Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 31 5

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 24 okt 07, 20:51
Opprinnelig postet av oleberg

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

Her var det mye rart.

Du vil kvitte deg med 2 landslagspillere (Rami og Bjørkøy) og en lokal spiller (Ramberg), som har levert jevnt over de siste 2 sesongene. I tillegg 1 spiller (Sjøberg) som har spilt helt på det jevne i en uvant posisjon hele høsten. I tillegg vil du kvitte deg med en spiller (Multe) som bare har vist stigning etter at han kom i fjor. I tillegg vil du kvitte deg med Gardar som legger ned et solid stykke arbeid i hver kamp, og som nærmest har vært bankers etter cup kampen mot Lisleby.

Kan være enig med deg i Stadheim, Hoås, Berg og Vuorinen, men ikke de andre.

Hallo. Det er Fredrikstad. Det er ikke Brann eller Rosenborg. Get real!!!!

veldig enig OLe !!

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 okt 07, 22:37
når skal vi starte å  hente inn spillere ?  jeg ser at andre klubber driver på. sover FFK ?

---------------------------

http://keiko99.net


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 okt 07, 01:17
FFK har vel hatt nok med å administrere de som har ansvar for å administrere det der?

---------------------------

Svaberget for alltid!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 okt 07, 08:21
jo da, men vi kan starte nå

---------------------------

http://keiko99.net


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 26 okt 07, 10:31
Rosenborg ønsker seg Tarik

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 okt 07, 10:32
Endret: 26 okt 07, 10:34
ja så mye penger vil dem ikke gi. her snakker vi om over 20 mill.

Rami vet ikke hvor han spiller neste år.. Er rami svimmel eller vet han ikke at kontrakten ikke er over enda

---------------------------

http://keiko99.net


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 26 okt 07, 10:36

Håper ikke Rosenborg er villige til å legge inn 20 millioner på Tarik.

Bjørkøy da? Har vel fortsatt noen år igjen av kontrakten, så det blir vel en høy pris på han også.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 okt 07, 10:44
jeg tror ikke tarik selv vil dette.

---------------------------

http://keiko99.net


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 26 okt 07, 10:46
Endret: 26 okt 07, 10:47
Nei, tror ikke det. Han har jo selv gitt utrykk for at han vil fortsette å spille for FFK. Er det kommet ut noen rykter om nye spillere da?

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 26 okt 07, 11:48

Opprinnelig postet av FFKPatriot
Rosenborg ønsker seg Tarik

Ja, men det er vel fint. I alle fall for de som gledet seg når RBK sikret seg  sine 80 mill i CL, slik at de ble i stand til å støvsuge det norske spillermarkedet for gode spillere. Fordel for norsk fotball, og inderkte også FFK, ble det sagt. Jeg for min del synes det er jævlig synd, uansett pris, om Tarik eller andre lokale topptalenter forsvinner til RBK eller andre norske klubber. Og jeg ser ikke de positive effektene for den hjemmlige ligaen av at et par-tre klubber i Norge ligger et hav foran resten mht økonomiske muskler. Penger avler penger, og avstanden mellom topp og mellomsjikte/bunn vil bare fortsette å øke. Skillet i norsk fotball vil gå mellom de få som har muskler til å komme videre i Europa og resten.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 07, 12:30
Opprinnelig postet av kjo

Og jeg ser ikke de positive effektene for den hjemmlige ligaen av at et par-tre klubber i Norge ligger et hav foran resten mht økonomiske muskler. Penger avler penger, og avstanden mellom topp og mellomsjikte/bunn vil bare fortsette å øke. Skillet i norsk fotball vil gå mellom de få som har muskler til å komme videre i Europa og resten.

Hvis RBK kjøper en spiller fra FFK for 20 millioner, fra Odd for 15 millioner, fra Sandefjord for 10 millioner, osv, vil jeg jo si at spillerne avler penger - og følgelig også rom for nyinvesteringer og/eller videreutvikling av junior- og ungdomslag i de klubbene RBK kjøper spillere fra.

