Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 10 okt 07, 09:01
Endret: 10 okt 07, 09:08
Opprinnelig postet av djpete

Passende anledning for å treke seg Bryna. Gitt klubben en sjokkerende dyr "gave" i form av ny stadion, en gave man tjener inn iløpet av få år, for så å tjene gode penger på de neste år. Så trekker man seg ut som en slags moralens vokter, isåfall aldri mer seigkællær på meg. Faans maktkamp! Hans ene utspill trekker FFK som klubb mer ned i søla enn det Morgan har gjort til nå.



Jeg må påpeke at Seigkællar (type Laban) er ett Nidar produkt :-) Så ikke noe vits å boikotte dem folkens!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 10 okt 07, 09:08
Opprinnelig postet av Espen


Nå begynner vi å ane omfanget av hva klubbens avgjørelse om å la MA fortsatt fungere i jobben vil føre til. Jeg synes det er så utrolig synd at FFK på denne måten blir sittende med et problem i fanget som klubben ikke har noe som helst ansvar for. Men om jeg skrev i et tidligere innlegg - dette er altså noe klubben har gått inn i med åpne øyne, eventuelt med stor naivitet, hvis styret trodde at det ikke ville bli noen smitteeffekt fra rettssaken og over på FFK.


Spørsmålet jeg stiller meg er: Skal vi gjøre det som er riktig i følge vår moral og rettsoppfatning, eller skal vi handle for å tekkes media, besservissere og enkelte av våre nåværende sponsorer. Jeg har faktisk ikke svaret selv, fordi dette har konsekvenser uansett hvilket valg klubben tar. Jeg tror det beste hadde vært om Morgan selv tok initiativet og søkte permisjon, men har full forståelse for at styret sliter med å permitere en de føler har gjort en fremdragende jobb i klubben.

Hva er styrets alternativer? Kom med konstruktive forslag til hva du hadde gjort som styreleder i FFK og begrunn hvorfor.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 10 okt 07, 09:56
Morgan er uskyldig til det motsatte er bevist, men han burde søkt permisjon selv fordi det er det beste for klubben, og det er helt vanlig i slike saker.

Morgan har gjort en god jobb for klubben, det kan ingen ta ifra han,  man påtalemakten ser ut til å ha en ganske god sak mot han i mht Mikel saken.  Dersom utfallet i Mikelsaken blir værst tenkelig for Morgan så kan han ikke fortsette i klubben som nå.  For det første vanker det en fengselsstraff, deretter vil han også miste all tillitt i Norsk Fotball og det er ikke FFK tjent med.

Saken er så alvorlig at styret burde handlet deretter når ikke Morgan selv søkte om permisjon. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 10 okt 07, 10:17
Her er enda en som uttaler seg. "FFK spiller poker".
Hun mener også at dette er en FFK-sak,vi har arvet problemet.
www.vg.no/pub/vgart.hbs

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 okt 07, 10:26

Det som nå skjer rundt FFK er egentlig noe som ikke er overraskende.

Det var flere av oss som tidligere, som har gått ut og støttet at FFK beskytter Morgan. At FFK viser tiltro og ikke forhåndsdømmer, men samtidig har sagt at Morgan for FFK sin skyld burde søkt om permisjon.

Jeg vil gjenta hva jeg tidligere har hevdet. Dersom Morgan har hjerte i klubben og tenker klubbens beste framfor seg sjøl, burde han søkt permisjon. Dette hadde på ingen måte vært å "tilstå", men å tenke på klubbens beste i en vanskelig situasjon.

Husk ingen person, ei heller Morgan er større enn klubben.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 10 okt 07, 10:51
Opprinnelig postet av Patrioten

 

Aksjonærene legger press på klubben.

www.dagbladet.no/sport/2007/10/10/514604.html

 

Det er vel ikke noen stor overaskelse at de andre aksjonærene i Værste AS henger seg på Brynildsen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 okt 07, 10:54
Opprinnelig postet av Frodal
Her er enda en som uttaler seg. "FFK spiller poker".


