Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagfinn Enerly-lei

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 01 sep 06, 13:49

Opprinnelig postet av torkr
selvsagt skal du bruke pengene dine som du vil, jeg har også støttet enerly.
men det kommer til ett punkt hvor det blir litt mye, det er nå nådd (min mening)

.

Hav er det som har blitt "mye"? Hvis noen spør deg om penger til å støtte Enerly, så gi det du ønsker. Hvis noen spør igjen, og du synes du har gitt nok, så si det. Ferdig med det. Kan det være noe å klage for?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 01 sep 06, 13:57
Endret: 01 sep 06, 14:03

Skjønner ikke at folk kritiserer folk som støtter en sak. Skal vi kritisere rike personer som gir masse penger til veledighet, fordi vi synes det blir litt mye? Hadde det vært bedre hvis alle ga f....? At ingen brydde seg fordi han er forsikret?

 

Folk må få lov til å bruke penger på det de vil. Gjør meg ingenting å støtte Enerly.

 

torkr: Du kan få de 30kr av meg hvis du sender meg biletten din. Send PM.

---------------------------

Fredd


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 14:02
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av rabbagast
Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

 

Du kan bli hjemme. Det er frivillig oppmøte.

 

Men hvis en vil se favorittartisten sin da, uten å støtte Enerly?


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 01 sep 06, 14:08
Endret: 01 sep 06, 14:23
Opprinnelig postet av rabbagast
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av rabbagast
Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

 

Du kan bli hjemme. Det er frivillig oppmøte.

 

Men hvis en vil se favorittartisten sin da, uten å støtte Enerly?

Det er en del av pakka det. Blir som veledighetskonserter.

---------------------------

Fredd


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5543

Lagt til: 01 sep 06, 14:17
Endret: 01 sep 06, 15:45
Opprinnelig postet av rabbagast
Men hvis en vil se favorittartisten sin da, uten å støtte Enerly?

 

Hvis det er så at favorittartisten din stiller på et arrangement som delvis går til Enerly, og du ikke vil støtte Enerly med 30 kr, så bli hjemme. Eller ta et hint(fra favorittartisten din). Makan til flisespikkeri.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 01 sep 06, 14:27
slike tråder burde bare ties ihjel.. er kun startet på f...

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 01 sep 06, 14:37
Opprinnelig postet av rabbagast
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av rabbagast
Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

 

Du kan bli hjemme. Det er frivillig oppmøte.

 

Men hvis en vil se favorittartisten sin da, uten å støtte Enerly?

Jeg kan betale de 30 kronene du ikke vil gi...Kos deg på konsert med favotitten din!!!

God fornøyelse!!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 sep 06, 14:38
Opprinnelig postet av Fredd

torkr: Du kan få de 30kr av meg hvis du sender meg biletten din. Send PM.



hæ?

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 sep 06, 14:42
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hav er det som har blitt "mye"? Hvis noen spør deg om penger til å støtte Enerly, så gi det du ønsker. Hvis noen spør igjen, og du synes du har gitt nok, så si det. Ferdig med det. Kan det være noe å klage for?


jaja , hvis du ikke evner å se hva poenget mitt er kan det bare være.
jeg har støttet enerly nok nå ihvertfall la oss avlsutte med det.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 01 sep 06, 14:45
Opprinnelig postet av torkr
Opprinnelig postet av Fredd

torkr: Du kan få de 30kr av meg hvis du sender meg biletten din. Send PM.



hæ?

Hvis du var på kampen og har lyst til å få tilbake de 30 kr.

---------------------------

Fredd


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 sep 06, 14:51
nå er jeg ikke med på hva du mener.
har ikke sagt jeg skal ha tilbake noe penger.

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 01 sep 06, 15:01
For å ta det på spissen! Vi som supportere er en familie. Og Enerly var en viktig person i vår "familie" og derfor ønsker vi å støtte han. Den letteste måten for oss å støtte han på er å stille opp på arrangermenter og å hjelpe han økonomisk siden han (om jeg ikke haer forstått feil) muligens ikke får skadeforsikring! Hvis du syns det blir for mye, så skal ingen av oss andre tvinge deg til å betale et øre mer, men ingen vits i å bry seg om hva andre mennesker velger å gjøre med sin økonomi!

rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 15:04
Tråden er faktisk ikke startet bare på F. Det handler tross alt om prinsipper dette her

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 01 sep 06, 15:06

Jeg ser poenget til de som begynner å bli litt lei "maset" om Enerly. Begynner faktisk å bli litt "lei" selv, hvis det går an å bruke et så banalt ord.

