Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 23 20

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 mar 08, 14:46

Jeg har på følelsen at dere ikke skjønner hva jeg mener. Hvis de har hatt denne spilleren i kikkerten ( noe jeg vet de har hatt ), hvorfor da ikke signere med en gang ?? De har lett etter noe bedre, det er jeg rimelig sikker på. Til slutt så har de mått ta og undersøke om det er mulig å få Ophaug allikevel. Dere er ganske så sikre på at han tar plassen til PAC lett, det er ikke jeg så sikker på. Jeg tror disse holder omtrent samme nivå. Det er ikke sånne signeringer jeg vil ha nå. Jeg vil ha klare forsterkninger. Ser også mange fabler om topp 4 her, hvilke forsterkninger ilsier en sånn plassering ?? Barsom, Wallace og Thommasen ?? Jaggu er det svære forsterkninger gett. Det holder ikke til noen topp 4 plassering i hvertfall. Tror heller på VG, en 8.plass. Vi har ikke bedre mannskap i utgangspunktet, men seriegull er ingen umulighet det heller hvis man har jævlig flyt. Men jeg velger heller å være realist, så får alt bedre være bonus.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 20 mar 08, 14:50
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg har på følelsen at dere ikke skjønner hva jeg mener. Hvis de har hatt denne spilleren i kikkerten ( noe jeg vet de har hatt ), hvorfor da ikke signere med en gang ?? De har lett etter noe bedre, det er jeg rimelig sikker på. Til slutt så har de mått ta og undersøke om det er mulig å få Ophaug allikevel. Dere er ganske så sikre på at han tar plassen til PAC lett, det er ikke jeg så sikker på. Jeg tror disse holder omtrent samme nivå. Det er ikke sånne signeringer jeg vil ha nå. Jeg vil ha klare forsterkninger. Ser også mange fabler om topp 4 her, hvilke forsterkninger ilsier en sånn plassering ?? Barsom, Wallace og Thommasen ?? Jaggu er det svære forsterkninger gett. Det holder ikke til noen topp 4 plassering i hvertfall. Tror heller på VG, en 8.plass. Vi har ikke bedre mannskap i utgangspunktet, men seriegull er ingen umulighet det heller hvis man har jævlig flyt. Men jeg velger heller å være realist, så får alt bedre være bonus.

De prøvde jo å få Ophaug i bytte for Bjørkøy? Det var jo i januar... Etter det har de prioritert venstreback...


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 20 mar 08, 14:54
Nå er det ikke sånn at det "bare" er å signere en spiller.. Er veeldig mange faktorer som spiller inn her. klubbene seg i mellom og spilleren selv. Det å forhaste seg er heller ikke alltid like lurt..

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 mar 08, 16:33
Jeg syns JTO er en god signering. Rutinert spiller som kan brukes på back- og stopperplass. Da er stallen komplett

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mar 08, 16:34

Ciaran Martyn var en nødløsning i fjor, fordi man ikke hadde sett ham noe særlig. Man visste ikke helt hva man gikk til, noe som kom til syne i serien.

Men FFK har jo ved flere ganger, ikke bare i dette overgangsvinduet, forsøkt å hente Ophaug. De forsøkte å bytte ham med Bjørkøy, noe som ikke gikk. Da kan det godt hende at FFK innstilte seg på å bruke Bjørkøy som høyreback/høyrekant, og så seg fornøyd med signeringene så langt.

Så ble Bjørkøy solgt til LSK, og behovet for nye spillere dukket opp igjen. For meg virker det som man anså Da Cruz som den beste forsterkningen av de to, siden han kunne spille høyrekant og høyreback. Etter at den har gått i vasken, tror jeg de nå vil gi mye for å hente Ophaug.

Så siden dette er en spiller de har god kjennskap til, som de har forsøkt å hente tidligere, som passer inn i troppen og er norsk, er vel ikke dette en nødløsning? Pål Andrè er en spiller som så og si alle er glad i, for de fleste er han bindeleddet mellom det nye og det gamle- 2.divisjonsklubben og den hardtsatsende tippeligaklubben. At han er god, er det ingen tvil om. Men, jeg mener at han er litt for ustabil og at han ikke holder et høyt nok nivå dersom FFK har et mål og en intensjon om å etablere seg blant de 4-6 beste.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 mar 08, 16:55
Ikke lett å få tak i en bedre høyreback/midtstopper, og som i tillegg er norsk. Hva kunne alternativet være. Noen forslag?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mar 08, 16:58

Høyreback/midtstopper skal du lete lenge etter.. Espen Ruud kan jo brukes på høyreback da.. Men han blir forferdelig dyr! Jeg regner med at enten så blir det Ophaug, eller så er FFK fornøyde med stallen..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 mar 08, 17:16
Endret: 20 mar 08, 17:18

Jeg leser på OB`s forum, at de ser Ophaug som et tredjevalg som høyreback og et tredjevalg eller fjerdevalg som midtstopper.

