Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd/etter kampen: FFK - Aalesunds FK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Klokan-fan

Bedriftsspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 6

Lagt til: 06 aug 07, 11:05

Opprinnelig postet av Holters

4) Multaharju var helt horribel dårlig i dag

Snu dette på hodet: Kanskje det var Aalesunds høyrekant Joakim Austnes som var god? Veldig god!?

Multe møter en av Norges mest lovende kantspillere og har en utakknemmelig jobb - hvorfor ikke kjøpe Austnes? Han er både høyre- og venstrebeint - kan brukes fremme og bak - er også god som spiss - og vi fikk jo et god bevis på hvor god han er på kantene...

---------------------------

"Det viser en total mangel på inkompetanse i NFF"
Språkbruker Stig Inge Bjørneby refser NFF


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 07, 11:11

Synes faktisk ikke Austnes var spesielt god i denne kampen, men han er helt klart en spennende spiller. Han er nok ikke lett å kjøpe fri, da Aalesund har midler i bakhånd de også.

Men uansett hvor god motstanderen er, så skal ikke en profesjonell fotballspiller sleivsparke ballen over sidelinja og til corner X antall ganger i løpet av en kamp. Venstrebeinet til Multa var jo helt dødt i denne kampen.

Flere enn meg som for øvrig synes Sjøberg gjør en MYE bedre jobb på venstre back Kvisvik enn det Multa klarer? Kvisvik er selvsagt ikke drømmemannen for enhver back å ha foran seg, men Multa sliter mye mer enn det Sjøberg har gjort til nå.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 06 aug 07, 11:16
Endret: 06 aug 07, 11:17
Stem på rundens mål

Begge målene våre er med.

Ellers synes jeg Plankehaugen var strålende i går.

---------------------------

Ære være Plankebyen


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 06 aug 07, 11:16
Sjøberg har vært god de kampene han har spilt venstreback.
Ergo synes jeg han heller burde spilt sammen med pål andre.
Synes også det er trist at Brian West ikke fikk sjansen. Som nevnt tidligere her, har han et godt fotballhode. West løper smart, og er faktisk veldig flink til å spille ballen kjapt videre. Et uromoment som skaper langt mer trøbbel enn fofana. Synes også strengt tatt han hadde vært et bedre alternativ en Tarik akkurat nå.

Så: Kudos til Plankehaugen som leverte en god kamp! Og den nye sangen, med hovedtribunen, fungerte veldig bra. Gøy å høre "hele stadion" synge med på noe annet enn røde og hvite.

Klokan-fan

Bedriftsspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 6

Lagt til: 06 aug 07, 11:16
Opprinnelig postet av Holters

Synes faktisk ikke Austnes var spesielt god i denne kampen, men han er helt klart en spennende spiller. Han er nok ikke lett å kjøpe fri, da Aalesund har midler i bakhånd de også.

Jeg ser den at Multe ikke er verdens beste teknikker, og at vi bør ha bedre backer. Men Austnes bør være noe for FFK. Tror han ville være perfekt breddeholder, og i det han kan brukes på begge kantene så har vi da en meget god høyrekant og ikke minst en backup for Super-Ray på venstre kant dersom dette skulle være nødvendig. Austnes spilte jo på begge kantene i løpet av gårsdagen.

---------------------------

"Det viser en total mangel på inkompetanse i NFF"
Språkbruker Stig Inge Bjørneby refser NFF


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 aug 07, 11:29
Opprinnelig postet av danan2
Opprinnelig postet av Husgutt
Gashi var visst fornøyd med PH idag. Pesonlig syns jeg vi var elendige idag. Klart årsverste spør dere meg


Har nok mye med hvor du står i PH. Der jeg sto synes jeg det nesten hørtes ut som årsbeste. Med mindre du satt på en annen tribune da?


Står ved zoran og tromma, og igår var det pinlig dødt over hele linja! Tok seg litt opp etter at vi gikk opp i ledelse, men ellers var det jo stille som graven..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 aug 07, 11:47

Jeg hadde glimrende utsikt til Multe i første omgang og fulgte godt med. Han slet i starten, men tok seg stort opp, selv om han selvsagt ikke ble forvandlet til den klassespilleren han aldri har vært. Jeg synes slett ikke han var horribel.

