Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Sandefjord (28.april kl 17:00)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 apr 24, 14:52

To timer igjen til kamp. Etter fire kamper hvor vi ikke kunne forvente noenting er vi nå over på motstandere som vi på papiret skal være mer jevne med og som det forventes at vi styrer mer mot. 

Sandefjord har ikke vunnet så langt i sesongen, men har spilt en kamp mindre enn de fleste andre. Tap mot LSK og RBK med uavgjort mot Odd. 

Er spent på laget vårt i dag når begge førstevalgene på topp er ute med skade. Regner med Aga starter på topp men om det blir Kjelsrud eller Sørløkk på topp er umulig å si. Kommer Sørløkk opp, åpner det for Brandur på midten og dette er kanskje en kamp som passer han bedre enn RBK til onsdag. Tror nok jeg satser på den løsningen framfor Kjelsrud på topp. Han kan i stedet gjerne komme innpå mot slutten og stange inn et par mål

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 28 apr 24, 17:40

Sitter påMelkøya i Hammerfest og ser denne på Direktesport og kan vel si det sånn at dette er en helt jevn kamp så langt og vi kunne fort scoret ett til, samtidig som det er smått utrolig at ikke hvalfangerne scoret på trippelsjansen sin.

Angrepet som ga 1-0 var nydelig. Agas løp åpner rom for Bjørlo, og pasningen fra Sørløkk er 10/10. Ingenting å si på avslutningen heller :D Etter scoringen har vi vært best synes jeg.

Ellers litt surt å tenke på at FFK altså topper gult kort-tabellen i ES og så se Sandefjord slippe unna to ganske klare gule i min bok. Holdingen fra Cheng er jo så tydelig at han nesten fortjener gult bare for å være dårlig til å skjule den ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 28 apr 24, 17:52

Kjær dagens mann så langt?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 apr 24, 17:55

Vi burde hatt et til på et av de lave harde innleggene tidlig i kampen. Og at Sandefjord ikke scoret på trippelsjanse er utrolig. I tillegg enn i tverrliggeren som Fischer ikke har kontroll på

Jevn kamp men Sandefjord et lite hakk foran totalt?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 apr 24, 18:03

Synes Kjær og Bjørlo har vært best så langt. Molde god også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 28 apr 24, 18:46

Syns vi henger litt i tauene og at det er bekymringsfullt at såpass mange av spillerne virker å være på tannkjøttet fra 80 min og utover. 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 28 apr 24, 19:05

Jo, men de løper og jobber godt. Solid press hele veien. Naturlig at de blir trette av det. Men det gir betalt, Sandefjord klarte å skape heller lite. 

Fint spilt kamp, ikke så mange overkant harde taklinger som det ble mot Viking sist. Godt å se fotballag spille fotball. 

Og bare å gratulere FFK med første hjemmeseier i eliteserien i år! 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 apr 24, 19:47

Deilig med første hjemmeseier. Hadde håpet på litt mer underholdning, for andre omgang var ingen stor forestilling. Men deilig at vi har såpass god kontroll på Sandefjord. Følte meg egentlig aldri usikker. 

Kjær, Bjørlo og Molde var dagens beste for meg. Molde var enormt god i førsteomgang.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 28 apr 24, 20:51

Synes Bjørlo hadde for mange ballmist, svake pasninger, og feilposisjoneringer til å fortjene så mye skryt. Gjør mye bra i dag, men også mye dårlig. 

Men Sørløk da. Tror aldri jeg har sett en spiller i eliteserien med så dårlig ballfølelse. Har knapt rene balltreff, ei heller på den målgivende pasningen. Men han er en maskin som løper og plager motspillerne. Vet ikke hvor mange ganger han vinner ballen i dag, men det er ikke få. Selv om han mister den igjen halvparten av gangene. Skal ikke si at jeg lar meg imponere, men snarere fascinere 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 apr 24, 21:00
Endret: 28 apr 24, 21:02
Endret av: Rey

Sørløkk er fascinerende ja. Han ser så utrolig keitete ut med ball, men likevel klarer han på merkelig vis å krangle med seg baller og levere de videre.

Statistikk fra dagens kamp:

Ballinnehav: 37% - 63%
Expected goals: 1.13 - 1.13
Antall skudd: 11 - 12
Store sjanser: 3 - 1


Vi vinner flertallet av duellene og vinner mye baller, men har også relativt dårlig treffsikkerhet på passninger. Det har vi slitt med i alle kampene våre. Der må vi bli bedre. Da kan det bli riktig så bra.

Når det gjelder Bjørlo, så er han den nest beste spilleren vår på treffsikkerhet på passninger. 66% treffsikkerhet med bare Metcalfe bedre. Fem Sandefjordspillere som er bedre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 28 apr 24, 21:04
Endret: 28 apr 24, 21:13
Endret av: madcow

har du noe positivt også, kanogvetalt? :)  

Eller er det bare kritikk fra den kanten i kveld?

 

Jeg synes Stian Stray Molde jobber så hardt i dag at han er på kanten til å være banens beste.. Aga sine førstetoucher er noe av det mest forutsigbart dårlige jeg ser, dessverre. 

Fischer fremstår mer og mer som vel anvendte penger. Liker mye av jeg så i dag, selvfølgelig litt småplukk her og der men alt i alt en underholdende (på tross av få mål) fotballkamp med en trygg 1-0 seier på hjemmebane. Liker mer og mer hvordan spillerne våre posisjonerer seg som en ENHET/LAG. Dette blir spennende i årene som kommer!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 28 apr 24, 21:10
Endret: 29 apr 24, 08:37
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av madcow

har du noe positivt også, kanogvetalt? :) 

 

Eller er det bare kritikk fra den kanten i kveld?

Skrøt da av Kjær?

Edit: Synes også Aga gjør en kjempekamp, og scoringen vår er et typisk eksempel på det. Skaret leverte også meget bra. Kvile fikk vel ok i kampan i kampen mot Tveter.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 29 apr 24, 12:40

Aga hadde et fint løp som dro med seg stoppere på målet vårt ja. Han jobber knallhardt og han gjorde det greit defensivt. Men som spiss måles han i antall mål... og foran mål er han helt uten selvtillitt. En del av sjansene han får skal han sette. 

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 29 apr 24, 20:58

Hadde vært morro om det løsnet litt for Aga nå. Spissplassen kan fort bli vår svakhet i år. Jeg syns vi trenger veldig mange sjanser pr mål vi setter.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 29 apr 24, 21:35

Opprinnelig postet av tynter

Hadde vært morro om det løsnet litt for Aga nå. Spissplassen kan fort bli vår svakhet i år. Jeg syns vi trenger veldig mange sjanser pr mål vi setter.

Det siste er jeg ikke enig i. Ser man på expected goales så er vi ganske effektive. Men slik vi spiller kan man ikke for vente at det er spissene som scorer målene. Det var det heller ikke ifjor. Alba scoret 7 og det var flest, sett bort fra straffer.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 29 apr 24, 22:09

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det siste er jeg ikke enig i. Ser man på expected goales så er vi ganske effektive. 

Det som er litt "artig" er at vi er det laget i Eliteserien som har brent flest store sjanser. 11 stk så langt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340