Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad FK - Hødd, Lørdag 18. juli 16:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 17 jul 20, 14:00

Etter en bra serieåpning mot Florø er det på tide med første hjemmekamp og heldigvis er det litt å ta tak i før denne kampen. Spesielt det defensive slurvet må bort. Offensivt var det rimelig bra selv om jeg hadde håpet litt mer av Kjelsrud.

Dessverre er Anas blitt skadet IGJEN og er uaktuell til denne kampen. Makan til uflaks den gutten har hatt skal man lete lenge etter. Nå har han vært knallgod i hele oppkjøringen og når alvoret starter drar han på seg en ny kneskade. Bare å føle med ham og håpe det ikke er noe alvorlig denne gangen.

Så da blir det noen endringer offensivt. Spørsmålet er om det er Solberg eller Nieves som kommer inn. Føler det er ganske jevnt mellom dem, men jeg tror jeg faller ned på Solberg som mitt førstevalg.

Midtbanen blir vel som forrige kamp, mens i forsvar blir det et spørsmål om Baccay får sin debut. I så tilfelle blir vel Molde flyttet inn og Borgersen på benk. Tror jeg foretrekker en slik løsning.

Blir rart med seriekamp på stadion foran TVen i stedet for å være der nede... og det blir stusselig med 200 tilskuere.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 17 jul 20, 17:22

Blir spennende med ny kamp, og første hjemme. Vi har vel hatt noen hjemmekamper mot Hødd tidlig i sesongen før også, med litt blandet uttelling, om jeg ikke husker feil?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 17 jul 20, 17:34

Vi spilte mot dem i fjor i første hjemmekamp også. Ble 1-1 med mål av Sellin. 

Totalt har vi spilt mot dem fem ganger hjemme siden vi rykket ned fra eliteserien sist. Tre seire, en uavgjort og et tap.

Totalt siden 2013 har det blitt 10 oppgjør med fem seire, tre uavgjort og to tap

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 18 jul 20, 16:54

Jeg logga på da 30 minutter var spilt og ser til min skrekk at Hødd dominerer banespillet helt. Her må Bummen stramme opp gjengen!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 18 jul 20, 16:58

Vi hadde en bra åpning og kunne fort ha scorer tidlig, men faller veldig i kvalitet utover omgangen. Også slurver vi for mye bakover. Flaks vi ikke ligger under

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 18 jul 20, 17:44

Betydelig bedre igjen i 2. omgang og vi leder vel fortjent, men synes fortsatt vi tillater en del ubehagelige situasjoner defensivt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 jul 20, 18:37

Pent var det ikke. Men viktig var det. En god gammeldags sliteseier som gjør mye for å holde moralen i garderoben på topp. Som spiller er disse seirene mer morsomme å vinne enn kamper som vi overkjører motstander og vinner 4-0. 

6 poeng på 2 kamper mot lag som er antatt å ende opp på øvre halvdel er en bra start. Nå får vi bare fortsette å male på og gå for opprykket i år. 

Må si at det var et morsomt intervju av Sansara etter kamp. Var mye blanding av Norsk og Engelsk. Skal de gjøre en nyinnspilling av The julekalender, så bør han få en rolle. Synd at han ikke spiller for oss egentlig. Kunne gitt oss litt mer duellstyrke i kamper som idag.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 18 jul 20, 19:47

Så utrolig deilig. Jeg skjønte vel egentlig ingenting da målet kom. Var helt sikker på at ballen traff stolpen og spratt ut igjen og det var ikke noe jubel rundt meg på stadion, så jeg bare gjemmer ansiktet for n'te gang. Også brått ser jeg at dommer peker mot midtstreken og at spillerne jubler. Det var en deilig følelse det.

Selv om vi vinner er det mye å jobbe videre med. Vi har fortsatt en del personlige feil defensivt og spesielt den til Molde er stygg. Nielsen har vel også et utspill som blir ganske så stygt.

Offensivt savner vi en spiller som Anas. Ble litt for mye lange baller opp på trioen Solberg, Kjelsrud og Alba, spesielt i første omgang. Ble litt bedre da Baccay kom inn på venstreback i andreomgang og fikk satt fart på den siden. Forøvrig en skuffende kamp av Alba. Fikk vel egentlig ikke til noenting, mens Maikel kom inn som et friskt pust for han. Solberg var heller ikke så værst i dag selv om han var lite effektiv foran mål. 

Men vi vinner og da skal man være fornøyd

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 165

Lagt til: 19 jul 20, 10:58

Siden det jo er godt mulig at jeg betalte 2250 kroner for å se denne kampen, blir det for dyrt å være misfornøyd med den.

Først og fremst var det godt å være tilbake på Stadion, tross alt til stede på et arrangement i stedet for å sitte alene foran PC'en og skrike ut frustrasjonen (evt. gleden). Dessuten gledet jo innsatsen og viljen gjennom mesteparten av kampen.

Dessverre var det noen flashbacks til i fjor i den perioden hvor Hødd plutselig styrte alt, og det samme når angrepsspillet stokket seg rundt Kjeldsrud. Når det er sagt - målet kom jo temmelig tilfeldig, men det skyldtes at samme Kjeldsrud kjempet som en tirret okse i sekundene før.

Arrogant forsvarsspill er morsomt å se på når det lykkes. Men kjære Nielsen: Oftest er det enkle det det beste, vet du vel?

Vel vel. Blir jeg trukket ut en gang til, kommer jeg så gjerne tilbake. Da faller jo prisen til 1125 kroner pr. kamp også.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 19 jul 20, 11:24

Opprinnelig postet av Anders Strand

Siden det jo er godt mulig at jeg betalte 2250 kroner for å se denne kampen, blir det for dyrt å være misfornøyd med den.

Veldig godt poeng Laughing.

Målet kom som du sier litt tilfeldig, både med gjennvinningen og at det blokkerte skuddet havnet hos Drage, men det er et flott mål også. God prestasjon av både Kjelsrud, Solberg og Drage. Småspillet mellom Kjellsrud og Solberg var ganske så bra.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 19 jul 20, 17:40
Endret: 19 jul 20, 19:38
Endret av: Erikk

Jeg er veldig fornøyd med at vi vinner denne viktige hjemmekampen. Når man ser på den har vi jo mange angrep men de blir ikke farlige. Når Hødd kom synes jeg det ble mer farlig og jeg synes vi er heldige som vant. Håvar Jensen var vår beste etter min mening.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 165

Lagt til: 19 jul 20, 23:03

Jo, en ting til:

Guttungen fra Kolbotn (Baccay altså) virker lovende. Jeg håper vi får beholde ham noen måneder (eller lenger, for den del).

Siden jeg lever i eksil i Follo, er jeg litt opptatt av at Follo (igjen) burde bli et naturlig område for FFK å hente talenter fra. Men da helst uten at de går veien om Lillestrøm.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340