Husk meg
Brukernavn
Passord

Shabaan på vei bort???

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 okt 07, 19:08
Endret: 04 okt 07, 19:41

Opprinnelig postet av Holters
Tviler på at vi får 8-9 millioner for Shaaban dersom han går til en svensk klubb:

1) Keepere har generelt de laveste overgangssummene. Det blir dyrere og dyrere jo lenger frem på banen man kommer.

2) Svenske klubber har generelt mindre å rutte med til overgangssummer, og spillerovergangene er altså generelt lavere i Sverige. Det er kun de aller, aller største klubbene som virkelig har krutt å komme med.

3) Lønnsnivået er lavere.

Men, men får vi 4-5 millioner ved å selge ham til IFK, så er det vel egentlig bare å slå til. Shaaban har nå bare ett år igjen av kontrakten, og vi har to stortalenter i bakhånd. Håper selvsagt på en større overgangssum, men fablingen som noen har kommet med her inne (10-15-20-25 millioner) er nok langt ifra realiteten.

Toppklubbene(Og de er mange) i Sverige lå på en omsettning på rundt 100 mill. svk i 2006. Malmø hadde 120 mill på topp.

IFK solgte Marcus Berg til Heerenveen for 35 mill svk.

Mediene i Sverige tror IFK kjøpte Tobias Hysen for 12-13 mill. svk.  fra Suderland i sommer.

Tror ikke vi skal nedvurdere Allsvenskan Holters.IFK Gøteborg har råd til å kjøpe Shabaan for 10-12 mill.

Redigert: Her er tallene fra Allsvenskan

Allsvenskans Økonomi 2006

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benjamin

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 23

Lagt til: 04 okt 07, 20:15
selg, spiller uten klubbfølelse, går ut i media hver gang han spiller bra, at han vil vekk

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 20:56

Opprinnelig postet av benjamin
selg, spiller uten klubbfølelse, går ut i media hver gang han spiller bra, at han vil vekk

 

Ikke ork å rakk ned på Shaban, diskusjonen om hvorvidt Shaban er en ulojal og ufyselig fyr eller rett og slett en veldig profesjonell spiller som ikke er fra byen eller landet har vi hatt så mange ganger..


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 04 okt 07, 22:05

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg mener faktisk at Shaban burde bli solgt av klubben i vinter. Jeg mener at hvis en klubb har muligheten til å tjene penger på å bytte ut en innkjøpt spiller som kommer utenfra mot en lokal spiller, uten at klubben blir for svekket, er en fantastisk mulighet som bør gripes. Mot RBK hadde FFK hele 3 spillere fra byprosjektet på banen og det synes jeg var veldig gledelig. VI vant kampen mot RBK 4 - 1 (regner ikke med 2 som burde vært anullert) og Staw kunne ikke lastes for det målet.

Helt enig, nå har vi to keepere som jeg trur er gode nok til /å konkurrere om/og vokte målet til Fredrikstad.. at de er lokale gutter trekker også opp. Selg i vinter nå når vi kan få noen kroner


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 okt 07, 02:19

Opprinnelig postet av Patrioten
Ingen sannhet i ryktene sier Rami, www.fredrikstadfk.no/content/view/590/1/

F@*n. Skrives det aldri mer med tekst på Fredrikstadfk.no ? Er ikke alltid det passer med å kjøre lyd på datan, feks kl 2 om natten da resten av huset sover, og når jeg er på jobb, der jeg ikke får inn live video....

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 okt 07, 03:46
Endret: 05 okt 07, 03:57
Opprinnelig postet av benksliter`n

Allsvenskans Økonomi 2006

Bra research! Slike innlegg liker jeg!

IFK Gøteborg omsatte for 55 mill svenske i 2006 om man trekker fra inntekter fra spillersalg. Det blir ca 47 mill norske kroner som også er en nedgang fra 2005. Så i 2007 vil trolig FFK omsette for ca det dobbelte av hva IFK Gøteborg gjør.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 okt 07, 08:25

Snart Rami exit..