Det jeg ikke riktig forstår er hvorfor ikke PAC spilte i går og Sjøberg tok venstrebacken. Det får så være om Sjøberg er bedre både sentralt og på høyreback enn på venstresiden. Det burde ikke ha noen som helst å si. Så lenge Sjøberg er vår klart beste venstreback (og det er han for tiden) så burde han spille på den plassen. Om da ikke PAC var skadet eller noe?

Ser fremdeles ikke det store spissproblemet vårt. Gashi ble i går den tiende spilleren som har scoret for FFK så langt i år, og det er en mye bedre egenskap for et lag at det er mange som kan score enn at det er én spiller som scorer masse. Men jeg er enig med dem som sier at vi kunne hatt et oppspillspunkt til på topp. Tre av fire spisser har fart som sin styrke (framfor duellstyrke) og det blir litt ensidig i lengden. Utover det var Fofana frisk i går det jeg så. Tarik også var bedre enn på lenge. Bra at disse unggutta får mange sjanser selv om de ikke scorer hver gang. Spilletid er hva som skal til.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 aug 07, 12:00
PAC var ute med karantene..

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 aug 07, 12:01

Opprinnelig postet av Husgutt
PAC var ute med karantene..

 

Det var vel i forrige kamp? Han har vel neppe fått 2 kamper grunnet gule kort?

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 aug 07, 12:02
Hadde ikke han karantene mot Lyn også da? Hvor lenge er han ute, egentlig?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 aug 07, 12:03
Ellers er jeg glad for at den hersens ahakonserten snart er ferdig. Drittlei av å se/høre maset om å dra på den jævla konserten...

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 aug 07, 12:04
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Husgutt
PAC var ute med karantene..

 

Det var vel i forrige kamp? Han har vel neppe fått 2 kamper grunnet gule kort?

 



Hemm.. Stemmer det ja. Begynner å bli gammel og senil jeg tydeligvis. Nei, da lurer jeg også.. Vil forøvrig heller ha enten PAC eller Shabani på back, enn Multe..

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 aug 07, 12:12

Var desverre ikke på Stadion, men åssen funka "Ring of Fire"?

Målene er forøvrig to perler. Mer kan jeg ikke si om kampen, unntatt at vi er dårlige på baklengsmålet.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 aug 07, 13:24
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Asgeir


En ting som norske dommere er utrolig dårlige på å dømme, er sportslig opptreden.

Hva bør de dømme for sportslig opptreden da? Kransekake til vinneren:-)



Høh, jeg mente at norske dommere ikke er så gode på å straffe dårlig sportslig opptreden, og ikke det motsatte.

Mitt poeng var at AaFK fikk i stor utstrekning holde på med trenering av spillet, tull ved frispark, dytting, holding, uthaling av tid osv, og at Hauge ikke slo ned på dette i det hele tatt. Og at Kvisviks gule kort delvis var Hauges skyld fordi han ikke klarte å forhindre AaFKs tull.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 aug 07, 13:32
Opprinnelig postet av aaleby
Gratulerer med en 100% fullt ut fortjent seier!


Greit nok at vi vinner 100% fortjent, men i fotball er det meningsløst å snakke om "fortjent", fordi man får ikke stilpoeng.

Hvorfor driver laget ditt med sånt forbanna tøys som å hale ut tida, gå i veien for frispark, dytting og holding? Er dette noe dere supportere vil være bekjent av, egentlig?

Sånn sett skulle jeg gjerne sett at Ålesund hadde en smule kraftigere fotballkultur å falle tilbake på, for jeg hater å se sånt.

Merkelig at ikke dommern slo hardere ned på det, egentlig.

Rent spillemessig var det åpenbart at AaFKs oppstilling var i overkant defensiv, for det gikk jo lange perioder uten at dere klart å holde på ballen i mer enn 5 sekunder av gangen.