Men det vi si at RBK, sportslig, vil kunne rykke ifra andre. Det er nemlig ikke noen automatikk i at lag som bruker veldig mye penger på spillere lykkes godt (jmf. Tottenham, som slikker bunnen av PL selv om de handlet for syke, syke summer både i sommer og tidligere).

Du har et skille mellom de med mye penger og lite penger uansett. Spørsmålet er bare om RBK (eller andre klubber) er i stand til å forvalte pengene godt. RBK har brukt mye penger på spillere som aldri har slått igjennom og som har blitt videresolgt eller nærmest gitt bort til andre klubber der de har lykkes (f.eks. Ødegaard, Viking). 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 okt 07, 12:41
Endret: 26 okt 07, 12:42
Opprinnelig postet av kjo
Ja, men det er vel fint. I alle fall for de som gledet seg når RBK sikret seg  sine 80 mill i CL, slik at de ble i stand til å støvsuge det norske spillermarkedet for gode spillere. Fordel for norsk fotball, og inderkte også FFK, ble det sagt. Jeg for min del synes det er jævlig synd, uansett pris, om Tarik eller andre lokale topptalenter forsvinner til RBK eller andre norske klubber. Og jeg ser ikke de positive effektene for den hjemmlige ligaen av at et par-tre klubber i Norge ligger et hav foran resten mht økonomiske muskler. Penger avler penger, og avstanden mellom topp og mellomsjikte/bunn vil bare fortsette å øke. Skillet i norsk fotball vil gå mellom de få som har muskler til å komme videre i Europa og resten.

Mange vil jo si at nettopp et slikt scenario er hva som vil være det beste for norsk fotball! At man får et markant skille med noen stabile topplag med solid økonomi og vinnerkultur som vil ha gode forutsetninger for å gjøre det bra i Europa, slik som har skjedd i mange andre store europeiske ligaer. Mange mener jo at uforutsigbarheten i norsk fotball ved at det er såpass jevnt og vi knapt har et eneste stabilt topplag igjen, er en svakhet ved norsk fotball og noe som begrenser utviklingen vår. Og jeg forstår den tankegangen veldig godt, men for oss som er supportere for en av de mange klubbene som kanskje ikke blir en del av denne "makteliten" så kan det oppleves som frustrerende. Men for norsk fotball så tror jeg ikke det er så dumt om man får et skille.

Den saken med Tarik synes jeg forresten virker veldig tynn. Det er jo bare spekulasjoner fra NRK sin side, selv om vi vet veldig godt at Knut Torbjørn Eggen er glad i å hente spillere fra lag han har trent før.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 okt 07, 14:41

Tarik går nok ikke til Rosenborg. Han har familie her i Fredrikstad, som nok er viktig for en 19-åring. Nei, skal han vekk fra FFK tror jeg(og håper) at han går til en klubb i utlandet.

Men tiden er nok ikke der enda. Mitt råd til ham vil være å bli en sesong til i FFK. Han er bare 19 år, og har fortsatt utrolig mye å lære. Og da er FFK en fin klubb for det. I en større klubb vil han være et mindre talent, og få mindre "særbehandling".

For FFK tror jeg også det er lurt at han blir en sesong til i klubben. Både sportslig og økonomisk sett. Om et år har han nok tatt enda et stort steg, og vi vil kanskje få fler millioner for ham.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 26 okt 07, 15:50

- Jeg har godt av å være her

Kontrakten til Tarik Elyounoussi med Fredrikstad går ut i 2009, og selv mener spilleren at han blir i FFK ut den tiden. Han forteller at han trives veldig godt i klubben, og i byen.