Dette er ømfintlig tema. Alle ønsker selvfølgelig at Dagfinn skal bli frisk osv, men det må også være lov å si i fra om at man er uenig i utviklingen dette nå tar.

Men ballen ligger jo hos Dagfinn, som nå vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 15:23
Opprinnelig postet av BøgeJon

vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

 

 

Dette er et meget interessant emne, for bruker Enerly pengene i fondet kun på seg selv, så skulle han aldri ha gått ut i media å klaget på hvor ille han hadde det på Sunnaas sykehus. Da skulle han heller ha brukt mye av pengene (for sammen med forsikringen har det nok bygd seg opp en stor sum), til å hjelpe andre som var i samme situasjon.


frekksta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 aug 06
Innlegg: 2

Lagt til: 01 sep 06, 15:46
Slutt å bekymre deg for bruken av disse pengene, din rabbagast! Har det noengang slått deg at Dagfinn bruker oppmerksomheten rundt sin spesielle situasjon og i form av at skaden sjedde direkte på TV til å hjelpe andre i samme situasjon ?

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 01 sep 06, 15:49
Opprinnelig postet av rabbagast
Opprinnelig postet av BøgeJon

vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

 

 

Dette er et meget interessant emne, for bruker Enerly pengene i fondet kun på seg selv, så skulle han aldri ha gått ut i media å klaget på hvor ille han hadde det på Sunnaas sykehus. Da skulle han heller ha brukt mye av pengene (for sammen med forsikringen har det nok bygd seg opp en stor sum), til å hjelpe andre som var i samme situasjon.

Synes denne diskusjonen minner mer om småborgelig jantelov som ikke er en av våre spillere verdig.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 01 sep 06, 16:29
Endret: 01 sep 06, 16:30

Kanskje Enerly (eller de som arrangerte DreamTeam kampen) burde informert klarere hva inntektene går til, siden det tydeligvis er uenighet / usikkerhet hva pengene går til:

- Går pengene til Enerly ene og alene? eller til et fond som har til hensikt å også hjelpe andre?

-Har Enerly blitt dekket av forsikring? Eller har han ikke det (i motsetning til andre arbeidstakere)

Det er vel disse to spørsmålene jeg har funnet ulike meninger om når det gjelder denne saken. Derfor hadde det vært fint med en avklaring slik at de som var usikker på om han fikk "dobbelt opp" i forhold til andre som har havnet i samme situasjon, - kunne fått svar på dette

Hvis Enerly ikke hadde noen skadeforsikring gjennom sin arbeidsgiver som dekker dette, blir jo denne kampen (og andre bidrag) FFK-supporternes måte å fylle dette økonomiske gapet som dukker opp når en slik ulykke skjer.

Jeg unner Enerly alt han har fått (og mere til),  - men en mer tydelig info på forhånd - så det ikke blir tvil om hva man betaler for - hadde nok vært til hjelp for mange. Så kunne man lettere velge hva man vil støtte uten at det i ettertid blir misnøye fordi man føler at man ga penger på feil premiss.

Håper at midlene som er kommet inn kan hjelpe Enerly og hans familie til en enklere tilværelse i det daglige liv.


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 16:35
Opprinnelig postet av aavdst

-Har Enerly blitt dekket av forsikring? Eller har han ikke det (i motsetning til andre arbeidstakere)

Det er vel disse to spørsmålene jeg har funnet ulike meninger om når det gjelder denne saken. Derfor hadde det vært fint med en avklaring slik at de som var usikker på om han fikk "dobbelt opp" i forhold til andre som har havnet i samme situasjon, - kunne fått svar på dette

Hvis Enerly ikke hadde noen skadeforsikring gjennom sin arbeidsgiver som dekker dette, blir jo denne kampen (og andre bidrag) FFK-supporternes måte å fylle dette økonomiske gapet som dukker opp når en slik ulykke skjer.

 

Når det gjelder forsikring, så har alle som spiller fotball forsikring gjennom NFF. I og med at Dagfinn er nå fotballinvalid, får han utbetalt en grei sum derfra. Oppå det, kommer nok forskringen han har privat, for forsikring er vel en ting alle har? Så Dagfinn sliter IKKE pengeveien, det er helt sikkert.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 01 sep 06, 16:41

Opprinnelig postet av torkr
nå er jeg ikke med på hva du mener.
har ikke sagt jeg skal ha tilbake noe penger.

Tenkte det siden du ikke ville støtte Dagfinn.

---------------------------

Fredd



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340