- Dette er definitivt en «FFK-sak». De har arvet et problemet. Man kan trekke en parallell til StatoilHydro. Problemet tilhørte Hydro, men ble problematisk også for det nye selskapet, sier hun.


Det er jo tull! Hadde FFK og Lyn fusjonert, så hadde det vært en parallell.

---------------------------

Svensk magi!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 okt 07, 11:02

Morgan sykemeldt på ubestemt tid - Nå koser vel media seg tenker jeg.... 

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 okt 07, 11:14
ja dette var noe media venta på..

---------------------------

http://keiko99.net


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 10 okt 07, 11:15
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Frodal
Her er enda en som uttaler seg. "FFK spiller poker".


- Dette er definitivt en «FFK-sak». De har arvet et problemet. Man kan trekke en parallell til StatoilHydro. Problemet tilhørte Hydro, men ble problematisk også for det nye selskapet, sier hun.


Det er jo tull! Hadde FFK og Lyn fusjonert, så hadde det vært en parallell.


Det var en relativt dårlig parallell ja,men vi har forsåvidt arvet et problem
fordi Lyn nå "slipper unna".

Det som bekymrer meg er klubbens omdømme men det er meget mulig
min frykt er ubegrunnet eller overdrevet.

Uansett mener jeg MA ikke bør permitteres nå,når han ikke ble det til å
begynne med.

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 10 okt 07, 11:17

Nok et bevis på at vi aldri kommer til å bli en storklubb i Norge... Skal lete lenger etter en klubb hvor det er så mange ullhuer som bare må lage konflikter..... Tærer på de beste det.. God Bedring Morgan


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 okt 07, 11:19

Opprinnelig postet av Frodal
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Frodal
Her er enda en som uttaler seg. "FFK spiller poker".


- Dette er definitivt en «FFK-sak». De har arvet et problemet. Man kan trekke en parallell til StatoilHydro. Problemet tilhørte Hydro, men ble problematisk også for det nye selskapet, sier hun.


Det er jo tull! Hadde FFK og Lyn fusjonert, så hadde det vært en parallell.


Det var en relativt dårlig parallell ja,men vi har forsåvidt arvet et problem
fordi Lyn nå "slipper unna".

 

Hmm, nå vil jeg tørre å påstå at Lyn vil få problemer dersom MA skulle bli dømt. Lyn som klubb/organisasjon kan umulig ha rent mel i posen dersom ikke MA har det. Han alene kan ikke fatte vedtak eller godkjenne kontrakter uten styrets kjennskap...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 10 okt 07, 11:23
HELT ENIG... Her tror jeg Lyn-styret skjelver litt før saken skal opp i retten......... Her er det snakk om ukultur i en klubb, likemye som en mann har gjort noe galt... Burde ev kjørt straffesak mot Lyn som klubb og ikke Morgan som enkeltperson......

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 10 okt 07, 11:23

Opprinnelig postet av Shadar

Moralsk sett er nok Morgan uskyldig, både Mikel og Shittu vet nok hva de skrev under på, men rettslig sett kan kanskje Morgan være skyldig hvis han har vært litt for praktisk av seg og kopiert noen sider i kontrakten. 

Tror jeg er enig i alt annet du skriver her Shadar, men akkurat dette vil jeg påstå at er feil.

Det er veldig enkelt. Hvis Mikel og Shittu visste hva de skrev under på så visste de hva de skrev under på. De må de også ha visst, ettersom de forholdt seg til avtalen i flere måneder uten å antyde at det skulle være noe galt med den. Det nærmeste man kommer avvik fra avtalen i denne perioden er at Mikel var litt sløv med å møte opp tidsnok på Lyn-treninger. Forøvrig har både Mikel og Shittu forholdt seg til avtalen på en slik måte at det ikke uten videre kan påstas at de ikke har kjent til den. Hvordan man rent teknisk har produsert det papiret som uttrykker enigheten er ikke det avgjørende. De som ikke vet det har åpenbart ikke lest særlig mye jus i sitt liv.