 

Blir spennende å se hva som skjer etter sesongen

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 okt 07, 08:35
Tror det er best for alle parter. Staw og Bråthen trenger spilletid for ikke bli utålmodige og Rami Shabaan sikler etter utlandet.   Vi har vel alle visst at Rami er en leiesoldat. Vi har to veldig gode keepere i Staw og Bråthen,så jeg er ihvertfall ikke bekymret..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 okt 07, 08:50

Enig i at å selge Shabaan i vinter totalt sett er det beste alternativet, alle parters interesser tatt i betraktning. Men jeg tror det vil ta noen år før Staw/Bråten leverer keeperspill av den klasse Shabaan har vist i en lang periode nå, så det vil svekke FFK i en stund fremover. Men på lengre sikt kan det være et stort sportslig og økonomisk potentsiale i å slippe til Staw/Bråten allerede neste sesong. Noe tredje alternativ (hente en erstatter om Shabaan forsvinner) finnes ikke slik jeg ser det.

Håper Shaban storspiller de 4 neste kampene (om han står lørdag) slik at salgssummen kan krype mot tosifrede millionbeløp, slik de to budene som kom i sommer anntyder :)

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 okt 07, 09:00
ja jeg føler vi kan takke for at rami kom hit og klart det blir litt trist, men samtidig har vi 2 unge keepere som vi bør satse på.

---------------------------

http://keiko99.net


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 okt 07, 09:11

Enig det er for tidlig med Staw og Bråthen, synes ikke vi kan sammenligne de med en svensk landslagskeeper.

Så FFK må ut på markedet, eller er det alt.

Hvis Odd skulle rykke ned, så bør FFK gjøre fremstøt mot Odd, foresten hvilke andre keepere i Tippeligaen vil vi ha?

 


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 05 okt 07, 09:16
Jeg vil ha Staw og Bråthen!

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 okt 07, 09:26
Opprinnelig postet av Patrioten
Enig det er for tidlig med Staw og Bråthen



Hvordan i alle dager skal man utvikle seg om man ikke får spille?
Både Staw og til dels Bråthen har vist at de har toppnivået inne. Da gjelder det bare å få de til å spille stabilt på det nivået.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 05 okt 07, 09:29

Synes også vi skal satse på de to vi har. Høres klokt ut å gi dem sjansen nå, så har vi høyst sannsynlig minst en kanskje to klassekeepere om få år. Begge holder allerede et habilt nivå, og den eneste måten de kan bli bedre er ved at får lov til å spille.

Jeg ser heller at FFK henter to-tre utespillere - ikke nødvendigvis for å forsterke førsteelleveren så veldig (den begynner å bli sterk nå) men for å kunne holde nivået oppe ved skader og suspensjoner på sentrale spillere.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 05 okt 07, 10:11
Opprinnelig postet av Rasle



Hvordan i alle dager skal man utvikle seg om man ikke får spille?
Både Staw og til dels Bråthen har vist at de har toppnivået inne. Da gjelder det bare å få de til å spille stabilt på det nivået.
 

Det er ikke noe problem for så unge keepere å utvikle seg på et lavere nivå enn tippeligaen. Det er sjelden at keepere på under 25 år er 1. valg for en tippeligaklubb. Disse 2 er 19 og 20 år i dag(Staw er 20 ved sesongstart).

Greit at begge er regnet som store talenter (men kanskje ikke større enn de som har vært talenter tidligere), men det vil være en stor grad av gambling om man satser kun på Staw og Bråthen. Keeper plassen er vel der erfaring betyr mest. Erfaring får man over tid. Det er også en av grunnene til at mange keepere er på sitt beste etter at de har fylt 30 år.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 05 okt 07, 10:40
Opprinnelig postet av kanogvetalt
  

Greit at begge er regnet som store talenter (men kanskje ikke større enn de som har vært talenter tidligere), men det vil være en stor grad av gambling om man satser kun på Staw og Bråthen. Keeper plassen er vel der erfaring betyr mest. Erfaring får man over tid. Det er også en av grunnene til at mange keepere er på sitt beste etter at de har fylt 30 år.

Med henholdsvis 194 og 196 cm må vel dette være to av de største keepertalentene FFK har hatt på lenge!

