Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 21:46
Endret: 26 sep 07, 21:48

Opprinnelig postet av Radoslaw
At du i det hele tatt gidder, djpete. 

Noe må man gjøre for å få tida til å gå:-)

Ikke noe galt med forslaget i seg selv, men forstår ikke helt vitsen. Neste sesong vil det bli et eget felt, med sangkontrakt osv, ved siden av et felt for litt mindre sangkåte supportere, kan det ikke bare bli med det. Så kan de som vil melde seg inn i BRH? Eller er det sånn at disse nyetablererne ikke vil være medlemmer av PH, og dermed er redd for å gå glipp av "honnørpriser".  Dersom disse sidegrupperingene er interessert i tifo o.l vil det være dumt, av økonomiske årsaker, å distansere seg til PH.

Flott med engasjerte menesker, men jeg forstår ikke at ikke hvorfor det ikke holder med BRH og PH. Skulle favne de fleste supportertyper det vel?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 22:09

Opprinnelig postet av djpete
Flott med engasjerte menesker, men jeg forstår ikke at ikke hvorfor det ikke holder med BRH og PH. Skulle favne de fleste supportertyper det vel?

Dog må du ikke glemme at for mange av oss så eksisterer ikke PH lenger.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 22:19
Jeg tror det beste hadde vært det vi snakka om sist gang, å la vær å kalle "gjengen" noenting, bare en flokk i flokken som holder sammen, står sammen på PH-feltet og har samme mentalitet.

Det tror jeg kan heve hele "kulturen" totalt sett hvis vi får en relativt stor gruppe slike, hvis ikke noen blir redde vel å merke.

Tror det er best for alle, da holder de likesinnede sammen på turer og hele skiten, så plager vi ingen.

Det kommer til å bli jævlig vanskelig å få ett eget felt på stadion, Waters kommer til å få hjerteinnfarkt.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 26 sep 07, 22:24
At det trengs en ny supporter klubb er det ikke tvil om... Kansje det blir slutt på all krangling da???

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 22:31
Endret: 26 sep 07, 22:40
Opprinnelig postet av Kristian B
Opprinnelig postet av Jonek

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

Hakke du meldt deg ut av plankehaugen? Eller er det jeg som har misforstått?

Hei Kristian B!

Jeg vet ikke hvem du er, men det spiller ingen rolle. Ta kontakt på stadion til søndag....Spent på å vite hvem du er.

Jeg har aldri tenkt tanken på å melde meg ut av PH, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har det bra der vettu!

Eller vet du mer enn meg???? Hjelp, kanskje jeg har blitt utestengt??? Nå må jeg ut i postkassa for å sjekke det.Neida!

Jeg er en traust type med beina godt festet i betongen på PH feltet. Meg har de ingenting å utsette på... Bortsett fra Buberry kopi capsen da... Men den for man leve med..

Men jeg er positiv til at andre starter en klubb.

 

 

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 22:46

Opprinnelig postet av Rey

Så lenge dere velger å kalle dere Aristokratene, så tror jeg nok ikke dere vil få til noe samarbeid med FFK om et eget felt. (Jeg kan ta feil) De satt seg jo veldig på bakbena når Plankehaugen ville bytte til det navnet.

Det var ikke slik at PH ville bytte til dette navnet, men det ble foreslått av undertegnede for, jeg tror det er, 4 år siden.Forslaget ble forøvrig nedstemt i generalforsamling, bl.a etter at FFK hadde satt seg mildt sagt på bakbeina, til en slik benyttelse av navnet. De mente at det var FFK som klubb var forbundet med navnet, og ville ikke at det skulle benyttes av enkeltgrupper utenom klubben.

Litt merkelig var det da, at bare noen uker etterpå ble det dannet en gruppe i klubben som fikk nettopp navnet:....ja ...Aristokratene. Mener dette var en gruppe sponsorer, seniorer e.l, uten at jeg er helt sikker. (ps, sikter ikke til Aristokratpartnere) Dette falt inn under kategorien kameraderi, en nokså stor kategori under Kværneng sin periode i klubben.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 23:48

Aristokratene er et fint navn på en supporterklubb synes jeg også Dag. Synd ikke det navnet ble navnet til PH.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 23:50
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.

Og hva menes med det? Skal ikke dette være FFK supportere? Skal de stå fritt til å vende klubben ryggen i motgang eller når de ikke får det som de vil? Venter man da å få samme fordeler som PH?

Du må ikke blande PH og den nye supporterklubben. Hva de oppnår av fordeler får tiden vise. FFK hadde 3 supporterklubber på begynnelsen av 70-tallet, det burde du vite. Du er jo gammel nok til at du burde huske det. Visa ble at disse konkurrerte hverandre ut, og til slutt så hadde vi ingen.

På bakgrunn av det du skriver her, setter du utsagnet ditt om at du kan være interessert i en ny supporterklubb i et noe merkelig lys.

Disse 3 supporterklubbene var ikke i nærheten av det Plankehaugen er. Disse var bare små. Kanskje 100 i hver. Skal mye til å velte Plankehaugen over ende nå. Som jeg også skriver, jeg er avventende til det hele. Jeg vil se ann hva det blir til først.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 23:51
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 

Kunne kanskje bruke Horde i steden for ??


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 00:50
Endret: 27 sep 07, 01:02
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 

Kunne kanskje bruke Horde i steden for ??

"Horde" du liksom.

Tror du virkelig man ønsker å fremstå som en gjeng hottentotter og buskmenn i fullt kaos ?,

...niet, her skal det definitivt utøves militær jerndisiplin fra A til Å ! 

Forstått, menig Haugen ?  