Sånn sett lurer jeg også på om AaFK bidrar med noe positivt i TL, sånn rent fotballteknisk.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 07, 13:37

Opprinnelig postet av Asgeir
Mitt poeng var at AaFK fikk i stor utstrekning holde på med trenering av spillet, tull ved frispark, dytting, holding, uthaling av tid osv, og at Hauge ikke slo ned på dette i det hele tatt. Og at Kvisviks gule kort delvis var Hauges skyld fordi han ikke klarte å forhindre AaFKs tull.

Jeg satt og irriterte meg kraftig over det samme under kampen i går. Greit nok å drøyen tiden litt når kampen ebber ut og man leder på bortebane, men å BEGYNNE å drøye tiden fra starten av 1. omgang er jo rett og slett bare spesielt. Gikk hele 53 minutter (!) før Hauge påpekte det at Lie har et stativ med fotball til side for mål, da Andreas Lie løp halvveis til cornerflagget for å hente en ball BAK sidelinja. Her skulle Hauge ha gitt gult med en eneste gang fremfor tilsnakk. Helt ufattelig irriterende å se på.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 aug 07, 13:43
Aafk vet jo godt at FFK er gode på hjemme bane, derfor prøvde de bare og sette tempo i kampen, men man ser jo godt at det ikke funka! FFK spillerene lot seg ikke frustrere, ei heller bli prega av at dommern hadde en heller dårlig dag på jobben.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 aug 07, 14:38
Endret: 06 aug 07, 14:41

Personlig har jeg veldig liten tro på strategien å drøye tid, annet enn kanskje på overtid og man har et resultat i lomma som man strengt tatt ikke har fortjent. Men sånn som Aalesund prøvde på nå er typisk ikke lurt. De overlot alt initiativ til FFK, hvilket er det dummeste man kan gjøre.

Derimot er jeg ikke helt enig i at dommeren hadde en så veldig dårlig dag på jobben. Han gjorde noen feil, helt klart, men mer enn én gang var jeg snarere enig med dommeren enn med plankehaugen. Dessuten gjorde han ikke noen feil av det slaget som påvirket utfallet av kampen.

Deilig å slå lag som forsvarer seg godt. Dessuten har Aalesund spilt bra i det siste, ikke som noe bunnlag.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 06 aug 07, 16:02
Opprinnelig postet av Klokan-fan
Opprinnelig postet av Holters

Synes faktisk ikke Austnes var spesielt god i denne kampen, men han er helt klart en spennende spiller. Han er nok ikke lett å kjøpe fri, da Aalesund har midler i bakhånd de også.

Jeg ser den at Multe ikke er verdens beste teknikker, og at vi bør ha bedre backer. Men Austnes bør være noe for FFK. Tror han ville være perfekt breddeholder, og i det han kan brukes på begge kantene så har vi da en meget god høyrekant og ikke minst en backup for Super-Ray på venstre kant dersom dette skulle være nødvendig. Austnes spilte jo på begge kantene i løpet av gårsdagen.

Må si bare du har kjempefin nick. 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 aug 07, 16:45
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av scheien

er enig i dere som mener at west skulle kommet inn istedenfor fofana, mener også at tarik skulle vært bytta ut istedenfor gardar. tarik å fofana skaper ikke noe sammen. vi hadde trykket frem til vi bytta ut gardar. han er den spisstypen som vi må ha på banen. synd vi ikke har en til som kan vinne dueller foran der.

er fornøyd med 3 poeng idag. vi var det beste laget, men synd vi ikke klarer å skore et par mål til. var litt nærvøs på slutten der. glad ikke årøy var med idag med alle dødballene aalesund hadde idag.

FFK hadde hadde sju store sjanser og scoret to, tenk om vi hadde hatt en kvalitetspiss.



Skjønner lite av det maset om kvalitets spiss. Alle her er enig om at Tarik er et kjempe talent. Han har også skoret 5 mål i år også. Greit at det har vært litt lite i det siste, men tenk på det faktumet at det er like mange mål som bla annet Edu og Veigar Pall Gundarsson. Vet ikke med dere, men jeg ville kalt de to kvalitets spisser i tippeligaens målestokk?


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f