Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 31 27

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 14 des 07, 05:01
Enda en spiller som FFK har prøvd seg på, ser ut som han velger Godsetdt.no/article/20071213/GODSET/920931732/1004/SPORT

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 des 07, 07:14

Opprinnelig postet av eliot
Enda en spiller som FFK har prøvd seg på, ser ut som han velger Godsetdt.no/article/20071213/GODSET/920931732/1004/SPORT

Hvordan vet du at FFK har prøvd seg på ham?
Ifølge Grønhagen så har ikke FFK engang kontaktet ham.

Jeg mener å huske at FFK er på grensa når det gjelder norske vs utenlandske spillere i stallen for 2008, så siden Abgar Barsom vistnok skal ha fått et tilbud så tror jeg at FFK ser etter nordmenn i tillegg til ham.
Jeg håper ihvertfall at FFK tenker over kvoten med "frie" spillere mens de ser etter forsterkninger.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 14 des 07, 08:27

Opprinnelig postet av eliot
Enda en spiller som FFK har prøvd seg på, ser ut som han velger Godsetdt.no/article/20071213/GODSET/920931732/1004/SPORT

Satser på at FFK har en plan når det kommer til v.backen. Vi kan ikke gjøre det bra i TL uten en venstreback. Er det slik at det er tilbake til tiden før Morgan mpt spillerinnkjøp? Dvs at spillere blir handlet inn siste uka før overgangsvinduet stenger.

---------------------------

Fredd


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 14 des 07, 11:06
Hadde det vært en idé å hente inn Lars Hirschfelt som ny førstekeeper?? Nå er jo Rune A. Jarstein klar som ny nr 1 i RBK...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 des 07, 11:19

Hente "sila" ?  Uansett ville vel Lars Hirschfelt vekk fra RBK og til en større klubb ? Uansett har vi jo Bråten og Staw hvis (når ) vi mister Rami, skjønt jeg ser behovet for en 3dde keeper...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 14 des 07, 15:01
Opprinnelig postet av eliot
Enda en spiller som FFK har prøvd seg på, ser ut som han velger Godsetdt.no/article/20071213/GODSET/920931732/1004/SPORT

FFK var ikke interessert, dette har jeg fra 100% sikre kilder.

Det var kun journalisten som spekulerte i hvilke norske klubber som trengte en venstreback, og da kom han opp med FFK (som ikke har venstreback) og LSK (hvor Johnsen er skadet).

Jeg sjekket opp dette da artikkelen kom.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 des 07, 15:43
hadde Dan Anton Johansen vært noe for oss ? (vi hadde vel lyst på han om jeg ikke husker feil, men han valgte lsk) En stund siden sa han i TV2 sporten at han ønsket seg vekk

---------------------------

http://keiko99.net


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 des 07, 18:28
Endret: 14 des 07, 18:28
Opprinnelig postet av keiko99
hadde Dan Anton Johansen vært noe for oss ? (vi hadde vel lyst på han om jeg ikke husker feil, men han valgte lsk) En stund siden sa han i TV2 sporten at han ønsket seg vekk

Siden han falt helt gjennom i Lillestrøm så vil det kanskje være å gamble... På en annen side så har han veldig gode referanser fra tiden i Brøndby. Er en anvendelig spiller som har vært mest brukt som høyreback, men kan også spille midtstopper. Hvis han skal kjøpes kan det være et rett tidspunkt nå siden han ikke har slått til i LSK og markedsverdien trolig ikke vil være så høy, men spørsmålet er om han i det hele tatt har det som skal til for å slå gjennom i norsk fotball... Før han havnet i LSK så ville jeg vært storfornøyd om vi fikk han. Nå er jeg mer usikker.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 des 07, 19:41
Jeg er enig i det du sier og etter å lese det du sier så er kanskje smart å la den spilleren være

---------------------------

http://keiko99.net


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 07, 09:28

Odd ønsker seg budkrig på Espen Ruud, kanskje han ikke er tapt for FFK likevel?

www.rogalandsavis.no/sport/viking/article3184935.ece


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 des 07, 10:04
tror ikke vi blir med å svir av penger der... Dette kan bli fryktelig dyrt siden viking med flere er mye sterkere en oss på økonomi.

---------------------------

http://keiko99.net


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 des 07, 13:35
Begynner å få en smule noia nå jeg, hvor blir det av alle de nye fete signeringene som skulle løfte FFK opp til øvre del av tabellen og mulig europa-spill? skal vi tilbake til stressede nødkjøp i februar nå kansje.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 des 07, 14:18
Endret: 18 des 07, 14:19
De antydet at det ikke var penger til å kjøpe Sjöberg så han ble sendt hjem, da kan det ikke være så mye penger de har å rutte med for han kan umulig ha vært grisedyr.

Vi må nok stole på spillerinvest hjelper til for at det skal bli noe sving på sakene for alt annet virker som ett stort sluk.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 des 07, 14:37

Kan tenke meg at FFK vil ha svar fra Barsom før de velger å kjøpe en annen spiller. Etter hva jeg har skjønt skal han bestemme seg før nyttår. Innen slutten av januar spillere være klare, helst før det også.

