Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 11 5

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 aug 07, 00:12

Tror vel Moklebost var ment som en fleip.

Jeg mener ja til Morgan uansett utfall. Alle. også Morgan fortjener en sjanse til. Og jeg tror faktisk ikke det ville være så skadelig for klubben jeg, ved en eventuell dom. Kanskje det heller viser hjerterom å innkludere en i en vanskelig situasjon?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 aug 07, 23:04

Opprinnelig postet av Holters

Enig i absolutt alt du skriver, og er glad jeg ikke sitter i skoa på de som skal avgjøre Morgans skjebne ved et eventuelt negativt utfall. Vrien sak.

Skulle ønske jeg satt i de skoa jeg, da hadde ikke et evt utfall av den diskusjonen vært uvisst:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 13 aug 07, 23:16
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av djpete
Jeg må si at jeg mer og mer heller mot å svare JA på dette spm, ret og slett fordi han virker til å gjøre en fenomenal jobb i klubben, og at Mikelsaken er noe han har lært veldig mye av.

Enig i absolutt alt du skriver, og er glad jeg ikke sitter i skoa på de som skal avgjøre Morgans skjebne ved et eventuelt negativt utfall. Vrien sak.


Absolutt en vanskelig sak dette.

Mikel-saken berører en situasjon som henger igjen fra da Morgan var ansatt hos Lyn. Dette er ikke noe som egentlig berører FFK. HVIS han skulle bli dømt skyldig må han såklart ta sin straff etter norsk lov, men når straffeutmåling evt er gjort og straff evt sonet, så må man få tillit i samfunnet igjen. Morgan også.

MEN - hvordan vil tilliten til FFK være der ute hos andre klubber og samarbeidspartnere? Hvordan blir FFKs "markedsverdi"? Sponsorer og penger betyr mye i fotball. Og i hvor stor grad vil en sak og evt dom ta vekk fra fotballen? Potensielt kan all støyen rundt klubben også kunne ødelegge for det som skjer på banen.

Spørsmålet Morgan bør stille seg er om han ønsker å utsette klubben FFK for den belastningen en dom nødvendigvis vil påføre klubben? T.o.m. en tiltale kan være en belastning for klubben.

I tillegg: Inntil videre bør FFK og Morgan ikke blande korta her. At Morgan står fram på FFK-TV om Mikel-saken er å blande korta. FFK har ikke noe med Mikel-saken å gjøre.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 aug 07, 23:47
Jeg mener at Morgan burde få fortsette i joben uansett utfall av saken. Dette er noe som har skjedd i en annen klubb, og Morgan har stått frem og sagt at han er uskyldig. da tar jeg han på ordet for det. Samtidig er Mikel.saken en sak som henger med fra hans tidligere arbeidsgiver og som ikke har skjedd mens han har vært i FFK. Jobben han har gjort her er så god at man må ta det med i beregningene.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 14 aug 07, 00:05
Jeg vet i hvertfall hvor jeg står og derfor snakker for meg selv.  Støtter Morgan i tykt og tynt. Synes han har gjort fantastisk jobb i klubben. Og det er det viktigste ....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 00:07
Svaret på spørsmålet : Et klart ja fra min side.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 07, 00:09
Ja morgan er en av oss

---------------------------

http://keiko99.net


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 14 aug 07, 01:46

Må si jeg er til dels enig.

Så lenge han klarer å fungere selv om han blir dømt (mot formodning) ønsker i allefall jeg at han skal bli. Skulle det derimot vise seg at (som nevnt tidligere) at en del ikke vil ha noe med oss å gjøre siden direktøren tidligere er dømt for dokumentforfalskning kan jeg fort helle mot at han bør gå. Uansett fortjener han en `ny sjanse`. Han har jo gjort det veldig godt den tiden han har vært hos oss!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 aug 07, 09:38
Driter i hva han eventuellt har gjort i Lyn. Morgan gjør en bra jobb og bør bli i FFK. Basta!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5529

Lagt til: 14 aug 07, 10:26
Opprinnelig postet av djpete

Veldig mye bra!

Veldig enig i det du skriver. Om MA, mot formodning, skulle bli siktet og dømt så vil nok den generelle stemningen i fotball Norge rundt saken avgjøre om han fortsetter i klubben eller ikke. Uansett vil han måtte ta en permisjon i soningstiden. Er det opp til meg bør han fortsette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 21 sep 07, 11:38

Det er en ting jeg ikke skjønner. Lyn går ut i media og hevder at de ikke er part i saken. Hallo. Hvem fikk pengene fra Chelsea? Hvor var Morgan ansatt? Opptrådte Morgan alene på vegne av klubben? Det blir for dumt. Når det er snakk om slike beløp så tror jeg nok at Morgan ikke var alene om dette. Lyn prøver nå å distansere seg fra denne saken. Det ser t.o.m ut som om de skal lykkes med det.

Synes dette viser at vi har en direktør med ryggrad. De vokser ikke på trær. Sånn som det ser ut nå har jeg full tillit til Morgan. Dette er en heksejakt.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 21 sep 07, 11:51
Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Nei. -blir han dømt kommer han til å få sparken, det er jeg sikker på.

