Husk meg
Brukernavn
Passord

Azar Karadas

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 18 aug 07, 17:31
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Er enig i det du sier der, bjorn. Poenget mitt er heller ikke å forsvare at FFK absolutt må gå for Karadas, men snarere at det ikke er nok å se hen til hva spillere har gjort før på andre lag og i andre ligaer.

Hvis historie og statistikk hadde sagt alt så ville Vourinen ha scoret like mye i FFK som han gjorde i Honka. I blant kan det ødelegge alt for en god spiss at han mister de rette spillerne rundt seg, eller omvendt kan det være forløsende for en spiss å plutselig få de rette spillerne rundt seg.

Karadas vil være et godt alternativ hvis han har de egenskaper FFK trenger akkurat nå. Om han har det eller ikke kan jeg ikke si så mye om. Men det er der vurderingen bør ligge, og ikke bare handle om hvor mange mål han har scoret før.

 

Dersom klubben vil ha en målgarantist så kan de ikke hente en med snitt på 4-5 de siste åra, og håpe han skal blomstre i FFK. En målgarantist er en med en CV som tyder på at det er nettopp det han er, og en sånn CV har ikke Azar.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 07, 18:01

Teorisk sett er jeg enig, djpete, men finnes det målgarantister?

Joda, få Christiano Ronaldo til FFK så kommer han nok til å score et par mål. Men blant de spillerne som det er mulig å få til TL så tror jeg ikke noen kan garantere noe som helst. Jeg er f.eks ikke sikker på om Nannskog ville ha scoret så mye som han gjør for noe annet TL lag enn Stabæk - fordi Stabæks midtbane og spisskollega Gunnarson gir Nannskog akkurat de fremspillene han trenger for å score.

Jeg begynner å komme litt på gli i spørsmålet om FFK likevel trenger en bedre spiss. Særlig det Kasey Wehrman sa nylig om å avlaste de unge spillerne med en mer erfaren spiss hørtes veldig fornuftig ut. Men jeg blir også litt oppgittt over det utbredte kravet om at FFK må hente inn spisser som bare finnes i folks drømmer og fantasier.

Man får ingen garantier i dette markedet. Man kan ikke heve kjøpet av en spiss med den begrunnelse at han ikke scorer. Man kan heller ikke forutse hvem som vil være god i morgen bare fordi man vet hvem som var god i går. Man kan gjøre kvalifiserte gjetninger, men man kan ikke vite.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 aug 07, 18:10
Klart man ikke får noe garanti med noen spiller men om man vil ha en spiss som scorer mye mål så henter man ikke en som scorer lite og alltid har gjort det ;)

Karadas er en god spiller men ikke rett mann for oss ...

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 24 aug 07, 10:34

Og der ble han klar for brann.......

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2947067.ece

Jaja for prøve og finne noen andre gode spillere da


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 11:09
Endret: 24 aug 07, 11:14
ja å dem gir over 3 mill for en som ikke kan spille denne sessongen av grunnen for skade..

Jeg sier som tarik: Marcus Allbäck

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 11:14

Opprinnelig postet av keiko99
ja å dem gir over 3 mill for en som ikke kan spille denne sessongen av grunnen for skade..

Er han skadet? 3 mille er vel ikke så mye når man ser på innlegg her på forumet som snakker om 4-6 mille for Tegstrøm... Vil vel påstå at Karadaz er mer interessant enn Tegan....


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 aug 07, 12:50
Opprinnelig postet av HotDream

Er han skadet? 3 mille er vel ikke så mye når man ser på innlegg her på forumet som snakker om 4-6 mille for Tegstrøm... Vil vel påstå at Karadaz er mer interessant enn Tegan....

Minst like interessant bør det være at Brann ikke henter Karadas som spiss, men som midtstopper! Skyhøy risiko - han har vel ikke spilt mer enn 15 kamper på 2 år, har hatt utmattelsessyndrom og andre skader - men også mulighet for gevinst: Spiller Karadas på linje med det han har gjort tidligere er det klart at Brann har fått en ressurs for en latterlig lav sum...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 24 aug 07, 18:23
Opprinnelig postet av denialsander
Minst like interessant bør det være at Brann ikke henter Karadas som spiss, men som midtstopper! Skyhøy risiko - han har vel ikke spilt mer enn 15 kamper på 2 år, har hatt utmattelsessyndrom og andre skader - men også mulighet for gevinst: Spiller Karadas på linje med det han har gjort tidligere er det klart at Brann har fått en ressurs for en latterlig lav sum...


Azar kommer til klubben som en ressurs - uten tvil. Og at han ikkje kostet flesk gleder vel de fleste Brannsupporterne.

Når det gjelder utmattelsessyndrom så er dette en tilstand som man kan "bli frisk" av. Riktignok eksisterer det en viss fare for tilbakefall, men trener man riktig så kan man unngå dette. Personlig tror eg ikkje at Azar kommer til for fullt før 2008-sesongen.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f