Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 31 9

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 nov 07, 22:16
Rart spør du meg og Ser liksom ikke for meg strømstad i full johnny langs krittet. Men jeg hadde det for meg at han har måttet bekle en litt mer kantrolle nå og da, og hatt suksess..

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 nov 07, 22:56
Strømstad vil til utlandet og siden flere klubber rapporteres å være interesserte, blant annet i Frankrike, så tror jeg ikke det er veldig realistisk å snakke om ham. Prislappen vil sikkert også bli over 10 mill.

Borre har ikke vært noen umiddelbar suksess for Start, og etter det patetiske fallet mot oss i Kristiansand, så er det vel heller ikke så mange her som har sans for fyren.

Jeg håper på Espen Hoff, men innser at det blir veldig vanskelig å få til.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 nov 07, 23:25
Opprinnelig postet av Anne

DIF och IFK får konkurrens - Fredrikstad jagar Lustig
07/07/11 13:04

Djurgården och IFK Göteborg har tidigare uttryckt sitt intresse för Mikael Lustig. Nu kan FotbollDirekt.com avslöja att de allsvenska lagen får hård konkurrens från Norge. Fredrikstad är på jakt efter den svenske backtalangen.

- Vi har varit och tittat på Lustig, säger Anders Grönhagen, tränare i Fredrikstad, till FotbollDirekt.com.

Mikael Lustig var med och spelade upp GIF Sundsvall från superettan till allsvenskan. Men det är långt ifrån säkert att den talangfulle ytterbacken spelar för Norrlandslaget nästa säsong. Flera klubbar är intresserade av 20-åringen och nu blandar Fredrikstad sig in i kampen.

- Ja, jag ska vara ärlig och säga att vi har tittat på honom. Vi såg honom i sista matchen mot Ljungskile och har även haft koll på honom tidigare, säger Anders Grönhagen och lägger till, men därifrån är det långa vägar tills det blir klart med en övergång.

de ser på alternativer

 

Hm.. Snart så sitter vi med bare svensker på laget...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 07 nov 07, 23:34
Endret: 07 nov 07, 23:35
Opprinnelig postet av Anne
DIF och IFK får konkurrens - Fredrikstad jagar Lustig

Jeg sier bare:
2007: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Kjøp og salg av spillere i vinter?
2007: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Ditt (relativt realistiske) drømmelag for 2008
2006 www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Mikael Lustig
2006: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Spillere ut og inn?

Jeg snakket med Per Morten Haugen i helga (sendte tips om Lustig), men de kjente til ham. Veldig moro om vi får Lustig til Fredrikstad, men vi kjemper mot mange andre gode skandinaviske klubber.

Se for øvrig forsiden av ffksupporter.net

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 nov 07, 00:24

Holters!

Dersom du hadde tatt deg tid til å lese eller dersom det var kronglete, prøvd å forstå.

Førsund er "potet" Midtsopper i Sandefjord i forrige sesong, Kant eller back på U-21 og når han har prøvd seg på Enga i år.Mao en meget anvendlig spiller som med hell kan bekle back/kant rolle.

2. Når jeg nevner Demidov er det som en verdig konkurrent til Wehrman og Gashi ( allerede neste år).

Demidov er ikke aktuell dersom IKKE Jonna forsvinner. Derfor tar jeg også opp Jonna sin situasjon.

FFK har ingen verdig utfordrer til Gashi / Wehrman i dag (utenom Jonna med hodet på plass).

Derfor Bruk pengene som en får fra salget av Jonna til disse to.

Greit du er uenig, men prøv å lese/tyde hva jeg hadde skrevet.

PS Kanskje jeg ikke hadde vært tydelig nok, beklager.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 08 nov 07, 00:49
Endret: 08 nov 07, 00:50
Opprinnelig postet av dracula
Dersom du hadde tatt deg tid til å lese eller dersom det var kronglete, prøvd å forstå.(
(...)

Greit du er uenig, men prøv å lese/tyde hva jeg hadde skrevet.

PS Kanskje jeg ikke hadde vært tydelig nok, beklager.

Jo da, jeg leste det du skrev, og er enig i at Førsund er en spennende spiller på mange måter, samt at Demidov er et av "dette overgangsvinduets heteste (oppskrytte?:) talenter", men jeg mente bare å stille et spørsmål ved dine vurderinger - ikke å kritisere dine meninger.

Med det så mener jeg at dersom vi henter inn spillere nå, så bør det være spillere som forsterker førstelaget.

Eggen fikk mye kritikk for å hente inn spillere for deretter å omskolere dem til ukjente posisjoner. Hvorfor da hente inn talentet Førsund, som har uttrykt at han mest av alt ønsker å spille i midtforsvaret, til å spille høyreback? Vi har allerede stoppertalentet Shabani i bakhånd, som også til nød kan spille høyreback. Greit nok at Førsund er anvendelig, men er det en potet vi først og fremst trenger? Eller er det en klassespiller i en av lagets svakeste posisjoner?

Når det gjelder Demidov, så er det klart at det er en spennende spiller, men sentralt i banen har vi allerede radarparet Wehrman og Gashi, samt grei backup. Er det da i denne posisjonen vi hovedsaklig trenger å hente inn forsterkninger? Eller backup, som du skisserer?

Jeg mener det vil være mer kostnadseffektivt (ok, jeg er økonom :) å benytte midlene til å hente inn spillere i posisjoner vi allerede er svake, og dermed har et større behov for forsterkninger, fremfor å hente inn en potetspiller og backup til vår allerede godt besatte sentrale midtbane.

