- Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Mulig yngre krefter får bruke bilettene jeg har forkjøpsrett på. Begynner å bli gammel og sedat.
Ha ha - jeg så min første finale i 1961 (ja, det var 7-0 mot Haugar) og skal så definitivt på årets, selv om det neppe blir noen resultatreprise 63 år etter. (Publikum var akkurat slik man ser på gamle bilder, menn med hatt og frakk samt en og annen guttunge som meg selv. Men tro meg, det var stemning den gangen også, selv uten tifo'er og pyro.)
I mellomtida har det blitt en del finaler, med vekslende resultat - det må jo sies at man har vært motgangssupporter i mesteparten av perioden. Men i år?
Tja. Sant å si har vel resultatene vært i overkant i de siste kampene (bortsett da fra SIF-kampen). Jevn kamp mot 08, mål på keepertabbe, jevn kamp mot VIF i 3/4 av kampen, mål på keepertabbe, noenlunde jevn kamp mot LSK, seier på tvilsom straffe. Riktignok klart best mot Kåffa, men uten å score (godkjent ...) mål. Det blir mildt spennende å se hvordan Hagen disponerer laget i de fire siste kampene. Topp fem-toget har nok forlatt perrongen, og vissheten om cupfinale vil virke inn på ledere og spillere uansett hvor mye de eventuelt hevder noe annet.
Som kanogvetalt påpeker, er Molde mye bedre spiller for spiller. Men det er jo ikke håpløst av den grunn, bare vanskelig. Vår største fordel er kanskje 6-1-tapet i Molde? Det er bare å håpe at det sitter en ubevisst undervurdering i hodene til Eriksen & co.
Uansett gleder jeg meg, ikke som et barn, for jeg gleder meg nok mye mer nå enn i 1961!
---------------------------
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23