Har en magefølelse på at Barsom går til oss. Får vi i tillegg tak i en venstreback, står vi godt rustet før 2008sesongen.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 des 07, 15:15
Endret: 18 des 07, 15:16
Opprinnelig postet av Lemmy
Innen slutten av januar spillere være klare, helst før det også.

Hvorfor det?

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 des 07, 15:24

Fordi spilleren/spillerne skal tilpasses en helt ny hverdag, med mye rutiner, lagkamerater og omgivelser. Han/de skal også være en del av den 11eren Grönhagen allerede i januar(spesielt pga. tidligere kampstart) skal tenke sine tanker rundt og forberede seg på å spille med.

I tillegg tar det nok litt tid før spilleren/spillerne tilpasses sosialt i byen med kanskje aller viktigst en leilighet. For å prestere optimalt på banen, er det viktig at man trives så godt som mulig sosialt. Og for å ha fokus på bare fotballen, kan det være en fordel å ha kommet ordentlig på plass i byen.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 des 07, 15:28
Opprinnelig postet av Lemmy

Har en magefølelse på at Barsom går til oss. Får vi i tillegg tak i en venstreback, står vi godt rustet før 2008sesongen.



Vi må ha inn flere forsvarsspillere om vi ikke skal få store problemer ved skader.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 des 07, 15:29
Nuh, sånn å forstå. Du skrev så bombastisk at jeg trodde det var en regel som gjorde at nye spillere måtte være på plass før 31. januar.

Sånn i det store og det hele er jeg vel enig med deg, selv om det finnes plenty av eksempler på spillere som ikke trenger måneder på å finne seg til rette i ny klubb. Vi trenger ikke se lenger enn til Ardian Gashi.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 des 07, 19:39

Beklager det, Per Egil. Så det selv nå.. Men det var bare et uttrykk for at jeg mener at kjøp etter januar ikke er lurt.

Selvfølgelig fins det en del unntak. Det blir, som du nevner, nærliggende å tenke på Gashi. Sapara kan jo også nevnes.

Men så kommer man til disse stortalentene; Jan Gunnar Solli når han gikk til RBK, Hæstad i Wigan og Ødegaard i starten av sin periode i Viking. Såpass gode spillere, som spilte så utrolig dårlig i sine klubber. Jeg tror ikke det kan ha vært tilfeldigheter.

Det samme gjelder kanskje også for Fofana og Kouadio. For deres del har nok ikke alt stemt på det personlige plan det første året, naturlig nok. Men jeg tror det kommer. Og sammen med det tror jeg det virkelige storspillet deres kommer!

Og til deg, Bjorn. Jeg mener at FFK er godt rustet, også i forsvarsleddet. Ved kjøp av en ny venstreback, vel og merke. Vi har to av Norges beste stoppere i Gerrbrand og Piiroja. Vi har en grei høyreback i Pål Andrè. Vi har Agim Shabani, et stoppertalent som også kan bekle backroller hvis det er nødvendig. Vi har Bjørkøy som kan bekle en høyrebackrolle. Noen som vet noe om statusen til Vidar Martinsen? I tillegg har vi Christian Halvorsen på gang fra juniorlaget etterhvert, tror jeg.

Det vil si tre stoppere,en høyreback, en venstreback(blir kjøpt). I tillegg kan en av stopperne bekle begge backroller, en midtbanespiller kan spille høyreback, en midtstopper med skade og etterhvert tror jeg vi har en venstrebackreserve i stallen(Halvorsen).

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 des 07, 16:35

Beklager det, Per Egil. Så det selv nå.. Men det var bare et uttrykk for at jeg mener at kjøp etter januar ikke er lurt.

Selvfølgelig fins det en del unntak. Det blir, som du nevner, nærliggende å tenke på Gashi. Sapara kan jo også nevnes.

Men så kommer man til disse stortalentene; Jan Gunnar Solli når han gikk til RBK, Hæstad i Wigan og Ødegaard i starten av sin periode i Viking. Såpass gode spillere, som spilte så utrolig dårlig i sine klubber. Jeg tror ikke det kan ha vært tilfeldigheter.

Det samme gjelder kanskje også for Fofana og Kouadio. For deres del har nok ikke alt stemt på det personlige plan det første året, naturlig nok. Men jeg tror det kommer. Og sammen med det tror jeg det virkelige storspillet deres kommer!

Og til deg, Bjorn. Jeg mener at FFK er godt rustet, også i forsvarsleddet. Ved kjøp av en ny venstreback, vel og merke. Vi har to av Norges beste stoppere i Gerrbrand og Piiroja. Vi har en grei høyreback i Pål Andrè. Vi har Agim Shabani, et stoppertalent som også kan bekle backroller hvis det er nødvendig. Vi har Bjørkøy som kan bekle en høyrebackrolle. Noen som vet noe om statusen til Vidar Martinsen? I tillegg har vi Christian Halvorsen på gang fra juniorlaget etterhvert, tror jeg.

Det vil si tre stoppere,en høyreback, en venstreback(blir kjøpt). I tillegg kan en av stopperne bekle begge backroller, en midtbanespiller kan spille høyreback, en midtstopper med skade og etterhvert tror jeg vi har en venstrebackreserve i stallen(Halvorsen).

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 31 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340