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 27 sep 07, 00:47

Interresant. Blir dette noe av skal det vurderes sterkt til neste år.

Og Kriss: Ta på deg et navnskilt når du er ute og går, jeg lover å ikke bremse når du går over gata...

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 01:36
Opprinnelig postet av Radoslaw

Forstått, menig Haugen ?  

Etter å ha vært på rep så har jeg opparbeida korporalsgrad. Kan ikke bli degradert allerede nå ??


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 02:12
Endret: 27 sep 07, 02:20
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Forstått, menig Haugen ?  

Etter å ha vært på rep så har jeg opparbeida korporalsgrad. Kan ikke bli degradert allerede nå ??

Du må nok begynne fra scratch, menig Haugen,

...vi leker ikke en militær organisasjon ! 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 sep 07, 09:09
Endret: 27 sep 07, 09:12

Opprinnelig postet av Solheim

Dritt lei all peset BRH får bare pga navnet.. det må da nesten være et fett hva man kaller seg?

Hvis man tøyer "nesten" veldig langt, så blir det vel nesten riktig som du sier. Men jo, navnet betyr noe. Gå til et ytterpunkt så blir det tydeligere. "Syngende husmødre" ville ikke tiltrekke seg de samme folka eller den samme oppmerksomheten som "The Rippers" e.l. Assosiasjonene blir ganske forskjellige. Jeg tror de syngende husmødre kunne oppføre seg ganske mye mer løssluppent enn f.eks BRH uten å få pes, fordi de høres så snille og uskyldige ut.  

Det virker på meg som om ganske mange av folka i BRH synes både navn og klestil er veldig viktig. Man vil ikke høres ut eller se ut som en gjeng med (det man selv synes er) duster. 

Så lenge det ikke blir for mye gnisninger mellom ulike supportergrupper ser ikke jeg noe problem med å danne en ny gjeng. Egentlig savner jeg at FFK har en supportergjeng som kaller seg for Aristokratene, det passer naturlig inn. Men av en eller annen grunn ville jeg trodd de skulle høre til i nærheten av VIP-tribunen. Synes det klinger litt i den retningen.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 sep 07, 09:32
Kunne disse trådene om utestengelsene, konflikter innad i Plankehaugen, konflikter mellom forskjellige supportergrupperinger, stifting av nye supporterklubber osv. osv. (de fleste kan stort sett oppsummeres med ordet "drittslenging") muligens flyttes til en annen forumkategori (f.eks. "Plankehaugen")? Det begynner å bli nok nå, syns jeg.

---------------------------

Svensk magi!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 27 sep 07, 09:56

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!


 

Lykke til. Håper dere, klubben og PH får til et godt samarbeide

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 sep 07, 10:51

Jeg synes det er helt feil at alle militære navn skal forbindes med voldelig supporterkultur. Det er da tross alt helt vanlig at man henter inspirasjon fra militæret. Både Brann-Bataljonen og Bastionen er da ganske så militært. Jeg synes Den Rød Hvite Arme var et godt forslag.

Si meg; hvis alle de syngende fra PH bryter ut og stifter en egen supporterklubb, hvordan blir det da på stadion under kamp? Kan bli et spesielt å omtrent ikke høre noe fra PH under hele kampen. Og dette skjer fordi da har oversett de problemstillingene som har kommet opp underveis og ikke kommet med en løsning på problemet i tide. Det er flott at PH innfører et eget felt med sangkontrakt fra og med neste sesong, men kanskje det var i seneste laget?

Uansett om dette blir noe av og at de får et eget felt på stadion, så må de finne seg et annet navn enn "Aristokratene". Ettersom PH har søkt om å skifte til dette navnet tidligere så er det bare rett og rimelig at nettopp PH har første rett på "Aristokratene" om FFK skulle åpne opp for bruken av navnet. De var først ute.

Jeg har forsøkt å hjelpe dere med å komme på noen navn, men når man kobler militære ting med div så skal det ikke mye til før man får visse asossiasjoner

Syngende Skvadron (Det er vel ikke, og kommer ikke til å bli kult å melde seg inn i SS)

Andre forslag?


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 10:58
Opprinnelig postet av Morgaine

Tja. Er det en god ide? Hvordan skal nå dette arte seg på stadion? Hver sin sanggruppe på hvert sitt felt som prøver å synge hverandre ned? I tillegg til bortesupporterne?

Før alle tar av helt i lykkerusen over å få sin egen lille gjeng eller å bli kvitt noen brysomme "bråkebøtter" vil jeg gjerne vite hvordan dere har tenkt at dette skal foregå i praksis.

Mulig at det er god ide, mulig det vil funke i praksis. Er bare litt skeptisk. Kan noen forklare litt?

Siden ingen har tatt seg bryet med å svare på spørsmålene mine stiller jeg dem en gang til. Det som er viktig med dette er ikke hva gruppa heter, klesstil eller hvor de skal stå eller hvem som er med.

Det er hvordan har dere tenkt at dette skal fungere i forhold til PH som allerede er etablert på stadion? For å bruke militær sjargong siden det er populært - har dere noen strategi og taktikk?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 27 sep 07, 10:59

Jeg ønsker dere lykke til, men har alikevel en anelse om at dette koker bort i kålen.

Innen dere får etablert dere blir det vel dannet 6 utbrytergrupper som ikke er 100 % fornøyde med ledelsen

Betinget pessimistisk hilsen fra meg.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 27 sep 07, 11:00
Opprinnelig postet av Olavesen
Og Kriss: Ta på deg et navnskilt når du er ute og går, jeg lover å ikke bremse når du går over gata...

uff...


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3