Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09

Lagt til: 22 des 24, 14:42

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vil ikke bli sjokkert om det kommer bud på både Fischer, Maxwell og Bjørlo og da er jo spørsmålet hvor mye penger som skal på bordet før vi ikke lenger kan si nei takk. 

Spillere inn, ja - kan vi treffe med noe på spissplass? Er vi i det hele tatt ute etter en typisk målsnik, en som har som sin fremste oppgave å jakte målsjanser? Eller er det nettopp press-spillere vi vil ha, slik Sørløkk og Skogvold (og Kjær når han har kommet inn) har fungert som? 

Nå ble vi cupmestere på en måte som trolig er unik i fotballhistorien: i kvart-, semi- og finale, alle med ekstraomganger, 6 timer med fotball pluss masse tillegg, scoret vi nøyaktig ett mål, og det var en halvveis keepertabbe. (Ja, jeg vet at vi skulle hatt et til mot Kåffa.) Det er vel rimelig å trekke to konklusjoner på bakgrunn av dette:

1) Det er forsvarsspillerne våre som er ettertraktet og kan bli solgt. I tillegg til dem som Tøfflus nevner, tror jeg Kvile er høyst aktuell. Så får vi bare håpe at Júlíus har gått under radaren hos de fleste. Det kan bli store utskiftinger, vi skal ha mye penger i så fall, men det er ikke lett å treffe tilsvarende godt på nyanskaffelser. (Bjørlo er et særtilfelle. Han må nesten få gå hvis han ønsker, det er jo de neste par åra han muligens kan gjøre litt penger på fotballen.)

2) Vi styrkes offensivt. Vi kan ikke bruke 6 timer pr mål. Nå tror jeg jo at Skogvold blir både god og målfarlig, men uansett.

Det kan bli vanskelig å få til dette hvis tre-fire av bærebjelkene blir solgt. Samtidig må vi ha en bred tropp, dels på grunn av Europa, dels vårprogrammet (som i og for seg også skyldes Europa) - se på den maimåneden, med cupkamper i tillegg!

En liten ettertanke: Det har vært mye støy rundt Kjell og den manglende kontraktfornyelsen. Men jeg lurer litt på om det ikke hadde vært lurt å fornye med Brandur. Han har spilt seg opp nærmest fra kamp til kamp i høst, han har en ro som ingen andre i laget (for mye ro av og til) og han har vel like mye (eller mer) internasjonal erfaring som resten av stallen til sammen. Vel, det toget har naturligvis tøffet ut fra stasjonen.

Det er altfor mange ukjente faktorer her til å løse noen ligning nå. Men mitt tips er at 2025 kan bli et nokså krevende år, selv om noen av oss ennå svever i euforien fra cupfinalen.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/01/2025 15:21 | 34df8bbb