- Og jeg får jo trent veldig bra her, med tanke på den nye stadion og god treningsbane. Og jeg har gode trenere rundt meg, sier FFK-spilleren

(KILDE NRK/Østfold 22.10.07)

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 okt 07, 16:06

Vi skal ikke gi RBK muligheten til å tjene penger på Tarik ved et evt videresalg til utlandet. Selger vi til RBK så skal vi ha det vi hadde fått om en utenlandsk klubb hadde lagt inn bud. Det er begrenset hvor mye en klubb i en av de bedre ligaene vil gi for en spiller fra eliteserien, de må se at de presterer jevnt i sine egne ligaer før de virkelig blir verdt mye.

Vi hørte, rykter riktig nok, om at (var det west ham?) en engelsk klubb ville punge ut 40 mill for Tarik. Det ble ikke noe av. Men siden den tid så har ikke verdien sunket. Jeg vil si at et sted mellom 40 og 50 millioner er et greit utgangspunkt for ikke å legge på telefonrøret hvis Eggen ringer. Spørsmålet er om hvorfor vi da skal selge til en konkurrent fremfor til utlandet (Dit Tarik ønsker seg)? Fordi det er bra for Norsk fotball (køss katta)? Etisk sett ovenfor Tarik så kan man spørre seg selv om det er letter for Tarik å komme seg til utlandet via RBK og promotering gjennom CL eller FFK?

Spør noen meg så er det FFK sitt hensyn som må komme først og ikke Tarik sitt ønske. Det må da gå an å handle med FFK også, RBK skal ikke være den eneste og "den riktige" veien å gå for å komme til utlandet. Morgan har da visselig opprettet kontakter og klubben har bånd til både Charlton, Aston Villa og en Egyptisk klubb (Bare for å vise at vi ikke er gjemt bak en stol vi heller). Om noen lurer på om Tarik er god, så er det bare til å komme på Fredrikstad stadion, han trenger vel ikke å spille i CL for å bevise det om talentspeideren er flink. Han er ung og tar nivået.

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 07, 16:49

Det er mulig å lage kontrakter som sikrer prosenter ved videresalg, vet du. Forøvrig finnes det ingen klubb i Norge som har et bedre utstillingsvindu internasjonalt enn Rosenborg. Selv om Rosenborg har vært svake nasjonalt (vel, de har vel fortsatt vunnet gull 3 av de siste 5 åra) er det bare å se resultatene fra årets sesong i internasjonal sammenheng (poeng på Stamford Bridge og seier hjemme mot spanjakkene!), så skjønner du det. FFK tapte mot Hammarby, LSK mot et kvasilag fra Luxemburg, osv. Brann er nærmeste lag ut, siden de gjorde et godt resultat borte i UEFA-cupen. Men UEFA vs. CL? Ingen tvil om hvilken turnering som gir mest prestisje - også i gruppespill og kvalik.

Hypotese: Hvis Tarik vil til RBK og RBK blar opp f.eks. en rimelig høy sum for en norsk spiller (x0+ mill) kan vi f.eks. si at vi skal ha 35% ved videresalg til utlandet og 15% til norge.

Rykter (som du sier), antagelser og (ville) spekulasjoner om summer som 40 millioner kroner blir det bare synsing og fjas synes jeg.  Hvor mange norske spillere har blitt solgt til utlandet over 25 millioner? Ikke mange...  Hvor mange (ikke norske) spillere har blitt solgt fra Norge til utlandet for mer enn 25 millioner? Ikke mange det heller...

Og når du sier "Spør noen meg så er det FFK sitt hensyn som må komme først og ikke Tarik sitt ønske." kan det jo hende (fortsatt hypotetisk) at vi havner i en situasjon der Tarik kan gå som Bosman-spiller. Hva da? Da sitter FFK igjen med svarteper; vi mister en god spiller og får ingen penger.

