen og Anders Stadheim har begge fått beskjed om at de ikke er med i fremtidsplanene til FFK.

Rami Shaaban ønsker å forlate klubben til fordel for spill i Stockholm og Hammarby.

PS! "Bekreftede" overganger kan godt få egne tråder.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 jan 08, 11:40

Du glemte  :

Michael Trulsen, (angrep, egen ungdomsavd)

---------------------------

Jeg var der, Fredrikstad Stadion 14 april 2007
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 04 jan 08, 16:00
ser lovende ut per dags dato når barsom endelig blir bekreftet klar. da har vi fått inn den kantspilleren vi så sårt behøver. videre kan all fokus rettes inn mot en vback,etter det ser jeg helst at FFK jobber med dagens stall,med forbehold om at jonna blir i klubben og videre kjørt inn som ny hback i klubben.hback(jonna,pac),stoppere(martinsen,piiroja,gerrbrand,shabani),vbcak(halvorsen+ny etablert spiller). vi har god dekning sentralt på midten i(wehrmann,ramberg,gashi,thomassen,elvestad) og på kantene nå(kvisvik,barsom,koadiou,eventuelt tarik,fofana,jonna). Helt framme er vi særdeles godt forspent(tarik,tegstrøm,gardar,fofana,trulsen). for klubbens økonomi og størrelse på tropp generelt ser jeg helst et salg av shaaban,vuorinen,stadheim og west snarest.

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 jan 08, 12:41

Fjorårets FFK-spiller Øyvind Hoås er fortsatt aktuell for samarbeidsklubben.

- Vi har ikke vært i kontakt med Øyvind siden før jul, men det er en spennende spiller. Problemet er at vi har mange offensive spillere i stallen allerede. Vi må fylle noen hull bakover på banen, spesielt på venstresiden. Jeg vet ikke om Hoås kommer til å trene med oss til uken, sier Olsen.

SFK Sparta er også i dialog med Fredrikstad FK.- Det kan bli spillere til overs i FFK. Mange klubber bruker januar som en testperiode, og flere gode spillere pleier å bli frigitt etter hvert, påpeker Olsen.

www.sa.no/sport/article3259813.ece


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jan 08, 13:01
Endret: 05 jan 08, 13:03
Hoås er da allerede ute.... SKF Sparta er da uintersant i en tråd om FFK`s overganger...

---------------------------

Jeg var der, Fredrikstad Stadion 14 april 2007
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jan 08, 13:07

Opprinnelig postet av Bob Page
Hoås er da allerede ute.... SKF Sparta er da uintersant i en tråd om FFK`s overganger...

"SFK Sparta er også i dialog med Fredrikstad FK.- Det kan bli spillere til overs i FFK. "

Hva var det med denne setningen du ikke forstod? Eller mener du at den ikke er relevant? For det er da tydelig nok at SFK Sparta faktisk ER i dialog med FFK om spillere...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 08, 14:45

Lurer på om FFK har vurdert Amin Askar i Moss som venstreback? Han ble toppscorer i Moss som venstreback.

VG-børsen

Offensiv ung (22 år) hurtig venstreback som scorer mye mål, og i tillegg er lokal (Østfold). Må vel være interessant for FFK?

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett han så mye. Jeg husker vel han som offensiv kantspiller fra treningskamper i Østfoldhallen?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 jan 08, 15:12
Askar er interessant. Men siden vi allerede har en ung og lovende venstreback i Christian Halvorsen, så er det tydelig at FFK er ute etter en mer etablert og rutinert venstreback. Det har også Grönhagen og Haugen signalisert via media. Så jeg tviler på at Askar er aktuell nå.

Ellers er det litt kjedelig at vi fort kan få konkurranse fra Brann nå med tanke på venstreback. De skal ha en erstatter på plass før de eventuelt selger Hanstveit til Wolves. Det betyr at de fort kan komme til å snappe opp de spillerne FFK har sett seg ut. Dessverre er jo Brann i øyeblikket hakket mer attraktive enn FFK...

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 jan 08, 16:19
amin askar vil ikke være et godt valg av FFK. holder rett og slett ikke TL nivå. amin er mer ving enn back i mine øyne,som back har han klare defensive mangler, skorter bl.a på plassering, pasningsspill og generell fotballforståelse. det han har er fart....som ving er han god 1 mot 1 og gjør mye bra med farten sin, men er også fryktelig ustabil i prestasjonene. FFK har signalisert at de skal hente en etablert vback, men la oss slippe en ny prytz el vejørn hagen. vback markedet er det minste i norden, da det er generell stor mangel på solide vbacker. brann tror jeg fort kan handle utenfor norden, noe som da ikke vil gjøre de til en direkte konkurrent for FFK, da grønis signaliserte kjøp av en spiller innenfor skandinavia.

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 jan 08, 17:14
Hva med  Sprint/Jeløys venstreback, Halvar Lien Simonsen?
Han får skryt av  Fagermo i Strømsgodset.
Jeg liker å enten hente inn etablerte spillere som går rett inn på laget, eller unge talenter, forklarer Fagermo - som likevel ikke utelukker at Sprint/Jeløys venstreback, Halvar Lien Simonsen, kommer for å trene med klubben.