For all del, du får selvsagt lov til å mene at det FFK mest av alt trenger er en backupspiller sentralt i banen, samt en potet, uten at jeg mister nattesøvnen av den grunn, men som nevnt så mange ganger, så synes jeg at vi hovedsaklig trenger rendyrkede, offensive backer og rendyrkede, offensive kanter, og dermed mener jeg at det er i de posisjonene pengene bør investeres.

PS! Hjemmeksamen i SOL (Strategi, organisasjon og ledelse) suger.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 nov 07, 01:13
Nå er jeg ingen stor fotballekspert, men vil gjerne stille spørsmålet, har også sett at han har vært nevnt, men med liten respons...
Storflor; vil han være en forsterkning i FFK? Husker når han var helt på topp var det jo helt utrolig å se hva han gjorde ute på kanten! Og med benketilværelsen han har i RBK kan jeg ikke skjønne noe annet at han kan være int. i en annen klubb.

Og ser posten med byttehandel for Bjørkis med noen småslanter tilbake også som en positiv idé

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 07, 01:15
hva med trond olsen i bodø da.. kunne det vært en som hadde tatt over for en raymond ?

---------------------------

http://keiko99.net


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 08 nov 07, 07:18

Thomassen er tenkt til den rollen keiko

 

---------------------------

Heia FFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 nov 07, 09:57

Burde ikke vi diskutert de som ikke fikk fornyet tillit på en egen tråd?

 

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 nov 07, 10:56

Hadde vært konge med Lustig på høyrebacken!!

 

Men han blir vel kanskje dyr..

 

Hoff bør vi også prøve å sikre oss.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 nov 07, 12:22
Opprinnelig postet av Erikk
Burde ikke vi diskutert de som ikke fikk fornyet tillit på en egen tråd?


Er ikke diskusjonen allerede over, da?

---------------------------

Svensk magi!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 08 nov 07, 12:58
PÅ hvilken tråd?

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 nov 07, 13:49
Denne. Hvis du VIL ha en diskusjon om dem på en egen tråd, så er det vel bare å opprette en? :-)

---------------------------

Svensk magi!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 08 nov 07, 21:20
Man kune jo snust litt på dette midtstoppertalentet i Moss, martin tømt jensen, som vist nok er den nye Rune Tangen. tenk så morro å rappe ham fra Mossingene.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 nov 07, 21:25
Opprinnelig postet av Snæbbis
Man kune jo snust litt på dette midtstoppertalentet i Moss, martin tømt jensen, som vist nok er den nye Rune Tangen. tenk så morro å rappe ham fra Mossingene.

Men skal vi hente han bare for å irritere Moss?? En talentfull midtstopper er vel omtrent det siste vi trenger....

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 nov 07, 22:02

Opprinnelig postet av Costanza

Men skal vi hente han bare for å irritere Moss?? En talentfull midtstopper er vel omtrent det siste vi trenger....

Neeeeida. Det er bare å la han spille høyre flanke eller sideback, det.  Synes det er en del her inne som fortsatt behøver litt "Eggen-vaksine" iallefall når det gjelder spillerkjøp.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 09 nov 07, 10:24
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Snæbbis
Man kune jo snust litt på dette midtstoppertalentet i Moss, martin tømt jensen, som vist nok er den nye Rune Tangen. tenk så morro å rappe ham fra Mossingene.

Men skal vi hente han bare for å irritere Moss?? En talentfull midtstopper er vel omtrent det siste vi trenger....


Blir feil å si dette Costanza.. Selvom vi har Agim Shabani i bakhånd, så må vi ikke stoppe og lete etter talenter/evt. salgsobjekter innenfor Østfold. Tømt Jensen er etter det jeg har hørt en utrolig talentfull spiller, og har spilt godt i de kampene han har for A-laget til Moss. Han er født i 1990, altså en 2.års juniorspiller. Et uvanlig stort talent.

Dersom FFK skulle ha mulighet til å hente han , så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det.Eller i det minste ha følere ut på han.. Vi må ikke bli så trangsynte at vi kun skal ha opp spillere gjennom byprosjektet....

---------------------------

www.performance07.no


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 09 nov 07, 11:35
Tror Costanza mente at vi ikke trenger enda en midtstopper. Vi har Piiroja, Gerrbrand, Martinsen og Shabani. Greit at det er interessant med et såpass stort talent på den alderen, men det er ikke det vi bør prioritere nå.

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 09 nov 07, 12:24
Når skal da slike talenter prioriteres? når de har slått ut i full blomst og plutselig er verdt 6-7 mill ?
Uten sammenligning forøvrig; Selvom Arsenal er godt besatt i midtforsvaret med Gallas, Toure, Senderos m.m , så hentet de nordtveit for det... Jensen hadde vært interessant mener jeg... Kunne enten leid han ut til Moss igjen, eller en annen adeccoklubb, eller latt han spille fast i 2.div. her, og gitt han noen innhopp i TL. Poenget er at FFK gjennom slik talentutvikling vil kunne kjøpe opp spillere billig, for evt. senere kanskje sitte igjen med gevinst i form av enten  en knallgod spiller, eller rent økonomisk... Har sett antydninger til dette i form av at de henter Thomassen.. Neppe at han kommer til å danke ut gashi, wehrman og bjørkøy med det første, men på sikt kan denne handelen lønne seg..
Det at vi nå har et 2.lag i 2.divisjon gjør det lettere å tenke på denne måten.

---------------------------

www.performance07.no



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 31 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340