Hvis det er noen som skader FFKs omdømme er det narsissistiske kjeltringer.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 sep 07, 12:02
Dagbladets Esten O. Sæther kommenterer saken: - Hvitvask på Oslo vest

Og bare for å svare på topic: Dersom Morgan Andersen blir dømt i saken, så har han ikke noe å gjøre som direktør i FFK.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 21 sep 07, 12:20
Opprinnelig postet av Costanza
Dagbladets Esten O. Sæther kommenterer saken: - Hvitvask på Oslo vest

Og bare for å svare på topic: Dersom Morgan Andersen blir dømt i saken, så har han ikke noe å gjøre som direktør i FFK.


Har du noen forslag til ny direktør kanskje? Myklebost var jo UTROLIG. Lol...

---------------------------

Hiv styret!!!!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 21 sep 07, 12:21
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166985 

Hephep.  Han bør være uskyldig..

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 sep 07, 14:22
Endret: 21 sep 07, 14:28

Her er tiltalen:


Tiltalebeslutning

STATSADVOKATENE I OSLO

setter herved Morgan Andersen, f. 07.04.1966 under tiltale ved Oslo tingrett for overtredelse av:

I Straffeloven § 182 første ledd første straffalternativ
 for i rettsstridig hensikt å ha benyttet som ekte eller uforfalsket et ettergjort eller forfalsket dokument.

Grunnlag:

I august 2004 kom fotballspiller John Obi Mikel til Norge. I september 2004 ble det inngått to avtaler mellom Mikel og FC Lyn om at han skulle spille på Lyns eliteserielag. En avtale ble medundertegnet av agent John Shittu og en av Mikels far.

For å få utstedt spilleberettigelse som profesjonell fotballspiller tok han i egenskap av klubbdirektør for FC Lyn initiativ til at det ble innlevert en kontrakt datert 22. april 2005 til Norges fotballforbund (NFF) i tilknytning til Mikels 18- årsdag samme dag. Det var imidlertid ikke inngått ny kontrakt med Mikel denne dato. Kontrakten som ble innlevert var septemberkontrakten undertegnet av Mikels far, men med ny forside med datering 22. april 2005.

På bakgrunn av dette utstedte NFF spilleberettigelse til Mikel, og Mikel spilte eliteseriekamp den 24. april 2005.

I månedsskiftet mai/juni 2005 overleverte han enda en avtale til NFF. I denne avtalen byttet han ut sidene 1 og 5 i septemberkontrakten undertegnet av Shittu og påførte initialer på side 1 og datoen 22. april 2005 på begge sidene, alt for å gi inntrykk av at det faktisk var inngått en avtale med Mikel 22. april 2005.

II Straffeloven § 168 første straffalternativ
for ved falsk anmeldelse til påtalemyndigheten eller annen offentlig myndighet å ha søkt å pådra en annen siktelse eller fellelse for en forbrytelse.

Grunnlag:

Mandag 30. januar 2006 i Oslo anmeldte han John Shittu til politiet. Han påstod at Shittu hadde antedatert en kontrakt mellom FC Lyn og John Obi Mikel til tross for at han visste at dette ikke var tilfelle.

Straffeloven § 62 første ledd får anvendelse.

Oslo statsadvokatembeter, 19. september 2007

Terje Nybøe

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 sep 07, 14:29

Syns synd på Morgan, og støtter ham i tykt og tynt! Om han er skyldig i dokumentforfalskning, er det en litt annen sak. Men jeg syns uansett synd på ham. Måten media, og folk utenfor Fredrikstad, har taklet dette på har vært hårreisende!

Men, jeg må si meg enig i han jobbeksperten som ble intervjuet i FB i dag. Han bør bli permittert, eller aller helst få en annen rolle i klubben. Avtaler med andre klubber, agenter og spillere bør en annen få ta seg av. For uansett om han er skyldig eller ikke, så vil, utrolig nok, andre mennesker ha dømt ham som skyldig uansett.

Håper at Plankehaugen viser enda mer støtte til Morgan mot VIF eller hjemme mot RBK neste helg. For han er i en svært vanskelig situasjon. Alle bør nå tenke seg om, og støtte Morgan!

Morgan er livsviktig for klubben! Det løftet han har vært med på det siste året, har vært utrolig. Talentutvkling, stadionsmessig, spillerkontrakter, samarbeidspartnere osv; nesten alt har Morgan vært delaktig i!

Morgan, du vil ha min støtte uansett!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 14:59
Endret: 21 sep 07, 15:01

Tror nok Lyn skjelver litt i buksene også! Selv om de ikke er en part i denne straffesaken er det de som mottokk 50 mill og om Morgan blir dømt tar det nok ikke lang tid før noen vil kjempe for å få tilbake de 50 mill og da er brått LYN en part. Og  jeg vil tro de er i deep shit også!

Tror nok Lyn like mye som Morgan håper at han ikke blir dømt skyldig!

Spørs om ikke Lyn bør begynne å "flytte litt penger", om de har noen...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 11 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340