- Han trente hos oss i Strømsgodset, og da var han god, forteller Fagermo.

Skriver Telemarksavisen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 jan 08, 17:20
Endret: 06 jan 08, 17:21
Opprinnelig postet av Patrioten
Hva med  Sprint/Jeløys venstreback, Halvar Lien Simonsen?
 

Igjen: FFK er ute etter en etablert og mer rutinert venstreback. Ikke nok et ungt, ubeskrevet blad. Kan aldri tenke meg FFK vurderer den tidligere Lisleby-spilleren som et aktuelt navn nå.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 jan 08, 14:20
- Stadheim på vei til Sogndal

Sogndal bekrefter at klubben har sendt en forespørsel om å få låne Fredrikstad-spilleren for sesongen 2008.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 09 jan 08, 14:47
Skulle gjerne byttet Bjørkøy mot Peter Ijej. Ser at Østenstad nå sier at han skal selges

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jan 08, 15:16
Han sier også at Viking har fått et konkret tilbud fra en klubb, men vil ikke ut med hvilken klubb. Kanskje FFK er den klubben. . Men fra spøk til revolver, så tror jeg ikke det. FFK er på jakt etter venstrebacj og kommer ikke til å kjøpe inn enda en spiss...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TP i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 jan 08, 15:18

Jeg stoler ikke på at de spissene vi har i troppen nå er gode nok. Skulle ønsket meg en ny spiss.

I superetten og Häcken har vi en braseliansk måljeger som kom sommeren 2007.

José de "Paulinho" Oliveira 21 år gammel.

13 mål 5 assist på 17 kamper. (2 frisparkmål og en straffe)

Allsvenska klubbar har missat brasiliansk guldklimp

Statistikk

Lurer på hva denne karen hadde kostet FFK?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 jan 08, 15:28
Endret: 09 jan 08, 15:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg stoler ikke på at de spissene vi har i troppen nå er gode nok. Skulle ønsket meg en ny spiss.

I superetten og Häcken har vi en braseliansk måljeger som kom sommeren 2007.

José de "Paulinho" Oliveira 21 år gammel.

13 mål 5 assist på 17 kamper. (2 frisparkmål og en straffe)


Andreas Tegström scoret 22 mål på 22 kamper for Sandefjord på tilsvarende nivå i norsk fotball...

Tror vi skal gi de mange spennende spissene vi har nå litt tid. Hvis vi skal hente inn noe nytt, så må det være av kaliberet til f.eks. Peter Ijeh som vi vet kan score 15-20 mål i Tippeligaen. Fordi han har vist det.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 jan 08, 15:36
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg stoler ikke på at de spissene vi har i troppen nå er gode nok. Skulle ønsket meg en ny spiss.

I superetten og Häcken har vi en braseliansk måljeger som kom sommeren 2007.

José de "Paulinho" Oliveira 21 år gammel.

13 mål 5 assist på 17 kamper. (2 frisparkmål og en straffe)


Andreas Tegström scoret 22 mål på 22 kamper for Sandefjord på tilsvarende nivå i norsk fotball...

Tror vi skal gi de mange spennende spissene vi har nå litt tid. Hvis vi skal hente inn noe nytt, så må det være av kaliberet til f.eks. Peter Ijeh som vi vet kan score 15-20 mål i Tippeligaen. Fordi han har vist det.

Skjønner ikke hvor du får 22 mål på 22 kamper?

Tegstrøm 14 mål på 29 kamper 2005 sesong for Sandefjord

Pelu som RBK har kjøpt hadde 12 mål på 23 kamper

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 jan 08, 15:38
Endret: 09 jan 08, 15:39
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skjønner ikke hvor du får 22 mål på 22 kamper?

Tegstrøm 14 mål på 29 kamper 2005 sesong for Sandefjord

Pelu som RBK har kjøpt hadde 12 mål på 23 kamper


Ok. Jeg forvekslet visst med statistikken fra svensk 2. divisjon. Der scoret han 22 mål på 22 kamper. Poenget mitt blir likevel det samme...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 jan 08, 15:49
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skjønner ikke hvor du får 22 mål på 22 kamper?

Tegstrøm 14 mål på 29 kamper 2005 sesong for Sandefjord

Pelu som RBK har kjøpt hadde 12 mål på 23 kamper


Ok. Jeg forvekslet visst med statistikken fra svensk 2. divisjon. Der scoret han 22 mål på 22 kamper. Poenget mitt blir likevel det samme...

Om Paulinho i fotbollDirekt.com

- Det är en extremt bra spelare. Han är en av de absolut bästa brasilianarna som vi haft i Sverige. Han har gjort 13 mål på 15 matcher och då har han ändå hoppat in som avbytare i en och spelat som ytter i två matcher, säger Carl Fhager.

- Vi har inte hört något konkret om honom, han har ju bara varit här i några månader och jag tror inte han är tillräckligt bra scoutad ännu. Men han hade helt klart klarat sig på en nivå betydligt högre än allsvenskan, säger Häckens sportchef Carl Fhager till FotbollDirekt.com.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 24 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f