Han har heller ikke vært med i kamp-troppen på et halvt år.  

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 mar 08, 17:41
Opprinnelig postet av benksliter`n
Han har heller ikke vært med i kamp-troppen på et halvt år.  

Han har vært ute med skade lenge.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 mar 08, 17:53
Nå var jo John Anders Bjørkøy 3.valg på den sentrale midtbanen vår, men likevel i vannskorpa til det norske landslaget. ;) Man kan finne positive og negative ting til hver spiller, det kommer kun an på åssen man ser det..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 mar 08, 18:12
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Han har heller ikke vært med i kamp-troppen på et halvt år.  

Han har vært ute med skade lenge.
Føler meg ikke beroliget av at han i tillegg har vært ute med skade lenge?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 20 mar 08, 18:15
Jeg velger hvertfall å stole på ffk sin vurdering.. De har hvertfall gjort det bra så langt i år med tanke på kjøpene av Barsom og Wallace=D

Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 20 mar 08, 18:58

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg syns JTO er en god signering. Rutinert spiller som kan brukes på back- og stopperplass. Da er stallen komplett

100% enig.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 mar 08, 19:38

Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Han har heller ikke vært med i kamp-troppen på et halvt år.  

Han har vært ute med skade lenge.
Føler meg ikke beroliget av at han i tillegg har vært ute med skade lenge?

Da bør varsellampene blinke igjen også.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 mar 08, 19:43

Opprinnelig postet av Thygesen
Jeg velger hvertfall å stole på ffk sin vurdering.. De har hvertfall gjort det bra så langt i år med tanke på kjøpene av Barsom og Wallace=D

En gang i mellom må vel FFK greie å få tak i noe brukbart også. Skulle bare mangle. Det har mildt sagt verdt mye variabelt de har trukket opp av hatten. Så jeg vil nok ikke juble før jeg ser de innfrir i serien. Dette gjelder også Barsom og Wallace. Wehrman og Gashi synes jeg ikke har innfridd hittil. Det var vel kun de 3 første kampene de spilte bra ?? Etter det så var de i den grå masse de også. Høsten som gikk ble jeg dypt skuffa over.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 mar 08, 19:59

FFK har vel ikke noe alternativ til Da Cruz nå, eller? Er vel for kort tid for det nå? De jobbet jo med 2 spillere. Jeg kunne godt tenkt meg en type spiller som Da Cruz på høyrekant back (toveisspiller), men det er vel best å vente til neste overgangsvindu nå for FFK. Panikkjøp ønsker vi ikke

Nå har vi Barsom på venstrekanten som toveisspiller. Mulig Thomassen kant ta venstrekanten og Barsom høyre når vi trenger arbeidsjern på kantene.

Forundrer meg ikke om Thomassen kan kapre en plass i 11`ern. Venstreback,venstrekant eller sentral offensiv midtbane. Han har en vanvittig arbeidskapasitet/kondis ispedd god fotballforståelse og teknikk.

Jeg tviler at Kvisvik får en fast plass på laget i år. Tipper han blir en joker på benken.

Dette kan fort bli laget:

                                     Bråthen

Ophaug/PAC      Totte            Piiroja           Wallace

                                       Kasey

Barsom                         Gashi                    Thomassen

                               Tarik            Gardar 

På kantene blir det nok litt bytting mellom Kvisvik, Barsom, Thomassen og Kouadio.

Jeg tror også Gashi vil få kamp om plassen fra de tidligere nevnte(ikke Kvisvik).

Hvis Wallace faller igjenom som Høyreback(deffensivt), så ser jeg ikke bort fra at han bytter plass med Thomassen.

Jeg tror Thomassen er det beste alt. på venstreback vi har.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 mar 08, 19:59

Haugen: Alltid like positiv

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 20 mar 08, 20:01
hehe, at gashi og wehrman ikke har innfridd hittill for være din mening.. Kanskje ikke svartmale alt ffk foretar seg?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 mar 08, 20:30

Opprinnelig postet av Thygesen
hehe, at gashi og wehrman ikke har innfridd hittill for være din mening.. Kanskje ikke svartmale alt ffk foretar seg?

Synes du de 2 herrer spilte godt i høst ?? Vær ærlig. De spilte på det jevne og heller ikke mer er min mening. Og da kunne man like godt ha kjørt Jonna inn sentralt i steden for Gashi. Det hadde blitt akkurat det samme.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 20 mar 08, 20:30
jeg er skeptisk til Ophaug, dette lukter ikke kvalitet

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho



Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 23 20

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f