Hvis realiteten i saken er at Shittu akspterte avtalen og forholdt seg til den så er det ikke rom for noen svindel med mindre Morgan Andersen har gjort noe som gikk ut over innholdet i avtalen. Jeg kunne med andre ord ha skjønt det hvis Shittus anklage gikk på at det var en klausul i avtalen som sa at Mikel ikke kunne selges til andre enn Chelsea, eller ikke kunne selges uten Shittus forhåndsgodkjenning e.l. Men det er ikke noe slikt tiltalten går ut på. I følge tiltalten skal Shittu overhodet ikke ha kjent til noen avtale mellom Mikel og Lyn, eller ha kjent til den men valgt å ikke skrive under - hvilket er det samme som å ikke akseptere den. Men Shittu kjente til og aksepterte avtalen, det er hevet over enhver rimelig tvil. Derfor henger ikke tiltalten, slik den er presentert i media, på greip. 

Hvordan påtalemyndighetene skal forklare dette med å henvise til blekktyper og skrifteksperter det skal bli interessant å høre.

Medias valg av skriftstørrelse i sine overskrifter endrer ingenting ved den saken, selv om krigstyper er egnet til å skape en viss uro.  Den uroen bør vi klare å leve med uten å skyte oss selv i foten.

 

Men en ting må jeg få lov til å gjøre klart, ettersom det er noen som tror noe annet: Det er FFK og FFKs interesser jeg bryr meg om. Jeg kjenner ikke Morgan Andersen (det er garantert at han ikke aner hvem jeg er) og det er ikke hans personlige interesser jeg har for øye. Hvis noen har problemer med å enten forstå hva jeg sier her eller å tro på det så bes de være så vennlige å sende meg et pm om saken. Dette kan vi ikke fortsette å diskutere her på forumet.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 okt 07, 11:32
Det var dømt til å bli en negativ spiral for klubben denne saken, minus i margen for FFK`s ledelse som gamblet med klubbens gode navn og rykte.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 10 okt 07, 11:46

Minus i margen for at de ansatte Morgan Andersen?

Hadde det vært bedre å la klubben gå konkurs og bli tvangssendt ned i addecco-helvetet igjen?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 okt 07, 11:51
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Minus i margen for at de ansatte Morgan Andersen?

Hadde det vært bedre å la klubben gå konkurs og bli tvangssendt ned i addecco-helvetet igjen?



Nei, fordi han ikke ble permitert umiddelbart når tiltalen ble tatt ut.

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 10 okt 07, 11:54
Ulf Berg har trukket seg med øyeblikkelig virkning.

www.vg.no/pub/vgart.hbs

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 okt 07, 12:17

Hvis man leser i mellom linjene her, lurer jeg på om Terje Høili har kjøpt ut Jon B og vunnet matkampen dem i mellom.

Hva tror dere andre?

Høili: – Vil alltid støtte FFK

Investor Terje Høili vil fortsatt støtte Fredrikstad dersom Morgan Andersen skulle forlate klubben. – Jeg vil aldri vurdere støtten, og det er uavhengig av hva som skjer. Jeg er FFK-patriot og vil alltid støtte klubben, sier Høili til NTB.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 10 okt 07, 12:31
Opprinnelig postet av KeJ

Hmm, nå vil jeg tørre å påstå at Lyn vil få problemer dersom MA skulle bli dømt. Lyn som klubb/organisasjon kan umulig ha rent mel i posen dersom ikke MA har det. Han alene kan ikke fatte vedtak eller godkjenne kontrakter uten styrets kjennskap...

Blir Morgan dømt skyldig vil Lyn umiddelbart bli saksøkt for de 50 mill de tjente på den falske kontrakten. Så de er nok mer enn litt nervøse!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340