Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 des 24, 19:03

Vi må ha tre keepere i stallen, og vurderer det som utenkelig at Langbråten blir noe annet enn 3. keeper.

Ellers mener jeg både for klubb og spiller sin del at Jonathan Fischer bør fullføre én sesong til i FFK. Jeg mener det skal et helt ekstremt høyt bud til for at FFK skal slippe han nå mht. kontraktslengde, penger investert i spilleren og viktighet for laget. Fischer er også så ung (særlig som keeper) at han overhodet ikke bør ha det travelt med å komme seg videre. Kan fortsatt utvikle seg fint minst ett år til i FFK. Men selvsagt styrer markedskreftene, og kommer det et hinsides bud (40 mill +) så blir det jo fort et salg. 

Det jeg tenker er viktig er at FFK ikke selger mer enn maksimalt to sentrale spillere før 2025-sesongen. I øyeblikket virker det kanskje mest sannsynlig at Bjørlo går. De andre mest attraktive er jo Fischer, Kvile, Maxwell og Magnusson. Jeg ser det som veldig uheldig om vi selger mer enn maks én av disse.

Ellers håper jeg det snart kommer nyhet om at Fall har skrevet under permanent kontrakt. Er redd han har tiltrukket seg mer oppmerksomhet fra større klubber i høst, og at han kan fristes til å skrive under for større klubb med virkning fra sommeren om det rette tilbudet kommer opp. Merk at Fallou Fall ikke er bundet av opsjonsavtalen mellom klubbene. Derfor viktig å sikre seg  ham så snart som mulig for å være sikret en sannsynlig god økonomisk gevinst ved salg.

Det som bekymrer meg litt er det økonomiske handlingsrommet ettersom mye midler vil bindes opp til å kjøpe fri spillere som vi allerede har (Fallou Fall og eventuelt Jeppe Kjær). Om det er snakk om ca. 5 mill for Fall og noen millioner for Kjær, så antar jeg det er et betydelig innhugg i overgangsbudsjettet, og da har vi ikke engang brukt én kroner på å handle faktisk nye spillere. Med andre ord, det er nok fullstendig avgjørende å få til 1-2 virkelig gode salg.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/01/2025 15:21 | 34df8bbb