Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 nov 21, 09:22
Endret: 30 nov 21, 09:23
Endret av: Asgeir

Hvis du sier at "sentral midtbane" ikke har levert nok offensivt, så er jeg enig.

Lindstrøm er veldig god defensivt, han tar akkura de romma han skal dekke, og bryter opp motstanders angrep veldig ofte. Og han gjør veldig lite pasningsfeil, men det er å forvente gitt at han spiller med lav risiko.

Offensivt velger han ofte støttepasning, men det mener jeg er fordi laget ikke klarer å kommunisere til ham at han har mye plass bak seg i oppspillsfase. Lindstrøm har ikke øyer i nakken, men spesielt den spillern han får ball fra ser om han kan snu og gå framover.

I "titicaca"-land bruker man pasningen til å kommunisere akkurat dette, men det er nok litt mye forlangt her i landet. Men de burde ha et system som gjør spillerene i stand til å hjelpe hverandre i det offensive spillet. Det kan være å rope et signal et halvt sekund før en spiller mottar en ball, peke med armen den veien han skal gå etter mottak osv osv. Dette kan det jobbes mer med!

Åsheim er nok bedre en Lindstrøm offensivt, men han gjør noen flere pasningsfeil, tror jeg (uten at jeg har noen statistikk på det).

På tross av tilsynelatende lav effekt for sentral midtbane, så syns jeg Lindstrøm og Åsheim kompletterer hverandre ganske godt, og at det bare er snakk om mindre justeringer før de faktisk kan fungere veldig godt, også offensivt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340