- Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.
Opprinnelig postet av Rey
Bare timer igjen til vi vet om vi skal ut i Europa neste år eller ikke. Begynner å merke kriblinga i magen. Jeg har fortsatt ikke noe tro på seier, men et håp det har man alltids.
Vi skal i hvert fall ikke kunne klage på forberedelsene til klubben før denne kampen. Topp forhold i Belgia er vesentlig bedre enn det vi kunne stilt opp med her hjemme. Eneste negative er kuldesjokket spillerne får når de kommer fra Belgia og opp hit i det været som er meldt i morgen. Sludd er vel ikke det som er mest trivelig å spille i.
Laget håper jeg blir som følger:
Fischer
Rafn - Woledzi - Kvile - Fall - Molde
Metcalfe - Magnusson - Bjørlo
Bjartalid - Sørløkk
Hva tror folk i morgen
Det laget du håper på, er det laget jeg tror Hagen velger. Og det virker fornuftig og balansert i en slik kamp.
Jeg holder nok ellers Molde som klare favoritter. Samtidig er jo ingenting umulig, og er særlig spent på taktisk inngang og kampbildet første 20-30 minutter. Det er to lag som nok begge er mest komfortable i kontringsspill, og det er to lag som er farlige på dødballer. I det hele tatt tenker jeg Molde kanskje er det laget av alle i Eliteserien som står dårligst til oss (mest ubehagelig å møte), men på en maks dag er det selvsagt ikke umulig å beseire dem. Selv om de nok vinner en cupfinale mot oss 9 av 10 ganger med det mannskapen og den erfaringen de besitter. Spiller for spiller er det ganske stor forskjell, og historien tilsier at spillere med erfaring fra lignende kamper tidligere alltid har en fordel i finaler. Det taler også for Molde-triumf, hvor de fleste spillerne har vært med på cupfinale tidligere.
Men årstid og vær kan tilsi litt vanskelige baneforhold, og da spiller tilfeldigheter inn, og det er noe som gjerne er i favør for det antatt svakeste laget som denne gang er oss. Defensivt kan vi være ekstremt vanskelig å bryte ned, og vi har Elitesreiens desidert beste keeper. Det gir trygghet. Likevel er jeg engstelig for at vi skal bli for dype og bli overbefolket i boks. Vi må våge å stå halvhøyt, og samtidig ikke gi Brynhildsen bakrom å boltre seg i. Jeg synes vi i enkelte kamper under Hagen, mot antatt bedre lag, har blitt i overkant dype (dypere enn under Mikkjal).
Men det viktigste i cupfinalen, er antagelig det mentale. Det er "bare" en fotballkamp dette også.
Selv om jeg er spent, er det faktisk mer behagelig å gå inn i en cupfinale med lave forventninger som klar underdog sammenlignet med Sandefjord-kampen i 2006 hvor vi var favoritter og i utgangspunktet hadde alt å tape. Nå har vi alt å vinne!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
17/01/2025 15:21 | 34df8bbb