Jeg ønsker selvsagt av hele mitt hjerte at Tarik blir i klubben så lenge som mulig, at han signerer en knallgod kontrakt med FFK og til sist blir solgt til Real Madrid - for 100+ milloner. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 26 okt 07, 18:49
Opprinnelig postet av Shadar

Vi skal ikke gi RBK muligheten til å tjene penger på Tarik ved et evt videresalg til utlandet. Selger vi til RBK så skal vi ha det vi hadde fått om en utenlandsk klubb hadde lagt inn bud. Det er begrenset hvor mye en klubb i en av de bedre ligaene vil gi for en spiller fra eliteserien, de må se at de presterer jevnt i sine egne ligaer før de virkelig blir verdt mye.

Vi hørte, rykter riktig nok, om at (var det west ham?) en engelsk klubb ville punge ut 40 mill for Tarik. Det ble ikke noe av. Men siden den tid så har ikke verdien sunket. Jeg vil si at et sted mellom 40 og 50 millioner er et greit utgangspunkt for ikke å legge på telefonrøret hvis Eggen ringer. Spørsmålet er om hvorfor vi da skal selge til en konkurrent fremfor til utlandet (Dit Tarik ønsker seg)? Fordi det er bra for Norsk fotball (køss katta)? Etisk sett ovenfor Tarik så kan man spørre seg selv om det er letter for Tarik å komme seg til utlandet via RBK og promotering gjennom CL eller FFK?

Spør noen meg så er det FFK sitt hensyn som må komme først og ikke Tarik sitt ønske. Det må da gå an å handle med FFK også, RBK skal ikke være den eneste og "den riktige" veien å gå for å komme til utlandet. Morgan har da visselig opprettet kontakter og klubben har bånd til både Charlton, Aston Villa og en Egyptisk klubb (Bare for å vise at vi ikke er gjemt bak en stol vi heller). Om noen lurer på om Tarik er god, så er det bare til å komme på Fredrikstad stadion, han trenger vel ikke å spille i CL for å bevise det om talentspeideren er flink. Han er ung og tar nivået.

 

 

Forundret over den store bakkekontakten de fleste har inn har, en utopi at noen klubber betaler 40-50 mil for en spiller herfra, nå har vel ikke akurat tarik vert briljant i hele sommer?? og når det også blir nevnt 20 mil for Rami da er det komplett.. Men nå skal en ikke tro alt som står i avisene, verken om summer eller ønske om og bli ut kontraktstiden..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 okt 07, 00:07

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 27 okt 07, 09:47

[quote=Costanza][quote=kjo]Mange mener jo at uforutsigbarheten i norsk fotball ved at det er såpass jevnt og vi knapt har et eneste stabilt topplag igjen, er en svakhet ved norsk fotball og noe som begrenser utviklingen vår. Og jeg forstår den tankegangen veldig godt, men for oss som er supportere for en av de mange klubbene som kanskje ikke blir en del av denne "makteliten" så kan det oppleves som frustrerende. Men for norsk fotball så tror jeg ikke det er så dumt om man får et skille.

Så spørs det hvordan man ser på hva som er best for norsk fotball. Tar man utgangspunkt i at det beste for norsk fotball er at et par klubber når lengst mulig i Europa, er det bra med et skille a la England, der de fire store ligger lysår foran resten. Men om man foretrekker en jevn, levende og spennende liga i Norge er det en tragidie. Jeg for min del tar utgangspunkt i FFK. Jeg må innrømme at for meg er en plass opp på tippeligatabellen for FFK langt viktigere enn RBK-suksess i Europa. For meg er RKB først og fremst en konkurrent til FFK, det perspektivet overskygger norsk fotball-perpektivet fullstendig.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 okt 07, 11:46
Jeg vet at vi ikke får 40 - 50 mill for Tarik internt i Norge. Det skjønner jeg og, så jeg har ikke mistet bakkekontakten helt. Det forrige innlegget mitt var skrevet med hjerte. Jeg har ikke lyst til å se Tarik hos en direkte konkurrent. FFK bør være en klubb som har økonomisk styrke til å ikke måtte si ja med en gang det kommer et greit tilbud fra RBK.


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 31 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340