Sant som du sier at erfaring er noe man får over tid. Men man får mer verdifull erfaring på banen enn på benken.

Kan kanskje være litt dristig bare ha to keepere på A-laget hvorav den eldste er 20 år. Ser det poenget. Men jeg ser også poenget med å gi disse to tillitt så tidlig som mulig. Det blir en vurdering av hvor langsiktig en vil tenke på bekostning av større trygghet her og nå.

Ellers vil jeg tro det er en fordel for unge keepertalenter å ha en solid og erfaren keeper (typisk Rami) å lære av. Sånn sett er det kanskje fornuftig å erstatte Rami, i alle fall hvis man får en ny keeper av nogenlunde samme kaliber. Hvor enkelt det er er en helt annen sak...

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 10:40

For meg virker det som om folk tror at man blir god automatisk av å være i den rette alderen. Patrioten føler seg ikke sikker på dem ennå og vil tydeligvis handle inn Jarstein og bruke ham frem til Lasse og Erik er gode nok. Patrioten er ikke alene om å mene dette, det er mange som er helt enige, og det skremmer meg. Hvis man ikke føler seg sikker på våre to ikke så alt for unge keepere og fortsetter å la dem slite benken, så vil vi nok aldri føle oss trygge på dem.

Et annet argument som at "de er ikke like gode som den svenske landslagskeeperen ennå, her må FFK ut å handle" er også håpløst. Hvor mange lag i TL ha en keeper som er så god da? Hva er det vi forventer? Bare fordi vi har vent oss til å ha en over gj.snittelig god keeper, skal vi da prioritere å bruke en haug av penger for å kjøpe inn en omtrent like god? En som vi har mindre sjanse for å tjene gode penger på? Da kunne vi like gjerne klubben stilt våre to unge keepere opp på en rekke og spøtta dem i trynet i tur og orden.

Kongenoveralt: Du skriver at "Det er sjelden at keepere på under 25 år er 1. valg for en tippeligaklubb". Jeg vil si at det er sjeldent en tippeligaklubb har så store talenter i det hele tatt.


lars-vegas

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 05 okt 07, 10:51

Vil bare minne om at Iker Casillas var 18 og 115 dager når han debuterte for A-laget til Real Madrid og har siden stått fast for laget. Så hvis selveste Real Madrid tør og satse på en unggutt så ser jeg ikke noe veien for at FFK kan gjøre det samme når situasjonen blir som den blir. "Er du god nok,  er du gammel nok" er ett kjent ordtak i fotballverdenen, dette bør gjelde i Fredrikstad også.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 okt 07, 11:19
Hvis Rami Shaaban forsvinner etter sesongen og klubben henter inn en ny førstekeeper, hva slags signal vil det være å sende til Staw og Bråthen? De kommer helt sikkert til å ønske seg bort fra klubben. Når vi er i besittelse av to av landets største keepertalenter (begger er landslagsspillere) så ville det vært ren og skjær idioti å ikke satse på dem!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 05 okt 07, 11:19
Opprinnelig postet av lars-vegas

Vil bare minne om at Iker Casillas var 18 og 115 dager når han debuterte for A-laget til Real Madrid og har siden stått fast for laget. Så hvis selveste Real Madrid tør og satse på en unggutt så ser jeg ikke noe veien for at FFK kan gjøre det samme når situasjonen blir som den blir. "Er du god nok,  er du gammel nok" er ett kjent ordtak i fotballverdenen, dette bør gjelde i Fredrikstad også.

Fakta dreper enhver debatt! Du har rett i ditt eksempel med Casillas. Men, han er en av veldig få unntak som bekrefter regelen om at keeper bruker fler år enn utespillere på å nå sitt toppnivå. Det er nok flere keepere som spiller etter at de har fylt 35 enn de som debuterer før fylte 20. Utrykket " er du god nok, er du gammel nok" stemmer selvfølgelig. Greia er bare at det er tvilsomt om en keeper er god nok når han bare er 20 år. Lav alder betyr mindre erfaring, og når de gjelder keepere er erfaringen veldig viktig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f